دیدنی های شیراز

تجربه خوردن غذایی لذیذ در بهترین رستوران های شیراز

معرفی 16 رستوران خوشمزه + لوکیشن رستوران‌ها

شهر شیراز جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیاری دارد. همین ویژگی باعث شده است تا گردشگران زیادی، شیراز را به عنوان مقصدی برای سفر خود انتخاب کنند. اگر شما هم شیرازی هستید و یا سفر به شیراز را انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که خوردن غذا در بهترین رستوران های شیراز را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با رستوران‌های معروف شیراز آشنا کنیم. همراه سپنجا باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شهر زیبا، سری به پورتال جامع گردشگری شیراز بزنید.

معرفی ۱۶ تا از بهترین رستوران های شیراز

جاذبه‌های گردشگری شیراز به قدری زیاد است که کمتر کسی پیدا می‌شود که در طول عمر خود از شهر دیدنی شیراز دیدن نکرده باشد. در کنار همه جاذبه‌های دیدنی و جذاب شیراز، لذت بردن از غذاهای سنتی شیراز بخش مهمی از سفر هر مسافری است. از آنجایی که شیراز رستوران‌های بسیاری دارد، ممکن است انتخاب را برای شما کمی سخت کند.

همچنین گشتن در بین رستوران‌ها و پیدا کردن رستوران‌های معروف این شهر ممکن است کمی شرایط را برای شما سخت کند. البته سرو غذا و خورد خوراک از جمله مسائلی است که ممکن است کمی سلیقه نیز در آن دخیل باشد.

در ادامه تلاش کردیم تا لیست معروف‌ترین رستوران‌های شیراز براساس نگاه مردم را معرفی کنیم. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که لذت خوردن غذا در یکی از رستوران‌های زیر را از دست ندهید.

از جمله بهترین رستوران های شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- رستوران هفت خوان، زیباترین رستوران شیراز

یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین رستوران‌ های شیراز، رستوران مجلل و زیبای هفت‌خوان است. نام این رستوران برگرفته از هفت خوان شاهنامه، هفت خوان نامیده شده است. در هر طبقه از این رستوران یک نوع غذا با چیدمان متناسب با آن سرو می‌شود.

شما می‌توانید خوردن هر نوع غذای ایرانی، فرنگی و حتی فست فود را در این رستوران تجربه کنید. در واقع شما هر نوع ذائقه و سلیقه‌ای که دارید می‌توانید غذای مورد علاقه خود را در این رستوران پیدا کنید.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این رستوران وجود سالن‌های اختصاصی برای برگزاری جشن‌ها و سمینارها است. همچنین این رستوران دارای یک سالن Vip است که برای برگزاری مراسم خاص برای مهمانان ویژه، گزینه‌ی پیشنهادی مناسبی است. فضای آرام‌بخش و ایده‌آل این منطقه یک شب رویایی را برای شما رقم خواهد زد. شما می‌توانید برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز در این رستوران، از آتلیه عکاسی آن استفاده کنید.

رستوران هفت خان

۲- رستوران خانه سنتی پرهامی

یکی از بهترین رستوران های شیراز که در کوچه پس کوچه‌های بافت قدیمی شیراز قرار دارد. این رستوران که به رستوران خانه سنتی پرهامی معروف است، قدمتی به اندازه ۲۰۰ سال دارد. شما می‌توانید خوردن تمام غذاهای سنتی و قدیمی ایران مانند کلم‌پلو، دو پیازه آلوی شیرازی و … را در این رستوران تجربه کنید.

اگر به دنبال جایی هستید که بتوانید غذای اصیل شیرازی را در فضایی سنتی و قدیمی تجربه کنید، رستوران پرهامی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

۳- رستوران صوفی، قدیمی‌ترین رستوران شیراز

برای کسانی که خوردن غذا در یک فضای سنتی و قدیمی را دوست دارند، رستوران صوفی را پیشنهاد می‌دهیم. این رستوران به سبک معماری دوره‌ی قاجاریه ساخته شده است. قدمت این رستوران به سال ۱۳۶۱ برمی‌گردد، اما در سال ۱۳۸۳ به سبک معماری زندیه بازسازی شد. پنجره‌های ارسی، مبلمان سنتی، معماری خاص و نمای آجری از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده است تا این رستوران زیبایی منحصر به فردی داشته باشد.

غذاهای این رستوران باکیفیت و به همراه سرویس‌دهی بسیار مناسب است. منوی این رستوران تنوع بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، خاورمیانه و … را در آن پیدا کنید. از جمله غذاهای مشهور این رستوران شامل نان داغ، کباب جوجه، شکر پلو، آش سبزی، بره، ماهی و … است.

۴- فست فود گابریک، زیباترین فست فود شیراز

اگر در سفر به شیراز هوس خوردن فست فود را کردید، فست فود گابریک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این فست فود به عنوان یکی از بهترین رستوران های شیراز دکوراسیونی متفاوت و خلاقانه‌ای دارد که شما را مجذوب خودش می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید
روز شیراز چه روزیه؟

یکی از ویژگی‌های مثبت این رستوران وجود فضای سر باز و یک سالن بسته است. شما می‌توانید هر کدام از این فضاها را که مورد علاقه شماست انتخاب کنید. به عنوان مثال فضای باز این فست فود را به کسانی که به گل و گیاه علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم. چرا که با گل و گیاهان زیبا و متفاوت آراسته شده است. کیفیت غذاهای این فست فود بسیار عالی است و شما مانند غذاهای این رستوران را جایی دیگر تجربه نخواهید کرد.

فود گابریک

۵- رستوران های باغ راز

خوردن غذا در یک باغ زیبا و سرسبز از جمله ویژگی‌های باغ رستوران بلوار شاهد شیراز است که خاطره‌ای به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. این رستوران زیبا با یک ورودی زیبا و سرسبز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این رستوران از دو فضای مجزا به صورت سالن سربسته و یک فضای باز در باغ زیبای این مجموعه تشکیل شده است. همچنین کافی‌شاپ رستوران بر روی پشت‌بام این مکان قرار دارد.

غذاهای کبابی، غذاهای ایرانی، عرقیجات، نوشیدنی‌های سنتی، فست فود و … از جمله غذاهایی است که در این رستوران سرو می‌شود.

کیفیت این رستوران بسیار عالی است و در گروه بهترین رستوران های شیراز قرار دارد. اگرچه این رستوران در بیرون از شهر قرار دارد، اما فاصله کم آن با شهر شما را اذیت نخواهد کرد. شما می‌توانید به دور از هیاهو شهری، شبی لذت‌بخش را در این باغ رستوران سپری کنید و از خوردن غذاهای آن لذت ببرید.

۶- رستوران شرزه

اگر بعد از یک روز گشتن و خرید کردن از بازار وکیل، به دنبال یک رستوران خوب و عالی می‌گردید، رستوران قدیمی شرزه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این رستوران قدیمی بافتی سنتی دارد و برای کسانی که به این فضاها علاقه دارند، گزینه‌ی پیشنهادی مناسبی است. این رستوران به دلیل کیفیت بالای غذاهای خود جزو یکی از مشهورترین رستوران‌های شیراز است.

این رستوران از دو طبقه تشکیل شده است و کباب‌های آن بسیار معروف است. شما می‌توانید انواع کباب‌های ایرانی مانند کباب لاری، کباب کوبیده، کباب ماهی، نان داغ تازه به همراه کباب‌ها، باقالی‌پلو با ماهیچه و … را همراه با موسیقی سنتی زنده نوش جان کنید.

۷- رستوران باغ عمارت شاپوری

یکی از بهترین رستوران های شیراز عمارت شاپوری است که به ثبت بناهای ملی ایران رسیده است. سبک معماری این باغ به شکل زمان قاجار است و در آن انواع غذاهای اصلی شیرازی مانند کلم پلو و … نیز سرو می‌شود. کیفیت بالای غذاها در کنار پخش موسیقی زنده هنگام خوردن غذا، لذت خوردن غذاها را دوچندان می‌کند.

رستوران عمارت شاپوری

۸- کافه ژولب

بعد از یک روز طولانی گشت و گذار در مجموعه بازار، حمام و مسجد وکیل نیاز به خوردن انواع نوشیدنی‌ها دارید. برای این منظور کافه ژولب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این کافه روبروی حمام وکیل قرار دارد و با بافت قدیمی خود تمام نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. کیفیت بالای غذاها در کنار قیمت اقتصادی این کافه از جمله ویژگی‌هایی است که شما را از رفتن به این مکان پشیمان نخواهد کرد.

۹- رستوران سنتی سرای مهر

بعد از عبور از دالان‌ها و راهروهای بازار سنتی وکیل، یک رستوران سنتی قرار دارد که به سرای مهر معروف است. این رستوران در کنار سرو غذاهای سنتی، بخشی به عنوان چایخانه دارد که شما می‌توانید بعد از گشت و گذار در بازار وکیل، نفسی در آن تازه کنید. تخت‌های چوبی، نقاشی‌های قدیمی، فرش‌ها و گلیم‌های زیبا از جمله مواردی است که دیدن آن خستگی را از تن شما به در خواهد کرد. فضای این رستوران بسیار دنج و آرام است و خاطره‌ای خوش را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

در منوی این رستوران علاوه بر دم‌نوش‌های سنتی و چای،  انواع کباب‌ها و دیزی نیز وجود دارد.

۱۰- کافه و رستوران گرتا

فضای شیک و دوست‌داشتنی این رستوران باعث شده است تا کافه رستوران گرتا به عنوان یکی از بهترین رستوران های شیراز در بین مردم معروف باشد. این رستوران دو طبقه علاوه بر کیفیت بسیار عالی غذاها، دارای پرسنل بسیار خوبی نیز است که ساعاتی خوش را برای شما به ارمغان می‌آورند. اگر سری به این رستوران زدید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما پیتزا و پاستای این کافه رستوران را امتحان کنید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای استان فارس

۱۱- رستوران عمارت فیل

اگر به دنبال یک فضای سنتی و دنج می‌گردید، عمارت فیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. غذاهای سرو شده در این رستوران ایرانی و محلی است و برای کسانی که دوستدار یک اقامتگاه سنتی هستند، گزینه‌ی پیشنهادی مناسبی است. اگرچه منوی این رستوران محدود است، اما همین غذاهای اندک آن از کیفیت بسیار عالی برخوردار است.

۱۲- رستوران شاندیز شیراز

شعبه رستوران شاندیز مشهد، در شیراز نیز وجود دارد. این رستوران با دارا بودن دو فضای مجزای باز و بسته به همراه موسیقی سنتی زنده و غذای باکیفیت فضایی آرام و دلنشینی را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین غذاهای این رستوران، کباب برگ و شیشلیک است که به همراه نان تازه و ریحان و ماست غذایی فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

قیمت مناسب، کیفیت بالای غذاها در کنار پرسنل حرفه‌ای یک روز خاطره‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد. از دیگر امکانات این رستوران، پارکینگ اختصاصی، موقعیت مکانی مناسب و رزرو تلفنی غذا است که محبوبیت این رستوران را دوچندان کرده است.

رستوران شاندیز

۱۳- رستوران خوشا شیراز

حیاطی دلنشین پر از گل و گیاهان و درختان سر به فلک کشیده به همراه صدای آب از جمله ویژگی‌های یکی از بهترین رستوران های شیراز است. این رستوران در کنار فضای باز، فضای بسته نیز دارد که در صورت تمایل می‌توانید یکی از این سالن‌ها را انتخاب کنید. این رستوران سنتی ایرانی با منوی غذایی متنوع و کیفیت بالای غذاهای خود، صرف غذا را برای شما لذت‌بخش خواهد کرد.

۱۴- رستوران برنتین

از دیگر رستوران‌های معروف شیراز، رستوران برنتین است که با منوی متنوع خود انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، استیک و فینگر فود را در خود جای دارد. پرسنل این مجموعه رفتاری عالی با مشتریان دارند و این نشان از اهمیت دادن این رستوران به مشتریان است. طراحی فضا، طراحی منو، شکل سرو غذا و … از جمله ویژگی‌هایی است که در این رستوران مثال‌زدنی است.

کیفیت غذاهای این رستوران فوق‌العاده است. همین ویژگی باعث شده است تا از نظر قیمتی این رستوران در رده رستوران‌های ارزان نباشد.

۱۵- رستوران آفریقایی آکاسیا

رستوران آفریقایی آکاسیا به عنوان اولین رستوران آفریقایی در ایران به شمار می‌رود. این رستوران به دلیل داشتن دکوراسیون جذاب و دیدنی با بهترین رستوران های شیراز رقابتی تنگاتگ دارد. غذاهای این مجموعه کاملا استثنایی و متفاوت است و با سرویس پذیرایی که دارد، یک شب به یاد ماندنی و عالی را برای شما رقم خواهد زد.

یکی از ویژگی‌های ظاهری این مجموعه تم آفریقایی سالن پذیرایی آن است و باعث شده است تا دکوراسیون آن در مقایسه با سایر رستوران‌های شیراز خاص و منحصر به فرد باشد. شما می‌توانید در این رستوران، انواع غذاهای گرم را در ظروف مسی نوش جان کنید. موسیقی زنده در این رستوران جزو برنامه‌های ثابت هر شب آن است و یک محیط خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • آدرس: خیابان زند، روبروی خیابان فلسطین

۱۶- رستوران شاطر عباس

یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها در بین شیرازی‌ها، رستوران شاطر عباس است. چیدمان سنتی در کنار انواع غذاهای اصیل ایرانی مانند حلیم بادمجون، انواع کباب‌ها و … توانسته است نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. این رستوران دارای دو شعبه در شیراز است.

  • آدرس شعبه ۱: شیراز، بلوار آزادی، خیابان خاکشناسی
  • آدرس شعبه ۲: خیابان چمران

بهترین رستوران‌ های شیراز

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با بهترین رستوران ‌های شیراز صحبت کردیم. از آنجایی که غذا جزو یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است؛ بنابراین انتخاب درست رستوران می‌تواند خاطره خوشی را برای شما رقم بزند. اگر شما تجربه‌ای از رستوران‌های شیراز دارید، می‌توانید با در میان گذاشتن نظر خود، در لیست معرفی‌شده این مقاله تاثیرگذار باشید.

برای اجاره سوئیت در شیراز نیز می توانید روی لینک کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا