دانستنی های سفر

رعایت ۶ نکته ای که برای سفر اولی ها حیاتی است

سفر یکی از زیباترین تجربه های زندگی هر انسانی است. قطعا در حال حاضر هنوز جاهای زیادی هست که ندیده اید. هنوز کشورها و شهرهای مختلفی وجود دارند که منتظر شما هستند. فرقی نمی کند که مقصدتان کجا باشد، سفرتان تفریحی، مذهبی، تجاری و …. باشد؛ در هر صورت اگر برای اولین بار به جایی سفر می کنید جزو سفر اولی های آن مقصد هستید. ممکن است فردی باشید که سفر کردن را دوست دارید اما در این زمینه بی تجربه اید و کمی ترس در دلتان وجود دارد. در این مطلب می خواهیم سفر اولی ها ترس را کنار بگذارند و هیجان انگیز ترین سفرهای عمرشان را با رعایت نکاتی، بسازنند. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید.

بیمه مسافرتی اولویت یک شما است

یکی از مهم ترین کارهایی که سفر اولی ها حتما باید رعایت کنند، تهیه کردن بیمه مسافرتی است. بیمه مسافرتی ممکن است در کشور ما آنطور که باید و شاید وجود نداشته باشد؛ اما آژانس هایی هستند که در کنار تورهایی که ارائه میدهند، بیمه مسافرتی همراه با آن هم به مشتری می دهند. اگر سفر اولی مقصدی هستید، بهترین راه سفر کردن برای شما همراهی کردن تورهای گردشگری همراه با بیمه است.

اگر تصور می کنید، داشتن بیمه از اهمیت زیادی برخوردار نمی باشد، پای درد و دل مسافرانی بنشینید که در سفرشان اتفاقاتی رخ داده است و به خاطر نداشتن بیمه کاری از دستشان بر نیامده است.  دقت داشته باشید پیش از آنکه بیمه مسافرتی برای خودتان تهیه کنید، به شرایطی که در آن ذکر شده است، دقت داشته باشید. برخی از بیمه ها، شامل وسایل و بلیط هواپیما هم می شوند.

بیمه مسافرتی برای سفر اولی ها
بیمه مسافرتی برای سفر اولی ها

اجناس قیمتی با خودتان نبرید

این روزها در دنیایی زندگی می کنیم که تکنولوژی به یکی از بخش های جداناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است. در سفر هم حتما استفاده از وسایل الکترونیکی و تکنولوژی جذابیت های خاص خودش را دارد. پیشنهاد می کنیم تا جایی که می توانید از بردن لپ تاپ و اجناس گران قیمتتان خودداری کنید. اگر هم آنها را با خود به همراه می برید، زیاد غرق استفاده از آنها نشوید. معمولا سفر اولی ها نمی توانند که با خودشان دوربین نبرند، اگر شما هم خواهان عکاسی هستید، دقت داشته باشید که دوربین تان را هر جایی بیرون نیاورید.

نکاتی برای سفر اولی ها
دوربین در سفر اول

پیشنهاد می کنیم در سفرهایتان، تمام وقت خود را برای عکاسی نگذارید و باور کنید خاطره ای که از دیدن جاذبه ها بدست می آورید، بسیار ارزشمندتر از یادگاری های دیگر است. اگر تلفن همراهتان دارای دوربین با کیفیتی است دیگر لازم نیست دوربین با خودتان به همراه داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
تاریخ شمسی از کجا شروع شده است؟(دانستنی هایی جالب)

با اعتماد به نفس باشید

یکی از مهم ترین نکاتی که سفر اولی ها حتما باید بدانند، داشتن اعتماد به نفس است. وقتی برای اولین بار پا به جایی می گذارید، وارد دنیایی از ناشناخته ها می شوید؛ به خصوص اگر به تنهایی هم سفر کرده باشید. در این زمان ممکن است کمی دلهره سراغتان بیاید. در این زمان ها خودتان را فردی که ترسیده نشان ندهید، سرتان را بالا بگیرید، با اعتماد به نفس راه بروید و همه چیز را در سفرتان بخوانید.هنگام راه رفتن حواستان را به خوبی جمع کنید، تنها در این صورت است که کسی به خود اجازه نمی دهد تا به شما نزدیک شود. اگر به فکر بلاگرسفر شدن هستید، داشتن اعتماد به نفس یکی از مهم ترین نکاتی است که باید رعایت کنید. مطلب زیر را برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید بخوانید:

 

نکاتی برای سفر اولی ها
اعتماد به نفس برای سفراولی ها

مردم محلی را دوست خود بدانید

این موضوع در کشور خودمان هم زیاد پیش می آید. وقتی گردشگری خارجی به شهر هایمان سفر می کند، معمولا مردم نگاه های زیادی بهشان می کنند و ممکن است کمی معذب شوند. شما هم به کشوری سفر می کنید، برای مردم محلی آنجا غریبه هستید و به شما نگاه می کنند؛ حتی گاهی ممکن است بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند. هنگام رد شدن از کنار مردم محلی نترسید، اضطراب نداشته باشید. اگر دلهره به خودتان راه بدهید، ممکن است فکر کنند شما چه چیزی با خودتان دارید که برایتان ترس ایجاد شده است. مردم محلی را مانند دوست خودتان بدانید و آنها برای این نگاه ها درک کنید.

به هزینه هایتان توجه ویژه ای داشته باشید

اگر جزو سفر اولی های مقصدی هستید و زیاد اطلاعاتی درباره آن شهر یا کشور ندارید، هزینه هایتان را حتما در نظر بگیرید.  هر چیزی را که از قبل مبلغی برای آن در کنار گذاشته اید، آن را بیشتر فرض کنید. معمولا در سفرها با شرایطی رو به رو می شویم که می بینیم قیمت ها از آن چیزی که ما فکر می کرده ایم، بسیار بیشتر است. آینده نگری به شما کمک می کند تا در سفرتان دچار مشکلی نشوید.

هزینه های سفر اولی ها
هزینه های سفر اول

بردن وسایل سنگین را فراموش کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که هر کسی باید در سفر رعایت کند، به همراه نداشتن وسایل سنگین است. به عنوان مثال اگر قصد طبیعت گردی و یا کمپینگ ندارید، با خود کیسه خواب به همراه نداشته باشید. پیش از آنکه به سفرتان بروید، حتما امکانات هتلتان را از قبل چک کنید. اگر خواهان چیزی هستید، اما در هتلتان ارائه نمی شود، آن را در نظر بگیرید.

لباس های زیادی با خود برندارید. علاوه بر آنکه در حمل چمدان هایتان اذیت خواهید شد، ممکن است اضافه بار هم بخورید. سعی کنید لباس هایی همرنگ بردارید. این یکی از مهم ترین نکات در سفرهای تجاری است. به عنوان مثال ۲ تا بلوز سفید و ۲ تا شلوار لی با خود به همراه داشته باشید. در غیر این صورت برای ست کردن هر کدام از آنها به لباس هایی اضافه تر نیاز دارید.

این مطلب را هم بخوانید
چرا به هفت سین می گوییم هفت سین؟(+معرفی تاریخچه هفت سین)
تجهیزات در سفر اول
تجهیزات در سفر اول

این موضوع را در نظر بگیرید که در هر سفری، خرید یکی از جذاب ترین بخش های آن است. بخشی از چمدانتان را به خریدهای احتمالی تان در مقصد اختصاص دهید. اگر خواهان برداشتن کیف کمک های اولیه هستید، سعی کنید از کیفی کوچک و سبک استفاده کنید و تنها مواد ضروری آن را با خود ببرید. یکی دیگر از مهم ترین چیزهایی که باید با خودتان به همراه داشته باشید، لوازم بهداشتی است. صابون و دستمال کاغذی جزو واجب ترین ها هستند.

در سفر کجا بمانیم؟

سفر اولی بودن تنها به سفرهای خارجی محدود نمی شود! گاهی در بسیاری از سفرهای داخلی هم اولین تجربه مان از بازدید جاذبه های گردشگری آن شهر است. در هر صورت نکاتی که بیان کردیم، کمک زیادی هم به سفر اولی های داخلی و هم خارجی می کند. در این بین تنها یک نکته برای مسافران داخلی ممکن است کمی نگران کننده باشد! و آن هم مسئله محل اقامت در سفر است. در مقصد گردشگری من کجا بمانیم؟

گاهی با سفرهایی رو به رو هستیم که مطمئنیم به راحتی می توان محلی اقامتی ایده آل پیدا کرد؛ چرا که شهری گردشگری است و طرفداران بسیار زیادی دارد. در مقابل گاهی هم دغدغه محل اقامت به جانمان می افتد! فرقی نمی کند که مقصد گردشگری تان جزو کدام دسته از این موارد است؛ تنهای چیزی که اهمیت دارد آن است که به وسیله سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه، می توانید به سریعترین روش ممکن مکان مورد نظرتان را پیدا کنید. تنوع اقامتگاه ها در سپنجا زیاد است و با هر بودجه و خواسته ای، انتخابی برایتان وجود دارد. برای رزرو و اجاره، تنها کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن سپنجا شوید و شهر یا روستای مورد نظرتان را جست و کنید و دست به انتخاب بزنید. در نظر داشته باشید در تمام این مسیر، پشتیبانی سپنجا همراهتان است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما ارتباط بگیرید.

کلام آخر

به عنوان سفر اولی های هر مقصدی که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، امیدواریم یکی از زیباترین سفرهای عمرتان را تجربه کنید. تنها خودتان را به خدا بسپارید و به فکر لذت بردن باشید. تمام سفرنویسان موفق و بلاگر ها روزی جزو سفر اولی ها بوده اند. در این باره بیشتر بخوانید:

درباره “رعایت ۶ نکته ای که برای سفر اولی ها حیاتی است” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا