جاهای گردشگری دنیا

بازدید از جاذبه های گردشگری سوئیس

سوئیس ممکن است کوچک باشد اما تعداد زیادی مکان عالی برای بازدید دارد. جاذبه‌های گردشگری سوئیس شامل کوه‌های خیره‌کننده، دریاچه‌های فیروزه‌ای رویایی، شگفتی‌های باستانی، معماری کم‌نظیر، مکان‌های تفریحی و غیره می‌شود. سوئیس واقعاً چیزی برای همه دارد.

در واقع، در جای جای سوئیس چیزهای زیادی وجو دارد که تصمیم گیری برای بازدیدکنندگان را به طور یکسان دشوار می‌کند. با این حال جای نگرانی نیست چون با مقاله ما که در مورد ۱۳ مکان برتر برای بازدید در سوئیس است، به زودی زیبایی خیره کننده این جواهر فراموش نشدنی را کشف خواهید کرد. در سپنجا با ما همراه باشید.

 از جاذبه های گردشگری سوئیس

سوئیس خانه زیبایی‌های طبیعی به ظاهر بی‌پایان و همچنین تاریخ و فرهنگ غنی است، که تضمین می‌کند چیزهای زیادی برای کشف دارد. لیست ما از ۲۰ جاذبه‌ای که باید از آنها بازدید کنید را بخوانید.

مطالب بیشتر:همه چیز درباره سفر به سوئیس

کوه ماترهورن

این غول هرمی شکل یکی از کوه‌های بسیار عکاسی شده در جهان است که از شمال به شهر زرمات و از جنوب به شهر سروینیا می‌رسد. کوهنوردان حرفه‌ای از سراسر جهان برای ایستادن در ارتفاع چشمگیر ۴۴۷۸ متری این قله به سمت سوئیس می‌آیند و کسانی که خیلی پرانرژی و حرفه‌ای نیستید، می‌توانند به تله کابین کلین ماترهورن بچسبند تا آنها را با چشم اندازی حیرت انگیز از ماتر هورن یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سوئیس روبرو کند. این تله‌کابین، مرتفع‌ترین تله کابین در آلپ است که منظره‌ای عالی از قله کوه و فراتر از آن را ارائه می‌دهد.

کوه ماترهورن

قلعه چیلون (قلعه شیلون)

یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است، هیچ سفری به سوئیس بدون بازدید از قلعه قرون وسطایی چیلون یا شیلون کامل نمی‌شود. این قلعه که در جزیره‌ای در دریاچه ژنو در نزدیکی شهر محبوب مونترو واقع شده است، قدمت آن به قرن دهم برمی‌گردد. این بنا که در موقعیت ایده آلی با مناظر خیره کننده از کوه‌های آلپ قرار گرفته است، جایگاه رشک برانگیزی را به عنوان پربازدیدترین بنای تاریخی کشور با ۳۵۰۰۰۰ بازدید کننده در سال دارد.

آبشار راین

یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است،آبشار راین به عنوان قدرتمندترین آبشار اروپا شناخته می‌شود. به راحتی می‌توان فهمید که چرا آبشار راین یکی از بهترین چیزهایی است که باید در سوئیس دید. بازدیدکنندگان می‌توانند از زیبایی‌های این آبشار واقع در نزدیکی شهر شمالی شافهاوزن – از چندین عرشه تماشا کنند.

اگر دوست داشتید بیشتر ماجراجویی کنید، می‌توانید یک قایق کرایه کنید و قلعه‌های اطراف آبشار را از روی آب ببینید. این آبشار که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سوئیس است هر ماه اوت، میزبان یک نمایش آتش بازی تماشایی است که بازدیدکنندگان را از سراسر کشور به به خود جذب می‌کند.

لوسرن

شهر لوسرن یک ایستگاه محبوب برای اکثر افرادی است که به سوئیس سفر می‌کنند. این شهر به دلیل معماری خیره کننده قرون وسطایی و موقعیت خیره کننده‌اش در لبه دریاچه لوسرن در میان کو‌ه‌های پوشیده از برف شناخته شده است.

بسیاری از افرادی که به سوئیس سفر می‌کنند حداقل چند روز را در لوسرن می‌مانند و کلاً دو تا سه روز برای کاوش در تمام جاذبه‌های اصلی توریستی لوسرن کافیست.

لوسرن بیشتر به دلیل پل چوبی که روی رودخانه قرار گرفته تا بخش تاریخی شهر را به بخش جدید متصل کند، شناخته شده است. این معروف‌ترین و قدیمی‌ترین پل جهان، چپل است که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می‌گردد. این پل عابر پیاده با تصاویری از تاریخ لوسرن تزئین شده است.

سفر خود را به گذشته با قدم زدن در بخش تاریخی شهر قدیمی لوسرن، بدون خودرو آغاز کنید. این قسمت متشکل از تعدادی ساختمان‌ قدیمی است که با نقاشی‌های دیواری تزئین شده‌اند که زندگی روستا و صحنه‌های شکار را از دوران قدیم نشان می‌دهند. این مکان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری سوئیس است.

پل چپل

برن

شهر قرون وسطایی برن سوئیس نه تنها پایتخت سوئیس است، بلکه یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است. در اطراف سنگ‌فرش‌های باریک شهر قدیمی قدم بزنید تا خیلی زود متوجه شوید که چرا این محله در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در سراسر مرکز تاریخی برن، انبوهی از فروشگاه‌ها، بارها، برج‌های ساعت باشکوه و خرس‌ها را خواهید دید. بله، درست است، خانواده‌ای از خرس‌ها در پارک یا گودال خرس شهر برن زندگی می‌کنند که از نمادها و جاذبه‌های شهر نیز محسوب می‌شوند. اگر این کافی نبود، شهر میزبان بازارهای پر جنب و جوش زیادی است که می‌توانند شما را سرگرم کنند.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاهای دیدنی زوریخ

دریاچه ژنو

دریاچه ژنو که در مرز فرانسه و سوئیس قرار دارد، یکی از جاذبه های گردشگری در سوئیس است،بهشتی است که در میان کوه‌ها پنهان شده است. وسعت این دریاچه ۵۸۰ کیلومتر مربع است و ذخایر عظیم ماهی آن ماهیگیران محلی را هیجان زده می‌کند و صاحبان رستوران‌های اطراف خود را خوشحال می‌کند.

این مکانی است که هر بازدید کننده‌ای را مسحور می‌کند. کارهای زیادی برای انجام دادن در این منطقه وجود دارد و زیبایی طبیعی اطراف این مکان کاملاً نفس گیر است. از بین چیزهای زیادی که دریاچه ژنو را خاص می‌کند، نور خورشید که بر روی دریاچه منعکس می‌شود بهترین است. دریاچه ژنو بزرگ‌ترین دریاچه و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سوئیس است.

دریاچه ژنو

فریبورگ

فریبورگ یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است، که به دلیل مناظر خیره‌کننده‌اش مشهور است. همانطور که در امتداد تنگه حرکت می‌کند، گردشگران نگاهی پنهانی به رودخانه سامارا و پل‌ها خواهند داشت و می‌توانند با مردم محلی ارتباط برقرار کنند. این یکی از خیره کننده‌ترین شهرهای قدیمی قرون وسطایی است که به خاطر کلیسای جامعش که بر فراز همه چیز از جمله موزه‌ها، استحکامات و معماری شگفت انگیز قرار دارد، شناخته شده است. گردشگران می‌توانند از زندگی شبانه پر جنب و جوش در اینجا جدای از فعالیت‌های دیگر لذت ببرند.

کوه‌های آلپ سوئیس

کوه‌های آلپ سوئیس در واقع یکی از جاذبه گردشگری در سوئیس است و به دلیل زیبایی خیره‌کننده با دریاچه‌های درخشان، دره‌های سرسبز و قله‌های باشکوهش شناخته می‌شوند. واقع در شرق دریاچه ژنو که در جهان به عنوان یکی از خیره کننده‌ترین مکان‌ها شناخته می‌شود، چندین پیست اسکی را در خود جای داده است. قلب آلپاین دارای مسیرهای متعددی است که کوهنوردان از سراسر جهان را برای ایده آل‌ترین تجربه یک عمر جذب می‌کند.

قلعه‌های بلینزونا

قلعه‌های بلینزونا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سوئیس در تیچینو هستند که با دیوارهای قدیمی هنوز استوار و باشکوه به نظر می‌آیند. این قلعه‌ها تنها مجموعه نظامی قرون وسطایی در منطقه آلپ هستند. آن‌ها در سال ۲۰۰۰ بخشی از میراث جهانی یونسکو شدند. بازدید از قلعه‌ها، که با قطار توریستی نیز به هم متصل می‌شوند، مانند غواصی در تاریخ است.

دریاچه‌ لوگانو

 یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس است،لوگانو یک شهر ساحلی دیدنی در جنوب سوئیس است که در مرز ایتالیا قرار دارد. این یک مقصد عالی برای یک بعد از ظهر آرام، قدم زدن در کنار دریاچه و لذت بردن از مناظر باشکوه است. دریاچه لوگانو در مرز ایتالیا و سوئیس قرار دارد. اگر در میلان اقامت دارید، می‌توانید یک سفر یک روزه به دریاچه لوگانو یا دریاچه کومو داشته باشید. هر دو به میلان نزدیک هستند.

از میلان تا شهر لوگانو حدود ۱.۵ ساعت طول می‌کشد. شهر لوگانو درست بر روی دریاچه در جنوب سوئیس واقع شده است. شما نیاز به برنامه ریزی زیاد برای دیدن این جاذبه از جاذبه‌های گردشگری سوئیس ندارید. قدم زدن در کنار دریاچه شهر لوگانو راهی عالی برای استراحت و لذت بردن است! شما می‌توانید یک روز کامل را در آنجا صرف لذت بردن از مناظر، صرف میان وعده، سفر با قایق در دریاچه یا کاوش در برخی ساختمان‌های تاریخی کنید.

دریاچه لوگانو

زرمات

یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است، این شهر کوچکی است که به دلیل نزدیکی به ماترهورن، یکی از بلندترین کوه‌های سوئیس، به اسکی و کوهنوردی معروف است. تله‌کابین‌ها اسکی‌بازان را در زمستان و کوهنوردان را در تابستان بالا می‌برند. زرمات شهر خوبی برای پیاده روی به مکان‌های مختلف است، زیرا وسایل نقلیه بنزینی مجاز نیستند. هر وسیله نقلیه در محدوده شهر باید با باتری کار کند. این شهر از طریق مسیرهای قطار دیدنی قابل دسترسی است که آن را با جهان خارج مرتبط می‌کند.

منطقه Jungfrau

منطقه Jungfrau یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است، هم در تابستان و هم در زمستان است. یکی دو قرن پیش، این منطقه از آلپ فقط توسط ماجراجویان حرفه‌ای که می‌خواستند اسکی یا کوه‌نوردی کنند، بازدید می‌شد اما اکنون، به لطف شبکه گسترده راه‌آهن و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، برای بسیاری از مسافران قابل دسترسی است.

سنت موریتز

سنت موریتز یکی  از شهرها و جاذبه‌های گردشگری سوئیس است. به یخچال‌های طبیعی چشمگیر، قله‌های ناهموار و جنگل‌های سرسبز فکر کنید. این چیزی است که در سنت موریتز، یکی از معروف‌ترین مقاصد زمستانی در جهان، به دست خواهید آورد. این شهر کوچک میزبان دو بازی المپیک زمستانی بوده است و برای علاقه مندان به اسکی ضروری است.

این مطلب را هم بخوانید
۱۰ فیلم سینمایی معروف که لوکیشن فیلم برداری آنها جاذبه توریستی شد!

کلبه‌های کوچک، غذاهای خوش طعم سوئیسی، تنها برخی از دلایل دیگر برای حداقل یک بار بازدید از این مکان هستند. اگر بیشتر عاشق تابستان هستید، ورزش‌های آبی، پیاده‌روی و اسکی روی یخچال‌ها دلایل دیگری برای رفتن به این مکان توریستی هستند.

زیباترین آبشارهای جهان

قلعه اوبرهوفن

قلعه اوبرهوفن در ساحل دریاچه تون واقع شده است.که یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس است، این قلعه پس از خریدن آن توسط خانواده اشرافی نوشاتل-پروس دو پورتال در سال ۱۸۴۴ و تبدیل آن به اقامتگاه تابستانی، ظاهر امروزی خود را به دست آورد. موزه‌ای اختصاص داده شده به داستان‌های ساکنان سابق در داخل قلعه در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد. نمایشگاه‌های جذاب اینجا، صرف نظر از آب و هوا، ارزش بازدید را دارند.

کلیسای سنت لئودگار

تعدادی کلیسا در سوئیس وجود دارد . کلیسای سنت لئودگار یکی از مشهورترین کلیساها و جاذبه‌های گردشگری سوئیس در شهر لوسرن است. این کلیسای کاتولیک رومی در بخش‌هایی از سال ۱۶۳۳ تا ۱۶۳۹ در محوطه کلیسای رومی که در سال ۱۶۳۳ سوخته ساخته شد. این یکی از معدود کلیساهایی است که در شمال کوه‌های آلپ در طول زمان جنگ ساخته شده است و یکی از بزرگ‌ترین کلیساهایی است که آثار مربوط به دوره رنسانس آلمان را در خود جای داده است.

یکی از قدیمی ترین قلعه های سوئیس، قلعه اسپیز در سال ۹۳۳ ساخته شد، زمانی که بیشتر مناطق غربی سوئیس امروزی توسط ایتالیا اداره می شد. ساخت و ساز در انبار اصلی تا شش قرن آینده ادامه یافت و فرصتی منحصر به فرد برای مشاهده انواع سبک‌های معماری به شما ارائه می‌دهد. برای مثال، کلیسای قلعه باستانی، نمونه ای از سبک رمانسک اولیه است. اتاق‌های دادگاه در اوج دوران رنسانس ساخته شده‌اند. افزودنی جنوبی در قرن ۱۸ به سبک استادانه باروک به پایان رسید.

اینترلاکن

شهر اینترلاکن را می‌توان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس به هر کسی معرفی کرد. این شهر یکی از مقاصد جذاب و جالب این کشور اروپایی است. تنها با یک بار بازدید، هر کسی بلافاصله عاشق زیبایی شاعرانه اما جذاب این منظره زیبا می‌شود.

شما می‌توانید از طریق جاده یا آب به اینترلاکن بروید تا از زیبایی طبیعی بدون محدودیت آن لذت ببرید. این مقصد گردشگری منحصر به فرد سوئیس همچنین دارای بسیاری از هتل‌های مجلل، رستوران‌های مجلل و تعداد زیادی آپارتمان است. به طور کلی تابستان زمان سفر به سوئیس و اینترلاکن به طور خاص است. زیرا در این فصل، فعالیت‌های رایگان زیادی برای اقامت در اینجا برای گردشگران وجود دارد.

علاوه بر این، پاییز نیز زمان خوبی برای بازدید از اینترلاکن است زیرا مناظر اینجا زیباترین مناظر سال است. شما همچنین می‌توانید به کوه بروید و از هوای خنک لذت ببرید، فقط در اتاق ننشینید. به همین دلایل، پیاده روی ایده آل‌ترین راه برای دور زدن این مقصد گردشگری زیبای سوئیس است.

زوریخ

و در آخر، هیچ لیستی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس بدون ذکر زوریخ کامل نمی‌شود. بزرگ‌ترین شهر سوئیس، زوریخ همچنین مرکز اجتماعی و فرهنگی این کشور است. در واقع، زوریخ علیرغم ارائه‌های مالی مشهور در جهان، صحنه اجتماعی شگفت‌انگیزی دارد.

زوریخ، یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی سوئیس است که منظره‌ای شگفت‌انگیز دارد. این شهر جدا از اینکه مرکز مالی اروپا است، یک مقصد تعطیلات معروف است که در آن دریاچه‌ها و کوه‌ها، کلیساهای قدیمی، موزه ها و هر شگفتی شگفت انگیزی وجود دارد.

مسیرهای سنگفرش شده شهر به سمت شهر قدیمی منتهی می‌شوند، جایی که می‌توانید زندگی جذاب شهری را با کافه‌ها و مغازه‌های بوتیک کشف کنید. نامیدن آن سرزمین پریان اشتباه نخواهد بود زیرا زوریخ با هنر و معماری معاصر خود هر گوشه از شهر را زنده کرده است. مکان‌هایی برای بازدید در زوریخ وجود دارد که روح شما را آرام می‌کند.

زوریخ

سخن آخر…

سوئیس، از بیابان گرفته تا شهرهای شلوغ، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مکان‌های مورد علاقه خود را از این لیست انتخاب کنید و سپس برای دیدن یکی از زیباترین مکان‌های جهان آماده شوید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا