دیدنی های شیرازلیست بهترین رستوران های شیراز + عکس، ویدئو و آدرس

رستوران سنتی پرهامی شیراز

5 غذای خوشمزه که باید در این رستوران پرهامی شیرازبخورید!

رستوران سنتی پرهامی شیراز در کوچه پس کوچه های محله های قدیمی این شهر جا خوش کرده است. رستوران سنتی پرهامی شیراز ۲۰۰ سال قدمت دارد و روح زندگی در این خانه جریان دارد.

وقتی وارد این خانه می‌شوید حس صمیمیت و نزدیکی با دوستان و فضایی گرم مثل خونه مادربزرگ ها را تجربه خواهید کرد. غذا خوردن در این فضا واقعا حس و حالی وصف ناپذیر دارد. در این مقاله قصد داریم تا این خانه رستوران سنتی را معرفی کنید. لطفا تا انتها همراه تیم سپنا باشید.

حوض پرهامی

معماری رستوران سنتی پرهامی شیراز

رستوران سنتی پرهامی شیراز بیشتر از هر چیز یک فضای نوستالژیک و گرم و صمیمی را برای مسافر ایجاد می‌کند. وارد رستوران سنتی پرهامی که می‌شوید، یک حوض نقلی فیروزه‌ای در وسط آن مشاهده می‌کنید که ماهی‌های قرمز و کوچک در داخل حوض در حال شنا کردن هستند.

همچنین آواز خوش پرنده‌ها و بوی مطبوع بهار نارنج، حس زندگی را به مهمانان خود می‌دهد. دور تا دور حیاط رستوران سنتی پرهامی شیراز، تخت‌هایی سنتی قرار گرفته که برای استراحت مهمانان تعبیه شده است.

در حیاط رستوران پرهامی درخت‌های زیبای بهار نارنج مشاهده می‌شود که ممکن است قناری خانه کرده بر یکی از این درخت‌ها را با شنیدن صدایش پیدا کنید.

در گوشه و کنار رستوران پرهامی کوزه‌هایی به شکل سنتی قرار گرفته، کوزه‌های ترشی که قرار است در کنار ناهار و شام، نوش جان کنید. دیوارهای این رستوران، از آجرنما درست شده و چشمتان آرام آرام به روی پنجره‌های بلند و مشبک آن خواهد افتاد. معماری رستوران سنتی پرهامی، تداعی‌گر برخی اماکن تاریخی است.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی سپیدان

معماری رستوران

غذاهای خانه رستوران پرهامی

در رستوران سنتی پرهامی اگر کلم پلو شیرازی خوشمزه‌ را سفارش دهید، بر اساس تعداد نفرات آن را توی دیگی مسی برایتان می آورند و می‌توانید خودتان آن را بکشید.

همراه غذا کاهو سکنجبین می آورند و بعد از غذا اگر بخواهید با چای و رنگینک می‌تواند عیشتان را کامل کند.

اگر به رستوران گردی علاقه دارید، مقاله “تجربه خوردن غذایی لذیذ در بهترین رستوران های شیراز” به شما کمک کند در سفر به شیراز بهترین انتخاب‌ها را برای شکم‌گردی داشته باشید.

۵ غذا که باید در رستوران پرهامی بخورید!

غذاهایی که در رستوران سنتی پرهامی شیراز حتما باید میل کنید عبارتند از:

  • دمپختک گوجه سرو شده با گوشت گوسفندی
  • دمپختک سیری
  • دوپیازآلو
  • کشک بادمجون
  • ته چین مرغ همراه با مخلفاتی مثل ریحون، انواع ترشیجات، ماست، سالاد شیرازی

یک نکته مهم در مورد غذاهای رستوران سنتی پرهامی شیراز: روزانه چهار نوع غذا در این مجموعه آماده می‌شود که یک نوع از آن غذای مخصوص آن روز می‌باشد.

غذای رستوران سنتی پرهامی شیراز

دسترسی رستوران سنتی پرهامی شیراز به اماکن تاریخی

رستوران سنتی پرهامی شیراز در خیابان لطفعلی خان زند قرار گرفته و دسترسی بسیار مناسبی به اماکن تاریخی و تفریحی شیراز دارد. مسجد نصیرالملک درست در کوچه روبروی رستوران سنتی پرهامی شیراز قرار گرفته است. 

به دلیل قرار گرفتن رستوران سنتی پرهامی شیراز در بافت تاریخی شهر شیراز با کمی قدم زدن در اطراف رستوران سنتی پرهامی می‌توانید از اماکن تاریخی شیراز مثل بازار و مسجد وکیل و شاه چراغ دیدن کنید.

اگر قصد سفر به شیراز دارید می توانید اجاره سوئیت در شیراز را توسط سپنجا بصورت آنلاین انجام دهید.

این مطلب را هم بخوانید
رستوران صوفی شیراز ؛ معنای واقعی غذای با کیفیت

همچنین بخوانید: رستوران صوفی

همچنین بخوانید: رستوران هفت خوان

آدرس رستوران سنتی پرهامی شیراز

خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک، کوچه نون بربری، سمت چپ صدو بیست متر داخل کوچه

لوکیشن رستوران پرهامی رو نقشه گوگل

اگر قصد سفر به شیراز را دارید ابتدا باید به فکر اقامت خود در این شهر باشید. توجه داشته باشید که اجاره سوئیت در شیراز از هتل باصرفه‌تر است و شما می توانید در سایت سپنجا تمامی اقامتگاه های شیراز را مشاهده کنید 

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا سعی کردیم تا رستوران سنتی پرهامی شیراز را معرفی کنیم. ازدرباره فضای رستوران و منوی غذایی آن صحبت کردیم. امیدوارم که از این اطلاعاتحداکثر استفاده را ببرید.

اگر به شیراز سفر کرده و از غذاهای رستوران پرهامی میل کرده‌اید، لطفا نظرات خود را در کامنت همین مقاله برای دیگران بیان کنید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا