بهترین اقامتگاه زاهدان

بهترین اقامتگاه زاهدان

زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، در جنوب شرقی ایران واقع شده است. این شهر که در دل کویر قرار گرفته، به دروازه ورود به دنیای ناشناخته سیستان و بلوچستان معروف است.در این مقاله از سایت سپنجا قصد داریم که در ادامه، به معرفی بهترین اقامتگاه زاهدان، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن و بهترین فصل سفر به این شهر زیبا و دیدنی بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید…

بهترین اقامتگاه زاهدان

زاهدان، غریب ترین استان ایران

جالب است که بدانید زاهدان با وجود آب و هوای گرم و خشک خود، دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

زاهدان، با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال، دارای تاریخ و فرهنگی غنی است. این شهر در گذشته به عنوان مرکز تجارت و بازرگانی در جنوب شرق ایران شناخته می‌شد. مردم زاهدان به گرمی و مهمان‌نوازی مشهور هستند. آنها به آداب و رسوم و فرهنگ خود پایبند هستند و با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کنند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زاهدان

زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، در جنوب شرقی ایران واقع شده است. این شهر که در دل کویر قرار گرفته، به دروازه ورود به دنیای ناشناخته سیستان و بلوچستان معروف است.

زاهدان با وجود آب و هوای گرم و خشک خود، دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

در ادامه، به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زاهدان می‌پردازیم:

۱. مسجد جامع زاهدان:

این مسجد با معماری منحصربه‌فرد خود، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زاهدان است. بنای این مسجد در سال ۱۳۴۶ هجری شمسی آغاز شده و در سال ۱۳۵۶ به پایان رسیده است. مسجد جامع زاهدان دارای دو مناره به ارتفاع ۶۰ متر و یک گنبد بزرگ است.

۲. موزه سیستان و بلوچستان:

این موزه محل نگهداری آثار باستانی و اشیاء قیمتی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی سیستان و بلوچستان است. در این موزه می‌توانید سفری به تاریخ و فرهنگ غنی این استان داشته باشید.

۳. بازار بزرگ زاهدان:

این بازار بزرگ با تنوع محصولات و قیمت‌های مناسب، محلی ایده‌آل برای خرید سوغات و صنایع دستی سیستان و بلوچستان است. در این بازار می‌توانید انواع لباس‌های محلی، ادویه‌ها، ظروف مسی و … را پیدا کنید.

۴. باغ پرندگان زاهدان:

این باغ با گونه‌های مختلف پرندگان، مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها است. در این باغ می‌توانید از تماشای پرندگان زیبا و رنگارنگ لذت ببرید.

۵. کوه‌های تفتان:

این کوه‌ها با قله‌های بلند و مناظر چشم‌نواز، مقصدی ایده‌آل برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند. قله بلند این کوه‌ها ۳۹۸۰ متر ارتفاع دارد و در تمام طول سال پوشیده از برف است.

۶. روستای تمین:

این روستا با معماری سنتی و بافت تاریخی خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری زاهدان است. در این روستا می‌توانید از خانه‌های گلی، چاه‌های آب قدیمی و آسیاب‌های آبی دیدن کنید.

۷. قلعه چهل دختران:

این قلعه تاریخی که در نزدیکی زاهدان واقع شده است، قدمتی چند هزار ساله دارد. این قلعه در گذشته محل زندگی زرتشتیان بوده است.

۸. دهانه آتشفشانی نیمروز:

این دهانه آتشفشانی که در نزدیکی زاهدان واقع شده است، یکی از بزرگترین دهانه‌های آتشفشانی ایران است. در این دهانه می‌توانید از منظره‌ای منحصر به فرد و شگفت‌انگیز لذت ببرید.

۹. چاه نیمه:

این چاه عمیق که در نزدیکی زاهدان واقع شده است، یکی از عمیق‌ترین چاه‌های ایران است. در این چاه می‌توانید از تماشای منظره‌ای زیبا و دلهره‌آور لذت ببرید.

۱۰. پارک ملت:

این پارک بزرگ که در مرکز شهر زاهدان واقع شده است، مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی است. در این پارک می‌توانید از فضای سبز، زمین‌های بازی و امکانات ورزشی استفاده کنید.

علاوه بر جاذبه‌های ذکر شده، زاهدان دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز مانند موزه پست، موزه سکه، باغ گلها، پارک ملت و … نیز می باشد.

جاذبهای_زاهدان

بهترین فصل سفر به زاهدان

آب و هوای زاهدان گرم و خشک است و به طور کلی به دو فصل گرم و سرد تقسیم می‌شود.

در فصل گرم: که از اواخر فروردین تا اوایل آبان است، هوا بسیار گرم و خشک بوده و دمای هوا در گرم‌ترین روزهای سال تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز  می رسد. در این فصل، طوفان‌های شن و ماسه نیز در زاهدان زیاد می شود.
به همین دلیل توصیه می‌ کنیم در این فصل به زاهدان سفر نکنید، مگر اینکه از گرمای هوا و طوفان‌های شن و ماسه اذیت نمی شوید.

فصل سرد: که از اواخر آبان تا اواخر فروردین است تا هوا در این فصل خنک و دلپذیر است. دمای هوا در سردترین روزهای سال می‌تواند تا ۵ درجه سانتی‌گراد نیز برسد. بارش باران در این فصل بسیار کم است. بهترین فصل سفر به زاهدان، پاییز و زمستان است، زمانی که هوا خنک و دلپذیر می باشد. در این فصول می‌توانید با اقامت در بهترین اقامتگاه زاهدان ،از گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

بهترین اقامتگاه زاهدان

بهترین اقامتگاه زاهدان دارای تنوع می باشد. هتل‌ های متعددی از ۱ تا ۵ ستاره وجود دارد که امکانات رفاهی کاملی را به مسافران ارائه می‌دهد، هتل‌های ۱ و ۲ ستاره نیز وجود دارند که قیمت های مناسب‌تری نیز دارند.

سوئیت آپارتمان‌ها: سوئیت آپارتمان‌های موجود در زاهدان نیز گزینه مناسبی دیگری هستند که در سایت سپنجا می توانید آنها را داشته باشید که در مناطق مختلف شهر و با قیمت‌های متنوعی وجود دارند.

برای رزرو سوئیت آپارتمان در زاهدان اینجا را کلیک کنید.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی: اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصتی مناسب برای تجربه یک زندگی سنتی در سیستان و بلوچستان می باشد. این اقامتگاه‌ها در روستاها و مناطق عشایری استان واقع شده‌اند و  از امکانات رفاهی بسیار مناسبی برخوردارند.

این اقامتگاه های بومگردی را هم می توانید از سایت سپنجا رزرو نمایید و از زیبایی های آن نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به زاهدان

نحوه رزرو اقامتگاه در زاهدان از سایت سپنجا

سپنجا یکی از بزرگترین پلتفرم‌های رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران و بهترین اقامتگاه زاهدان است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت سپنجا و جستجوی “زاهدان” در قسمت جستجو، لیست کاملی از بهترین اقامتگاه زاهدان را در این سایت مشاهده کنید.

برای رزرو بهترین اقامتگاه زاهدان از سایت سپنجا این موارد را به ترتیب انجام دهید:

  • به وب سایت سپنجا مراجعه کنید.
  • در قسمت جستجو، “زاهدان” را وارد کنید.
  • تاریخ ورود و خروج خود را انتخاب کنید.
  • تعداد نفرات را مشخص کنید.
  • فیلترهای مورد نظر خود را مانند نوع اقامتگاه، قیمت، امکانات و … را انتخاب کنید.
  • لیست اقامتگاه‌های موجود را مشاهده کنید.
  • اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • اطلاعات مربوط به مسافران را وارد کنید.
  • هزینه رزرو را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • پس از انجام مراحل رزرو، واچر رزرو برای شما ارسال خواهد شد.

برای رزرو سوئیت آپارتمان در زاهدان اینجا را کلیک کنید.

چرا باید از زاهدان دیدن کنیم؟

  • زاهدان را باید به تماشا نشست و از این استان ناشناخته و غریب ایران، لذت برد. برخی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود به تماشای زاهدان بروید عبارتند از:
  • تاریخ و فرهنگ غنی: زاهدان با قدمت چند هزار ساله، دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی مانند مسجد جامع، موزه سیستان و بلوچستان و قلعه چهل دختران است.
  • مردمی گرم و مهمان‌نواز: مردم زاهدان به خونگرمی و مهمان‌نوازی مشهور هستند و با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کنند.
  • بازارهای پر رونق: زاهدان دارای بازارهای سنتی و مدرنی است که می‌توانید در آن‌ها انواع سوغات، صنایع دستی و محصولات محلی را پیدا کنید.
  • غذاهای محلی خوشمزه: زاهدان به تنوع غذاهای محلی خود مشهور است که می‌توانید در رستوران‌های سنتی و مدرن آن طعم واقعی آن‌ها را بچشید.
  • مناظر طبیعی بکر و دست‌نخورده: در اطراف زاهدان جاذبه‌های طبیعی بکر و دست‌نخورده‌ای مانند کوه‌های تفتان، روستای تمین و چاه نیمه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.
  • این موارد تنها چند دلیل مختصر بود تا به شما نشان دهیم که چرا زاهدان را باید دید و از آن لذت برد. کوله بار سفر خود را ببندید و بهترین اقامتگاه زاهدان را از سایت سپنجا برای خود رزرو کنید و سفر زیبایی را برای خود رقم بزنید…

بیشتر بخوانید: زیباترین مساجد ایران را بشناسید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا