دانستنی های سفر

۷ روشی که شما را یک بلاگر سفر فوق حرفه ای می کند (برای مبتدی ها)

اگر کمی سررشته در زمینه شبکه های اجتماعی داشته باشیم، با یک چرخ زدن کوتاه در آنها بلاگرهای زیادی به چشممان می خورد که هر کدام در زمینه ای خاص مشغول به فعالیت هستند. بلاگرها کار پر مشغله ای دارند و هرچه زمان می گذرد، سرشان شلوغ تر می شود؛ اما کاری بسیار جذاب دارند. این افراد در ازای پولی که می گیرند در زمینه خودشان فعالیت می کنند یا محصولی را تبلیغ می کنند. در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور یک بلاگر سفر موفق شوید؟ پس با سپنجا همراه باشید:

روش هایی که شما را بلاگر سفر موفقی می کند

بلاگر سفر شدن یکی از جالب ترین تجربه هایی است که در طول عمرتان می توانید داشته باشید. این شغل را برای افرادی توصیه می کنیم که به خانه و شهر خودشان وابسته نیستند. وقتی بلاگر سفر شوید، به شما پول می دهند تا به جایی سفر کنید. چی بهتر از این که همه جای دنیارا ببینید، پول هم بگیرید؟

در نگاه اول این شغل جذابیت های زیادی دارد و ممکن است افراد زیادی را به خود جذب کند؛ اما به این راحتی ها هم نیست. بلاگر سفر شدن کاری وقت گیر است و تنها مطلب گذاشتن در وب سایت یا شبکه های اجتماعی تان شما را پولدار و بلاگر معروفی نمی کند. انجام این کار پشتکار زیادی می خواهد. با وجود خستگی هایی که دارد، آینده شیرینی چشم انتظارتان است.

روش هایی برای بلاگر سفر شدن
سفرنامه نویسی

 شما باید با این دید وارد این کار شوید که حداقل یک سال اول، بازخورد بسیار کمی دریافت می کنید. در ابتدای کار نباید به بلاگرهای مشهور دیگر فکر کنید و خود را با آنان مقایسه کنید. تنها باید این را سرلوحه کارتان قرار دهید که قرار است بهتر از هر بلاگر دیگری عملی کنید. در ادامه فعالیت هایی را معرفی کرده ایم که هر بلاگر سفری انجام می دهد. شما هم اگر می خواهید موفق شوید، حتما این موارد را در برنامه تان قرار دهید:

مطالعه، اولویت یک است

هر بلاگری مطالعه را اولویت یک خود می داند. مطالعه به شما برای بهبود مهارت هایتان کمک می کند. فرقی نمی کند که چه چیزی مطالعه می کنید و یا موضوع کتاب ربطی به سفر کردن ندارد، همه چیز بخوانید. پیشنهاد می کنیم بیشتر در زمینه های بازایابی، فروش، رشد شخصی، نویسندگی، استراتژی و … مطالعه کنید. بلاگر سفر شدن هم مانند هر شغل دیگری نیاز به یادگیری مستمر دارد. باید دائما تلاش کنید، از روز قبلی تان بهتر باشید و بیشتر بدانید. اگر شما این کار را نکنید، رقیبانتان می کنند!

این مطلب را هم بخوانید
7 نکته که قبل از سفر باید بدانید؟
روش هایی برای بلاگر سفر شدن
وبلاگ نویسی سفر

سفر کنید، بنویسید، بخوانید

این سه مورد یکی از کارهایی است که هر بلاگر سفری آن را به مقدار بسیار زیاد انجام می دهد؛ در واقع کار شما به سفر کردن، خواندن و نوشتن گره خورده است. تا زمانی که سفر نکنید، تجربه ها را خودتان لمس نکنید، نمی توانید سفر نویس موفقی شوید. اگر زیاد ننویسید و مهارت های نوشتاری تان را به خوبی تقویت نکنید، نمی توانید آن چیزی را که تجربه کرده اید با مخاطبتان به خوبی به اشتراک بگذارید. در آخر هم بدون آنکه اطلاعاتی در ذهنتان باشد، نمی تواند ایده برای نوشتن پیدا کنید. کتاب خواندن قدرت تخیل شما را بالا می برد و سبب می شود ایده ها در فکرتان نقش ببندند. پس این سه کار مهم ترین فعالیت های هرروز شما است.

بلاگر خلاقی باشید

سعی کنید نوشته ها و آن چیزی که با مخاطب به اشتراک می گذارید، متفاوت باشد. اگر تنها بخواهید آن چیزی را که دیده اید توصیف کنید، مخاطبتان این اطلاعات را  در بسیاری از وب سایت های دیگر هم می تواند پیدا کنند. در بیان داستان های سفرتان خلاق باشید. اگر دیگران موضوعی را جدی بیان می کنند، شما خنده دار توصیف کنید. اگر پیچیده بیان می کنند، شما ساده و روان توضیح دهید. اگر همه از خوبیای چیزی می گویند، شما مشکلات آن را بررسی کنید. متفاوت و منحصر یه فرد بودن مردم را ترغیب می کند تا شما را دنبال کنند و مطالبی متفاوت را بخوانند.

روش هایی برای بلاگر سفر شدن
بلاگر سفر موفقی شوید

برای موفقیت در جذب مردم، حتما باید بازار هدفتان را به خوبی بشناسید. باید بدانید چه کسانی با چه ویژگی هایی بلاگر های سفر را دنبال می کنند و متناسب با خواسته آنان بنویسید. همچنین در انجام کارتان صبوری به خرج دهید؛ نا امید نشوید و قوی به راهتان ادامه دهید.

برای کارتان هزینه کنید

از هزینه کردن بر روی کارتان نترسید. سعی کنید از همان ابتدا بهترین را ارائه دهید. این باور غلط را که می گوید، هزینه در ابتدای راه اشتباه است را فراموش کنید. فرقی نمی کند که در یک وب سایت یا شبکه های اجتماعی تجربه هایتان را منتشر می کنید. در هر صورت در هر بستری برای آن هزینه کنید، این کار سرمایه گذاری است و از دست دادن پول نیست.

سعی کنید طراحی ها، عکس هایتان، ویرایش متن، همه و همه چیز بهترین خودش باشد. اگر هم وب سایت دارید، برای طراحی ساتتان، سئو، ویدیو ها و … به اندازه کافی وقت بگذارید.

فروش محصولی را در برنامه تان قرار دهید

اگر بتوانید در کنار بلاگر سفر شدن محصولی را هم در وب سایت و شبکه های اجتماعی تان بفروشید، سبب می شود تا کاری منحصر به فرد و متمایز انجام دهید. با این کار به بقیه نشان می دهید از هر گونه کمک های مالی برندهای بزرگ به دور هستید و خودتان برای خودتان تلاش می کنید. خرید محصولات گاهی مخاطب شما را برای دنبال کردن شما هیجان زده تر می کندو اگر بتوانید در تولید این محصول هم خلاقیت به خرج دهید که باید بگوییم بارتان را بسته اید!

زیاد به سمت تبلیغات نروید

پس از مدتی جواب صبوری تان را خواهید گرفت. در این زمان ممکن است برند های مختلفی از شما کارهای تبلیغاتی بخواهند یا خواهان اسپانسر شدن شما بشوند. درست است که به ازای هر تبلیغات پول خوبی می توانید بدست آورید، اما توجه داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید. اگر در تبلیغات و کار با برند های مختلف زیاده روی کنید، مخاطب به شما بدبین می شود و کم کم طرفدارانتان را از دست می دهید؛ و این به مراتب هزینه های بسیار سنگین تری برایتان در پیش دارد.

این مطلب را هم بخوانید
معروف ترین و خوشمزه ترین آش های جهان!
روش هایی برای بلاگر سفر شدن
موفقیت در وبلاگ نویسی سفر

خودخواه نباشید

مخاطبی که شما را دنبال می کند به دنبال بافتن اطلاعاتی درباره سفر و مقصدهای مختلف است. سعی کنید آن چیزی را که مخاطب می خواهد صریح و واضح به او بدهید. در نوشته هایتان زیاد نباید از خودتان صحبت کنید، این کار حس بدی به مخاطب می دهد و ممکن است دیگر شما را دنبال نکند. اگر می خواهید کسب و کاری پایدار و محبوب ایجاد کنید باید خواخواهی را کنار بگذارید و تنها به دل مخاطبتان توجه کنید. اگر کسی شما را نبیند، نمی توانید موفق شوید. پس مخاطب اولویت شماست.

اقامت در سفرهای داخلی برای یک بلاگر !

بلاگر شدن کار راحتی نیست و شما ممکن است حتی تا چندین سال اول کاری تان، خودتان با هزینه خودتان اقدام به سفر و کسب تجربه کنید. در نظر داشته باشید، بلاگر شدن تنها به سفرهای خارجی محدود نمی شود و بازدید از نقاط داخلی کشور که کمتر شناخته شده اند، شروع بسیار خوبی است. یکی از چالش های بزرگی که یک بلاگر سفر را ممکن است تحت تاثیر قرار دهد، محل اقامت است. در واقع شما سفرهای زیادی در پیش دارید و نگرانی بابت محل اقامت در همه این مکان ها، آرامش و لذت کارتان را از بین خواهد برد.

در چنین شرایطی می توانید روی کمک سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا حساب باز کنید! سپنجا این امکان را برای شما وجود آورده است تا در هر جای ایران که باشید، در کوتاهترین زمان، محل اقامت ایده آلتان را پیدا و اقدام به رزرو سوئیت ارزان در آنجا کنید. بدین منظور تنها باید وارد سایت یا اپلیکیشن سپنجا شوید و محل اقامت مورد نظرتان را جست و جو کنید. سپس با لیستی از اقامتگاه های متنوع رو به رو می شوید و مطابق با نیاز و خواسته تان دست به انتخاب می زنید. چی از این بهتر؟ راستی در این مسیر پشتیبانی سپنجا همراهتان است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید.

و در نهایت …

منتظر روزی هستیم که موفقیت شما را ببینیم! می توانید در بخش نظرات پیامی همراه با تاریخ ثبت کنید و بعدها پس از موفقیتتان دوباره سری به این مقاله بزنید و از خودتان بابت تلاش و پشتکارتان تشکر کنید!

درباره “۷ روشی که شما را یک بلاگر سفر فوق حرفه ای می کند (برای مبتدی ها)” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا