دیدنی های بندرعباس

شهر پارسیان، مبدا چشمه ها و صخره های لایه ای ایران

شهر پارسیان، مبدا چشمه ها و صخره های لایه ای ایران

اکثر ایرانی هایی که به شهر زیبای پارسیان سفر می کنند، علاوه بر جاذبه های طبیعی و زیبای این شهر، ساحل های زیبایی آن را هیچ وقت نمی توانند فراموش کنند.

شهرستان پارسیان را شهر چشمه ها و صخره های لایه ای هم می نامند!

اگر دوست دارید امسال سفر زیبا و پر از خاطره ای را تجربه کنید، می توانید بار سفر خود را ببندید و آماده ی سفر به شهر پارسیان شوید.

امروز با سپنجا همراه باشید تا اطلاعات کاربردی و خوبی در مورد جاذبه های گردشگری پارسیان، صخره های لایه ای آن و راهنمای سفر به آن بدست آورید.

جاذبه های گردشگری پارسیان

پارسیان گاوبندی یا همان شهر پارسیان خودمان از شهرهای زیبای استان هرمزگان از استان های جنوبی کشور است که در گذشته نه چندان دور آن را جزو بندر لنگه می دانستند!

هیچ کس سفر به این شهر را به واسطه جاذبه های طبیعی بی نظیرش مانند باغ های میوه، طبیعت دلنشین و بکرش و … نمی تواند فراموش کند.

تنگه شوتاریکو

نخل های سرسبز پارسیان و زیبایی ساحل های خلیج فارس همان چیزی است که شما را مجذوب این شهر می کند و زیبایی این شهرستان را چند برابر می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا در این رابطه بیشتر با شما صحبت کنیم:

کوشکنار یکی از جاذبه های اصلی شهر پارسیان

ساحل زیبا و دیدنی کوشنکار پارسیان 1
ساحل کوشکنار

کوشکنار که جزو توابع این شهرستان محسوب می شود دارای یکی از زیباترین ساحل های این منطقه است. این شهر کوچک دارای آب و  هوای گرمی است و بهترین زمان سفر به آن در زمستان است که هوا نسبتا معتدل تر است. امکانات تفریحی و گردشگری زیادی در منطقه ساحلی این شهر برای گردشگران درست شده است. آیا شما هم دوست دارید که این ساحل را از نزدیک ببینید؟

شهر دشتی از توابع تاریخی پارسیان

یکی از شهرهای قدیمی و کوچک پارسیان که گردشگران زیادی را به سمت این منطقه می کشاند، شهر دشتی است که در واقع نزدیک شاهین کوه است. یکی از بناهای تاریخی و معروف این شهر ارگ بزرگ کلا سرخ است که در قرن دوازدهم هجری شمسی ساخته شده و تا کنون پا بر جا مانده است.

این مطلب را هم بخوانید
4 مورد از مکان های گردشگری نشتیفان

همچنین اگر عاشق دیدن خلیج همیشه فارس هستید، می توانید در کنار تخم های لاک پشت های دریایی در ساحل زیبای دستیر شهر دشتی این کار را انجام دهید.

آبشار و چشمه بوچیر

یکی از زیباترین مکان های گردشگری این منطقه که جزو جاذبه های طبیعی این شهر است، آبشار و چشمه بوچیر است که در نزدیکی روستایی با همین نام یعنی روستای بوچیر قرار دارد. چشمه ی بوچیر عمق زیادی حدود ۵۰ متر دارد که دره هایی نیز اطراف آن هستند.

در این چشمه قایق های بادی وجود دارند که شما را برای عبور از این صخره ها همراهی می کنند چرا که برای عبور از آن ها راهی جز شنا و یا استفاده از قایق های بادی ندارید.

جاهای دیدنی پارسیان کجاست؟

اگر فکر می کنید که جاذبه های این شهر تنها به موارد بالا ختم می شود، سخت در اشتباهید. جاذبه های گردشگری این شهر بیش از این موارد است که در ادامه چند نمونه دیگر از آن را بصورت سریع و خلاصه به شما معرفی می کنیم:

کلات سرخ

قلعه نظامی کلات سرخ پارسیان 1
کلات سرخ

قلعه ای نظامی و بسیار با قدمت که حتی قدمت آن را به پیش از ظهور اسلام نسبت می دهند. این قلعه در حال حاضر مخروبه ای بیش نیست، اما با دیدن آن می توانید شکوه و عظمت گذشته آن را در ذهنتان تصور کنید. آیا تا بحال قلعه های نظامی و مخروبه را از نزدیک مشاهده کردید؟

پیر زیارت پارسیان

یکی از جاذبه های مذهبی این منطقه،ف پیر زیارت پارسیان است که باعث می شود همه ی افراد از مکان های مختلفی وارد این شهر بشوند. در واقع کسانی که حاجت دارند برای توسل به این مکان می روند و دعا می خوانند. دیدن این مکان و مناجات هایی که در آن انجام می شود، برای شما هم می تواند جذاب باشد.

صخره های لایه ای پارسیان

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این منطقه را می تواند، صخره های لایه ای شهرستان پارسیان نامید. صخره هایی که بصورت لایه لایه شکل گرفته اند و نگاه کردن آن ها از نزدیک می تواند برای شما جذاب باشد. آیا تا به حال صخره و یا کوه های لایه لایه را از نزدیک دیده اید؟

این مطلب را هم بخوانید
تالاب شادگان از جاذبه های دیدنی خوزستان (راهنمای گردشگری)

نقشه شهرستان پارسیان

اگر دوست دارید که بهتر متوجه مکان های گردشگری این شهرستان شوید و از موقعیت های مکانی آن با خبر شوید، بهتر است که با دقت نگاهی به نقشه ی این شهرستان بیندازید.

تنگه بنو لمزان

در ادامه تصویری از نقشه شهرستان پارسیان می بینید:

نقشه پارسیان و شهرهای جنوبی ایران 1
نقشه شهر پارسیان

اقامت در شهر پارسیان

یکی از سوال های اصلی گردشگران این است که چگونه می توانند چند روزی را در این شهرستان حضور داشته باشند. اقامت در شهر پارسیان برای بازدید از تمامی جاذبه های گردشگری آن می تواند از طریق اجاره سوئیت و یا رزرو هتل باشد که انتخاب آن به شما بستگی دارد. البته در نظر گرفتن هزینه های سفر و اقامت هم در این زمینه بی تاثیر نیست!

فاصله شهر پارسیان تا شیراز

اگر از شهر شیراز می خواهید بار سفر خود را ببندید و به سمت این شهر بروید، باید حدود ۴۰۵ کیلومتر را در جاده طی کنید که با سرعت متوسط حدود ۵ ساعت و ۱۵ دقیقه از شما زمان خواهد برد. سفر با ماشین این لطف را برای شما دارد که در طول مسیر بتوانید از جاذبه هایی که در مسیر شما هستند، لذت کافی را ببرید.

سخن آخر

ایران عزیزمان سراسر زیبایی و مکان های گردشگری است که بازدید از آن ها برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. با توجه به ۴ فصل بودن ایران، سفر به مناطق جنوبی ایران در فصل های سرما مانند زمستان و پاییز میتواند انتخاب خوبی باشد.

شاید یکی از بهترین گزینه های سفر برای جنوب ایران در این فصل ها، شهرستان پارسیان با جاذبه های فراوانش باشد که می تواند شما را مدتی سرگرم کند و باعث شود که از سفر نهایت لذت را ببرید. آیا شما هم به این شهرستان سفر کرده اید؟

اگر قصد سفر به پارسیان را دارید نگران اقامت خود نباشید تنها کافی است اجاره سوئیت در پارسیان را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه ها به همراه عکس برای شما نشان داده شود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 4.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا