جاهای دیدنی ایران

راهنمای سفر به کاشان | ۰ تا ۱۰۰ اطلاعات لازم برای سفر به کاشان، اینجاست!

کاشان یکی از قدیمی ترین و البته دیدنی ترین شهرهای کشورمان ایران است و برخورداری آن از مکان های تاریخی بی شمار یکی از دلایل جذب تعداد زیادی مسافر و گردشگر در فصول مختلف سال است.

این شهر با گذشت سالیان مدید هنوز هم بافت قدیمی خود را حفظ کرده و همین امر، جذابیت این شهر کهن را دو چندان کرده است. ما در ادامه به طور جامع به راهنمای سفر به کاشان پرداخته ایم تا اگر قصد سفر به این شهر کهن و غنی از جاذبه های تاریخی را دارید بتوانید با اطلاعات کامل، سفر کنید. با سامانه رزرو سوئیت و اقامتگاه سپنجا همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی کاشان

موقعیت-جغرافیایی-کاشان

کاشان در مرکز کشورمان ایران واقع شده است. این شهر تاریخی از سمت جنوب به شهرستان نطنز، از سمت شمال به استان قم، از سمت غرب به شهرستان دلیجان و از سمت شرق به آارن و بیدگل و دشت کویر، منتهی می شود.

آب و هوای کاشان

به طور کلی در راهنمای سفر به کاشان، باید بگوششم که شهر کاشان، آب و هوایی نسبتا گرم و خشک دارد.

میانگین دمای بالای شهر کاشان، ۲۶ درجه و میانگین دمای پایین آن، ۱۲ درجه سانتی گراد، تخمین زده شده است.

بهترین زمان سفر به کاشان

بهترین زمان سفر به کاشان، فصل بهار است، زیرا هوا در ماه های این فصل بسیار معتدل است.

جاذبه های گردشگری کاشان چیست؟

جاذبه-های-گردشگری-کاشان-چیست؟

یکی از اصلی ترین دلایل سفر به کاشان، دیدن جاذبه های گردشگری این شهر زیباست. همین امر سبب شد تا ما در این بخش از راهنمای سفر به کاشان، بهترین مکان های دیدنی این شهر را معرفی کنیم.

خانه بروجردی ها (خانه نطنزی ها)

یکی دیگر از بهترین بناهای تاریخی شهر کاشان، خانه بروجردی هاست که با نام خانه نطنزی ها نیز به شهر رسیده ست. وسعت خانه بروجردی ها، ۱۷۰۰ متر مربع و شامل دو حیاط است که در یکی از این حیاط ها، ورودی اصلی و در دیگری، ورودی فرعی قرار گرفته است.

خانه بروجردی ها به نحوی ساخته شده است که با خصوصیات اقلیمی و شرایط آب و هوایی شهر کاشان، تناسب داشته باشد؛ به این معنا که گرمای شدید تابستان های کاشان، موجب تخریب این بنا نشود و به طور پیوسته، هوایی خنک از سمت بادگیرهایی که در بالای پشت بام این خانه وجود دارد به داخل زیرزمین، جریان داشته باشد.

باغ فین

باغ فین یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر کاشان می باشد که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.  باغ فین با وسعتی به اندازه ی ۳۳.۷۳۹ متر مربع یکی از زیباترین باغ های کشورمان ایران است که بازدید از آن از جمله دلایل سفر به شهر دیدنی کاشان است. در اطراف این باغ، دیوار، بارو و رج هایی به شکل استوانه قرار گرفته و زیبایی آن را دو چندان کرده است، همین امر سبب شده است که از باغ فین کاشان با نام باغ شاه نیز یاد شود.

درون این باغ، یک چای خانه تعبیه شده است که می توانید با مراجعه به آن، خستگی ساعت ها گشت و گذار در باغ زیبای فین را از تن خود بیرون کنید. جالب است بدانید که برخی از مردم معتقدند اگر سکه ای در داخل حوض واقع در باغ فین بیاندازند، آرزوهایشان برآورده خواهد شد.

خانه طباطبایی ها؛ بهترین مکان تاریخی کاشان

خانه ی طباطبایی ها یکی از بهترین جاذبه های تاریخی شهر کاشان به شمار می رود. وسط محوطه ی این بنا، حوض بزرگی تعبیه شده است که ماهی های قرمز داخل آن، زیبایی خیره کننده ای به آن بخشیده است. هم چنین در دو طرف حوض، باغچه های به شکل هشت ضلعی، گل کاری شده اند. موقعیت مکانی خانه طباطبایی ها موجب شده تا بتوان به دیگر مکان های دیدن شهر کاشان نیز به راحتی و در کمترین زمان ممکن، دسترسی پیدا نمود. خانه طباطبایی ها از سه بخش اندرونی، بیرونی و بخش مخصوص خدمه، تشکیل شده است.

وسعت این بنای تاریخی، ۴۷۰۰ متر مربع و شامل ۴۰ اتاق، ۴ حیاط و ۴ زیرزمین می باشد. راهنمای سفر به کاشان به تمامی مسافران و علاقه مندان به بناهای تاریخی پیشنهاد می کند که حتما ساعاتی از سفر خود را به بازدید از این خانه تاریخی زیبا، اختصاص دهند.

مطالعه کنید: خانه طباطبایی‌ها، شاهکار معماری ایرانی

مسجد جامع کاشان

یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر کاشان، مسجد جامع واقع در این شهر می باشد. جالب است بدانید که در گذشته، مسجد جامع، تنها یک آتشکده بود و پس از ورود اسلام به مسجد، تغییر کاربری داده است.

آتشکده نیاسر

آتشکده نیاسر یکی دیگر از آثار تاریخی شهر کاشان است که قدمت آن به زمان ساسانیان بر می گردد و به نسبت دیگر اثار تاریخی، سالم تر مانده است. این آتشکده یک بنای چهار طاق است که واقع بر روی یکی از ارتفاعات نیاسر شهر کاشان می باشد و افراد زیادی در موقعیت های مختلف برای بازدید از این بنا و دیگر بناهای تاریخی به شهر کاشان، سفر می کنند.

خانه عباسیان

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر کاشان که از آن به عنوان شاهکار معماری ایران یاد می شود، خانه عباسیان است که هر ساله میزبان عده ی زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی کشور می باشد. قدمت خانه عباسیان به زمان قاجاریه باز می گردد. این بنای تاریخی با وسعتی به اندازه ی ۵ هزار متر مربع و در ۵ طبقه، احداث گردیده است.

بخش های مختلف خانه عباسیان به گچبری، نقاشی، رسمی بندی، مقرنس کاری، گره سازی و … مزین شده است که تمامی این ها در کنار هم، زیبایی خاصی بدان بخشیده اند. نکته قابل توجه در رابطه با این خانه، نوع ساختمان است که با دیگر خانه های تاریخی، متفاوت می باشد؛ به این صورت که طبقه اول آن از سطح زمین، پایین تر است.

جالب است بدانید که بخش های مختلف این خانه را با توجه به فصول مختلف، تقسیم بندی نموده اند؛ به این معنا که از هر یک از بخش های مختلف خانه عباسیان، متناسب با وضعیت آب و هوایی، مورد استفاده قرار می گیرد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قمصر کاشان +تصاویر و اطلاعات مهم

آرامگاه سهراب سپهری

سهراب سپهری یکی از معروف ترین شاعران معاصر بوده که طرفداران بسیار زیادی در میان علاقه مندان به اشعار نو دارد، همین امر سبب شده است که امروزه افراد زیادی به قصد رفتن به ارامگاه وی به شهر کاشان، سفر کنند.

غذاهای محلی کاشان چیست؟

غذاهای-محلی-کاشان-چیست؟

اینکه هنگام سفر به شهری دیگر می توان طعم غذاهای محلی شهر مقصد را چشید، تجربه متفاوت و در عین حال لذت بخشی از سفر است. همین امر سبب شد تا ما در این بخش از راهنمای سفر به کاشان به معرفی بهترین غذاهای محلی این شهر بپردازیم تا هنگام سفر به کاشان با آشنایی کامل نسبت به غذاهای محلی این شهر بتوانید، طعم غذاهای مختلف را تجربه کنید. بهترین غذاهای محلی کاشان عبارت است از:

آبگوشت لوبیا سفید (گوشت لوبیا)

یکی از بهترین و پر طرفدارترین غذاهای محلی کاشان در میان اهالی این سرزمین، آبگوشت لوبیا سفید است. راهنمای سفر به کاشان به تمامی افراد توصیه می کند که در هنگام سفر خود به این شهر، طعم این غذا را بچشند.

مواد اصلی برای تهیه آبگوشت لوبیا سفید شامل لوبیا سفید، گوشت، پیاز و ادویه‌ جاتی اعم از زردچوبه و دارچین می باشد. اهالی کاشان این غذا را به دو شیوه مختلف سرو می کنند؛ به این صورت که گاهی آن را آب دار درست کرده و با نان میل کرده و گاهی نیز خورشت آن را غلیظ کرده و به همراه سپزی پلو سرو می کنند.

آبگوشت به

آبگوشت به کاشان یکی از خوشمزه ترین آبگوشت های دنیاست که طعم ترشی دارد. بنابرین اگر به غذاهای ترش مزه علاقه مند هستید، راهنمای سفر به کاشان به شما پیشنهاد می کند که هنگام سفر به این شهر با صفا به یک رستوران سنتی مراجعه کرده و برای خود آبگوشت به، سفارش دهید. از جمله مواد لازم برای تهیه این آش می توان به رب انار یا آب انار، عدس و گوشت اشاره نمود.

شفته انار

راهنمای سفر به کاشان، شفته انار را به عنوان یکی دیگر از غذاهای محلی کاشان معرفی می کند. بانوان هنرمند کاشانی با توجه به ذائقه خود و خانواده خود، شفته انار را ترش مزه و یا ملس، درست می کنند. از جمله مواد مورد نیاز برای تهیه شفته انار می توان به گوشت چرخ شده، پیاز، آرد نخودچی، ترخون و مرزه اشاره نمود.

شفته بادمجان

یکی دیگر از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای محلی کاشان، شفته بادمجان نام دارد که می تونید طعم این غذا را در سفر خود به شهر کاشان، تجربه نمایید.

کوفته آب سماق (شفته سماق)

کوفته آب سماق که با نام شفته شماق نیز شناخته می شود، یکی دیگر از معروف ترین غذاهای کاشان است که می توانید به دو روش با نان و یا با برنج، میل نمایید. مواد لازم برای طبخ کوفته آب سماق شامل گوشت چرخ کرده، پیاز، آرد نخودچی و پودر سماق می باشد.

آبگوشت پلو

شاید نام آبگوشت پلو برایتان عجیب بنظر برسد، اما باید بگوییم که این غذا با نام عجیبش از جمله خوشمزه ترین غذاهای محلی کاشان به شمار می رود. راهنمای سفر به کاشان به تمامی افرادی که دوست دارند غذاهای جدید شهرهای مختلف کشور را تست نمایند، پیشنهاد می کند که حتما در سفر خود به این شهر طعم آبگوشت پلو را بچشند.

مواد لازم برای تهیه این غذا شامل برنج، لوبیا سفید، گوشت، پیاز و سیب ‌زمینی است.

جوجویی تاس کباب

شاید اگر برای اولین بار نام این غذا به گوشتان می خورد، تصور کنید که برای تهیه آن از جوجه استفاده می شود، اما باید بگوییم که اینگونه نیست و مواد مورد نیاز برای طبخ این غذا شامل بادمجان، گوشت قرمز، گوجه و رب انار است. راهنمای سفر به شهر کاشان به تمامی مسافران و گردشگران این شهر توصیه می کند که برای یکبار هم که شده طعم جوجویی تاس کباب را بچشند.

رستوران های کاشان

رستوران-های-کاشان

پس از معرفی غذاهای محلی کاشان در بخش قبلی از راهنمای سفر به کاشان، وقت آن است که رستوران های این شهر را نیز معرفی کنیم تا هنگام سفر به این شهر بتوانید با شناخت رستوران ها به یکی از بهترین رستوران های باب میل خود مراجعه نمایید و ساعات خوشی را برای خود در کنار عزیزانتان به ثبت رسانید. بهترین رستوران های کاشان عبارت است از:

رستوران باغ بهشت

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند در فضایی باز و زیبا، وعده غذایی خود را میل کنید، راهنمای سفر به کاشان به شما پیشنهاد می کند که اگر تصمیم گرفته اید وعده ی غذایی خود را در یکی از بهترین رستوران های شهر کاشان، نوش جان کنید به رستوران باغ بهشت بروید.

آدرس رستوران باغ بهشت: کاشان، پشت باغ فین

رستوران ملل

یکی دیگر از بهترین رستوران های شهر کاشان، رستوران ملل است که دکوراسیون بسیار زیبای آن توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. موقعیت مکانی خوب رستوران ملل از دیگر دلایل محبوبیت آن در میان مشتریان مختلف است، زیرا در نزدیکی تپه های سیلک، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کاشان، واقع شده است.

آدرس رستوران ملل: کاشان خیابان امیرالمومنین ذوالفقار ۱۴

رستوران پاداش

رستوران پاداش به عنوان یکی دیگر از رستوران های خوب شهر کاشان در میان افراد شناخته می شود که منویی با انواع غذاهای ایرانی و پیتزا دارد.

پارکینگ اختصاصی، آبشار، نمازخانه، دستگاه خودپرداز بانک سپه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، آلاچیق های چوبی و سنگی، سیستم برق اضطراری و سیستم تهویه مطبوع گرمایش و سرمایش و رستوران همکف از جمله امکانات این رستوران است.

آدرس رستوران پاداش: کاشان، میدان شورا

رستوران اکبر جوجه

رستوران اکبر جوجه در شهرهای مختلف ایران، شعبه دارد و یکی از شعبه های آن در شهر کاشان است. نام رستوران اکبر جوجه، تقریبا در لیست بهترین رستوران های تمامی شهرهایی که در آن ها شعبه دارد، قرار گرفته است. منوی این رستوان شامل انواع غذاهای ایرانی اعم از اکبرجوجه مخصوص، مرغ شکم پر، ماهی شکم پر و … است. راهنمای سفر به کاشان به افرادی که به کیفیت غذا، اهمیت زیادی می دهند، پیشنهاد می کند که در سفر خود به این شهر به رستوران اکبر جوجه بروند.

آدرس رستران اکبر جوجه: کاشان خیابان امیرکبیر ، میدان عامریه ابتدای فین بزرگ روبروی شهرداری ناحیه چهار

رستوران کی آشیان؛ رستوران بین المللی کاشان

رستوران بین المللی کی آشیان با منویی شامل انواع غذاهای ایرانی، یکی دیگر از معروف ترین رستوران های شهر کاشان می باشد. این رستوران توانست با ارائه بهترین خدمات در مدت زمان کوتاهی به شهرت برسد. فضای داخلی رستوران کی اشیان بسیار شیک و لاکچری است و تمامی غذاهای موجود در آن با کیفیت بسیار عالی به مشتریان ارائه می گردد.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از ترسناک ترین مکان های ایران

آدرس رستوران کی اشیان: کاشان ، بلوار امام رضا مجتمع کاشان مال

هتل های کاشان

هتل-های-کاشان

مطالعه کنید: معرفی جاهای دیدنی کاشان

بحث اقامت در سفر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل ما بخشی از راهنمای سفر به کاشان را به معرفی بهترین هتل های این شهر اختصاص داده ایم. بهترین هتل های کاشان عبارت است از:

هتل عامری ها

یکی از بهترین هتل های شهر کاشان که هتلی ۵ ستاره است، هتل عامری ها نام دارد. قدمت این هتل به دوران زندیه و قاجاریه باز می گردد و در گذشته محل سکونت یکی از حاکمان این شهر بوده است، اما امروزه به یکی از مجهزترین و با امکانات ترین هتل های روز دنیا، تبدیل گشته است. موقعیت مکانی این هتل بسیار مناسب است و به اکثر جاذبه های تاریخی این شهر، نزدیک می باشد.

از جمله امکانات هتل عامری ها می توان به کافی ‌شاپ، سالن همایش، اینترنت بی ‌سیم، کافی ‌نت و تاکسی ‌سرویس، اشاره نمود.

آدرس هتل عامری ها: کاشان، خیابان علوی، بن ‌بست باستان هفتم

هتل مهینستان راهب

هتل مهینستان راهب به عنوان یکی دیگر از بهترین هتل های شهر کاشان، شهرت دارد. این هتل نیز مانند هتل عامری ها در گذشته محل سکونت افرادی بوده و اما امروزه تبدیل به هتلی چهار ستاره در کاشان شده است. امکانات موجود در هتل مهینستان راهب از دلایل شهرت و محبوبیت این هتل در میان مسافران و گردشگران است.

از جله این امکانات می توان به رستوران سنتی با سرو غذاهای کاشانی و سنتی، آسانسور، فضای سبز، سالن کنفرانس و اجتماعات، خشک ‌شویی، کافی‌ شاپ، کافی‌ نت،‌ فروشگاه، اینترنت و تاکسی ‌سرویس، اشاره نمود.

آدرس هتل مهینستان راهب: کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۱

هتل خانه مرشدی

هتل خانه مرشدی با قدمتی به اندازه ۲۵۰ سال، امروزه در لیست بهترین مکان های اقامتی شهر کاشان قرار گرفته است. این هتل، اخیرا جهت ارتقای سطح کیفی خدمات، بازسازی شد. تمامی اتاق های این هتل مجلل توسط فرش های نفیس، پوشانده شده است و چشم اندازی رو به منظره زیبایی محوطه این هتل دارند. موقعیت مکانی هتل خانه مرشدی، دسترسی به خانه های بروجردی و طباطبایی که از جمله مکان های تاریخی شهر کاشان به شمار می روند را آسان کرده است.

تورهای کاشان ‌گردی، اینترنت پرسرعت، دمنوش ‌خانه با سرو شربت ‌ها و دمنوش‌ های کاشانی، پارکینگ، خدمات ماساژ، حوض سنتی، خزینه سنتی و فضای سبز اختصاصی از جمله امکانات این هتل می باشد.

آدرس هتل خانه مرشدی: کاشان، میدان کمال ‌الملک، خیابان ملا‌ حبیب ‌اله شریف، کوچه بوستانی

هتل منوچهری

هتل منوچهری یکی دیگر از هتل های شهر کاشان است که قدمت آن به ۴۰۰ سال قبل باز می گردد. این بنا، اکنون پس از بازسازی صورت گرفته در آن به عنوان یکی از بهترین مکان های اقامتی کاشان، شناخته می شود.

اتاق های این هتل همگی، چشم اندازی رو به آب نما و باغجه های داخل محوطه آن دارند. درون این هتل، اتاقی تعبیه شده است که به اتاق ناهار خوری شهرت یافته و دارای فضایی سنتی می باشد. از جمله امکانات هتل منوچهری می توان به رستوران فضای باز، فضای سبز، اینترنت بی ‌سیم، رستوران سنتی،‌ تاکسی ‌سرویس، اشاره نمود.

آدرس هتل منوچهری: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهید ثابت، عمارت هفت

هتل امیرکبیر؛ هتل مدرن کاشان

از آنجایی که شهر کاشان هر ساله یکی از مقاصد گردشگری مسافران و گردشگران است، هتل های زیادی در آن تعبیه شده و هتل امیر کبیر یکی دیگر از آن هاست. اتاق های این هتل همگی دارای امکانات رفاهی بسیار مناسبی هستند که مسافران می توانند با اقامت در آن ها از امکانات رفاهی روز دنیا، بهره مند شوند. راهنمای سفر به کاشان به تمامی مسافران و گردشگرانی که علاقه مند به هتل های مدرن و لوکس هستند، پیشنهاد می کند که هتل امیر کبیر را برای اقامت خود انتخاب نمایند.

از جمله امکانات این هتل می توان به کافه، تالار تشریفات،‌ رستوران کلاسیک، رستوران سنتی، فست‌فود، فضای سبز، سالن‌های ورزشی ویژه بانوان و آقایان اشاره نمود.

آدرس هتل امیر کبیر: کاشان، خیابان امیرکبیر، نرسیده به باغ فین

هتل خانه ایرانی

اگر دوست دارید در یک مکان سنتی، اقامت داشته باشید، راهنمای سفر به کاشان به شما پیشنهاد می کند که در سفر خود به این شهر، هتل خانه ایرانی را انتخاب نمایید.

قدمت این هتل به ۲۵۰ سال قبل باز می گردد و امروزه در لیست اقامت گاه های سنتی کشور قرار گرفته است. نکته قابل توجه در خصوص این هتل این است که مطابق با استانداردهای روز دنیا مورد بازسازی قرار گرفته و همین امر آن را به یکی از محبوب ترین اقامت گاه ها، تبدیل کرده است. امکانات هتل خانه ایرانی شامل شربت‌ خانه، سفره‌ خانه، تالار پذیرایی، حوض‌ خانه، خلوت‌ سرا، نهان‌ خانه، رستوران و تاکسی ‌سرویس، می باشد.

آدرس هتل خانه ایرانی: کاشان، میدان کمال‌ الملک، خیابان فاضل نراقی، خیابان علوی، کوچه باستان پنجم (کوشک صفی)، کاشی ۸

اقامت در کاشان

اقامت-در-کاشان | راهنمای سفر به کاشان

پس از معرفی همه‌جانبه شهر کاشان، وقت آن است که درباره نحوه رزرو مکانی مناسب برای اقامت خود در شهر کهن کاشان، اطلاعاتی کسب نمایید. در واقع یکی از نکات مهم در سفر، رزرو اقامتگاه مناسب در شهر مقصد است.

حال که با تمامی جاذبه ‌های گردشگری شهر کاشان آشنا شدید، برای رزرو سوئیت، ویلا و یا اقامتگاه‌ های بوم‌گردی در کاشان، می ‌توانید روی کمک سپنجا حساب کنید و در کمترین زمان ممکن، محل اقامت مناسبی برای خود پیدا نمایید.

 کافی است وارد سایت سپنجا شوید و اجاره سوئیت در کاشان را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های کاشان همراه با عکس به شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

در این مطلب از سپنجا سعی کردیم به طور کامل به راهنمای سفر به کاشان بپردازیم. اکنون اگر قصد سفر به کاشان را دارید، می‌توانید با اطلاعات کامل درباره این شهر کهن و زیبا، سفری دلچسب و خاطره ‌انگیز را تجره کنید. از اینکه وقت گران ‌بهایتان را در اختیار ما گذاشتید، بی ‌نهایت متشکریم. شما می ‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از سفر به شهر کاشان را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا