دیدنی های یاسوج

دریاچه کوه گل سی سخت

در منطقه کوهستانی دنا دریاچه ای وجود دارد به نام دریاچه کوه گل . طبیعت ایران با دریاچه ها و کوه ها عجین شده است. در این مقاله از سپنجا به معرفی این منطقه زیبا خواهیم پرداخت. لطفا تا انتها همراه ما باشیبد.

دریاچه کوه گل
دریاچه کوه گل

دریاچه کوه گل

در میان قله های پوشیده از برف، جایی که خورشید بر کوههای سر به فلک کشیده بی وقفه می تابد، دریاچه ای کوچک و زیبا در میان تنگه ای رخ می نماید. به استان کهکیلویه و بویر احمد میرویم.

برای دیدن دریاچه کوه گل بایستی به شهر سی سخت برسیم. این دریاچه در منطقه کوه گل واقع شده است.

مساحت دریاچه کوه گل چیزی در حدود پنج هزار هکتار و ۱۵ متر عمق دارد. پوشش گیاهی و جانوری اطراف این دریاچه بسیار چشم نواز و غنی است.

در بهار عطر خوش آویشن و گل های وحشی در اطراف دریاچه به مشام میرسد.در تابستان پرنده های مهاجر همچون لک لک و مرغابی به این دریاچه زیبا مهاجرت می کنند.

دیدن درنا در این طبیعت زیبا چشم هر بیننده را به این همه زیبایی خیره می کند و لبها را به تحسین می گشاید.

گیاهان منحصر بفرد اطراف دریاچه کوه گل شامل نعنا و پونه کوهیریال بابونه، قارچ کوهی و ریواس است. یکی از جذاب ترین جاذبه های دریاچه کوه گل دشت لاله های واژگون است.

لاله های واژگون
لاله های واژگون

در چند روزی که گلهای لاله میهمان این دشت است گلهای زرد و قرمز آن از بینندگان دل می رباید. در نزدیکی این دریاچه آبشار تنگ نمک واقع شده. این آبشار از دریاچه ای با همین نام ایجاد شده است. چشمه های آب نمک در کنار این آبشار روان شده و به رودخانه کوه گل منتهی می شود.

این مطلب را هم بخوانید
مراسم گلابگیری در ایران

شهر سی سخت

برای رسیدن به شهر سی سخت هم می توان از سمیرم اصفهان گذشت و هم از یاسوج در دامنه های کوه دنا شهر سی سخت واقع شده است.

در طبیعت غنی و زیبای سی سخت چشمه های بسیاری وجود دارد.

از زیباترین چشمه های سی سخت می توان به چشمه میشی اشاره نمود.

این چشمه بزرگترین و پر آب ترین چشمه این شهر است.چشمه سرد از دیگر چشمه های این منطقه است که در منطقه کوه گل واقع شده است.

بهترین فصل سفر به کوه گل و شهر زیبای سی سخت بهار و تابستان است.

دریاچه
دریاچه

چرا که آب و هوای مطبوع و دامنه های پرگل انتظار بینندگان را می کشد.

اردیبهشت و دشت لاله های واژگون نیز ارزش سفر به این منطقه را صد چندان نموده است.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا دریاچه کوه گل را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم از این دریاچه زیبا دیدن کرده‌اید، نظرات خود را در کامنت همین پست با ما درمیان بگذارید.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

سپنجا در شهر سی سخت منزل مبله و خانه مبله بسیاری را فراهم نموده است. شما می تولنید اقامتگاه های سپنجا  و اجاره سوئیت در شهر سی سخت، را در سایت مشاهده کنید. برای دیدن اقامتگاه های سپنجا در استان کهکیلویه و بویراحمد اجاره سوئیت در یاسوج را در سایت سپنجا وارد کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا