دیدنی های قشم

همه چیز در مورد  تور قشم گردی

جزیره زیبای قشم یکی از جزایر بزرگ خلیج فارس است و با جاذبه‌های تفریحی فوق‌العاده منحصر به فردی که دارد و همچنین وجود سواحل بکر و طبیعت سرسبز در این جزیره، هر ساله گردشگران زیادی را از سرتا سر دنیا به سمت خود می‌کشاند. اگر می‌خواهید سفری لذت بخش و همراه با آرامش را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم حتما از طریق تور قشم گردی به این شهر بندری بروید و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مکان‌های دیدنی قشم بیشتر آشنا کنیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر در سپنجا همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در قشم روی لینک کلیک کنید.

تور قشم گردی

تور قشم گردی سال‌هاست که برای بازدید افراد مختلف از هر جای دنیا به این شهر زیبا پدید آمده است. این شهر توریستی با مراکز خرید بزرگ و مناظر باشکوه و حتی جاذبه‌های دیدنی بسیاری که دارد، چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. امکانات رفاهی، مجتمع‌های تفریحی بسیاری نیز برای گردشگران فراهم آمده است.

این جزیره تنها با ۱۴۹۰ کیلومتر مساحت توانسته خیلی از زیبایی‌های کشور را به خود اختصاص دهد که هیچ جای دیگری نمی‌توانید مانند آن را ببینید. فاصله قشم تا بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر است که برای رفت و آمد بین این دو شهر از لنج‌های بزرگ استفاده می‌کنند. این لنج‌ها نه تنها مناسب افراد  هستند بلکه قادر به حمل خودروهای مختلف نیز هستند.

جزیره قشم سه شهر را در خود جای داده است که شامل شهر درگهان، شهر سوزا و قشم است. سه جزیره به نام‌های هرمز،لارک و هنگام نیز در اطراف آن وجود دارند که هر کدام شگفتی‌های خاص خود را دارند. جمعیت ساکنین جزیره قشم به ۱۴۹ هزار نفر می‌رسد.

بهترین زمان تور قشم چه زمانی است؟

تور قشم گردی در هر زمان که شما قصد مسافرت به جزیره قشم را داشته باشد آماده است. اما در نظر داشته باشید که این جزیره در یک منطقه گرمسیری واقع شده است و خیلی از افراد  در فصل‌های گرم سال با وجود گرمای شدید و رطوبت بالا راهی چنین سفری نمی‌شوند؛ به همین دلیل خیلی از هتل‌ها و پروازها در این فصل نسبت به فصل‌های دیگر ارزان‌تر و با تخفیفات ویژه‌ای همراه است.

پاییز و زمستان بهترین فصل‌های سفر به جزیره قشم است و در این فصول سرد سال نیازی به لباس گرم نخواهید داشت؛ بلکه باید لباس‌های تابستانه همراه خود ببرید. شمار زیادی از گردشگرانی را در ایام تعطیلات نوروز خواهید دید که برای مسافرت و خوش‌گذرانی به این جزیره پر رمز و راز سفر کرده‌اند.

آداب و مذهب مردم قشم

مردم خونگرم و مهمان نواز قشم بسیار گشاده‌رو و مهربان هستند. در شهر قشم زبان‌ها و گویش‌های متنوعی وجود دارد؛ یکی از این گویش‌ها، گویش قشمی به زبان فارسی اصیل است که به دوره ساسانیان و یا قرون وسطی برمی‌گردد.

با تور قشم گردی می‌توانید ببینید که مردم قشم به سبک سنتی خود لباس می‌پوشند و خانم‌ها به دلیل گرمای این منطقه از لباس‌های نازک و خنک مثل کندور استفاده می‌کنند. کندور شلوارهای گشاد و نازکی هستند که پارچه آنها با پارچه‌های زینتی تزئین شده است و در کنار آن از ماسک‌های بورگه که رنگ سیاه آن برای دختران مجرد و رنگ‌های روشن آن نیز مثل نارنجی برای متأهلین به کار می‌رود، استفاده می‌کنند.

آداب و مذهب مردم قشم

برخی از خانم‌ها نیز چادرهایی با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت به سر می‌کنند. البته ماسک‌هایی قدیمی هم برای فریب متجاوزان با سبیل و ابروهای پرپشت وجود دارد که زنان در قدیم با این ماسک‌ها از دست متجاوزان در امان می‌ماندند؛ اما امروزه بیشتر به خاطر محافظت از پوستشان در برابر آفتاب استفاده می‌کنند.

زنان این جزیره از صدف‌ها و مرجان‌ها برای خود زیورآلاتی مثل گردنبند و گوشواره درست می‌کنند و مانند زنان هندی با حنا روی دستان خود طرح‌های فوق‌العاده خاصی را می‌کشند.

یکی از صنایع دستی جزیره قشم، ساخت کشتی و قایق است که تبحر فراوانی در این حیطه دارند. شما می‌توانید در امتداد سواحل شمالی این جزیره مراحل ساخت کشتی را توسط کشتی‌سازان مشاهده کنید.

جشن‌ها و مراسمات مردم قشم با آداب و رسومات خاصی همراه است. برخی از جشن‌ها عبارت‌اند از: جشن زنبیل گردانی، جشن نوروز صیاد، جشن نخل و بسیاری از جشن‌ها و مراسمات دیگر در این جزیره برگزار می‌شود.

انواع تورهای قشم گردی

تورهای قشم گردی کاملا متفاوت‌اند؛ نیم روزه، یک روزه و حتی چند روزه هستند و بستگی دارد که شما چه مدت زمانی را می‌خواهید در این جزیره به خوش‌گذرانی و تفریح بپردازید.

  •       تور یک روزه قشم، از ساعت ۸ صبح تا ۴ و ۶ بعدظهر با هزینه‌ای حدود ۲۷۰ هزار تومان برای هر فرد است.
  •       برای دیدن از بخش جنوبی جزیره قشم که شامل دره ستاره‌ها، جزایر ناز، غار خربس است به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان هزینه دارد.
  •       تور جزیره هنگام برای هر فرد ۱۷۰ هزار تومان خواهد بود (البته همراه با قایق سواری در جزیره).
  •       برای دیدن از جاذبه‌های سمت غرب قشم که شامل چاهکوه، لافت و دره تندیس است برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.
این مطلب را هم بخوانید
کوه الهه نمک

با این تفاسیر می‌دانید که با تور قشم گردی آن هم یک روزه و با هزینه‌ای کم نمی‌توانید از تمام قسمت‌های قشم بازدید کنید و بهتر است چند روزی را به این سفر اختصاص دهید. اما تورهای یک روزه‌ هم برای کسانی که زمان زیادی ندارند، می‌تواند بسیار مناسب باشد.

تور قشم گردی می‌تواند به صورت زمینی و هوایی باشد که این انتخاب شماست و این انتخاب وابسته به هدف سفر شما به این جزیره دارد. اگر هدفتان خرید است، سعی کنید راه زمینی با قطار را انتخاب کنید؛ زیرا مثل هواپیما و اتوبوس محدودیت حمل بار را ندارید. اما اگر قصد تفریح را دارید، تور هوایی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و با انتخاب این تور هوایی نه تنها خستگی راه در بدنتان نخواهد بود بلکه در زمان خود نیز صرفه جویی می‌کنید.

جاذبه ‌های دیدنی قشم

جزیره بزرگ قشم دیدنی‌های بسیار زیبایی را به خود اختصاص داده است که چشم هر مسافری را بر روی خود متمرکز می‌کند. بیاید تا در ادامه شما را با این جاذبه‌های ارزشمند آشنا کنیم:

جنگل حرا

جنگل حرا یکی از خارق‌العاده‌ترین اثری خواهد بود که خداوند آن را در برابر چشمانتان به تصویر کشیده است. این جنگل با درختان بلند قامت و سر به هم نهاده و همینطور دریاچه‌ای در کنار آن باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران شده است. این جنگل در نزدیکی روستای سهیل قرار دارد و به علت تغذیه درختان این جنگل از آب شور، نام حرا را برای این جنگل انتخاب کرده‌اند.

مطالعه مطالب مرتبط:

جنگل حرا قشم

 تور قشم گردی

تنگه چاهکوه

دره‌های عمیق چاهکوه به علت فرسایش خاک به صورت حفره‌هایی عجیب و اشکال هندسی جالبی درآمده‌اند. این تنگه در ۷۰ کیلومتری قشم قرار دارد و دیوارهای صخره‌ای آن با ۱۰۰ متر ارتفاع حیرت انگیز است.

غارهای خربس

غار خربس یا غار خربز یک شهر قدیمی است و حدود ۱۰ کیلومتر از شهر قشم فاصله دارد. این شهر تاریخی حین حفاری باستان شناسان کشف شده است که از لحاظ طولی هفت کیلومتر می‌شود. غارهای خربس ادامه چین خوردگی‌های کوه‌های زاگرس هستند. چشمه‌هایی از دل این غارها می جوشد که یکی از شگفتی‌های این غارهاست.

دره ستارگان

با تور قشم گردی می‌توانید از دره ستارگان دیدن کنید. در این دره بریدگی‌های عجیب و غریب و تندیس‌هایی در اشکال مختلف وجود دارد که در اثر فرسایش خاک به وجود آمده اند. شاید با دیدن این تندیس‌های بلند قامت فکر کنید که جنسشان از سنگ یا صخره است؛ اما این باور غلط بوده و تمامی آنها توسط خاک، شن و ماسه به این شکل درآمده‌اند.

جزایر ناز

جزایر ناز یکی از عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود که با تماشای صخره‎های بلند در اطراف ساحل، جز و مد دریا، وجود صدف‌ها و مرجان‌های متنوع و رنگ و با رنگ آرامشی عجیب را تجربه خواهید کرد و همچنین راه رفتن روی ماسه‌های ساحلی روح شما را جلا می‌بخشد.

جزیره هنگام

جزیره هنگام یک جزیره رویایی و شگفت انگیز است که فاصله ای حدود ۲ کیلومتر تا قشم دارد و باید بدانید رفت و آمد به این جزیره‌ی خارق‌العاده‌ای تنها از طریق قایق امکان پذیر خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود که شما تجربه قایق سواری را هم از دست ندهید. این جزیره تنها جزیره‌‌ای در کشور است که مزرعه تمساح‌ها در آن قرار دارد و به دلیل وجود دلفین‎های بازیگوش، افراد بسیاری جذب این جزیره شده‌اند.

جزیره هنگام

جزیره هرمز

جزیره هرمز در نزدیکی قشم قرار دارد که یک موقعیت عالی برای خلیج فارس محسوب می‌شود و اکنون به جز اهالی یکی از روستاها، کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند. البته ناگفته نماند، خود همین جزیره هم جاهای دیدنی بی‌شماری دارد که برخی از آنها شامل برج ناقوس، قصر صورت، قصر بی بی گل، ویرانه‌های دارالعلم قدیم، برج تیرانداز، خرابه‎های قدیمی، خانه زعفرانی و زیارتگاه حضرت خضر و خاک سرخ این منطقه است.

اگر از قشم بخواهید به جزیره هرمز بروید، ابتدا باید خود را به اسکله شهید ذاکری برسانید و سپس توسط قایق موتوری حرکت کرده و اینگونه نیم ساعت طول می‌کشد تا به مقصد خود برسید. جزیره هرمز تا بندرعباس ۸ کیلومتر فاصله است و از خلیج فارس هم ۴۲ کیلومتر راه خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید
جزیره هرمز کجاست؟ + راهنمای سفر

دره تندیس‌ها، دره رنگین کمان، قلعه پرتقالی‌ها، الهه نمک، روستای لافت، چاه تلا، کارگاه لنج‌سازی، درخت انجیر معابد قشم، تنگه عالی محمد، کاسه سلخ، از دیگر جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم به شمار می‌روند.

مراکز خرید شهر قشم

در قشم مراکز خرید بزرگی وجود دارد که قیمت‌های پوشاک، لوازم و… نسبت به داخل ایران بسیار مناسب‌تر و باکیفیت‌تر است و همین عامل باعث رضایت گردشگرانی خواهد شد که از این جزیره خرید می‌کنند؛ باید اعتراف کرد که این موضوع جاذبه‌های قشم را چند برابر می‌کند.

در ادامه به بررسی چند مرکز خرید در جزیره قشم می‌پردازیم:

مطالب مرتبط:

لیست مراکز خرید قشم

مراکز خرید قشم

بندر درگهان

با تور قشم گردی می‌توانید از بندر درگهان که بزرگ‌ترین مرکز پوشاک شهر قشم است دیدن کنید. برای خرید از بندر درگهان باید از قشم به سمت غرب حرکت کنید و فاصله‌ای حدود ۴۰ دقیقه برآورد می‌شود. قیمت‌ کالا، پوشاک و… در بندر درگهان نسبت به داخل ایران و حتی خود قشم ارزان‌تر خواهد بود. این بندر دارای پاساژها و مراکز خرید بسیاری است که یکی از آنها دو دلفین نام دارد.

سیتی سنتر قشم

این بازار در نزدیکی میدان امام قلی خان قرار دارد. در این مرکز خرید می‌توانید هرگونه وسایل و لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و… را تهیه کنید.

بازار بزرگ ستاره قشم

بازار ستاره یک پاساژ سه طبقه فوق‌العاده بزرگ با ۶۴۰ مغازه‌ مختلف در داخل آن، یکی از مراکز خرید در جزیره قشم است.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، مراکز خرید دیگری نیز وجود دارند که شامل پاساژ نخل، مرکز خرید خلیج فارس، مجتمع تجاری زمرد، مرکز خرید فردوسی و مرکز خرید پردیس هستند.

رستوران‌ها و غذاهای قشم

شما می‌توانید در تور قشم گردی، تور رستوران گردی نیز داشته باشید. اینگونه که در رستوران‌های بزرگ قشم طعم انواع غذاهای محلی و دریایی مثل ماهی، میگو و… را بچشید و  مزه‌ای وصف نشدنی را تجربه کنید.

رستوران قلعه، خاله، نعیم، آبشار، دفاری، خوان بوم، بادیل، شاورما، الوند و حاج غفور از رستوران‌های معروف در قشم هستند که بهترین غذاها را برای شما سرو می‌کنند. غذاهای جنوبی اکثرا تند هستند و شاید خوش طعم بودن غذاهای این منطقه به دلیل ادویه خاص آن است.

 چند نمونه از غذاهای سنتی این جزیره عبارت‌اند از: ماهی برشته یا همان کباب زغالی، کلمبا، موفلک، هواری، سفره ماهی یا پودینی کوسه، ماهی مرکب یا انکاس، نان توموشی، برنج دیشو، پلو بچه میگو، لارو خشک شده و… البته از نان توموشی و کیک هلر نیز به عنوان سوغات هم می‌برند.

علاوه بر موارد ذکر شده، خرما، گلیم و صنایع دستی هم به عنوان سوغات این جزیره محسوب می‌شوند. شهر قشم برای کشاورزی مناسب نیست و به دلیل هوای گرم و خشکی که دارد، محصول این منطقه بیشتر خرما است.

مطالعه بیشتر:

راهنمایی کامل و جامع برای سفر به قشم

نقشه قشم

اگر بدون تور قشم گردی راهی این سفر شدید برای اینکه سفری آسوده‌ و راحتی داشته باشید و مسیر را گم نکنید، بهتر است نقشه مسیر قشم و اطراف آن را همراه خود داشته باشید و حتی می‌توانید با نصب برنامه‌های راه‌یابی آنلاین بر روی گوشی همراه خود به هر قسمت از جزیره حرکت کنید.

اگر به نقشه جزیره قشم نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که شبیه یک دلفین است و دارای  مساحتی حدود ۵۵۰/۱ است.

نقشه قشم

هتل‌ ها و سوئیت های جزیره قشم

مجموعه تفریحی و گردشگری قشم با هتل‌های مجلل، سوئیت و ویلاهای مجهز و مدرن آماده پذیرایی از مسافران و توریست‌ها هستند. یک ویلا به مساحت ۳۰۰۰ متر در بهترین جای جزیره قرار دارد و دارای سالن غذاخوری، سرویس بهداشتی، ۷ واحد اتاق خواب و… است. هتل فولتون مجهز به سیستم‎های گرمایشی و سرمایشی، حمام، سرویس بهداشتی و… است که ۶ واحد سوئیت و ۱۶ واحد اتاق را دارا خواهد بود.

در آخر

جزیره قشم با طبیعت عظیمش در کنار دریای بی نظیر آن و با همه زیبایی‌های نهانش لحظاتی ناب را برای شما پدید می‌آورد. در این جزیره با وجود مراکز خرید ارزان و غذاهای محلی خوشمزه و همچنین مردم خونگرم و مهربانش، بدون شک اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

اگر شما هم قصد استفاده از تور قشم گردی و تفریحات هیجان انگیز آبی را دارید، باید بگوییم که بهتر است از همین الان کوله بار سفر را ببندید؛ زیرا لحظات خوشی در انتظار شماست. از اینکه تا پایان مطالب، ما را در سپنجا همراهی کردید بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا