جاهای گردشگری دنیا

 همه چیز درباره سفر به سوئیس

برای سفر به سوئیس یا انتخاب آن به عنوان مقصد سفر، قبل از هر چیزی باید اطلاعات کاملی در رابطه با تاریخچه، آب و هوا، جاذبه‌ها و.. از آن و شهرهایش  داشته باشید تا با خیال آسوده‌تری به آنجا سفر کنید. این کشور بهترین و زیباترین جاذبه‌ها و شهرها را به خود اختصاص داده و یکی از گران‌ترین تورهای گردشگری جهان متعلق به این کشور است، که به همین سبب شده تا افراد زیادی سفر این کشور را در برنامه گردش خود قرار دهند، اما با تمام هزینه‌های  سفر، شما میتوانید بهترین مکان‌های هیجانی، دیدنی‌ترین صحنه‌های زیبا و صد البته امتحان کردن غذاهای خوشمزه را تجربه کنید که به قیمت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید ارزشش را خواهد داشت.

در ادامه مطلب ابتدا به تاریخچه‌ی این شهر زیبا می‌پردازیم تا با پیشینه‌ی آن آشنایی بیشتری داشته باشید و سپس با جاذبه‌های گردشگری آن آشنا میشوید. سپنجا را در ادامه مطلب همراهی کنید.

تاریخچه سوئیس

این کشور نسبتا کوچک با جمعیت ۵/۸ میلیون نفری و مساحت ۲۸۵’ ۴۱ متر مربع، در گذشته‌های خیلی دور اولین بار اقوامی به نام سلت‌ها ساکن در این کشور بودند که طی سال‌ها و با گذشت زمان و تغییراتایجاد شده در آن، به کشور سوئیس تبدیل شد، که به طور کلی به سه منطقه کوه‌های ژورا، کوه‌های آلپ و ناحیه میتلاند تقسیم می‌شود.

سوئیس دارای چهار زبان فرانسوی، رومانش، ایتالیایی و آلمانی است که با یاد گرفتن تنها یکی از آنها، می‌توانید خیلی راحت صحبت کنید. موقعیت جغرافیایی این کشور به گونه‌ایی است که از شرق  با لیختن اشتاین و اتریش، از جنوب با ایتالیا از غرب با فرانسه و از شمال با آلمان همسایه است و پایتختش برن است که درآمد هر فرد سالانه حدود ۳۹ هزار دلار است که این کشور را جز بهترین کشور های دنیا قرار داده است.

سفر به سوئیس

آب و هوای کشور سوئیس

هنگام سفر به سوئیس با توجه به تمام زیبایی‌ها و سرسبزی‌های این کشور می‌توان گفت آب و هوای معتدلی دارد، اما در تمام نقاط سوئیس یکسان نیست و هر شهر یا قسمتی از آن آب هوای خاص خود را دارد. ولی برای افرادی که دنبال یک مکان زیبا که پر از گل و گیاه و رودخانه‌های پرآب و مکانی رویایی هستند سوئیس همان بهشت روی زمین است که از نظر آب و هوا هم در بهترین نقطه در جهان قرار گرفته و خیلی زیبا و سرسبز است.

در هر فصلی میتوان به سوئیس سفر کرد، چرا که مناظر زیبایی که در هر کدام از فصول به وجود می‌آیند با دیگری متفاوت‌اند و شما میتوانید زیبایی تمام را در این کشور مشاهده کنید. در زمستان باران و برفی که بر روی کوه‌ها و یا خانه‌های سوئیس مینشیند زیبا و دیدنی هستند که هر بیننده‌ای را مجذوب زیبایی خود میکنند.

در تابستان هم هوا گرم و مرطوب میشود و دیدن این همه سرسبزی و تازگی و طراوت طبیعت این کشور هر فردی را سر ذوق می‌آورد و با قرار گرفتن در چنین شرایط نابی، خود به خود تمام روز را به بازی و تفریح مشغول می‌شوید، چرا که با وجود طبیعت بکر این کشور به خود اجازه‌ی نشستن نخواهید داد و دوست دارید که از آن لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری سوئیس

وقتی وارد این کشور یا هر یک از شهر های آن شوید، شاهد زیبایی‌های بی‌نظیری از چیدمان خانه‌ها  گرفته تا رنگ و لعاب خیابان‌های آن خواهید بود، که در هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد و تمام گردشگران و توریست‌هایی که به این کشور سفر میکنند بیشتر به خاطر طبیعت خدادادی و کوه‌های زیبای این منطقه آن را در برنامه گردشگری خود قرار میدهند.

در سفر به سوئیس جاذبه‌هایی را خواهید دید که زیبایی و طبیعی بودنشان هر انسانی را به وجد می آورد  با ما در ادامه مطلب همراه باشید چرا که در ادامه بهترین جاذبه های کشور سوئیس را به شما معرفی خواهیم کرد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین هتل های وان ترکیه

سفر به سوئیس

لوسرن

یکی از بهترین و کامل ترین جاذبه‌های کشور سوئیس شهر تاریخی‌/فرهنگی لوسرن است که سالانه گردشگران بیشماری به این جاذبه‌ی ‌زیبا و دیدنی سفر میکنند که مرکز شهرش یکی از بزرگترین و بهترین سالن ‌های کنسرت را در جهان به خود اختصاص داده و یکی از بیشترین دلایل گردشگران زیاد این شهر همین است.

از جمله دیگر ویژگی‌های آن می توان به شاپل بریج که در پارک کوچک و در قرن چهاردهم ساخته شده و نماد یک شیر را دارد که در حال مردن است . علاوه بر جاذبه‌های تفریحی گردشگری این شهر میتوان به زیبایی و تمیزی لوسرن نیز اشاره کرد که با دیدن شهری متمدن و فرهنگی که شما تردد هیچ ماشین یا خودرویی را اینجا مشاهده نخواهید کرد، این خود میتواند دلیل خوبی برای انتخاب لوسرن باشد.

همچنین این شهر برای افرادی که علاقه به تاریخ و گذشته‌های شهر ها و کشورها را دارند لوسرن انتخاب خوبی برای است، چرا که موزه ها و خانه‌های قدیمی این شهر مکان خوبی برای تحقیق هستند.

آبشار راین

 راین یکی از مشهورترین، بزرگ ترین و پرطرفدار ترین آبشارهای اروپا به شمار می‌رود که ۱۵۰ متر پهنا  دارد. گردشگران  در سفر به سوئیس و رفتن به جاذبه های گردشگری این کشور مطمئنا بازدید از آبشار راین را در برنامه‌ی گردش خود قرار میدهند چرا که جذابیتی که در این نعمت خدادادی وجود دارد را در هیچ کجایدیگری مشاهده  نخواهید کرد.

در فصل‌های بهار و تابستان جذابیت و زیبایی این آبشار دوچندان میشود چرا که تمام برف‌ها در کوهای اطراف این آبشار ذوب میشوند و آب راین را دوبرابر معلوم می کنند و دیدن این همه حجم آب و شنیدن صدای مهیب و دلنشین آبشار حال و هوای هر فردی را زیرورو میکند.

آبشار راین

اینترلاکن

یکی دیگر از بهترین  و هیجان انگیزترین جاذبه ی سوئیس اینترلاکن است که با قیمت مناسب و هیجانی بودنش گزینه خوبی برای انتخاب اول است.

این منطقه بین دو دریاچه Brienz و Thun قرار گرفته که تماشای آنها از بالا حس خوبی را به شما منتقل میکند ودیدن چشم انداز های بی نظیر اینترلاکن حال و حوای هر فردی را زیرورو میکند. همچنین میتوانید به بازی هایی همچون اسکی روی آب و برف ، سقوط آزاد، پیاده روی و کوهنوردی و….اشاره کرد که در بعضی مواقع به دلیل هیجانی بودن آدرنالین خون گردشگران را بالا میبرد.

تله کابین ها و راه آهن‌های کوهستانی که تعدادشان به ۴۵ تا می‌رسد،گردشگران را به جاذبه‌ها و مناطق گردشگری میرسانند که این خود یک نوع تفریح و گردش است.

مطالعه کنید: بازدید از جاذبه های گردشگری سوئیس

قله ماترهورن

ارتفاع این قله ی باشکوه که در مرز ایتالیا قرار دارد ۴۴۷۸ متر میرسد و یکی از بلندترین قله های کوهستان آلپ است که اولین صعود آن به سال ۱۸۶۵ باز میگردد که متاسفانه کوهنورد در هنگام بازگشت دچار سانحه ای شد و جان خود را از دست داد. اما امروزه به طور منظم هر ساله کوهنوردان بسیاری از اتسا نقاط جهان به این قله صعود میکنند.

در پایین این قلعه روستای جذاب و دیدنی واقع شده که با رفتن به آنجا از نعمت های زیادی برخوردار می شوید که جاذبه هایی همچون رستوران ها و هتل های مجلل و فوق العاده ، کلبه های به شدت زیبا و.. را در خود جای داده که لحظات خوشی را برایتان رقم میزنند.

در سفر به سوییس و دیدن جاذبه ایی همچون قله ماترهورن مطمئنا و قطعا خاطره ای شیرین و جذاب را برایتان می سازد که در طول تمام عمرتان همتای آن را نخواهید داشت. ویژگی بسیار خوبی که این منطقه و قله دارد این است که در تمام فصول سال میتوان به آنجا سفر کرد واز تمام لذت و هیجان این منطقه بهرمند شد چرا‌‌ که حتی در تابستان هم علاوه بر لذت بردن از طبیعتش میتوان در آنجا بر روی یخچال های آن اسکی کرد که همین امر موجب دو برابر شدن گردشگران در این منطقه است.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای هلند

ماتر هورن

زوریخ

یکی از بهترین و بزرگ ترین شهر های سوئیس، زوریخ است که در کنار دریاچه زوریخ واقع شده و برای انتخاب به عنوان گردش و تفریح مکان بسیار خوبی است چرا که علاوه بر زیبایی دریاچه زوریخ شما میتوانید به بازدید از مکان های تاریخی و موزه های این شهر نیز بپردازید.

در هنگام ورود به این شهر بزرگ حال و هوای هر فردی ۳۶۰ درجه تغییر میکند که با دیدن نمای زیبا و دلنشین شهر و سنگ فرش بودن کوچه ها وخیابان ها و وجود این همه نمای تاریخی فرهنگی و موزه های دیدنی، این شهر را به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است. که بازدید از آن هزینه ی فراوانی را بر روی دستتان نمی گذارد.

در تمام این شهر بوتیک ها و مغازه هایی وجود دارند که هر آنچه مورد نیاز است را شما می توانید در اینجا پیدا کنید و همچنین رستوران ها و سالن های غذاخوری بزرگ و مجللی که در زوریخ وجود دارد می توانید با مراجعه به آنها دلی از عذا در بیاورید.

مطالعه کنید: سوئیس کوچک ایران کجاست؟

برن

گردشگران و بازدیدکنندگان در سفر به سوئیس محال ممکن است که رفتن به پایتخت این کشور و بزرگ ترین شهر آن یعنی برن را در برنامه‌ی گردش خود قرار ندهند. جاذبه‌های تاریخی این شهر در یونسکو به ثبت ملی رسیده‌اند و موزه‌هایی که خیلی زیبا و جذاب ساخته شده‌اند، در بازدید از آنها میتوانید اطلاعات خاص و جالبی را به دست آورید.

راه رفتن در خیابان‌های سنگ فرش شده و دیدن بلندترین کلیساها و تماشای زیبایی بی نظیر معماری خانه‌های این شهر هر انسانی را به وجد می‌آورد. همچنین دو دریاچه‌ایی که زیبایی و جذابیت این شهر را دوچندان کرده‌اند و بازدید و تفریح و ورزش در کنار آنها یا قایق سواری در این دریاچه‌ها لذتی وصف نشدنی را نصیب هر گردشگری میکند.

لوگو و ماجیوره دو پدیده‌ی به شدت زیبا و دیدنی هستند که حتی نگاه کردن به آنها هم حس خوبی را به انسان هدیه میکند. لوگانو که بزرگترین و زیباترین دریاچه است در آثار ملی یونسکو به ثبت رسیده است. همچنین شما میتوانید با قایق های کرایه‌ای از این دریاچه به راحتی عبور کنید.

اطلاعات کلی در سفر به سوئیس

  • واحد پول آن فرانک سوئیس است که هر فرانک معادل ۳۸۴۵ تومان در ایران است.
  • رانندگی در این کشور سمت راست ماشین‌ها قرار دارد.
  • ساعت جهانی این کشور نسبت به تهران دو ساعت و سی دقیقه عقب‌تر است.
  • هزینه غذا خوردن در سوئیس خیلی گران است به طوری که خوردن یک قهوه ی معمولی ۸ دلار و خوردن یک غذای ساده در یک رستوران معمولی ۲۰ فرانک میشود.
  • مردم سوئیس سحرخیز هستند و ساعت ۶ صبح مشغول کار و زندگی میشوند و زود هم به رختخواب میروند.

سفر به سوئیس

کلام آخر…

سوئیس کشوری زیبا و دلنشین است که با سفر به آنجا خیلی خاطره‌های خوبی برایتان رقم میخورد. همچنین دیدن شهرهایی که هیچ ماشینی در آنجا تردد ندارد، سبب هیجانی تر شدن گردش و سفرتان می‌شود.

در این مقاله از سپنجا سعی کردیم که تمام نکاتی را که برای یک سفر خوب و راحت لازم است بیان کنیم که در هنگام سفر به سوئیس راحت و آسوده‌تر باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا