جاهای دیدنی دنیا

زیباترین جاده های جهان

18جاده زیبا و شگفت انگیز دنیا

وقتی که در زیباترین جاده های جهان در حال رانندگی باشید،  از آن همه زیبایی چنان سرمست می شوید که دوست دارید مسیر چنان طولانی شود تا آن حس و حال زیبا با مناظر شگفت انگیز طبیعت و هوای عالی برای همیشه ادامه یابد اما همه جاده ها حتی زیباترین آنها نیز روزی به پایان خط خود می رسند…

یکی از زیبایی های سفر بودن و طی مسیر در یکی از این جاده های زیبای جهان است که در  در فصل‌های مختلف، از جذابیت های خاصی برخوردارند. در این نوشتار از سایت سپنجا تصمیم گرفته ایم تا در خصوص زیباترین جاده های جهان برای شما بیشتر سخن بگوییم و یکی یکی مهم ترین و  زیباترین آنها را معرفی کنیم.

زیباترین جاده های جهان

1- Chapman’s Peak Drive جاده قله چپمن

در صدر زیباترین جاده های جهان نام جاده قله چپمن می درخشد. این جاده که در آفریقای جنوبی واقع شده در امتداد ساحل شهر کیپ توان در نزدیکی اقیانوس اطلس قرار گرفته و به دلیل هم مسیر شدن با ساحل در یک فاصله 9 کیلومتری، بدون تردید از زیباترین جاده‌‌‌های جهان به شمار می‌رود.

هر چند که آفریقای جنوبی از تعداد زیادی از جاده‌های زیبا برخوردار است اما این جاده مناظر بسیار شگفت انگیزی دارد. گفته می شود که بهترین زمان برای رانندگی در این جاده نزدیک به غروب آفتاب است.

2- The icefields parkway جاده آیسفیلد کانادا

یکی دیگر از زیباترین جاده های جهان در کانادا نیز جاده ای به زیبایی هرچه تمام تر عاشقان سفر و رانندگان را به سوی خود فرا می خواند تا غرق در زیبایی آن شوند. این جاده که از پارک ملی جاسپر تا دریاچه Parkway Icefields لوئیز در بنف ان پی امتداد دارد، با صدها یخچال طبیعی، آبشار و مناظری زیبا، احاطه شده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر اسالم به خلخال بهشت جاده‌های ایران

3- جاده آتلانتیک، نروژ

یکی از زیباترین جاده های جهان، جاده آتلانتیک است. این جاده که از مجمع الجزایر کشور نروژ عبور می‌کند 8 کیلومتر بوده و چشم‌انداز های  فوق‌العاده‌ای دارد. مشاهده صخره‌های دریایی و وال‌هایی که در اقیانوس اطلس در حال شنا کردن هستند از زیبایی های شگفت انگیز این جاده می باشد. به قدری شگفت انگیز که رانندگان در هنگام رانندگی در این جاده تصور می کنند که روی سطح آب اقیانوس در حال حرکت هستند.

از جاده آتلانتیک به عنوان یک شاهکار مهندسی یاد می کنند. این جاده که شهرهای مولده و کریستیانسوند در فیوردهای غربی را به هم متصل می کند از ده ها پل روی جزایر کوچک و صخره های متعدد تشکیل شده و از فراز آب های اقیانوس اطلس شمالی عبور می کند

4- جاده ترنسفگرشن، رومانی

یکی از زیباترین جاده‌های جهان، جاده ترنسفگرشن رومانیا می باشد. این جاده ۱۵۱ کیلومتری از مناظر بسیار زیبایی برخوردار می باشد که به دلیل این است که این جاده بر روی فلات‌ها, کوه‌ها و مسیرهای پر شیب ساخته شده است. وجود این فلات ها و کوه ها در مسیری پر شیب و خم آین جاده را به یکی از  زیباترین جاده های جهان تبدیل نموده است.

5- اتوبان هانا، آمریکا

اتوبان هانا در جزیره مائوئی، با 103 کیلومتر طول، 59 پل و 620 پیچ یکی از زیباترین و توریستی ترین جاده های جهان به شمار می رود به همین دلیل در لیست زیباترین جاده های جهان قرار گرفته است.

6- جاده Ruta 40, Argentina

این جاده طولانی از نقاط دور دست پاتاگونیا عبور می کند و به سمت شمال می رود و در غرب به قله های باشکوه آند می رسد و همین آن را تبدیل به یکی از جهان زیباترین جاده های جهان نموده است.

7- جاده ساحلی آمالفی- ایتالیا

در کنار  Sorrento Peninsula جاده ای به طول ۸۰ کیلومتر قرار دارد که  چشم‌اندازهای بی‌نظیر، سواحل شنی سفید و شهرهای ساحلی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: گردنه حیران ؛ بی نظیرترین جاده ایران را از دست ندهید!

8- جاده تیانمنTianmen Mountain Road, چین

این جاده در کوه تیانمن چین قرار دارد و مناظر کوهستانی فوق العاده ای را دارد و با اینکه فقط 11 کیلومتر طول دارد اما دارای 99 پیچ است که برخی از آنها تند ( 37 درجه زاویه ) هستند به شکلی که شمار را دچار سرگیجه می کند.  این جاده کوهستانی در شمال استان هونان چین به غارهای تیانمن منتهی می شود و مسیر کوتاهی دارد و از زیباترین جاده های جهان است.

9-بزرگراه ۱۲- یوتا، آمریکا

اگر علاقمند به مشاهده طبیعت و صحنه های ژئولوژیک و منحصربفرد منطقه از جمله صخره‌های قرمز و ناحیه Bryce Canyon هستید این جاده برای شماست. بزرگراهی با حدود ۲۰۰ کیلومتر طول. این جاده با این مناظر شگفت انگیز حقیقتا یکی از زیباترین جاده های جهان به شمار می رود.

10 جاده Stelvio- ایتالیا

این جاده لقب خطرناکترین جاده و معبر جهان را به خود اختصاص داده است و می توان تصورش را کرد که رانندگی در چنین مسیر خطرناکی چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.

11-  جاده Ocean Great | استرالیا

یکی از زیباترین جاده‌های جهان با 243 کیلومتر طول  Ocean Great یا جاده اقیانوس بزرگ نام دارد و در امتداد سواحل جنوب شرقی استرالیا قرار گرفته است. جاده اقیانوس بزرگ شامل خلیج جزایر، پل لندن و دره الچ آرد که از مناظر فوق العاده زیبایی تشکیل شده است.

این جاده زیبا از تورکای تا وارنامبول در ویکتوریا امتداد دارد و استشمام هوای مرطوب دریا در طول رانندگی و  شنیدن صدای دسته دسته پرندگان دریایی  به زیبایی های این جاده افزوده است و همین طور تماشای کوالاهای وحشی در رودخانه کنت این جاده را فوق العاده زیبا و رویایی نموده است.

12- جاده آفتاب- مونتانا، آمریکا

در جوار زیباترین و مشهورترین  یخچال طبیعی دنیا به ارتفاع ۲۰۰۰ متر  جاده ای وجود دارد که تبدیل به یکی از زیباترین جاده های دنیا شده است. صخره‌های مرتفع، دامنه‌های وسیع،مناظر زیبا و بکر و حتی خرس‌ صحنه های زیبا و شگفت انگیزی می باشد که در طول  رانندگی در این جاده شاهد  خواهید بود!

13-جاده 66 ،آمریکا

یک مسیر زمینی اسطوره ای در ایالات متحده آمریکا با بیش از 4000 کیلومتر طول که از 8 ایالت عبور کرده و  شهرهای شیکاگو و لس آنجلس را به هم متصل می کند یکی دیگر از زیبا ترین جاده های دنیا به شمار می رود.

14- جاده Col de Turini- فرانسه

زیبایی و خاص بودن این جاده به این است که در ارتفاع ۱۶۷۶ متری از سطح زمین و برفراز کوه‌های آلپ فرانسه قرار گرفته است و سرشار از مناظر شگفت انگیز و خارق العاده می باشد و آن را تبدیل به یکی از زیباترین جاده های جهان نموده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین جاهای جاده چالوس

15-جاده قراقروم، پاکستان.

در ارتفاع 4693 متری در مرز میان چین و پاکستان جاده بین المللی قراقروم واقع شده که یکی از خطرناکترین و دیدنی ترین جاده های دنیا و  همین طور مرتفع ترین جاده اسفالته جهان به شمار می رود.

16- گردنه سانی ، آفریقای جنوبی.

در منتهی الیه غرب ایالت کوازولو- ناتال آفریقای جنوبی و در مرز با لسوتوجاده جاده ای به طول 9 کیلومتر  و با ارتفاع حدود 2800 متری قرار گرفته است که به دلیل  دره های بسیار عمیقی که دارد به یکی از خطرناکترین جاده های ایران معروف است. این دره ها در عین خطرناکی بسیار زیبا و تماشایی هستند.

17- جاده خلیج کیپ، جزیره موریس.

یکی دیگر از زیباترین جاده های جهان در جنوب جزیره موریس بین فلیک – آن – فلاک و بل اومبر، جاده ای زیبا با چشم اندازی از آب های فیروزه ای رنگ در یک سمت و جنگل و دشت های سبز رنگ در سمت دیگر قرار دارد که رانندگی در آن را بسیار زیبا و تماشایی نموده است.

18- جاده 40 ، آرژانتین.

به موازات سلسله جبال آند در آرژانتین جاده ای با 5500 کیلومتر طول و مناظر فوق العاده زیبا و جذاب قرار دارد که به جاده 40 معروف است و به راستی که از زیباترین جاده های جهان به شمار می رود. جاده 40 از 18 رودخانه و 20 پارک ملی در آرژانتین عبور می کند. جاده 40 آرژانتین از زیباترین جاده های جهان به شمار می رود.

کلام آخر

همانطور که در این نوشتار از سایت سپنجا مطالعه کردید 18 جاده از زیباترین جاده های دنیا به شما معرفی شد. هر چند که تعداد جاده های زیبای دنیا بیش از این تعداد است و اگر خوب جستجو کنیم می توانیم تعداد بیشتری از آنها را معفی کنیم اما در این نوشتار به معرفی معروفترین آنها بسنده کردیم.

همچنین اگر به این مطلب علاقه مند بودید پیشنهاد می‌ کنیم با کلیک روی عبارت لینک شده مطلب  معرفی زیباترین جاده های ایران را نیز مطالعه بفرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا