جاهای دیدنی تهران

بهترین جاهای دیدنی تهران که نباید از  آنها غافل شوید

تهران یکی از کلان شهرهای ایران است که جاذبه‌های تاریخی و تفریحی زیادی را در دل خود جای داده است، اگر قصد تهرانگردی دارید لازم است چند روزی را صرف دیدن از اماکن تاریخی و تفریحی این شهر کنید چرا که جاذبه‌های گردشگری تهران به یک یا دو جا ختم نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم بهترین جاهای دیدنی تهران را به شما معرفی کنیم. لازم است بدانید به هیچ عنوان نمی‌توان همه جاذبه‌های گردشگری تهران را در قالب یک مقاله معرفی کرد. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه‌ی مطلب با سپنجا همراه باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

بهترین جاهای دیدنی تهران

اگر مسافر تهران باشید دیدن جاذبه‌های گردشگری آن خالی از لطف نخواهد بود در زیر تعدادی از شناخته‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر پر جنب و جوش را به شما معرفی خواهیم کرد‌.

۱- برج میلاد

در شمال غربی تهران یکی از نماد‌های معروف ایران جلوه‌ی پایتخت کشورمان را زیباتر کرده‌ است. صادقانه بخواهیم بگوییم برج میلاد نماد اقتدار تهران است. این برج ۴۳۵ متری از هر نقطه‌ی تهران قابل مشاهده است‌. برج میلاد یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب تهران است که با ارائه‌ی خدمات عالی توانسته به بهترین شکل ممکن بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان خود را راضی نگه دارد.

این برج از نظر وسعت و ارتفاع ششمین برج مرتفع جهان است. اگر قصد سفر به تهران را دارید حتما از این نماد ملی دیدن کنید‌.

برج میلاد

۲- پل طبیعت

پل سه طبقه‌ی طبیعت هنر دست معمار خوش ذوقی به نام لیلا عراقیان بوده است که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود. این پل مجهز به انواع کافه، طبیعت بکر، کافه گالری، رستوران و… می‌باشد تا مراجعه کنندگان بتوانند نهایت لذت را در کنار پل طبیعت ببرند.

پل طبیعت

۳- بام تهران

در شمال سعادت آباد یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تهران به نام پشت بام تهران واقع شده است، بهتر است بگوییم شهرک پشت بام تهران، شهرداری تهران به این خطه‌ی گردشگری امتیازات بسیار زیادی بخشیده است که در حال حاضر این شهرک دنج به محل مناسبی برای یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی تبدیل شده است. آب و هوای بکر این منطقه، وجود پارک ژوراسیک در آن ، وجود انواع و اقسام مراکز خرید، هتل اسپیناس، بوستان پرواز و… از دیگر مزیت‌های بام تهران هستند که می‌توانند با خدمات ارزنده و بجای خود خاطره‌ی یک سفر خوب و به یادمانی را برای مسافران بوجود آورند.

۴- عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه  یادگار دوره‌ی قاجار است و در بهارستان واقع شده است این بنای تاریخی که در آثار ملی نیز به ثبت رسیده است یکی از شناخته‌ترین و بهترین جاهای دیدنی تهران بشمار می‌آید. وسعت عمارت مسعودیه چیزی قریب به ۴۰۰۰ متر مربع است.

همانطور که می‌دانید سبک و سیاق معماری ایرانی در بین سایر معماری‌ها حرف اول را می‌زند عمارت مسعودیه  گوشه‌ی کوچکی از معماری خاص و شگفت انگیز ایرانی است، طراحی این عمارت بر عهده‌ی یک معمار خوش ذوق ایرانی معروف به استاد شعبان معمار باشی بوده است. این عمارت به دستور شخصی به نام مسعود میرزا ساخته شده است و نام عمارت هم برگرفته از نام وی به نام عمارت مسعودیه بر سر زبان‌ها افتاد‌.

بهترین جاهای دیدنی تهران که نباید از آنها غافل شوید

عمارت مسعودیه

۵- موزه‌ی فرش ایران

در قسمت شمالی پارک لاله موزه‌ی معروفی به نام موزه‌ی فرش ایران واقع شده است. این موزه نیز یادگار دوره‌ی پهلوی است، موزه‌ی فرش ایران به دستور فرح پهلوی ساخته شد و در سال ۱۳۵۶ از آن رونمایی شد. در حال حاضر نمونه‌های از قالی‌ و قالیچه‌های دست بافت که شاهکار خلاقانه‌ی زنان و مردان ایرانی هستند در این موزه نگهداری می‌شوند.

به علاوه قالیچه‌هایی نیز در این موزه وجود دارند که بیانگر داستان‌های شاهنامه‌ای هستند، تماشای چنین آثاری می‌تواند به صراحت فرهنگ، تمدن، ادبیات، پیشینه و مذهب ایرانی را بازگو کند. در کتابخانه‌ی این موزه بیش از ۳۵۰۰ جلد از کتابخاب‌های تاریخی، هنری و پژوهشی که به زبان‌های عربی، انگلیسی، آلمانی، فارسی، فرانسوی و…  نگاشته شده‌اند وجود دارد که علاقه‌مندان به هنر و پژوهش می‌توانند از این کتاب‌ها نهایت استفاده را ببرند.

این مطلب را هم بخوانید
لیست مراکز خرید تهران برای خرید پوشاک

۶- کاخ موزه نیاوران

اگر بخواهیم یکی دیگر از شگفتی‌های تاریخی تهران را به شما معرفی کنیم باید نامی از کاخ موزه نیاوران ببریم. کاخ موزه‌ی نیاوران مانند عمارت مسعودیه نیز به ثبت ملی رسیده است. این کاخ در دوره‌ی قاجار و پهلوی محل استراحت و تفریح‌گاه ییلاقی شاهان و اشراف زادگان بوده است. این کاخ به دستور فتحعلی شاه برای گذران ایام تابستانی بنا شد.

کاخ موزه نیاوران علاوه بر جنبه‌ی دیدنی‌اش برای صنعت سینما نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که فیلم برداری بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی در این کاخ صورت می‌گیرد.

با ۱۰ مورد از زیباترین جاذبه های ایران آشنا شوید

کاخ موزه نیاوران

۷- تالار آینه کاخ گلستان

تالار آینه که به تالار سلام نیز معروف است یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تهران است که آوازه‌ی آن حتی تا کشورهای غربی نیز پیچیده است.  برای اولین بار کلنگ این بنای تاریخی در سال ۱۲۵۳ زده شد و ساخت کامل آن تا سال ۱۲۶۱ به طول انجامید.

پیشنهاد ساخت تالار آیینه‌ی کاخ گلستان توسط شخصی به نام صنیع المک داده شد و طراحی معماری آن به یک معمار زبردست به نام ابوالحسن معمار باشی سپرده شد. معماری این کاه به قدری ظریف و ماهرانه است که هر ببننده‌ای را سر ذوق می‌آورد. این کاخ مجلل نمونه‌ی دیگری از بناهایی است که شکوه و جلال معماری اصیل ایرانی را بار دیگر به مردم و تماشاگران یاد آوری می‌کند.

۸- شهرک سینمایی غزالی

به همت علی حاتمی در سال ۱۳۵۸ در غرب تهران شهرک سینمایی غزالی به منظور ضبط فیلم و سریال ساخته شد. دکوراسیون این شهرک سینمایی به شکلی است که برای ساخت فیلم‌های تاریخی و قدیمی بسیار مناسب است چرا که سبک معماری این شهرک سینمایی با این دسته از فیلم‌ها همخوانی و هماهنگی خاصی دارد.

از طرفی این بنا به طور ویژه‌ای مورد توجه توریسم و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. در این شهرک فضاهایی همچون میدان توپخانه، خیابان لاله زار، ساختمان سینا، خیابان اکباتان، جواهر فروشی قازاریان، عمارت شاه آباد، ساختمان عدلیه، کافه پارس تهران و… به طرز خلاقانه‌ای فضاسازی شده‌اند.

بهترین جاهای دیدنی تهران

۹- بازار تجریش

اگر می‌خواهید برای دوستان و آشنایان‌تان سوغاتی و خوراکی‌های خوشمزه بخرید بازار تجریش‌ همان جایی است که می‌توانید هر آنچه می‌خواهید را بخرید. بی دلیل نیست که این بازار به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود.

شب بهترین زمانی که می‌توانید در این بازار بچرخید و خرید کنید، این بازار به یک پاتوق اصلی و همیشگی برای تهرانی‌ها تبدیل شده است‌.

۱۰- دریاچه‌ی چیتگر

در منطقه‌ی ۲۲ تهران یک دریاچه‌ی مصنوعی جلوه‌ی زیبایی‌ را به شهر بزرگ تهران بخشیده است. این دریاچه که به دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس معروف است یکی از مکان‌های تفریحی دنج و درجه یک تهران است که در تمام فصول می‌توان ازدحام و شلوغی کنار این دریاچه را شاهد بود‌. مساحت کل دریاچه تقریبا ۱۳۰ هکتار است، در کنار این دریاچه‌ی بزرگ مجموعه‌های تفریحی و رفاهی زیادی احداث شده است که مسافران و بازدیدکنندگان بتوانند نهایت آسایش و راحتی را در کنار دریاچه‌ی بی نظیر چیتگر تجربه کنند. اگر قصد دارید سری به اماکن تفریحی تهران بزنید حتما حتما نام دریاچه‌ی چیتگر را در لیست دیدنی‌‌های‌تان اضافه کنید چرا که این مکان یک مکان ایده‌آل برای یک تفریح درست و حسابی است.

بهترین جاهای دیدنی تهران

۱۱- دربند گردی

در ضلع شمالی باغ سعادت آباد محله‌ی معروفی به نام دربند وجود دارد که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود. آب و هوای بکر و عالی این منطقه می‌تواند هر کسی را سرمست کند. جاده‌ای در دربند وجود دارد که در نهایت به یک آبشار زیبا به نام آبشار دو قلوها منتهی می‌شود. رودی که از میان‌ دربند می‌گذرد زیبایی و جذابیت این مکان تفریحی را کامل کرده است. اگر به دنبال یک مکان تفریحی عالی در تهران هستید پیشنهاد ما به شما دربند است بدون شک دربند گردی می‌تواند روح هر کس را تازه کند.

۱۲- حمام تاریخی نواب

قدمت حمام تاریخی نواب به دوره‌ی قاجار برمی‌گردد این حمام به دستور دختران نواب به نام‌های سارا خاتون و سارا هاجر ساخته شد. این بنای تاریخی مانند سایر بناهای ایران نیز جذابت خاص خود را دارد. حمام نواب فقط به وجود یک حمام ختم نمی‌شود بلکه از بخش‌های مختلفی چون استخر، سربینه، سرویس بهداشتی، هشتی، خزینه، گرم‌خانه و… تشکیل شده است.

در آن زمان برای جلوگیری از اسراف و اتلاف، ازآب‌های شرب و آشامیدنی برای استحمام استفاده نمی‌شد به همین خاطر حمام نواب‌‌ پایین‌تر از سطح زمین ساخته شد تا از آب قنات و چشمه‌ها برای استحمام استفاده شود. مصالح بکار رفته در ساخت این حمام شامل آجر، سنگ، کاشی، ساروج و آهک بوده است.

۱۳- پارک ژوراسیک تهران

مردم پارک ژوراسیک تهران را با نام بوستان دایناسورهای متحرک نیز می‌شناسند. در سال ۱۳۹۲ از این پارک رونمایی شد مساحت کلی این پارک چیزی قریب به ۳۰ هزار متر مربع است.

این مطلب را هم بخوانید
روستای کردان کجاست؟ | معرفی بهترین جاهای دیدنی کردان

در این پارک مجسمه‌های بزرگ و کوچک دایناسورها وجود دارد  جالب‌ترین قابلیت این مجسمه‌ها امکان تحرک آن‌ها همراه با صداهای جالب است. این دایناسورها به قدری طبیعی طراحی شده‌اند که حتی می‌توانند پلک بزنند  وقتی به تماشای نمایش و حرکات این مجسمه‌ها می‌نشید تصور کنید که در دنیای واقعی آن‌ها زندگی می‌کند و همین جاست که لذت شما از تماشای نمایش آنها چند برابر خواهد شد. یکی دیگر از جالب‌ترین و هیجان انگیزترین مجسمه‌های موجود در این پارک یک تخم دایناسور است که نحوه‌ی بیرون آمدن بچه دایناسور از تخم را نمایش می‌دهد.

پارک ژوراسیک

۱۴- نیایشگاه آدریان

نیایشگاه آدریان که با نام‌های مسجد زرتشتیان، معبد آدریان، آتشکده آدریان تهران و… نیز شناخته می‌شود تنهاترین و البته مقدس‌ترین آتشکده‌ی زرتشتیان در تهران بوده است. قدمت این بنای تاریخی ۱۰۰ سال است‌. در درون این آتشکده یک موزه‌ی مردم شناسی مخصوص زرتشتیان واقع شده است، که معرف فرهنگ، پیشینه، و آداب و رسوم زرتشتیان است.

معماری بکار رفته در ساخت این نیایشگاه یک معماری خاص و درجه یک است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اگر شما فردی هستید که به شناسایی فرهنگ و مذهب ادیان مختلف علاقه دارید این آتشکده می‌تواند جای مناسبی برای‌ آنها باشد‌.

۱۵- باغ موزه قصر

باغ موزه‌ی قصر که قبلا از آن به عنوان یک زندان متمرکز در وسط تهران استفاده می‌شد در حال حاضر به یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است‌. و از آن به عنوان یک مرکز تاریخی و فرهنگی استفاده می‌شود.

۱۶- مرکز خرید پالادیوم

در زعفرانیه یک مرکز خرید بزرگ و شناخته شده وجود دارد که شما می‌توانید سراغ انواع برندهای مارک و لوکس را از مرکز خرید پالادیوم سراغ کنید‌. البته ناگفته نماند که این مرکز خرید پاتوق پولدارها و مایه‌دارهای تهران است.

تایم کاری بخش‌های مختلف این مرکز خرید با هم متفاوت است، اگر قصد خرید از پالادیوم را دارید بهتر است از قبل اطلاعات لازم را درباره‌ی ساعت کاری این مرکز خرید به دست آورید.

مرکز خرید پالادیوم | آدرس، ساعت کاری، مغازه ها، امکانات

۱۷- گذرگاه گردشگری سی تیر

حتی اگر شما یک شهروند تهرانی نباشید به احتمال زیاد تا به حال اسم خیابان سی تیر به گوشتان خورده است، سی تیر یکی از معروف‌ترین خیابان‌ها و بهترین جاهای دیدنی تهران است که به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران نیز شناخته می‌شود. شب گردی در سی تیر حال و هوای عجیبی دارد به خصوص اگر قدم زدن در این خیابان با نم نم باران همراه شود. گذشته از این حرفا اگر دلتان یک شکم گردی جانانه می‌خواهد‌ به سراغ این خیابان بروید بیشتر ساندوچی‌ها کافه‌ها و مراکز فروش تا صبح در حال فعالیت هستند. اگر تا گذرگاه گردشگری سی تیر رفتید سری هم به موزه‌های آبگینه، ملی و سفالینه بزنید چرا که هر سه‌ موزه‌ی مذکور در این خیابان واقع‌ شده‌اند.

۱۸- پارک آبی اوپارک تهران

اوپارک یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تهران است که به احتمال زیاد تعریف آن را از زبان این و آن زیاد شنیده‌اید. جالب است بدانید اوپارک یکی از بزرگترین پارک‌های آبی سرپوشیده‌ی خاورمیانه است که آوازه‌ی آن در همه جا پیچیده است.

شما می‌توانید مفرح‌ترین بازی‌های آبی را در این پارک تجربه کنید. بعضی‌ها با تصور عدم استاندارد بودن تجهیزات و وسایل او پارک، آنجا را گزینه‌ی مناسبی برای تفریحات آبی نمی‌دانند‌ در رابطه با این موضوع‌ باید بگوییم تمامی تجهیزات اوپارک ساخت یک شرکت کانادایی است که تمامی محصولات آن  تایید شده‌ی استاندارد جهانی هستند.

آوا پارک

جمع بندی

کمتر کسی است که تهران را به عنوان قطب گردشگری ایران می‌شناسد چرا که این شهر بیشتر از هرچیزی جنبه‌ی صنعتی و فرهنگی دارد‌. اما باید بدانید جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی زیادی در دل پایتخت کشورمان جا خوش کرده‌اند که هر کدام از آنها به نوبه‌ی خود روایت تاریخ و سرگذشت ایران را بازگو می‌کند. در این مقاله از سامانه سپنجا سعی کردیم تعدادی از بهترین جاهای دیدنی تهران را برای شما مخاطبان گرامی شرح دهیم. امیدواریم که توانسته باشیم شما را با گوشه‌ای امکان تاریخی و تفریحی تهران بزرگ آشنا کرده باشیم.

گر شما هم جایی را به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران می‌شناسید، لطفا در کامنت معرفی کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 3.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا