دیدنی های مازندران

آنچه که باید پیش از سفر به شهر نوشهر بدانید!

آنچه که باید پیش از سفر به شهر نوشهر بدانید!

آنچه که باید پیش از سفر به شهر نوشهر بدانید!

امروز در سپنجا می‌خواهیم به گشت و گذار در یکی از شهر‌های پرطرفدار شمال ایران یعنی نوشهر پردازیم. معرفی شهر نوشهر برای شما گردشگرانی که به شمال ایران علاقه خاصی دارید بسیار جذاب خواهد بود.

این شهر زیبا، در نزدیکی دریا و جنگل قرار دارد، وجود امکاناتی مانند فرودگاه و بندر تماشایی آن، نوشهر به یکی از متفاوت‌ترین شهر‌های شمالی ایران تبدیل کرده ‌است. سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا امروز با دیدنی‌های نوشهر همراه شما خواهد بود.

چرا گردشگران به نوشهر سفر می‌کنند؟

شهر نوشهر از شهرهای بسیار با اهمیت استان مازندران می‌باشد که با رفتن به آن جا می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری متنوعی بازدید کنید.

مسافرانی که نوشهر را مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند به واسطه مسیر هوایی و زمینی خود را به این شهر برسانند. با ورود به این شهر می‌بینید که امکان استفاده از بهترین امکانات برای شما وجود دارد.

شهر کجور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های استان مازندران در نزدیکی نوشهر قرار دارد و بازدید کنندگان در هر بار سفر به نوشهر سری هم کجور می‌زنند. یکی از ویژگی‌های مهم شهر نوشهر، نزدیکی آن به دریا و جنگل‌های سرسبز شمال ایران است.

با سفر به نوشهر می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم از جنگل و طبیعت بکر این منطقه ییلاقی لذت ببرید و هم از دریا و حال و هوای مملوء از آرامش سواحل آن. در نوشهر و اطراف آن جاذبه‌های گردشگران فراوانی وجود دارد که در مطلب “مکان های ناشناخته استان مازندران” ما می توانید آنها را به طور تمام و کمال بشناسید!

 

نمایی از شهر نوشهر در مازندران

نوشهر شمال را چقدر می‌شناسید؟

اگر از نظر جغرافیایی به ییلاق نوشهر بنگریم، خواهید دید که در قسمت غربی نوشهر، شهر چالوس و در قسمت شرقی نوشهر، شهر نور قرار دارد، از شمال و جنوب هم به ترتیب به دریای خزر و رشته کوه‌های البرز محدود می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه ارواح کجاست؟

جمعیت این شهر ۱۳۸۹۱۳ نفر می‌باشد. اکثریت مردم نوشهر شمال به زبان مازندرانی سخن می‌گویند. اقتصاد شهر نوشهر به کشاورزی و بخش‌های توریستی آن بستگی دارد.

البته بندر نوشهر یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی این شهر به حساب می‌آید.

اطلاعات گردشگری درباره ییلاق نوشهر

در سفر به شهر نوشهر می‌توانید علاوه بر این که به گشت و گذار در روستاهای نوشهر بپردازید، از وجود سوغات و صنایع دستی زیبای این شهر بهره مند شوید.

نوشهر شمال دارای شیرینی‌های متنوعی که مهم‌ترین آن‌ها، برنجک، پشت زیک، آغوزنان، رشته به رشته و قماق نام دارد. در نوشهر خرید صنایع دستی نظیر حصیر بافی، جاجیم بافی و گلیم بافی و ظروف سفالی برای شما امکان پذیر است.

نوشهر گنجینه ای از غذاهای و خوراکی‌های خوشمزه را در خود جای داده‌است.

اقامت در سوئیت  ساحلی مبله در نوشهر

نمایی از جاهای دیدنی شهر نوشهر

دیدنی‌های شهر نوشهر و تفریحاتی که در این شهر وجود دارد

در این می‌خواهیم دیدنی‌های شهر نوشهر را به شما گردشگران معرفی کنیم. برای سفر به بوشهر و بازدید از همه جاذبه‌های گردشگری این شهر باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. تا بتوانید از همه مکان‌های تفریحی شهر بازدید کنید.

باغ گیاه‌شناسی نوشهر، دومین باغ گیاه‌شناسی ایران

باغ گیاه‌شناسی نوشهر به خاطر وسعت فراوان و قدمت تاریخی که دارد بسیار مورد اهمیت قرار می‌گیرد. پوشش‌های گیاهی کم نظیر و کم یابی در این باغ وجود دارد. با رفتن به باغ گیاه‌شناسی نوشهر می‌توانید بهترین تنوع گیاهی در ایران را ببینید.

پارک جنگلی و ساحلی سی سنگان، بخش مهمی از ییلاق نوشهر

برای گشت و گذار و رفع خستگی می‌توانید به پارک جنگلی سی سنگان بروید. این پارک زیبا چشم انداز‌های بسیار دلنشینی از دریا و جنگل‌های اطراف را به شما هدیه می می‌کند. اگر به سواحل جنگلی علاقه مند هستید، بهترین گزینه برای سفر به شمال، پارک جنگلی سی سنگان می‌باشد.

 

نمایی از پارک جنگلی سی سنگان

پیست کارتینگ و پینت بال، تجربه هیجان و سرعت

شما در سفر به نوشهر می‌توانید، هیجان و تفریح را با هم تجربه کنید. تفریحاتی مانند کارتینگ و پینت بال در این مکان وجود دارد که سفر نوشهر شمال را برای شما جذاب می‌کند.

سواحل سیترا، یکی از مناطق گردشگری با امکانات

اگر بخواهید مشهور‌ترین جاذبه گردشگری را بعد از سی سنگان نام ببرید، می‌توانید به منطقه گردشگری ساحلی سیترا اشاره کنید.

بندر نوشهر، جذابیت سفر به نوشهر

اگر به تماشای رفت و آمد کشتی‌ها و لنج‌های ساحلی شمال ایران علاقه دارید، می‌توانید به سمت بندر نوشهر بروید. بندر نوشهر یکی از جذاب‌ترین مکان‌های جنوب ایران است.

بازار روز نوشهر، معروف‌ترین بازار نوشهر

در سفر به شهر‌های شمالی مانند نوشهر نباید بازدید از بازارهای آن شهر را فراموش کنید. یکی از معروف‌ترین بازار‌های شمال ایران بازار نوشهر می‌باشد. در این بازار بهترین محصولات سوغاتی و صنایع دستی عرضه می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
اجاره ویلا رامسر | هر آنچه لازم است بدانید!

بازار روز نوشهر

روستاهای نوشهر و جاذبه‌های تماشایی این شهر

ییلاق نوشهر جاذبه‌های تماشایی فراوانی را در خود جای داده‌است. یکی از زیباترین روستای شمالی ایران، روستای کندلوس در نوشهر می‌باشد. این روستا قدمتی چهار هزار ساله دارد و از موزه روستایی که برخوردار است. این موزه برای اولین در جهان معرفی شده‌است. بعد از عبور از روستا کندلوس می‌توانید خود را به جنگل خانیکان زیباترین منطقه جنگلی در نوشهر برسانید.

دریاچه خضر نبی در نوشهر یکی از جاذبه‌های بکر و دست نخورده‌ای است که در اطراف کجور قرار گرفته‌است. ارتفاع این دریاچه از دریای خزر به اندازه ۲۰۰۰ متر است. مسیر پر پیچ و خمی برای رسیدن به این دریاچه وجود دارد که باید از قسمت کوهستانی آن عبور کنید. از دیگر مناطق ییلاق نوشهر می‌توان به سد آویدر، دیو چشمه، آبشار دارنو و روستاهای نوشهر نظیر چک علیا، کشکسرا، منطقه گردشگری چلندر، سنگ تجن، غار‌های چلک و … می‌باشند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به جاذبه های طبیعی علاقه دارید، مطالب زیر را هم حتما پیش از سفر به نوشهر بخوانید! در این مطالب با جذاب ترین جاذبه های گردشگری مازندران آشنا می شوید. جاذبه هایی که لذت سفرتان را چندین و چند برابر می کند.

اقامتگاه در نوشهر کجاست؟

برای اقامت در شهر نوشهر می‌توانید در قسمت‌های مختلف این شهر برای انتخاب هتل و سوئیت مورد نظر خود اقدام کنید. اگر می‌خواهید با اقامتگاه‌ها و آپارتمان‌های مبله و ویلا‌های شهر نوشهر بیشتر آشنا شوید، می‌توانید در سایت سپنجا صفحه اجاره ویلا در نوشهر یا اجاره سوئیت در نوشهر را باز کنید و اقامتگاه و ویلای مورد تایید خود را رزرو نمایید.

نمایی از طبیعت شهر نوشهر

نظر شما درباره شهر نوشهر چیست؟ آیا تجربه سفر به این شهر را دارید؟ به نظر شما چه جاذبه‌های دیگری در این شهر وجود دارد؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما در سپنجا به اشتراک بگذارید. امیدواریم تجربه خوبی از سفر به نوشهر داشته باشید.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا