دیدنی های مازندران

مکان های ناشناخته چالوس را چقدر می شناسید؟

چالوس از گذشته ها دور تا همین لحظه که شما در حال خواندن این مطلب هستید، یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری در بین مردم است.

معمولا می گویند یک شمال است و چالوسش! چالوس جزو آن دسته از سفرهایی است که محال است از یادتان برود؛ چرا که جاذبه های دیدنی فوق العاده این منطقه با تنوع بالا پذیرای شما هستند. این یعنی چالوس، هر گردشگری با هر سلیقه ای را مجذوب می کند و لحظات فوق العاده ای برای آنها می سازد.

در بین این دیدنی ها، جاذبه هایی هم وجود دارند که کمتر شناخته شده هستند و هر کسی آنها را نمی شناسد! مکان های ناشناخته چالوس، جاهایی هستند که از چشم گردشگران به دور مانده اند. آیا خواهان آشنایی با این مکان ها هستید؟ ادامه این مطلب را همراه سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه، ویلا، سوئیت، بومگردی و … سپنجا باشید.

مکان های ناشناخته چالوس

بدون شک هر نقطه ای از ایران را که انتخاب کنیم، جاذبه هایی دارد که از چشم گردشگران به دور مانده است و همه افراد آنها را نمی شناسند. چالوس هم از این قاعده مستثنی نیست و دیدنی های ناشناخته ای دارد!

اگر هیجان در سفر را دوست دارید و به مکان های خاص علاقه مند هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در واقع اگر به دنبال آشنایی با مکان های ناشناخته چالوس هستید، مطمئنا جاذبه های همگانی شما را راضی نمی کند. بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم، برویم تا با این دیدنی ها بیشتر آشنا شویم:

غار یخ مراد، هیجان در دل کوه

غار یخ مراد یکی از مهیج ترین دیدنی هایی است که کم پیش می آید بتوانید مانند آن را در جاهای دیگر پیدا کنید. این غار که در کرج، بخش مرکزی و در ۴ کیلومتری جنوب گچسر واقع شده است، یکی از بهترین انتخاب ها در بین مکان های ناشناخته چالوس است.

اگر بازدید از این دیدنی انتخاب شما است؛ همراه با آن هیجان را هم به خود هدیه می دهید؛ زیرا این غار یکی از پر پیچ و خم ترین غارهای ایران است که ورود به آن شاید کمی شما را دچار مشکل کند. سه تالار بسیار بزرگ، سه یخچال زیر زمین و هفت حلقه چاه با عمق هایی گاهی تا ۳۰ متر، در این مکان پذیرای شما هستند.

اگر می خواهید از این جاذبه بازدید کنید، ماه اسفند و یا فروردین را انتخاب کنید. در این بازه زمانی قندیل ها در بهترین حالت خودشان هستند و زیباترین شکلشان را به رختان می کشند. جالب است بدانید در گذشته ها این قندیل ها برای مردم مقدس بوده اند و از آنها برای برآورده شدن آرزوهایشان استفاده می کردند.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای جاده چالوس

مطالب بیشتر: ۵ تا از زیباترین شهرهای شمال ایران که برای سفر باید انتخاب کنید!

کاخ چایخوران چالوس، بنایی کمتر دیده شده

در بین مکان های ناشناخته چالوس که تاریخی هم باشند، می توان به کاخ چایخوران اشاره کرد. این بنا در زمان پهلوی، استراحتگاهی موقتی بوده است و ساخت آن به هفتاد سال قبل بر می گردد.

مساحت این بنا، چیزی در حدود ۴۰۰۰ متر است و مهمترین دلیلی که سبب می شود از آن بازدید کنید، معماری زیبا و فوق العاده آن است. اگر از دیدن بناهایی این چنینی لذت می برید، تحت هیچ شرایطی کاخ چایخوران چالوس را از دست ندهید.

نمایی از کاخ چایخوران در شهر چالوس

تالاب کندوچال، طبیعتی به دور از چشم گردشگران

تالاب ها معمولا در برخی از شهرهای شمالی، از پرطرفدارترین تفریحات هستند. این در حالی است که تالاب کندوچال چالوس، به دور از چشم ها مانده و شهرت جاذبه ای مانند تالاب انزلی را اصلا ندارد!

این تالاب که در میان جنگل فین چالوس و در ارتفاع ۷۳۰ متری سطح دریا واقع شده است، دارای آب شیرین است و می تواند سازنده یکی از زیباترین روزهای سفرتان باشد.

ممکن است با خودتان بگویید چرا باید از این مرداب دیدن کنم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، از طبیعت سرسبز و فوق العاده اطراف تالاب که بگذریم، به جذابیت های خودش می رسیم. در واقع اطراف این تالاب پر از نی و گیاهان مختلف است که زیبایی منحصر به فردی را به آن بخشیده است.

همچنین اگر ماه اردیبهشت را برای سفرتان انتخاب کنید، روی تالاب شاهد تعداد زیادی از نیلوفرهای زیبا خواهید بود. منظره ای که نظیر آن را کم پیش می آید تجربه کنید.

تالاب کندوچال در شهر چالوس

موزه ی خودروهای تاریخی، جاذبه ای برای طرفداران ماشین های کلاسیک!

موزه ی خودروهای تاریخی، یکی از متفاوت ترین دیدنی ها در بین مکان های ناشناخته چالوس است. حدس می زنم با دیدن عنوان این مورد، حتی وجود چنین جاذبه ای به ذهنتان، آن هم در چالوس و وسط طبیعت، خطور نمی کرد.

موزه ی خودروهای تاریخی چالوس

موزی خودرو، نمایشگاهی است که در نمک آبرود برگزار شده است که در آن شاهد ۲۵ خودروی تاریخی خواهید بود. ۱۰ مورد از خودروها را تنها در همین موزه به صورت منحصر به فرد می توانید تماشا کنید.

از این رو اگر به دنیای ماشین های کلاسیک علاقه دارید، بازدید از این موزه را در اولویت سفرتان به چالوس قرار دهید. ی

کی از بهترین خودروهایی که در این موزه مشاهده می کنید، رولزرویسی است که احمد شاه آن را خریداری کرده است. یکی دیگر از این خودروها، فانتوم چهار است که تنها ۱۸ مورد از آن تولید شد و نمونه ضد گلوله آن در موزه های ایران برای شما به نمایش در آمده است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به شمال ایران

پیشنهاد می کنیم این موزه را برای یک بار هم که شده بازدید کنید؛ چرا که تجربه آن از خاطرتان نخواهد رفت. راستی! پیش از سفرتان مطلب زیر را که معرفی جامعی از جاهای دیدنی چالوس است، از دست ندهید:

در چالوس کجا بمانیم؟

از مهمترین دغدغه های سفری که ممکن است ذهن ما را به خود مشغول کند محل اقامت است. اکنون که شما در حال خواندن مطلب مکان های ناشناخته چالوس هستید، ممکن است با این موضوع دست و پنجه نرم کنید. از طرفی اکتفا به مقصد گردشگری مان و پیدا کردن محل اقامت در همان شهر، ممکن است کاری زمان بر باشد و محل اقامت دلخواهمان را پیدا نکنیم.

در چنین شرایطی باید چه کنیم؟ سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا، راه حلی است که به واسطه آن تمام نگرانی های محل اقامت را دور بریزید. با کمک سپنجا به راحتی می توانید اقدام به رزرو سوئیت ارزان در چالوس کنید و در کوتاهترین زمان ممکن، محل اقامت ایده آلتان را پیدا کنید.

از این رو دیگر نیازی به گشت و گذار در شهر برای پیدا کردن محل اقامت ندارید. همچنین می توانید از خدمات رزرو ویلا در چالوس ما هم استفاده کنید. در نظر دارید پشتیبانی سپنجا در تمام این مسیر همراه شما است و در صورت تمایل می توانید با ما به صورت مستقیم ارتباط بگیرید.

مطالب بیشتر: با بهترین جاهای دیدنی جاده چالوس آشنا شوید!

و در نهایت …

و در نهایت به عنوان جمع بندی از این مطلب لازم به ذکر است که مکان های ناشناخته چالوس تنها به این موارد محدود نمی شود. مطمئنا دیدنی های پنهان دیگری هم وجود دارند که گردشگران نهایت لذت را از آنها ببرند. آیا شما هم تجربه بازدید از چنین جاذبه هایی در چالوس را دارید؟ در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید. در ضمن، مطالب زیر را می توانید پیش از سفر مطالعه کنید؛ چرا که نزدیک به مقصد گردشگری تان می باشد!

درباره “مکان های ناشناخته چالوس را چقدر می شناسید” بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا