دیدنی های بندرعباس

تنگه شوتاریکو ؛ بهشتی که خودتان باید آن را لمس کنید

تنگه شوتاریکو ؛ بهشتی که خودتان باید آن را لمس کنید

جنوب کشور مانند مرواریدی است که روزبه‌روز درخشش آن بیشتر می‌شود.  مرواریدی که روز به روز دیدنی ها و جاذبه های بیشتری از آن کشف می شود و لذت بیشتری را به مردم هدیه می دهد.  در جنوب کشورمان از جنوب شرقی ترین نقطه آن گرفته تا جنوب غربی ترین گوشه آن پر از شگفتی هایی که شاید حتی امکان وجود آنها به ذهنمان خطور نکند.

معمولا توجه بسیاری از افراد به جنوب کشور به خاطر وجود دریای خلیج فارس هستند؛  اما به زمین های خشک کنار آن توجهی نمی‌کنند.  در صحبت هایی که راجع به جنوب کشور می‌شود ممکن است حرف هایی راجع به سرزمین های عجیب و غریب و یا صخره هایی با شکل های متفاوت شنیده باشید.

اینها تنها بخشی از شگفتیهای قسمتهای جنوبی کشور است که معمولاً دور از چشم های گردشگران  مانده است.  اگر به دنبال جاذبه های منحصر به فرد و کمتر شناخته شده هستید ادامه این مقاله را حتما تا انتها بخوانید.  هدف از این مقاله معرفی تنگه شوتاریکو است.

بی شک می توان تنگه شوتاریکو را که در استان هرمزگان واقع شده است یکی از زیباترین جاذبه های ایران در نظر گرفت.  جاذبه های که مانند آن را شاید در عکس ها و نشریات دیده باشید.  با دیدن تنگه شوتاریکو،  محال است به فکرتان خطور کرده باشد که چنین جاذبه‌های در کشور ما نهفته است. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید تا با این  شاهکار طبیعت بیشتر آشنا شویم..

تنگه شوتاریکو 3
تنگه شوتاریکو پارسیان

تنگه شوتاریکو پارسیان کجاست 

استان هرمزگان رتبه هشتم را از نظر وسعت در میان استان ها به خود اختصاص داده است. استان هرمزگان در همسایگی خلیج همیشه فارس در شمال تنگه مشهور هرمز قرار گرفته است. معمولاً استان هرمزگان را با بنادر مهم آن مانند  بندرلنگه، بندرعباس و یا جزیره های محبوب مانند کیش قشم ابوموسی و غیره می‌شناسیم.

همان طور که میدانید استان هرمزگان یکی از کوهستانی ترین استان های کشور است که علاوه بر این منطقه های مهم ارتفاعات شگفت انگیزی را در خود جای داده است. پارسیان یکی از شهرستان های استان هرمزگان از کشور پارسیان در مرکز آن قرار دارد.

اگر بخواهیم خیلی ساده کوتاه این شهر را توصیف کنیم به آن سرزمین نخلستان‌ها را نسبت می دهیم. فاصله شهر پارسیان از بندرعباس ۴۰۴ کیلومتر ، و فاصله آن از از بندر لنگه ۲۲۰ کیلومتراست. تنگه های پارسیان یکی از زیباترین جاذبه های منطقه است که که در بین آنها می‌توان به تنگه زیبای شوتاریکو پارسیان اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
ساحل روزنه دریا ؛ جاذبه ای اعجاب انگیز در جزیره هرمز

وجه تمایز شهرستان پارسیان با شهرستان های دیگر استان هرمزگان آب و هوای معتدل تر آن است.  برای بازدید از دیدنی های شگفت انگیز این منطقه باید به روستای کوچک به نام چک چک برویم.  روستای چک چک در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر پارسیان و ۶۲ کیلومتری شهر معروف اصلی قرار گرفته است.   توجه داشته باشید که در این سفر باید خودتان را برای یک طبیعت نوردی و دره نوردی  متفاوت آماده کنید.

سفرنامه تنگه شوتاریکو 

همانطور که گفتیم یکی از زیبایی های استان هرمزگان کوه های متفاوت آن است. کوههای شوتاریکو هم مانند کوه های دیگر استان دارای شکلی زیبا و متفاوت هستند. ظاهر کوههای شوتاریکو ممکن است کمی خشن به نظر برسد و در نظرتان ترسناک جلوه کند. اما چنین نیست به مسیرتان ادامه دهید.

با طی کردن مسیر دره به جایی میرسید که یک دوراهی در مقابلتان قرار دارد.  مسیر یکی از این دوراهی ها قرار است شما را به تنگه شوتاریکو  برساند.  مسیر دیگر شما را به تنگه ای به نام آب دبه خواهد برد.  هرکدام از مسیرها را که انتخاب کنید،  دنیای سراسر شگفتی در مقابلتان قرار خواهد گرفت.

اما باید بدانید مسیر رسیدن به تنگه آب دبه کمی آسان تر است.  در مسیر رسیدن به تنگه شوتاریکو شاید برایتان جالب باشد که بدانید گیاهانی که در مسیرتان قرار دارند اغلب خاصیت دارویی دارند که از آنها می توانید استفاده کنید. در ادامه مسیر رسیدن به تنگه شوتاریکو شکل صخره ها کمی عجیب و غریب تر از قبل به نظر می رسد صخره هایی که پر از خزه هستند که عبور از آنها ممکن است سخت به نظر برسد.

در هر حال پیمودن این مسیر نیازمند صبر و حوصله کافی است. در نهایت آن چیزی که منتظر شما از شما را حیرت زده خواهد کرد. هنگامی که به تنگه زیبای شوتاریکو پارسیان رسیدید رنگ سبز آبی آب بسیار در نظرتان جلوه خواهد کرد. پرواز پرندگان به بالای سرتان هستند ممکن شما را حیرت زده بکند. زیبایی های دیگر این منطقه می‌توان به گیاهانی اشاره کرد که از جای جای صخره ها بیرون آمده اند.

در این فصل بازدید از تنگه شوتاریکو

به دلیل گرمای زیاد مناطق جنوبی کشور در فصل‌های گرم سال به شما پیشنهاد می‌کنیم که در فصل‌های سرد و یا در اوایل بهار به این منطقه سفر کنید و از دیدنی های آن نهایت استفاده را ببرید. اگر هم در فصل تابستان به این منطقه سفرمی کنید، سعی کنید صبح زود خودتان را به تنگه برسانید تا بتوانید از هوای خنک استفاده بیشتری بکنید.

این مطلب را هم بخوانید
9 تا سواحل خلیج فارس را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!
تنگه شوتاریکو
تنگه شوتاریکو

اقامت در پارسیان

برای بازدید از تنگه شوتاریکو می توانید در پارسیان اقامت داشته باشید. در سفرتان هم میتوانید از جاذبه ها و دیدنی های خود شهر پارسیان  استفاده کنید و هم می توانید بخشی از سفرتان را به بازدید از تنگه های  پارسیان مانند تنگه شوتاریکو اختصاص دهید.

برای اقامت در پارسیان می توانید در اقامتگاههای بوم گردی و هتل های این شهر شبتان را سپری کنید. همچنین می توانید از کمپینگ در طبیعت استفاده کنید. برای این کار بهتر است با مشورت از افراد محلی بهترین مکان را برای چادر زدن و سپری کردن روزتان انتخاب کنید.

برای اقامت در پارسیان، گزینه دیگری هم پیش رویتان است و آن هم استفاده از اقامتگاه های سامانه رزرو و اجاره سپنجا است. سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان اقدام به رزرو اقامتگاه مد نظرتان در پارسیان کنید و پیش از سفر خیال خودتان را از بابت این مسئله راحت کنید. مطمئن باشید بازدید از تنگه شوتاریکو آنقدر می ارزد که اقدام به اجاره سوئیت در پارسیان کنید!

خوب است بدانید هر زمان که بخواهید می توانید با پشتیبانی سپنجا در ارتباط باشید و در صورت تمایل با ما به صورت مستقیم هم صحبت کنید.

در این سفر احتیاط های لازم را هم در نظر بگیرید. برای رسیدن به تنگه زیبای شوتاریکو ممکن است کمی راه رسیدن به آن سخت باشد؛ از این رو باید جز آن دسته از افرادی باشید که به طبیعت گردی علاقه دارد. آیا ممکن است طول مسیر را کمی برایتان طولانی باشد از این رو نباید خسته شوید.

اگر هم خسته شدید آنچه که در نهایت در تنگه شوتاریکو  مشاهده می کنید، خستگی را از تنتان بیرون خواهد کرد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 4]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با سلام . خواهشا اطلاعاتی که زحمت کشیدید نوشتید را تکمیل کنید چون خیلیا برای بار اولشون هست که میرند گمراه میشوند .
    لطفا ذکر کنید که در دره اولین دو راهی باید به چپ بروند چه برای اودبه چه برای شو تاریکو و بعد از آن مجدد به یک دوراهی میخورید که سمت چپ هموار است و به اودبه میرسد و سمت راست که سنگهای بزرگی نیز ریزش کرده در ابتدای ورودیش به شو تاریکو . من چند باری که رفتم دیدم چندین نفر اشتباه در همان دوراهی اول به راست میرفتند که به هیج جا نمیرفت و وقتی پرسیدم چرا اون راه را انتخاب کردید میگفتند در سایتها نوشته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا