دیدنی های اهواز

بازدید از پل سفید اهواز را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!

بازدید از پل سفید اهواز را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!

بازدید از پل سفید اهواز را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!

آیا تا کنون با عکس پلی معلق مواجه شده اید و بفهمید مربوط به شهر اهواز است؟گردشگران معمولا اهواز را با پل سفید آن می شناسند. اهواز را شهر پل ها نام گذاری کرده اند. این شهر پل های زیادی دارد که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارا می باشند. از قدیمی ترین پل آن یعنی پل سیاه بگیرید تا پل کابل که کم کم در حال محبوب شدن است. با سپنجا همراه باشید تا با پل سفید اهواز بیشتر آشنا شویم.

از اهواز چه می دانید؟

پیش از آنکه به معرفی پل معروف اهواز بپردازیم، خوب است با خود شهر آشنایی بیشتر پیدا کنیم. معمولا در اخبارها زیاد از گرمی اهواز می گویند. اهواز شهری گرم است که در تابستان گاهی دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد هم می رسد. زمستان های آن، در سردترین حالت ۵ درجه سانتیگراد دما دارد.

اگر قصد سفر به اهواز را دارید، خوب است بدانید در تیر و مرداد، گرمترین و در دی و بهمن سردترین روزهای اهواز را تجربه خواهید کرد. میزان بارندگی در اهواز کم است و شهری با اقلیم خشک است؛ در هر حال این شهر جاذبه های بی نظیری دارد که هر گردشگری را ترغیب به بازدید می کند.

چغازنبیل

اهواز مرکز استان خوزستان است که در ارتفاعی به اندازه ۱۲ متر از سطح دریا واقع شده است. مساحت این شهر ۳۲هزار هکتار است و جزو بزرگترین شهرهای ایران به حساب می آید. اگر ساکن تهران هستید، ۸۸۱ کیلومتر تا شهر اهواز فاصله دارید.

پل سفید در شهر اهواز
پل سفید در شهر اهواز

رودخانه کازرون در اهواز قرار دارد. این رود که پرآب ترین در کشور است؛ تنها رودی است که از قسمت هایی از آن می توان برای کشتیرانی استفاده کرد. آب آشامیدنی شهر اهواز از این رود تامین می شود و سرچشمه آن کوه های بختیاری است. این رودخانه باعث تقسیم شدن اهواز به دو بخش شرقی و غربی است.پل سفید اهواز یکی از پل هایی است که از روی این رود می گذرد و دو بخش از شهر را بهم متصل می کند.

پل سفید اهواز

پل سفید اهواز دارای طولی به اندازه ۵۰۱ متر و عرض ۹.۸ متر است. ارتفاع پل معلق اهواز از سطح آب، ۱۳ متر است. چه در عکس ها و چه به صورت فیزیکی، اولین چیزی که از این پل ممکن است نظر هر کسی را به خود جلب کند، رنگ سفید آن است. تمام این پل فلزی است و در دو طرف آن مسیری برای پیاده روی وجود دارد. از وسط آن هم مسیر خودروها عبور می کند.

این مطلب را هم بخوانید
0 تا 100راهنمای سفر به دزفول

 

پل سفید اهواز دارای دو دهانه اصلی و سه دهانه میانی است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. معمولا افراد این پل را با نام پل معلق می شناسند؛ علت این نام گذاری به خاطر آن است که پل سفید بر روی پایه ای بتنی ساخته شده است و تمامی اجزا آن با پیچ و مهره به هم وصل شده اند.

اقامت در آپارتمان مبله در اهواز

این پل در سال ۱۳۱۵ ساخته شده است و سازنده آن مهندسی آلمانی به همراه همسرش می باشد. مهندس آلمانی تا مرحله سوار کردن یکی از میانه های اصلی به پیش رفت اما در آن زمان که انگلیسی ها امور شرکت نفت را به عهده داشتند، لوازم و جرثیقیلی که مهندس به او نیاز داشت، از او گرفتند و این موضوع سبب مرگ او شد.

پس از او همسر مهندس، با ساده ترین ابزاری که در آن زمان وجود بود موفق به ساخت پل و بهره برداری از آن شد.

تاریخچه پل سفید اهواز
تاریخچه ساخت پل سفید اهواز

از آن جایی که عمر مفید پل ۵۰ سال بوده است؛ در سال ۸۹ اقدام به بازسازی آن شد. در آن زمان جوش کاری دوباره اتصالات و قطعه های فرسوده، بتن ریزی، سند بلاست، ساخت نرده، رنگ آمیزی و .. انجام شد.

مسجد رنگونی ها

استفاده از پل سفید اهواز

همان طور که گفتیم اهواز از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده است. بخش شرقی مرکز شهر است و دارای بافتی قدیمی است. اکثر کارخانه و سازمان هایی که به نفت و فولاد وابسته هستند در این بخش قرار گرفته اند.

در مقابل در بخش غربی اهواز، بیشتر خانه های مسکونی قرار دارد. پل سفید اهواز این دو بخش از شهر را بهم متصل می کند و همه روزه مسیر رفت و آمد تعداد زیادی از هم وطنان اهوازی است.

پل معلق اهواز
پل معلق اهواز

این پل امتداد خیابان طالقانی و میدان شهدا در بخش شرقی شهر را به امانیه و بیمارستان رازی که در بخش غربی واقع شده اند، متصل می کند.

دانستنی های درباره پل سفید اهواز که آن ها را نمی دانید!

علت نام این پل به دلیل معلق بودن و رنگ آن است؛ همچنینی به دلیل وجود قوی در طراحی آن، پل هلالی اهواز هم نامیده می شود. در گذشته بالا رفتن از این پل ها یکی از تفریحات مردم به شمار می آنده است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به دشت سوسن ایذه ؛ بهشت سرسبز خوزستان

پل سفیر اهواز قدیمی ترین پل فلزی خاورمیانه است و همچنینی در بین بزرگترین پل های معلق جهان، رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

اقامت در سوئیت مبله در اهواز

در بین شهر هایی که در منطقه خاورمیانه واقع شده است، اهواز دارا بیشترین تعداد پل و این تعداد ۱۰ است. در این لیست شهرهای دیگری مانند اصفهان با هشت پل، قاهره با هفت پل، بغداد با پنج پل و استانبول با چهار پل قرار دارد.

به دلیل وجود پل ها در این شهر، به آن شهر پل هم می گویند و در بین گردشگران خارجی از شهرت بالایی برخودار است.

پل سفید در اهواز
پل سفید

پل سفید اهواز یکی از مهم ترین دیدنی های این شهر بود که بررسی آن پرداختیم. این انتهای ماجرا نیست! اهواز شهری است که حتما باید آن را در برنامه سفرتان قرار دهید و زیبایی های آن را خودتان از نزدیک لمس کنید.

در اهواز کجا بمانیم؟

بدون شک دیدنی ها و جاذبه های گردشگری شهر اهواز به این پل زیبا ختم نمی شود و مکان های بسیاری در این شهر انتظار شما را می کشند.

برای آنکه سفری تمام و کمال به شهر اهواز را بسازید، باید حداقل چندین روز را در این شهر سپری کنید. اما در اهواز کجا بمانیم؟ اگر این سوال به ذهن شما هم خطور کرده است می توانید به طور کامل روی سامانه رزرو اجاره اقامتگاه سپنجا حساب باز کنید.

اقامت در خانه مبله در اهواز

سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان، محل اقامت ایده آلتان در سفر را پیدا کنید!

شهر اهواز هم از این قاعده مستثنی نیست و با اقامتگاه هایی متنوع منتظر شما می باشد. تنها کافی است اقدام به رزرو سوئیت در اهواز کنید. در سایت سپنجا این امکان برای شما به وجود آمده است تا اقامتگاه ها را براساس ویژگی های مختلف مانند قیمت، تعداد اتاق و … به صورت جداگانه مشاهده کنید و دست به انتخابی راحت بزنید.

در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراهتان است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید! راستی! پیشاپیش سفری فوق العاده به شهر اهواز برایتان آرزومندیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا