دیدنی های شاهرود

چشمه هفت رنگ مجن، محل رنگ آمیزی مادر طبیعت

چشمه هفت رنگ مجن، محل رنگ آمیزی مادر طبیعت

برخی از شاهکارهای مادر طبیعت در دل طبیعت و کویر را نمی توان دوباره تکرار کرد. در واقع شاهکارهایی طبیعت که در میان جاذبه های گردشگری شاهرود قرار دارد، وصف ناشدنی است! شما می توانید در دل طبیعت، معجزاتی مانند چشمه هفت رنگ مجن را پیدا کنید که یکی از زیبای های بی نظیر و رنگارنگ سمنان است! اگر دوست دارید بدانید که این چشمه کجاست و چه مقدار با شاهرود فاصله دارد، کافی است که ادامه این مطلب را دنبال کنید.

چشمه هفت رنگ کجاست؟

اولین سوالی که به نظر من باید به آن پاسخ بدهیم، این است که اصلا چشمه هفت رنگ مجن کجاست؟ این چشمه که فاصله آن تا شاهرود در حدود ۲۷ کیلومتر شمال غربی شاهرود است، با ویژگی های منحصر به فردش که به دست توانای طبیعت خلق شده، چشم انداز بی نظیری را برای هر کسی ایجاد می کند تا با دیدن آن لذت ببرد.

شما در این بوم نقاشی، می توانید ترکیب رنگ های گوناگون را باهم مشاهده کنید و عکس های یادگاری زیبایی را بگیرید. در رابطه با این چشمه جالب است بدانید که میزان آبدهی حدود ۲۲ لیتر در ثانیه است! دلیل این ترکیب رنگی در آب، وجود عنصرهایی مانند گوگرد است که در طول مسیر این چشمه قرار دارند.

این مطلب را هم بخوانید
شهر بسطام سمنان را پیش از سفر تمام و کمال بشناسید!

نمایی نزدیک از چشمه هفت رنگ مجن

دلیل وجود رنگ های متعدد در چشمه هفت رنگ مجن

با کمی بررسی ساده متوجه می شوید که دلیل وجود رنگ های متعدد در این چشمه، وجود سنگ ها، رسوبات آهن، ماسه سنگ ها، ذغال سنگ ها، گوگرد و … است!

همه ی این موارد در کنار اسیدی بودن آب باعث حل کردن مواد معدنی متعدد می شود. بر اساس اندازه گیری های انجام شده، دمای آب چشمه هفت رنگ مجن در حدود ۱۳ درجه سانتی گراد است.

در این زمینه مدنظر بگیرید که شفافیت این آب کم نظیر است و به راحتی می توانید کف آن را مشاهده کنید.

وجود منظره زیبا و رنگی بودن آب، باعث شده که افراد زیادی برای عکاسی و ثبت خاطرات زیبا و جذاب به سمت این چشمه حرکت کنند و از زیبایی های منطقه آن بهره مند شوند.

اگر در اطراف این چشمه، بوی خاصی احساس کردید، باید بدانید که این بوی گوگرد زیادی است که در این منطقه وجود دارد!

رنگ های چشمه هفت رنگ مجن

اقامت در بومگردی سنتی در شاهرود

خاصیت های دارویی شگفت انگیز چشمه هفت رنگ مجن!

جالب است بدانید که آب این چشمه از مدت ها پیش دارای یک خاصیت دارویی خاص بوده است که افراد را علاقه مند به استفاده از آن کرده است.

شما می توانید برای درمان انواع بیماری های پوستی و استخوانی که شاید به آن ها گرفتار باشید، از آب این چشمه به عنوان یک داروی شفابخش استفاده کنید!

البته بهتر است که قبل از استفاده از این آب با افراد متخصص در این زمینه کمی مشورت کنید و از آن ها در مورد تاثیرات آب این چشمه بر روی بیماری خود بپرسید.

چشمه نگار من

جمع بندی: چشمه هفت رنگ مجن، یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران

در میان تمامی جاذبه های طبیعی ایران که از شمال تا جنوب کشیده شده اند، این چشمه و منطقه اطراف آن، دارای زیبایی هایی هستند که نمی توان به راحتی برای آن جایگزین پیدا کرد. در واقع نمی توانید نام خود را طبیعت گرد یا گردشگر بنامید، اگر تابحال به دیدن این منطقه نرفته اید و یا در حال برنامه ریزی برای رفتن به آن نیستید!

این مطلب را هم بخوانید
چشمه نگارمن، یکی از دیدنی ترین چشمه های شاهرود

در این زمینه می توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

طبیعت چشمه هفت رنگ مجن در شهر شاهرود

مدنظر داشته باشید با توجه به این که چشمه هفت رنگ مجن در نزدیکی شاهرود قرار گرفته است، برای اقامت بازدید از این منطقه لازم است در این شهر اسکان داشته باشید! اگر به دنبال بهترین خانه ها، سوئیت ها و ویلاهای اجاره ای شهر شاهرود هستید، می توانید از سامانه سپنجا کمک بگیرید! در سایت سپنجا به راحتی قادر هستید که اقدام به اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی در شاهرود کنید!

 

درباره “چشمه هفت رنگ مجن، محل رنگ آمیزی مادر طبیعت” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا