دیدنی های شاهرود

چشمه نگارمن، یکی از دیدنی ترین چشمه های شاهرود

چشمه نگارمن در میان جاهای دیدنی شاهرود، نگین زیبایی است که نمی توان از آن غافل شد! روستای کوچک و زیبایی به نام نگارمن در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود قرار دارد که در خود یک چشمه زیبا با همین نام دارد!

اگر دوست دارید که با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا به باغ های بزرگ میوه و چشمه نگارمن سفر کنید، امروز تا انتهای این مقاله کوتاه همراه ما باشید!

روستای نگارمن، چشمه زیبایی  ها

روستای نگارمن که در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود قرار گرفته است، فاصله بسیار ناچیزی با روستای مجن دارد! این روستا در منطقه کوهستانی شاهرود قرار گرفته است و همین موضوع باعث شده تا با سفر به آن متوجه شوید، آب و هوای آن در تابستان معتدل و بسیار خنک است!

البته در زمستان هم سرمای این منطقه طاقت فرطاست و هرکسی قادر به تحمل آن نیست!

در این روستا به راحتی می توانید متوجه شوید که شغل اصلی مردم و اهالی روستای نگارمن، دامداری و کشاورزی است! این مردم دامدار و کشاورز در نزدیکی خود، یک بهشت به تمام عیار به اسم چشمه نگارمن دارند!

اقامت در بومگردی سنتی در شاهرود

چشمه ای که در تمام فصول سال دیدنی است و باغ های اطراف آن پر از گل است.

روستای نگارمن از بهترین جاهای دیدنی شاهرود

در این روستا شما قادر هستید که گل ها، جوانه ها و شکوفه های زیادی را مشاهده کنید به همین دلیل گفته می شود که روستای نگارمن، بهشت رنگ هاست!

این مطلب را هم بخوانید
چشمه هفت رنگ مجن، محل رنگ آمیزی مادر طبیعت

چشمه هفت رنگ مجن

البته در فصل زمستان رنگ های این روستا به زرد و قرمز تمایل پیدا می کنند، اما بازهم دیدن آن ها خالی از لطف نیست. البته برخی از افراد این عقیده را دارند که بهترین زمان برای سفر به این روستا همین فصل پاییز است که زیبایی را به نمایش می گذارد.

آبشار و چشمه نگارمن

در میان دیدنی های این روستای رنگارنگ، چشمه و آبشار نگارمن خود را ظاهر می کنند! شما می توانید از سمت روستا به طرف این چشمه و آبشار حرکت کنید.

درختچه های قطار شده زرشک، گیاهان زیبای وحشی و … تنها بخشی از زیبایی های این مسیر هستند که در مسیر رسیدن به آبشار می توانید، آن ها را مشاهده کنید.

در نظر داشته باشید که چشمه نگارمن حدود ۲۳ کیلومتر از شاهرود و حدود ۵ کیلومتر از خود روستای نگارمن فاصله دارد!

اگر به دنبال مبدا این چشمه هستید، باید بدانید که از آب های داخل این چشمه از سنگ های آهکی خارج شده است و بنا به درجه سختی آب، شما به راحتی قادر هستید که از آب قابل شرب و گوارای آن نوش جان کنید!

اقامت در اتاق بومگردی در شاهرود

چشمه نگارمن از بهترین جاهای دیدنی شاهرود

اگر دوست دارید که از آبشار نگارمن هم بازدید کنید، کافیست که به در دل کوه شاهواره را پیدا کنید و از آن یک آبشار کوچک را مشاهده کنید! این آبشار کوچک هم در ۳ کیلومتری روستا قرار گرفته است.

در این میان رودخانه ای فصلی هم وجود دارد که مردم روستا از آن برای آب رسانی به زمین های کشاورزی، دشت ها، دامنه کوه ها استفاده می کنند. نکته قابل توجه این است که رودخانه فصلی نگارمن در فصل تابستان کاملا خشک است!

این مطلب را هم بخوانید
معرفی جنگل ابر ؛ در شاهرود به تماشای جنگلی از ابر بنشینید!

نتیجه گیری: چه زمانی و چگونه برای بازدید از چشمه نگارمن برویم؟

اگر دوست دارید که یک تجربه بی نظیر داشته باشید، کافی است که وسایل خود را جمع کنید و به سمت شاهرود حرکت کنید!

با کمک سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا، قادر هستید که به راحتی اقدام به اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان مبله در شاهرود کنید!

سپنجا این امکان را برای شما فراهم می کند تا در کمترین زمان اقامتگاه دلخواه خود را پیدا کنید؛ چرا که انواع اقامت گاه ها در شهر شاهرود را می توانید براساس ویژگی های مختلف به صورت جداگانه مشاهده کنید.

به عنوان مثال این ویژگی می تواند قیمت، نوع اقامتگاه، تعداد نفرات و با تعداد اتاق ها باشد. در هر صورت آن چیزی که اهمیت دارد آن است که در بازدید از چشمه نگارمن شاهرود، یکی از راحت ترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد!

در نهایت اگر تجربه خاصی از سفر به این روستا دارید، می توانید آن را در بخش نظرات با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

سفر به چشمه نگارمن شاهرود

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا