جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به سریلانکا

کشور سریلانکا در جنوب آسیا واقع شده و مساحتی در حدود ۶۵۶۱۰ کیلومتر مربع دارد و به عنوان یک کشور جزیره‌ای، دارای سواحلی بی انتهاست. در سفر به سریلانکا  شما شاهد مردمانی مهربان و مهمان نواز خواهید بود که با تمام وجود از شما پذیرایی خواهند کرد. کمتر کشوری را پیدا خواهید کرد که همانند سریلانکا دارای آثار طبیعی/ تاریخی و جاذبه‌های فراوان باشد، چرا که تاریخچه ی این کشور به ۳۴ هزار سال پیش از بقای انسان باز میگردد.

سریلانکا دارای غذاهای خوشمزه و ارزان، جاذبه‌های زیبا، باغ وحش‌های جذاب و… است، که بازدید از اینها، هیجان و جذابیت سفرتان را دوچندان میکند. اما قبل از هر سفری به هر کجای دنیا باید ابتدا در رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشید تا با خیال راحت تری به آنجا سفر کنید.

در ادامه مطلب همه چیز را در مورد سفر به سریلانکا بررسی می‌کنیم  تا سفری مطمئن‌تر و هیجانی‌تر داشته باشید. سپنجا را در ادامه مطلب همراهی کنید.

تاریخچه سریلانکا

طبق یافته‌ها و گذشته‌ی سریلانکا، بقای انسانی در این سرزمین به ۳۴ هزار سال قبل باز میگردد که این خود نشان دهنده‌ی قدمت این کشور است و پر از آثار تاریخی و طبیعی است که در یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

این جزیره در اقیانوس هند و در جنوب غرب خلیج بنگال واقع شده و پایتخت آن کلمبو نام دارد که حدود ۶۴۸ هزار نفر جمعیت دارد. از دیگر شهر های مهم این کشور می‌توان به نگومبو با جمعیت ۱۳۷هزار نفر، مونت لاوینیا با ۲۱۹ هزار نفر، سریع جای وردنه نپوراکوته با ۱۱۵ هزار نفر و مورات ورا با ۱۸۵ هزار نفر جمعیت اشاره کرد.

سریلانکا بیشتر از دشت‌ها و سواحلی تشکیل شده که کوهستان‌هایش تنها در جنوب و مرکز شهر واقع شده‌اند و همچنین دارای ۱۰۳ رودخانه است که طولانی ترین آنها به طول ۳۳۵    کیلومتر مهاوی نام دارد. این جزیره دارای  ۵۱ آبشار زیبا و طبیعی با ارتفاع ۱۰ متر است که برای تفریح و گردش مکان‌های بسیار خوبی هستند و بلندترین آنها بامباراکاندا نام دارد  که دارای ۲۶۳ متر ارتفاع است.

بیشتر بخوانید : آشنایی با جاهای دیدنی تایلند سرزمین لبخندها

سفر به سریلانکا

آب هوا و بهترین زمان سفر به سریلانکا

از آنجا که آب و هوای این کشور استوایی است، بهترین زمان سفر به سریلانکا از آوریل تا نوامبر است، که محدوده‌ی آب و هوایی خشک و نواحی ساحلی را به وجود می‌آورد.

البته  از این کشور و جاذبه‌های زیبای آن میتوان در هر فصلی و در هر زمانی  بازدید یا به آنجا سفر کرد، چرا که جذابیت هر منطقه و مکان آن در هر فصل با یکدیگر متفاوت است و شما در هر زمانی به هر کجای این جزیره سفر کنید از جذابیت و زیبایی‌های جاذبه های آن بهره مند خواهید شد. بعضی از مناطق آن نیز تحت تاثیر نسیم‌های اقیانوس بسیار خنک و خوش آب و هوا هستند.

گفته شده در روزهای آغازین سال و روز کریسمس، این کشور دیدنی و جذاب خواهد بود و اگر که در این بازه‌ی زمانی یا در هر موقعیت دیگری سفر به سریلانکا را انتخاب کردید حتما به اماکن تاریخی و طبیعی آن نیز سری بزنید، چرا که مملو از آثار گذشته‌گان و زیبایی هنر دست انسان است.

بیشتر بخوانید : سال نو در کشورهای مختلف ، جشن هایی به زیبایی نوروز و کریسمس

 

سفر به سریلانکا

جاذبه های گردشگری سریلانکا

این جزیره تاریخی با توجه به قدمت ۳۴ هزار ساله‌اش پر از جاذبه‌ها و اماکن تفریحی/ تاریخی است و علاوه بر آن شامل منابع طبیعی زیبا و خاصی است که بازدید از آنها بهترین گزینه برای گردشگران هستند.

اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین شهرهای برای سفر به سریلانکا را به شما معرفی کنیم، آن شهر گاله است، که تاریخی و با قدمت است و یکی از مهم ترین مقاصد برای بازدید از جاذبه‌های این کشور است. همچنین جاذبه‌هایی ازجمله سیگیریا، غار دامبولا، پارک ملی، قله آدم و… از بهترین‌های این سرزمین به شمار می روند، که در ادامه مطلب بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

این مطلب را هم بخوانید
چرا مجسمه مسیح منجی، مهمترین نماد کشور برزیل است؟ +بررسی تاریخچه و نکات مهم

سیگیریا

سیگیریا صخره‌ای عظیم و با ابهت است که در استان مرکزی، کشور سریلانکا واقع شده و قصر زیبا و باستانی سیگیریا بر فراز این صخره ساخته شده  که متعلق به شاه کاساپا است و ساخت آن به قرن ۵ میلادی باز میگردد.

به خاطر وجود این قصر و زیبایی صخره، گردشگران در سفر به سریلانکا حتما و قطعا از این جاذبه‌ی هیجان انگیز و خارق العاده بازدید خواهند کرد، چرا که علاوه بر هیجانی بودن مسیر پله مانند آن دارای طبیعتی بکر و بینظیر است که هر بیننده‌ای را شیفته و خواهان خود میکند.

سیگیریا

غار دامبولا

قدمت این غار طلایی به ۲۲ قرن گذشته باز میگردد که در آن زمان‌ها مقصدی برای مذهبیان آیین بودا بوده است. دامبولا یکی از سالم ترین و بزرگ‌ترین غارها در سریلانکا به شمار میرود، که خیلی زیبا و منحصر به فرد است  و حدود ۱۵۰ مجسمه در دور تا دور این غار قرار گرفته‌اند.

این غار در نواحی مرکزی این کشور واقع شده که در ۷۲ کیلومتری شمال کندی و ۱۴۸ کیلومتری شرق کلمبو قرار گرفته است. مجسمه‌ها، نقاشی های روی دیوار آن و تمام زیبایی های و جذابیت‌هایش در سال ۱۹۹۱ در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، که قبل از ورود آیین بودا به این غار مردم سریلانکا در این مکان و غارهای اطراف آن زندگی میکردند‌ و اسکلت‌های ۲۷۰۰ ساله‌ای در آن کشف شده‌اند.

شما در بازدید از این غار زیبا شاهد سقف‌هایی نقاشی شده و مجسمه‌های نشسته خواهید بود که از جذابیت خاصی برخوردارند و علاوه بر آن ورود به این غار خود یک هیجان خاصی را به شما القا میکند که خاطره‌سهای خوبی را برایتان رقم میزند.

جنگل حفاظت شده سیناراجا

جنگلی حفاظت شده که با نام سیناراجا شناخته شده یکی از دو منطقه طبیعی و خدادادی کشور سریلانکا به شمار می رود که درختان و گونه‌های گیاهی آن در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. این جنگل درختان و گونه‌های گیاهی خاصی را در خود جای داده است.

اگر به طبیعت و گل و گیاه و صد البته آب و هوای پاک و آرامش بخش علاقه دارید، توصیه می‌کنیم در سفر به سریلانکا حتما از سینا راجا بازدید کنید چرا که دارای طبیعتی بکر و زیبا است که با ورود به جنگل حس نشاط و آرامش به شما القا میشود.

قله آدم

قله آدم یک قله‌ی بسیار زیبا با جاذبه‌هایی دیدنی و جذاب است، که آب و هوایش برای تفریح و گردش بسیار مناسب است و شما با بازدید از این جاذبه‌ی خارق العاده حال و هوایی متفاوت را تجربه خواهید کرد. قله آدم یا سری پادا که به معنی کوه پروانه است به آن نیز چا پای مقدس گفته میشود، چرا که تخت سنگی که در آنجا واقع شده این حرف را صدق میکند.

مسیحیان و مسلمانان معتقدند که این تخته سنگ جای پای حضرت آدم است، بودایی‌ها معتقدند جای پای بودا است و همنوایی‌های معتقدند که این صخره قدمگاه شیوا است و همین اختلاف نظرها دیدن این صخره را جذاب‌تر میکند. قله آدم ۲۲۴۳ متر است و در نواحی مرکزی سریلانکا واقع شده است که از شش مسیر پیاده روی میتوان به آن دست پیدا کرد.

این قله علاوه بر جاذبه بودن یک مکان زیارتی نیز به حساب می‌آید که در جهان مشهور است و بیشتر اوقات بازدیدکنندگان شبانه و با چراغ‌هایی به دست به طرف قله آدم حرکت میکنند تا طلوع خورشید را در آنجا مشاهد کنند و این حرکت در که کل مسیر با چراغ‌ها روشن میشود خیلی دیدنی و جذاب است.

سفر به سریلانکا

پرورشگاه فیل پوناوالا

یکی دیگر از بهترین مکان‌های گردشگری سریلانکا، پرورشگاه پیتاوالا است که در استان sabaragamuwa  در سه کیلومتری شهر kegalle  در دهکده‌ی پینا والا واقع شده است. این پرورشگاه در سال ۱۹۷۵ توسط دپارتمان حفاظت شده از حیات وحش این کشور به منظور مراقبت و حفاظت از فیل‌هایی پایه گذاری شد که در جنگل‌های سریلانکا از پدر و مادرشان بدون آب و غذا رها و گم شده بودند.

اما امروزه به لطف این مکان احداث شده در سفر به سریلانکا و در بازدید از این جاذبه‌ی دوست داشتنی شاهد مراقبت‌های ویژه از این فیل‌ها خواهید بود که مسئولان این پرورشگاه هر آنچه را که از طریق گردشگران و بازدیدکنندگان این مکان به دست بیاورند خرج خورد و خوراک و مراقبت از آنها می‌کنند که دیدن چنین صحنه‌های شیرین و دوست داشتنی برای  هر فردی جذاب و منحصر به فرد خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید
جاذبه های گردشگری دنیا

این مکان شامل ۴۹ فیل ماده و ۳۹ فیل نر از سه نسل است که شما با بازدید از این مکان شاهد حمام و بازی کردن آنها از نزدیک خواهید بود.

سفر به سریلانکا

پارک ملی یالا

وسعت این پارک ۹۷۹ کیلومتر مربع است که به عنوان دومین  و پر بازدیدترین پارک ملی سریلانکا شناخته شده، که طرفداران زیادی دارد و اگر شما هم به باغ وحش و دیدن انواع حیوانات از نزدیک علاقه دارید توصیه میکنیم حتما به پارک ملی یالا سر بزنید. این مجموعه به پنج قسمت مساوی تقسیم شده که تنها دو قسمت از آن با نام‌های روهان و کومانا  برای بازدید باز هستند و شما با خیال راحت و اطمینان کامل می توانید از آنجا بازدید کنید.

یالا که در سال ۱۹۰۰ به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شد در این کشور شهرت زیادی دارد و در ۳۰۰ کیلومتری کلمبو در نواحی جنوب شرقی سریلانکا واقع شده است.

گونه‌های متفاوتی در این پارک قرار دارند که حتی بعضی از آنها نیز در معرض انقراض هستند و به عنوان پناهگاه به این پارک پناه آورده‌اند. در اطراف این منطقه باغ وحش‌ها و زیستگاه‌های دیگری هم وجود دارند که در سفر به سریلانکا می توانید به آنها نیز سری بزنید.

غذاهای سریلانکا

در سفر به سریلانکا و گشت و گذار یا تفریح و بازی برای انرژی گرفتن و قوت بیشتر باید یک غذای خوشمزه، مقوی و سالم را بخورید تا در گشت گذارهای بیشتر و در بازدید از مکان‌های دیدنی این کشور انرژی لازم را داشته باشید و اما غذاهای سریلانکا و شهرهایش خیلی مقوی و خوشمزه هستند که با یک بار امتحان کردنشان طرفدار آنها خواهید شد.

در ادامه به معرفی غذاهای لذیذ و خوش عطر و طعم این کشور زیبا خواهیم پرداخت.

غذاهای سریلانکا

غذای lampreys

ترکیبات این غذا از غذاهای هلند گرفته شده که ترکیبی از گوشت، بادمجان، برنج و انواع سبزیجات است و در دو مرحله پخت می‌شود. در مرحله‌ی اول برنج با مواد اولیه پخت و در مرحله دوم به همه مواد در برگ موز پیچیده میشود و در تنور یا در فر پخت می‌شود که همین دستور باعث خوش عطر و طعم  بودن آن می‌شود.

علاوه بر اینها هل، دارچین و ادویه‌های دیگری به این غذا اضافه می‌شود که باعث خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود.در سفر به سریلانکا حتما این غذای خوشمزه را تجربه کنید.

غذای Dha

یکی از غذاهای اصلی سریلنکا است که در واقع همراه با غذاهای دیگر سرو می‌شود و خورشتی از سبزیجات و عدس است که مزه‌ای فوق العاده خوشمزه دارد و از غذاهای ارزان این کشور به حساب می‌آید.

Roti

روتی یک نان فوق العاده خوشمزه است که از آرد گندم درست می‌شود و انواع مختلفی دارد. نوعی از آن با نارگیل تهیه و درست میشود که این خود یک مزه‌ی منحصر به فرد را به وجود می‌آورد و در نوع دیگر با فلفل سبز و پیاز درست می‌شود که یک نوع غذای بسیار سالم و مقوی به حساب می آید و البته این نان‌ها را نیز میتوان در کنار غذاهای دیگر نیز سرو کرد.

کلام آخر…

در سفر به سریلانکا شما می‌توانید از غذاها، جاذبه‌ها و زیبایی‌های طبیعی و منحصر به فرد آن استفاده کنید و لذت ببرید. در این مطلب به دلیل زیاد بودن جاذبه‌ها، غذاها، نکات مهم برای سفر به سریلانکا، تنها بهترین و مهم‌ترین آنها را برای شما نام بردیم تا در سفر به سریلانکا زیبا از آنها استفاده کنید.

بیشنر بخوانید : بهترین مکان های دیدنی پاتایا

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا