دیدنی های کردستان

هر آنچه برای سفر به شهر سنندج نیاز دارید، اینجاست! +اقامتگاه ارزان

در این مقاله از مجله گردشگری سپنجا می‌خواهیم از شهر سنندج برایتان بگوییم. جاهای دیدنی سنندج و بافت تاریخی این شهر همه ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران هستند و یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای عمرشان را می سازند.

چرا شما جزو یکی از آنها نباشید؟  یکی از جذاب ترین ویژگی های شهر سنندج آن است که هر گردشگری با هر سلیقه ای را به خود جذب می کند. به همین دلیل است که مطمئن هستیم در این شهر، سفری فوق العاده را می سازید. با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه ما باشید، تا به دیدنی‌های سنندج بپردازیم و سفری به سرسبز‌ترین شهرستان کردنشین کشور داشته باشیم.

علت سفر گردشگران به شهر سنندج

آب و هوای بسیار معتدل و دلپذیر سنندج و طبیعت و دشت‌های سرسبز این شهر در فصل بهار و تابستان همه چیز را برای یک سفر عالی و گردشگری به این شهر فراهم می‌کند. اغلب گردشگران به خاطر بافت تاریخی و فضای سنتی کوچه و خیابان‌های سنندج به این شهر سفر می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی در این شهر وجود دارند.

نمایی از جاهای دیدنی و طبیعت شهر سنندج

جاذبه‌هایی مانند حمام قدیمی، مسجد جامع، تکیه و بازار سنندج برای گردشگران بسیار جذاب به نظر می‌رسد. این شهر از نظر فرهنگ و موسیقی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. به واسطه ریشه ای که در موسیقی دارند، به سنندج لقب پایتخت دف نوازان را داده‌اند. در سفر خود می‌توانید از شنیدن این موسیقی در مجالس و آداب و رسوم آن‌ها لذت ببرید.

سنندج در کدام استان است؟ کلی‌ترین اطلاعات گردشگری و جغرافیایی

شهر سنندج واقع در استان کردستان و شمال غربی ایران که ارتفاع آن با دریا به ۱۵۳۸ متر می‌رسد. در واقع با بازدید از سنندج، سفر به کردستان به عنوان یکی از جذاب ترین استان های ایران را تجربه می کنید.

در حصار کوهستان‌های زاگرس قرار گرفته‌است. این شهر سرسبز از بخش‌های مختلف به کوه‌های مرتفع محدود می‌شود. کوه آبیدر در قسمت غربی، کوه شیخ معروف در قسمت شمال و کوه سراج الدین در قسمت جنوبی این شهر قرار دارند.

نمایی از جاهای دیدنی سنندج از بالا

جمعیت این شهر به ۴۱۲۷۶۷ نفر می‌رسد که در آن اقوام مختلفی با مذهب شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند. این شهر از نظر اقتصادی بخش‌های بسیار مهمی را شامل می‌شود. صنایع و معادن، کشت انواع محصول و دامپروری پایه‌های اقتصادی این شهر به حساب می‌آیند.

صنایعی مانند تولید محصولات چرمی، پارچه و نساجی، مجتمع پتروشیمی، کانی‌های غیر فلزی، مواد غذایی، معادن سنگ‌های مرمر، آهک و لاشه و کارخانه‌های بزرگ همگی نقش بسیار ارزشمند در تامین درآمد و اشتغال زایی در این شهر را دارند.

این مطلب را هم بخوانید
اقامت در روستای اورامان

بخش اقتصادی دیگر این شهر، توریستی بودن آن و تولید و فروش صنایع دستی است. در ضمن شهر سنندج از صادرکنندگان خوب محصولات صنعتی و غیر صنعتی به کشور‌های همسایه است.

لذت خرید در سفر، با سوغات سنندج و صنایع دستی آن

پس از گشت و گذار در شهر و بازدید از دیدنی‌های سنندج و یک استراحت، بهتر است به بازار این شهر بروید و انواع محصولات و صنایع دستی شهر و روستاهای اطراف را ببینید. از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین صنایع دستی می‌توان به قالی و گلیم سنندج اشاره کرد. بعد از گیوه یا کلاش مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. تولیدات محصولات چوبی در این شهر بسیار گسترده‌است.

محصولاتی مانند تخته نرد، شطرنج، قلمدان و … ابزار موسیقی و انواع ساز‌های سنتی مثل دف و تنور در این بازار یافت می‌شود. سوغات خوراکی سنندج شامل انواع شیرین‌های کنجدی، مانند شکری و شیرینی کنجدی گزانگبین، کاک، نان برنجی، باقلوا و … می‌شود. بادام سوخته و سقز از پر طرفدار‌ترین سوغات این شهر به شمار می‌روند.

شکم گردی با غذا‌ها و خوراکی‌های محلی سنندج

شهر سنندج غذا‌های محلی فوق العاده ای دارد؛ افرادی که در سفر خود به شکم گردی علاقه دارند، حتماً از غذاهای محلی و معروف این شهر سرو کرده‌اند. قایرمه (کنگر سوخاری)، شیش کباب، خورش ریواس، خورش تره کردی و دلمه برگ مو در این شهر طرفدار بسیاری دارد. با رفتن به سنندج می‌توانید طعم انواع آش‌های این شهر را بچشید، آش‌های دانه لوکانه، کلانه، شلکینه، عدس بلغور و هالاو از محبوب‌ترین آش‌های محلی سنندج به حساب می‌آیند.

مطالعه کنید: بهترین مکان های سنندج را بشناسید

جاهای دیدنی سنندج (بهترین جاذبه‌های تاریخی و تفریحی سنندج

شهر سنندج دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و تماشایی می‌باشد که در ادامه این مقاله به مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

موزه تاریخی سنندج

تمامی آثار و اشیای قدیمی متعلق به شهرستان سنندج را می‌توانید در موزه عمارت قاجاری ملالطف الله شیخ الاسلام ببینید. این موزه برای مردم و اهالی سنندج ارزش بسیار زیادی دارد.

قدیمی‌ترین بازار سنندج

با رفتن به بازار قدیمی سنندج می‌توانید بسیاری از صنایع و محصولات زیبای کردی را ببینید. اگر در عکس شهر سنندج دقت کرده باشید، انواع کالا‌ها مانند پارچه، لباس‌های کردی، انواع محصولات خوراکی و مرکبات و سایر کالا‌های سنتی در این بازار عرضه می‌شود.

مسجد جامع تاریخی سنندج

مسجد جامع قدیمی سنندج یا مسجد دارالاحسان به عنوان یک بنای تاریخی مهم در این شهر از معماری و تزئینات بسیار زیبایی برخوردار است. از ویژه‌های زیبا و معماری این مسجد می‌توان به کاشی کاری‌های هفت رنگ، ازارهای از جنس مرمر، آجر‌های لعاب کاری شده، تزئینات پیچ و تاب روی ستون‌های بنا، حوض آبی فیروزه ای میان حیاط اشاره کرد.

پارک آبیدر شهر سنندج (مجموعه تفریحی)

در قسمت غربی سنندج در اطراف کوه آبیدر پارک بسیار زیبایی به نام پارک آبیدر وجود دارد. این پارک به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه تفریحی سنندج شناخته شده‌است. در بازدید از این پارک می‌توانید از امکانات تفریحی مانند سینمای روباز (بزرگ‌ترین سینمای کشور که بیشتر در فصل تابستان کاربرد دارد، باغ‌های موجود در این مجموعه، چشمه و .. استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی لیدر محلی کردستان

نمایی از پارک آبیدر سنندج

مطالعه کنید: راهنمای سفر به سنندج | اطلاعات جامع برای سفر به سنندج

عمارت آصف وزیری (خانه کرد)

یکی از دیدنی‌های سنندج به نام خانه کرد یا عمارت آصف وزیری نام دارد. این عمارت برای معرفی مناطق و عشایر کردنشین کردستان ایجاد شده‌است. با رفتن به این موزه می‌توانید، با آداب و رسوم مردم کردستان آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم بازدید از این بنا را در این سفر از دست ندهید!

نمایی از عمارت آصف وزیری

دیگر جاهای دیدنی شهر سنندج

علاوه بر این جاذبه‌های تاریخی، جاهای دیدنی دیگری هم در سنندج وجود دارد که عبارت اند از بازار سرتپوله، عمارت خسروآباد و مشیردیوان، مسجد تاریخی والی، حمام قدیمی خان و طبیعت سرسبز جنگل‌های نزدیک به شهر سنندج.

منطقه اورامان تخت، روستاهای هویه، قروه، نگل، غار کرفتو و دریاچه زریوار از جمله جاهای دیدنی سنندج می‌باشند، که در اطراف این شهر قرار دارد. برای بازدید از آن‌ها باید مسیر‌های چند کیلومتری را پشت سر به بگذارید.

چه زمانی به شهر سنندج سفر کنیم؟

آیا می‌دانید بهترین زمان سفر به سنندج چه فصلی است؟ در فصل‌های بهار و تابستان آب و هوای سنندج بسیار مناسب سفر و گشت و گذار در این شهر است. به همین علت گردشگران ترجیح می‌دهند در این دو فصل به سنندج سفر کنند. اما دو فصل پاییز و زمستان برای این شهر باران و برف فراوانی را به همراه دارد. هوای سنندج در فصل زمستان به شدت سرد می‌شود و برای سفر پیشنهاد نمی شود؛ مگر آنکه عاشق بارش باشید و سختی های این آب و هوا را به جان بخرید!

نمایی از شهر سنندج و دیدنی هایش

اقامتگاه شهر سنندج

هتل‌های با کیفیت و اقامتگاه‌های خوبی در سنندج وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به شرایط خود هر کدام از آن‌ها را بررسی و انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید هنگام سفر وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن اقامتگاه نکنید، می توانید به کمک سپنجا اقدام به رزرو سوئیت ارزان در سنندج کنید. سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا آماده ارائه هرگونه خدمات رفاهی و اقامتی به گردشگران در سراسر کشور است و به شما این امکان را می دهد تا در کوتاهترین زمان محل اقامت ایده آلتان را پیدا کنید.

و در نهایت ….

نظر شما درباره جاهای دیدنی سنندج چیست؟ دیدنی‌های سنندج چه ویژگی‌های دارند؟ ما در سپنجا منتظر تجربیات و پیشنهادات شما در بخش نظرات هستیم. شما می‌توانید از تجربه سفر به سنندج و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر برایمان بگویید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا