دانستنی های سفر

سفرنامه نویسان ایرانی و اتفاقاتی که رقم زده اند!

سفرنامه نویسان ایرانی و اتفاقاتی که رقم زده اند!

یکی از جذاب ترین کارهایی که می تواند هر انسانی حداقل برای خودش انجام دهد، خاطره نویسی است که یکی از سبک های معروف آن سفرنامه نویسی است! سفرنامه نویسان ایرانی از گذشته تاکنون کسانی بوده اند که در این زمینه دارای تبحر و مهارت بوده اند به شیوه ه ای که می توانستند، مطلب های جذاب و مفیدی بنویسند که همه را عاشق سفر کردن و جهانگردی یا ایران گردی بکنند.

اگر شما هم به دنبال این هستید که  بدانید که معروف ترین سفرنامه نویسان ایرانی که بوده اند تا با مطالعه آثار آن ها با جهان و محیط های گوناگون بیشتر همراه شوید، این مقاله می تواند به شما کمک کند. با مجله سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگتاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا اطلاعات مفید و کاملی در رابطه این مطالب به شما ارائه دهیم.

همچنین برای این که اطلاعات شما در این زمینه کامل شود، می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

جلال آل احمد، یکی از معروف ترین سفرنامه نویسان ایرانی معاصر

جلال آل احمد یک نویسنده ایرانی است که در سال ۱۳۰۲ در ایران متولد شد و به همراه همسرش سیمین دانشور که او هم یک نویسنده معروف است، به خلق آثار ادبی و هنری متعددی در طول زندگی خود پرداخت که از جمله آن ها می توان به سفرنامه های جذاب و خواندنی زیر اشاره کرد:

  • سفر روس
  • سفر آمریکا
  • خسی در میقات
  • اورازان
  • تات نشین های بلوک زهرا
  • جزیره خارک، در یتیم خلیج فارس
معرفی سفرنامه نویسان ایرانی
جلال آل احمد از سفرنامه نویسان ایرانی

ناصر خسرو، سفرنویسی در دل تاریخ

یکی از قدیمی ترین سفرنامه نویسان ایرانی که می توانید در دل تاریخ آن را پیدا کنید، ناصر خسرو، شاعر، نویسنده، فیلسوف و جهانگرد ایرانی است. او سفرنامه خود را در طول ۷ سال مسافرت خود به دور دنیا نوشته است. سفری پرهیایو، جذاب، تاریخی و بی نظیر که او تجربه کرده است و همه ی آن را در سفرنامه خود نوشته است.

این مطلب را هم بخوانید
اجاره سوئیت و اقامتگاه در ایران

شاید برای هر شخصی که علاقه مند به تاریخ باشد، خواندن این سفرنامه بی نظیر، می تواند یکی از جذاب ترین کارهایی باشد که می تواند انجام دهد. آیا تا بحال این سفرنامه و داستان های جذابی که در آن آمده است را خوانده اید؟ نظر شما در مورد این سفرنامه و شیوه نگارش آن چیست؟

آشنایی با سفرنامه نویسان ایرانی
ناصر خسرو

منصور ظابطیان، روزنامه نگار علاقه مند به سفرنامه نویسی

شاید یکی از افراد مشعور و معروف در زمینه روزنامه نگاری، کارگردانی، تهیه کنندگی و حتی سفرنامه نویسی که در عصر معاصر زندگی می کند، منصور ظابطیان باشد. منصور در سال ۱۳۴۹ چشم به دنیا گشود! شاید برایتان جالب باشد که این فرد با سن کمی که دارد، چطور توانسته است این همه مهارت را باهم داشته باشد! البته این سوال برای من هم پیش آمده است.

ایشان سفرنامه های معروف و پرفروشی دارد که لیست آن ها را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • مارک و پلو
  • مارک و دوپلو
  • برگ اضافی
  • سباستین
  • چای نعنا
معرفی سفرنامه نویسان ایرانی
منصور ضابطیان از سفرنامه نویسان ایرانی

محمد اسلامی ندوشن، حقوق دان و قاضی علاقه مند به نویسندگی

بله درست خواندید! آقای محمد اسلامی ندوشن در گذشته حقوق دان و قاضی بودند که به ادبیات و نویسندگی روی آورده اند. ایشان بیشتر زمان عمر پربار خود را بر روی کتاب های زیبا و سفرنامه های جذابشان گذاشته اند. همین زمان ها باعث می شود که هر فردی علاقه مند به مطالعه و خواندن شود. در این زمینه معروف ترین آثار ایشان که می توانید آن ها را مطالعه کنید:

  • صفیر سیمرغ
  • آزادی مجسمه
  • در کشور شوراها
  • کارنامه سفرچین
سفرنامه نویسان ایرانی
محمد اسلامی ندوشن

احمد شاملو، شاعری عاشق

احمد شاملو یکی از نویسندگان ایرانی است که شاید شما هم مانند من او را با کتاب زیبای “مثل خون در رگ های من” بشناسید.

این کتاب زیبا او را به یکی از سفرنامه نویسان ایرانی تبدیل نکرده است، بلکه تنها در آن نامه های عاشقانه او به معشوقه اش وجود دارند. این شاعر و نویسنده با کتاب روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه آمریکا به یک سفرنامه نویس مشهور ایرانی تبدیل شد.

این داستان نشان دهنده سفر احمد شاملو به آمریکا است. این اثر نثری طنزگونه دارد که باعث می شود از خواندن آن خسته نشوید. طبق گفته های خود او در یک سخرانی این سفرنامه یک سفرنامه شخصی نیست بلکه از زبان یک پادشاه فرضی که احتمالا جزو همان پادشاهان قاجار بوده است، نوشته شده است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر ایمن با قطار در دوران کرونا (+نکات مهم)

شما می خواهید به کجا سفر کنید؟

سفرنامه نویسان ایرانی، بزرگترین هدیه ای که به خوانندگان می دهند، عشق و تجربه سفر است. بدون شک با خواندن آثار این افراد شما هم عاشق سفر می شوید. فرقی نمی کند مقصد سفرتان کجا باشد؛ در هر صورت هر نقطه ای را که انتخاب کنید، کوله باری از لذت و تجربه است.

اگر شما هم مانند این افراد شور و شوق سفر دارید، ابتدا از کشور خودمان شروع کنید! برای محل اقامت هم نگران نباشید و همه چیز را به سپنجا بسپارید.

سپنجا این امکان را برای افرادی مثل شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان اقدام به رزرو و اجاره مکان اقامت ایده آلتان کنید. تنها کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن سپنجا شوید، مقصد مورد نظرتان را وارد کنید و با لیستی از اقامتگاه های متنوع همراه با اطلاعات کامل رو به رو شوید. در نظر داشته باشید هر زمان که بخواهید می توانید با پشتیبانی سپنجا ارتباط بگیرید و در صورت تمایل با ما تماس بگیرید. شما کدام مقصد را برای شروع سفر گردی تان انتخاب می کنید؟ راستی! پیش از هر سفری این مطالب را از دست ندهید؛ چرا که کمک زیادی به شما می کنند:

شما کدام سفرنامه نویسان ایرانی را می شناسید؟

اگر شما هم علاقه مند به سفرنامه نویسی هستید، احتمالا آثاری در این زمینه خوانده اید؟ نویسندگان این آثار چه کسانی بوده اند؟ در این زمینه شما چه تجربیاتی دارید؟ می توانید نظرات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید.

 

درباره “سفرنامه نویسان ایرانی و اتفاقاتی که رقم زده اند!” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا