دیدنی های گیلان

راهنمای سفر به شهر زیباکنار، زیباترین شهر گیلان+ عکس

شهر زیباکنار یکی از زیباترین مناطق استان گیلان و منطقه گردشگری دهستان است. این روز‌ها ساحل زیباکنار گیلان مورد پسند بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد. اگر به عکس زیباکنار گیلان دقت کنید، می‌بینید که جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های این شهر باعث رونق بخش اقتصادی آن شده‌است. در این مقاله می خواهیم راهنمایی جامع و هر آنچه در سفر به شهر زیباکنار نیاز دارید، به شما معرفی کنیم. پس سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا را تا انتهای این مطلب همراهی کنید:

چرا شهر زیباکنار را برای سفر انتخاب می‌کنیم؟

یکی از ویژگی‌های مهم این منطقه گردشگری که نقش مهمی در جذب توریست دارد، ساحل زیباکنار گیلان است. این ساحل تماشایی دارای انواع تجهیزات و امکانات تفریحی برای رفاه حال گردشگران می‌باشد. شما در  سفر به زیباکنار با مشکلات اقامتی مواجه نخواهید شد، زیرا این شهر امکانات اقامتی بسیار زیادی را برای گردشگران در نظر گرفته‌است.

اگر می‌خواهید در دل طبیعت آرامش را تجربه کنید، بهترین مقصد گردشگری برای سفر زیباکنار و بازدید از جاهای دیدنی این شهر است. یکی دیگر از مزیت‌های این شهر وجود منطقه آزاد تجاری در کاسپین انزلی می‌باشد.

اقامت در ویلا  در گیلان

درباره شهر زیباکنار گیلان چه اطلاعاتی دارید؟

جمعیت زیباکنار طبق آخرین سرشماری ۹۰۱۴ نفر اعلام شده که اغلب آن‌ها به زبان زیبای گیلکی صحبت می‌کنند. بخش بزرگی از اقتصاد زیباکنار به منطقه آزاد تجاری اقتصادی کاسپین انزلی تعلق دارد. مزیت‌های اقتصادی و تجاری باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران این شهر را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف آن، باعث رشد چشم‌گیری اقتصاد در این شهر شده‌است.

نمایی از شهر زیباکنار و دیدنی هایش

علاوه بر وجود مناطق آزاد و جذب سرمایه گذار و امتیازاتی که به این بخش تعلق می‌گیرد. این شهر از نظر توریسم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی دیگر از بخش‌های مهم اقتصادی زیباکنار وجود رودخانه اوشمک و ماهیگیری در این رود است. بسیاری از افراد برای تامین مخارج خود به ماهیگیری از این رودخانه می‌پردازند. در ارتباط با این مشاغل می‌توان به گردشگری و اجاره اقامتگاه در زیباکنار اشاره کرد. به نظر شما دیدنی‌های زیباکنار کجاست؟

اقامت درویلا ساحلی در گیلان

تفریحات و جاهای دیدنی شهر زیباکنار کجاست؟

در شهر‌های شمالی مهم‌ترین تفریحات و لذت بخش‌ترین لحظات، رفتن به دل طبیعت و بازدید از جنگل‌های سرسبز آن منطقه می‌باشد. اما شهر تفریحات دیگری هم در شهر‌هایی مانند زیباکنار وجود دارد، که در سفر به این شهر می‌توان تجربه کرد. اگر به عکس زیباکنار گیلان نگاه کنید، می‌بینید که چندین بازار در این شهر وجود دارد، با توجه به این که شهر زیباکنار در نزدیکی منطقه آزاد قرار دارد اجناسی که در این مراکز خرید عرضه می‌شود، از کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده بوجاق

وجود پارک ملی بوجاق در زیباکنار، این شهر را مقصد به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده‌است. این پارک زیبا در نزدیکی دو شهر کیاشهر و زیباکنار قرار دارد، که شهرت این منطقه حفاظت شده به خاطر پارک ملی خشکی دریایی آن است. از ویژگی‌های مهم این منطقه می‌توان به قرار گرفتن آن در مجاورت دریای خزر و رودخانه تماشایی سفید اشاره کرد. گردشگران با رفتن به این پارک حفاظت شده می‌توان شاهد زیستگاه پرندگان باشند.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی آستارا را بشناسید!

زیستگاه این پرندگان در تالاب بزرگ این پارک قرار دارد. بسیاری از کسانی که به پرنده نگری علاقه دارند، پارک ملی بوجاق را برای بازدید و تماشای پرندگان انتخاب می‌کنند. وجود ۵۰ گونه ماهی و آبزیان مهاجر و بومی این منطقه باعث شده این پارک بیشتر از قبل مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. جالب است بدانید فک خزری در این تالاب زیست می‌کند.

اقامت در منزل مبله در گیلان

رودخانه اوشمک، پرماهی‌ترین رودخانه شمال ایران

ماهیگیران شمالی می‌دانند که این رودخانه از مهم‌ترین مکان‌هایی است که می‌توان برای ماهیگیری انتخاب کرد. شاید می‌توان گفت بهترین تفریح در زیباکنار نشستن روی پل زیباکنار و ماهیگیری از این رودخانه می‌باشد. ممکن است بپرسید بهترین زمان سفر به شهر زیباکنار چه فصلی از سال است؟ تماشای این رودخانه و طبیعت اطراف آن می‌طلبد که علاوه بر فصل‌های بهار و تابستان در فصل پاییز هم به این شهر سفر کنید.

ساحل زیباکنار گیلان

عکس شهر زیباکنار گیلان بیان گر زیبایی و چشم انداز شگفت انگیز ساحل این شهر است. یکی از تفریحات گردشگران در این شهر رفتن به ساحل زیباکنار گیلان می‌باشد. این ساحل امکانات تفریحی بسیار خوبی را برای گردشگران در نظر گرفته‌است. شنا، اسکی، قایق سواری، ماهیگیری، والیبال و فوتبال ساحلی و موتور چهار چرخ از جمله مهم‌ترین تفریحات در کنار این ساحل می‌باشد.

اقامت در کلبه چوبی در گیلان

جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیباکنار کجاست؟

شهر زیباکنار جاذبه‌های گردشگری متنوع و پرطرفداری دارد که در این بخش به معرفی آن‌ها برداخته ایم.

پارک جنگلی منطقه کیاشهر

با توجه به این که شهر زیباکنار در نزدیکی منطقه تفریحی کیاشهر قرار گرفته‌است، شما می‌توانید با رفتن به جنگل زیبای اطراف این شهر، بهترین لحظات را برای خود و همسفران رقم بزنید. از ویژگی‌های این پارک می‌توان به مرداب طبیعی، پل چوبی و ساحل تماشایی آن اشاره کرد. تمامی این زیبایی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا گردشگران نهایت لذت را از  سفر به شهر زیباکنار و بازدید از منطقه کیاشهر ببرند. پارک جنگلی کیاشهر بر خلاف مکان های ناشناخته استان گیلان، بسیار مشهور و محبوب است و همه ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است.

نمایی از پارک جنگلی منطقه کیاسر

پل چوبی بندر کیاشهر، بهترین مکان تفریحی این منطقه

حتماً در عکس زیباکنار گیلان این جاذبه گردشگری را دیده‌اید. بسیاری از مسافران و اهالی مناطق شمالی کشور از پل چوبی بندر کیاشهر به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر یاد می‌کنند. پل چوبی در این بندر باعث وصل شدن ساحل آن با جنگل‌های کیاشهر شده‌است. با گذر از روی پل شاهد بهترین چشم انداز از تالاب‌ها و نیزار‌های این منطقه خواهید بود.

اقامت در ویلا جنگی در گیلان

پل چوبی بندر کیاشهر

آکواریوم انزلی، بزرگ‌ترین آکواریوم ایران

آکواریوم انزلی یکی از بهترین مکان‌های تفریحی شهر زیباکنار می‌باشد. آکواریوم انزلی تنها آکواریوم بزرگ تونلی با طول ۴۰ متر در ایران است. در بازدید از این آکواریوم می‌توانید، مجموعه ای حیوانات مختلفی را ببینید. پرندگان و خزندگان در بخش دیگری از این آکواریوم وجود دارند. دیگر امکانات این مکان عبارت اند از سالن بولینگ، لونا پارک، گیم لند، کافی شاپ و رستوران اشاره کرد.

جنگل گیسوم

از آنجایی که باید برای بازدید از این جاذبه به بندر انزلی بروید، پیشنهاد می کنیم مطلب بندر انزلی ما را هم حتما بخوانید و علاوه بر دیدنی های شهر زیباکنار از جاذبه های انزلی هم بهره مند شوید:

نمایی از آکواریوم انزلی

حاجی بکنده، یکی از زیباترین مناطق ساحلی

در استان گیلان دهستانی به نام حاجی بکنده وجود دارد، که به دلیل طبیعت سرسبز و بکری که دارد، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در سفر خود به شهر زیباکنار از این منطقه زیبا دیدن کنید و از تماشای صید ماهی و ورزش‌های ساحلی و شنا لذت ببرید. یکی از بهترین تفریحاتی که در این منطقه وجود دارد، خرید ماهی تازه و کباب کردن آن است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به شهر دیلمان منطقه زیبای ییلاقی استان گیلان

منطقه چمخاله، بهترین ساحل گیلان

در  سفر به زیباکنار از بازدید خاص‌ترین منطقه استان گیلان یعنی ساحل چمخاله فراموش نکنید. نرفتن و ندیدن این ساحل یعنی شما بخش بزرگی از لذت سفر خود را از دست داده‌اید. این ساحل تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی دارد؛ از این رو هر ساله میزبان جمعیت کثیری از گردشگران می‌باشد.

اقامت در ویلا لوکس در گیلان

نمایی از منطقه چمخاله گیلان

صنایع دستی و سوغات زیباکنار چیست؟

سوغاتی‌های شهر زیباکنار مانند سایر خوراکی‌های و صنایع دستی سایر شهر‌های استان گیلان و دیگر مناطق شمالی کشور است. مانند ماهی سفید، چای شمال، کلوچه لاهیجان، بادام زمینی و زیتون که در همه جای شمال یافت می‌شوند.

صومعه سرا

از صنایع دستی این شهر می‌توان صنایع چوبی، حصیر بافی، بامبو بافی، مروار بافی، رشتی دوزی و …  نام برد. هنگام بازگشت از سفر خود، حتماً سری به بازار زیباکنار بزنید و برای یادگاری یا سوغات سفر محصول خوراکی یا کالای مورد علاقه خود را خریداری کنید.

شکم گردی در شهر زیباکنار

بعد از گشت و گذار و گردش در ساحل زیباکنار گیلان، دلچسب‌ترین تفریح، شکم گردی و چشیدن طعم غذاهای شمالی و غذاهای محلی استان گیلان در این شهر زیباست. غذاهای بسیار متنوعی در این شهر وجود دارد. غذاهایی که در ترکیبات آن انواع صیفی جات، سبزی جات، سیر تازه، بادمجان، پیاز، مرغ، گوشت و برنج درجه یک شمال دیده می‌شود.

بهتر است بدانید تنوع زیاد غذاها در شمال ایران و استان گیلان سبب شده تا لقب شهر خلاق غذا از طرف یونسکو به شهر رشت اهدا شود. غذاهای خوشمزه گیلانی شامل ترشه شامی، قورمه سبزی گیلانی، کوکوی اشپل و … می‌شود. در  سفر به شهر زیباکنار حتما طعم غذاهای محلی این شهر را بچشید.

بهترین زمان سفر به شهر زیباکنار

همان طور که در بخش‌های قبلی مقاله اشاره کردیم، هم چنان فصل پاییز بهترین زمان سفر به این شهر است. زیرا آب و هوای آن بسیار تازه و معتدل و می‌توان گفت بسیار منحصر به فرد می‌باشد. اما سفر در فصل‌های گرم سال به زیباکنار ممکن است به خاطر افزایش دمایی که در این منطقه وجود دارد، آب و هوا بسیار گرم و شرجی باشد. به همین علت شرایط سفر کمی سخت خواهد شد. البته اگر می‌خواهید طبیعت تازه سرسبز شده ی شهر زیباکنار را ببینید، می‌توانید فصل بهار را برای سفر به این شهر انتخاب نمایید.

اقامت در آپارتمان در گیلان

نمایی از شهر زیباکنار از بالا

سخن آخر …

در این مقاله به زیباکنار سفر کردیم و به جاهای دیدنی این شهر پرداختیم، فهمیدیم که ساحل زیباکنار گیلان کجاست و چه امکانات تفریحی و گردشگری در آن جا وجود دارد. اگر شما با راهنمای سفر به رشت از شهر زیباکنار و جاهای دیدنی آن بازدید کرده‌اید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در این باره برای ما به اشتراک بگذارید.

اداره کل میراث فرهنگی استان  گیلان

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا