دانستنی های سفر

۹ بایدی که هر مسافری در سفر تجاری باید انجام دهد !

9 بایدی که هر مسافری در سفر تجاری باید انجام دهد !

سفر تجاری یکی از تجربه هایی است که در زندگی هر شخصی ممکن است اتفاق بیفتد. افراد بسیار زیادی هستند که در این شرایط قرار دارند و یا به سبب شغلی که دارند، باید برای شرکت در گردهمایی ها، سمینارها، یا کارهایشان در سفرهای تجاری باشند.

سفرهای تجاری در مقایسه با سفرهای تفریحی تفاوت های زیادی دارد، از این رو رعایت نکاتی، سفر را برای این افراد راحت تر می کند. با سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت، خانه و آپارتمان لوکس مبله و … سپنجا همراه باشید تا این نکات را فرا بگیرید.

مسافران تجاری افرادی هستند که به نقاط مهمی در سرتاسر دنیا سفر می کنند. این موضوع سبب شده است تا بین هتل ها برای پذیرای این نوع از گردشگرها، رقابت زیادی ایجاد شود. معمولا ۲۵ درصد از مسافران را کسانی که قصد سفر تجاری دارند را تشکیل می دهند.

مسافران تجاری معمولا در مقصدشان هزینه های زیادی می کنند و یکی از بهترین شرایط برای هتل داران و ارائه دهندگان خدمات به این افراد است. اگر شما هم مسافری تجاری هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. مواردی که در ادامه ذکر می شود، سفری راحت تر و متناسب با هدفتان را به شما هدیه می دهد:

از اندازه قفسه های هواپیما غافل نشوید

با توجه به شکل و شمایل متفاوت سفرهای تجاری، معمولا وسایل زیادی را با خود به سفر نمی برید. از طرفی دیگر در این سفرها، ممکن است مدارکی مهم با خود به همراه داشته باشید و بخواهید ساک دستی تان پیش خودتان باشد.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، اندازه قفسه های هواپیما است. اگر می خواهید ساک ببرید، حتما توجه داشته باشید که متناسب با قفسه های هواپیما باشد. اگر هم می خواهید چمدانتان را با خود به داخل ببرید، سعی کنید چمدانی انتخاب کنید که امکان جابجایی آن در بین صندلی های هواپیما وجود داشته باشد.

بررسی فضای داخل هواپیما
بررسی فضای داخل هواپیما

از خدمات فرودگاه ها استفاده کنید

اگر بنا به دلایلی به مقصدی خاص زیاد سفر می کنید، در برخی از فرودگاه خدماتی ارائه می شود که می توانید از آنها بهره مند شوید.

بعضی از فرودگاه ها برای افرادی که زیاد به آنجا می روند، سالن هایی مجزا و ویژه در نظر می گیرند که در آنها نه تنها امکاناتی مانند رستوران و … وجود دارد، بلکه برقراری آرامش و سکوت در این سالن ها اولویت است. برای استفاده از این خدمات باید در فرودگاه ها عضویت سالن های خصوصی بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید
علایم ویروس کرونا چیست؟ (+طبق نظرات سازمان بهداشت جهانی)

اقامت در هتل آپاتمان مبله در شیراز

سالن های اختصاصی فرودگاه
سالن های اختصاصی فرودگاه

در انتخاب لباس دقت به خرج دهید

یکی دیگر مهم ترین نکاتی که هر فردی در سفر تجاری باید بداند، دقت در انتخاب لباس هایی است که با خود می برید. از آنجایی که در این سفر افراد مهمی را ملاقات می کنید، باید لباس هایی رسمی و متناسب با مکان های خاص با خود ببرید.

سعی کنید لباس هایی همرنگ در سفر با خود به همراه داشته باشید؛ به عنوان مثال دو شلوار مشکی و دو پیرهن سفید بردارید. در غیر این صورت برای ست کردن هر تیکه نیاز به لباس های بیشتری دارید و بار سفرتان بیشتر می شود.

انتخاب لباس در سفر تجاری
انتخاب لباس در سفر تجاری

دفتر تلفنتان را حتما با خودتان ببرید

ضروری ترین نکته ای که هر مسافر تجاری باید آن را رعایت کند، به همراه داشتن دفترچه تلفن است. در این سفرهای اصلا نباید تنها به تلفن همراهتان اکتفا کنید. ممکن است بنا به دلایلی گوشی تان را از دست بدهید؛ این موضوع نباید سبب نگرانی شما درباره از دست دادن شماره های مهم شود!

خوش بینانه تر ممکن است، موبایتان هنگ کند یا باتری اش تمام شود و یا …. . شما باید به شماره های مهمی که در سفر به آن نیاز دارید حتما دسترسی داشته باشید.

اقامت در بومگردی زنجان

دفترچه تلفن
دفترچه تلفن

اینترنت مقصد را حتما از قبل چک کنید

معمولا گردشگران تجاری کارهای خود را همراه با کامپیوتر و لپ تاپ با اینترنت انجام می دهند. پیش از آنکه به سفر بروید، دسترسی اینترنت مقصدتان چک کنید.

ممکن است اینترنت در آنجا از شرایط خوبی برخوردار باشد، همچنین احتمال هم دارد با مشکلاتی روبرو باشید. گاهی برخی از هتل ها مبالغی را برای خدمات اینترنت از شما می گیرند؛ در این شرایط گاهی استفاده از خدمات اینترنت بین الملل بسیار برایتان مقرون به صرفه تر در می آید.

در انتخاب پروازتان دقیق باشید

هنگامی که می خواهید پرواز سفر تجاری تان را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم از پروازهایی استفاده کنید که توقف ندارند. هر دقیقه از سفر تجاری بسیار برای شما می ارزد و نباید وقتتان را از دست بدهید.

در این پروازها بسیار بیشتر از آن چیزی که می گویند، توقف و تاخیر وجود دارد؛ بنابراین ممکن است وقتتان تلف شود.

شارژ دستگاه های الکترونیکی تان را فراموش نکنید

دقت داشته باشید که پیش از سفر، حتما تمامی دستگاه های هوشمندتان کامل شارژ شده باشند. در سفر تجاری سعی کنید از لپ تاپ و موبایلی استفاده کنید که باتری سالمی دارند و به مدت طولانی روشن می مانند. قطعا در مکان های مختلف دربه در دنبال پریز گشتن، شما را اذیت خواهد کرد.

همچنین کابل USB حتما با خود به همراه داشته باشید. برای شارژ کردن موبایل، اسپیکر و … می توانید از پورت USB لپ تاپتان استفاده کنید.

اقامت در منزل مبله در زاهدان

اهمیت پورت usb در سفر تجاری
اهمیت پورت usb در سفر تجاری

صف بازرسی کوتاه، الزاما بهترین نیست

ممکن است به اشتباه فکر کنید در فرودگاه ها، هر چه صف بازرسی خلوت تر باشد سریع تر می توانید از آن رد شوید! برای انتخاب بهترین صف بازرسی باید به کارایی خدمت گذاران و افراد صف هم توجه زیادی داشته باشید. معمولا افرادی که دارای بچه های کوچک هستند، زمان بیشتری را در صف ها می گذرانند.

این مطلب را هم بخوانید
۸ حیوان سخنگوی عجیب در دنیا که باید آن ها را بشناسید

خواب و غذای سالم جزو مهم ترین نکات است

معمولا در هر سفری، برنامه خواب و غذای انسان بهم میریزد. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از اذیت شدنتان، حتما قبل از سوار شدن در هواپیما غذا بخورید.

از زمانی که در هواپیما حضور دارید برای خواب استفاده کنید، به خصوص اگر پروازتان در شب است. به برنامه غذایی تان در سفر توجه داشته باشید و هر چیزی را نخورید.

اگر در مقصد سلامت نباشید، شرکت در جلسه، سمینارها، گردهمایی ها و … برایتان از مرگ بدتر خواهد بود. می توانید بسته های سالم غذایی را تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۷اپلیکیشن کاربردی در سفر

غذای سالم در سفر تجاری
غذای سالم در سفر تجاری

اقامت داخلی به راحت ترین شکل ممکن!

سفرهای تجاری تنها به کشورهای خارجی محدود می شود. برخی مواقع شرایط زیادی برایمان پیش می آید که ناچار به سفرهای کاری و تجاری داخلی هستیم.

در چنین شرایطی محل اقامت حرف اول را برای ما می زند؛ چرا که در این گونه سفرها، تحت هیچ شرایطی نباید وقت را تلف کنیم. بهترین انتخاب برای افرادی که سفرهای تجاری داخلی در پیش دارند، رزرو اقامتگاه پیش از سفر است.

بدین منظور می توانید از سامانه سپنجا کمک بگیرید. فرقی نمی کند مقصدتان کدام نقطه از ایران باشد، در هر صورت سپنجا راه حل پیش رویتان است. تنها کافی است وارد سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا شوید، شهر یا روستای مورد نظرتان را جست و جو کنید و انواع اقامتگاه ها را مشاهده و اقدام به رزرو کنید.

اگر تعداد اقامتگاه های مقصد انتخابی تان زیاد باشد، آنها را می توانید براساس تعداد اتاق ها، محله، قیمت، امکانات و … در دسته های مختلف قرار دهید و در کوتاهترین زمان مکان مورد نظرتان را پیدا کنید.

در نظر داشته باشید در این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است و اکر بخواهید به راحتی می توانید به صورت مستقیم با ما در تماس باشید. پیشاپیش سفر تجاری خوشی برایتان آرزومندیم!

اگر تجربه ای در زمینه سفرهای تجاری دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

درباره “۹ بایدی که هر مسافری در سفر تجاری باید انجام دهد !” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا