دیدنی های زنجان

جامع ترین راهنمای سفر به زنجان | صفر تا صد راهنمای سفر

زنجان، یکی از قدیمی‌ترین و البته دیدنی‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. امکانات این شهر زیبا و هم‌چنین جاذبه‌های گردشگری آن اعم از مذهبی، تاریخی و طبیعی موجب شده است که هر سال مسافران و گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند. در این مطلب قصد داریم به طور کامل به راهنمای سفر به زنجان بپردازیم. بنابراین اگر قصد سفر به زنجان را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطالب مخفی کردن

درباره زنجان

در اولین قسمت از راهنمای سفر به زنجان، اطلاعاتی درباره موقعیت جغرافیایی آن بیان می‌کنیم. استان زنجان در شمال غرب کشور ایران واقع شده است و یکی از مناطق آذربایجانی به شمار می‌رود.

مرکز استان زنجان، زنجان است. استان زنجان از سمت شمال به استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی، از سمت جنوب به استان همدان، از سوی شرق به استان قزوین و از سمت غرب به استان کردستان، منتهی می‌شود.

آب و هوای زنجان

آب و هوای زنجان در فصل زمستان، بسیار سرد است. اوایل بهار نیز در این شهر هوا کمی خنک است، اما هر چه به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا بهتر و دلپذیرتر می‌شود. هم‌چنین از اواخر تابستان، هوا در زنجان رو به سردی می‌رود. در مجموع اکثر ماه‌های سال در این شهر زییا، سرد است و دلیل آن این است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است.

بهترین زمان سفر به زنجان

همانطور که در بخش آب و هوای راهنمای سفر به زنجان به آن اشاره نمودیم، اواسط فصل بهار و تابستان، بهترین زمان سفر به این شهر می‌باشد، زیرا هوا در این فصول از سال در شهر زنجان، بسیار عالی است.

مطالعه کنید: بهترین مکان های دیدنی زنجان

چگونه به زنجان سفر کنیم؟

چگونه-به-زنجان-سفر-کنیم؟

اگر قصد سفر به زنجان را دارید در راهنمای سفر به زنجان باید بگوییم که برای رفتن به این شهر، راه‌های متنوع زمینی، هوایی و هم‌چنین سفر با قطار میسر می‌باشد.

سفر به زنجان با هواپیما

خوب است بدانید که در زنجان یک فرودگاه بین‌المللی وجود دارد و اگر علاقه‌مند به سفرهای هوایی هستید می‌توانید با هواپیما نیز به این شهر سفر کنید.

سفر به زنجان با قطار

یکی دیگر از راه‌های سفر به زنجان ک راهنمای سفر به زنجان آن را مسافران و گردشگران پیشنهاد می‌دهد، سفر با قطار است که این امر از اکثر خطوط راه‌آهن، میسر می‌باشد. هم‌چنین راه‌آهن تهران- تبریز نیز از این شهر گذر می‌کند.

سفر به زنجان با اتوبوس

اگر از آن دسته از افردای هستید که نمی‌خواهید هزینه زیادی برای رسیدن به شهر مقصد کنید، راهنمای سفر به زنجان به شما سفر با اتوبوس را پیشنهاد می‌دهد. از اکثر شهرهای کشور می‌توان به طور مستقیم با اتوبوس به زنجان، سفر کرد. هم‌چنین افرادی که از مبداء تهران قصد سفر به زنجان را دارند، می‌توانند با اتوبوس‌هایی که از این شهر به مقصد سمت شهرهای شمال غربی، حرکت می‌کنند برای سفر به زنجان استفاده نمایند زیرا تمامی این اتوبوس‌ها از زنجان می‌گذرد.

سفر به زنجان با خودروی شخصی

راهنمای سفر به زنجان، یکی دیگر از بهترین وسیله‌ها برای سفر به این شهر را خودروی شخصی معرفی می‌کند. در واقع یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر، مسیر سفر است که با خودروی شخصی خود می‌توانید از مسیر رسیدن به شهر مقصد، نهایت لذت را ببرید.

جاهای دیدنی زنجان

جاهای-دیدنی-زنجان

در این قسمت از راهنمای سفر به زنجان به معرفی جاهای دیدنی زنجان که شامل اماکن مذهبی، جلذبه‌های تاریخی و طبیعی است، خواهیم پرداخت.

مسجد جامع زنجان

مسجد جامع زنجان که به مسجد سید نیز شهرت دارد، یکی از مکان‌های مذهبی این شهر به شمار می‌رود. موقعیت مکانی این مسجد، راه ارتباطی با دیگر اماکن این شهر را به راحتی میسر ساخته است؛ به نحوی که از سمت شمال به خیابان امام خمینی و سبزه میدان، از سمت غرب به بازار قیصریه و از سمت شرق به کوچه مسجد سید، راه پیدا می‌کند.

جالب است بدانید که مسجد جامع زنجان، به عنوان مدرسه نیز کاربرد داشته است و به همین دلیل به مسجد و مدرسه جامع معروف است. طرح مسجد جامع براساس مساجد چهار ایوانی می‌باشد که بسیار جلب توجه می‌کند. صحن این مسجد به شکل مستطیلی با طول ۴۸ متر و عرض ۳۶ متر می‌باشد.

مسجد چهل‌ستون

راهنمای سفر به زنجان به افرادی که به بازدید از مساجد تاریخی شهرهای ایران علاقه‌مندند، مسجد چهل‌ستون شهر زنجان را معرفی می‌کند. مسجد چهل‌ستون در دوران قاجاریه به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های علمیه ایران شناخته می‌شد. سازنده این مسجد، ملا علی قارپوزآبادی، یکی از علمای معروف زمان خود، بوده است.

صحن و شبستان‌های بزرگی در این مسجد وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند. محراب مسجد چهل‌ستون، کاشی‌کاری‌های زیبایی با طرح گل و بوته شده است.

مطالعه کنید: جامع ترین راهنمای سفر به زنجان | صفر تا صد راهنمای سفر

موزه‌ باستان‌شناسی و مردان نمکی

اگر علاقه‌مند هستید که در سفر خود به زنجان از آثار باستانی این شهر بازدید نمایید، راهنمای سفر به زنجان به شما، موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی را پیشنهاد می‌کند. جالب است بدانید که به شش مومیایی که در زمستان سال ۷۲ در معدن نمک چهرآباد این استان، یافت شدند، صفت مردان نمکی را نسبت دادند که البته یکی از آن‌ها یک زن است.

سه تن از این افراد به زمان هخامنشاین و دوتای از آن‌ها به اواخر دوران ساسانیان، تعلق دارند و امروزه در موزه باستان‌شناسی شهر زنجان، نگهداری می‌شوند و در صورت تمایل در سفر خود به زنجان، می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید.

پارک جنگلی ارم

اگر تمایل به چادرزنی در یکی از سرسبزترین پارک‌های زنجان را دارید، راهنمای سفر به زنجان به شما توصیه می‌کند که در پارک جنگلی ارم زنجان این کار را انجام دهید. پارک ارم علاوه بر فضای بسیار زیبا و سرسبزی که دارد، دارای یک موزه تاریخ طبیعی نیز است که می‌توانید از آثار داخل آن بازدید نمایید.

موزه رخت‌شوی‌خانه

موزه رخت‌شوی‌خانه در گذشته برای شستن لباس‌ها کاربرد داشته است؛ به بیان دیگر در گذشته‌ها که خبری از ماشین لباسشویی نبوده است، مردم این منطقه برای شستن لباس‌های خود به این مکان مراجعه می‌کردند. امروزه از این بنا به عنوان موزه در این شهر استفاده می‌شود. مطالعات صورت گرفته بر روی این بنا حاکی از آن است که قدمت آن به اواخر دوران قاجاریه و اوایل دوران پهلوی برمی‌گردد.

بنابراین اگر به بناهای قدیمی شهر زنجان علاقه دارید، راهنمای سفر به زنجان، بازدید از این مکان را به شما معرفی می‌کند.

حمام حاج داداش

حمام حاج داداش یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر زنجان است که امروزه تنها با ایجاد کمی تغییر در آن، تبدیل به سفره‌خانه‌ای در این شهر شده است. حمام قدیم و چایخانه امروزه حاج داداش، مزین به کاشی‌کاری‌های با رنگ‌های فیروزه‌ای، آبی روشن، آبی سیر و زرد می‌باشد. راهنمای سفر به زنجان، به مسافران و علاقه‌مندان به بناهای تاریخی پیشنهاد می‌کند که در سفر خود به این شهر، از این مکان بازدید نمایند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به استان زنجان

گرمابه حاج ابراهیم

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و بسیار دیدنی شهر زنجان، گرمابه حاج ابراهیم است. گنبد بزرگی در مرکز گرمابه واقع شده که در آن یک نورگیر تعبیه شده است. گرمابه حاج ابراهیم، ساخته شده از ساروج بوده و ۱۱ ستون حاوی سرب است.

خانه ذوالفقاری

اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید در این قسمت از راهنمای سفر به زنجان باید بگوییم که خانه ذوالفقاری مکان مناسبی برای عکس گرفتن و ثبت خاطرات سفر به زنجان می‌باشد. خانه ذوالفقاری نیز در دسته آثار تاریخی این شهر در سبزه میدان قرار دارد.

مجموعه ائل داغی

اگر به جاذبه‌های طبیعی شهرهای مختلف کشور علاقه دارید، راهنمای سفر به زنجان به شما پیشنهاد می‌کند که حتما در سفر خود به این شهر زیبا از مجموعه ائل داغی دیدن کنید. مجموعه ائل داغی که به بام زنجان نیز معروف است به دو قسمت مختلف، تقسیم می‌شود. در قسمت اول این مجموعه، پارک و آلاچیق، رستووران، مراکز تفریحی و یک قله کوه برای کوهنوردی وجود دارد. قسمت دوم این مجموعه نیز شامل سد گاوازنگ است که اطراف آن مجهز به رستوران و کافی‌شاپ می‌باشد. هم‌چنین می‌توانید در آب‌های این سد، تفریحات آبی اعم ازقایق‌سواری انجام دهید و خاطرات خوشی را برای خود از سفر به این شهر زیبا را ثبت کنید.

غذاهای محلی زنجان

اکنون به یکی از خوشمزه‌ترین بخش‌های راهنمای سفر به زنجان رسیدیم. غذاهای محلی زنجان بسیار خوش‌طعم و بی‌نظیر است که در ادامه هر یک از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

جغور بغور

یکی از خاص‌ترین غذاهای محلی زنجان، جغور بغور نام دارد. اهالی زنجان به این غذا، علاقه زیادی دارند و دلیل آن هم این است که طعم خوب و پخت آسانی دارد. اگر به دنبال چشیدن غذاهای جدید هستید، راهنمای سفر به زنجان به شما توصیه می‌کند که حتما در سفر خود به این شهر، این غذا را سرو کنید.

طرز تهیه این غذا به این صورت است که ابتدا جگر سیاه و سفید را خرد کرده و سپس با پیاز و سیب‌زمینی، سرخ می‌کنند. و سپس نمک، فلفل، زردچوبه و در برخی از مواقع، رب انار نیز به آن اضافه می‌کنند. جالب است بدانید که محلی‌های زنجان، معمولا این غذا را در وعده صبحانه میل می‌کنند.

خورش آلوچه با مرغ

یکی دیگر از اصیل‌ترین غذاهای زنجان، خورش آلوچه با مرغ است که طعم بسیار لذیذی دارد. بانوان زنجانی برای تهیه این غذا ابتدا مرغ و پیاز را با هم تفت می‌دهند و سپس هویج و قیسی الو را در ماهی‌تابه جداگانه سرخ کرده و به مرغ و پاز تفت داده شده، اضافه می‌کنند و در نهایت با افزودن رب به آن، غذایی خوشمزه، آماده سرو کردن است.

بوغدا آشی

یکی دیگر از غذاهای محلی زنجان که راهنمای سفر به زنجان آن را معرفی می‌کند، بوغدا آشی است. ترکی زبان‌ها به گندم، بوغدا می‌گویند و بوغدا اشی به معنای آش گندم است. اهالی زنجان معمولا از این غذا به عنوان شام در شب‌های سرد زمستان میل می‌کنند. طرز تهیه بوغدا آشی به این صورت است که ابتدا گندم و حبوبات را خیسانده و پس از آن که این حبوبات آرامی در حال پخته شدن هستند، اسفناج‌ را به همراه ادویه‌های لازم داخل دیگ اضافه می‌کنند.

آش شیر

آش شیر یکی دیگر از انوع آش‌های خوشمزه‌ای است که در شهر زنجان طبخ می‌شود. مواد اولیه لازم برای تهیه این نوع آش، گندم، حبوبات خیسانده شده، شیر و نخود می‌باشد.

از دیگر غذاهای محلی زنجان در راهنمای سفر به زنجان می‌توان به کشک بادمجان، حلیم، کله جوش، شش انداز، آش ترش و … اشاره نمود.

رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های زنجان

رستوران‌ها-و-سفره‌خانه‌های-زنجان

رستوران پلو

اگر علاقه‌مند به غذاهای اصیل ایرانی هستید، راهنمای سفر به زنجان پیشنهاد می‌کند که در سفر خود به این شهر حتما به رستوران پلو مراجعه نمایید و خاطرات خوشی را برای خانواده و یا دوستان خود به یادگار بگذارید.

لازم به ذکر است که این رستوران در میان اهالی زنجان نیز بسیار معروف است و در اکثر روزهای تعطیل، شاهد صف‌های طولانی در مقابل این رستوران خواهید بود.

آدرس رستوران پلو

زنجان خیابان خرمشهر، خیابان معلم، روبروی کوچه اول

دیزی‌سرای عابدینی

راهنمای سفر به زنجان به علاقه‌مندان به دیزی، دیزی‌سرای عابدینی در این شهر را معرفی می‌کند. طعم بی‌نظیر و قیمت مناسب دیزی‌های آن باعث شده که شهرت زیادی در این شهر کسب نماید.

آدرس دیزی‌سرای عابدینی

چهارراه امیرکبیر، میدان ورک چی ها

ناصر جگرکی

اگر علاقه‌مند شدید که طعم جغور بغور را در زنجان بچشید، راهنمای سفر به زنجان، ناصر جگرکی را به شما پیشنهاد می‌کند. سابقه این رستوران سنتی زیاد است و همین امر این اطمینان را می‌دهد که با خیال راحت بتوانید انواع غذاهای آن را تست نمایید.

آدرس ناصر جگرکی

زنجان، بازار جگرکی‌های زنجان

سفره‌خانه سنتی کاروانسرای سنگی

اگر دوست دارید که در یک رستوران سنتی، غذای مورد علاقه خود را میل کنید، راهنمای سفر به شهر زنجان به شما پیشنهاد می‌دهد که به این سفره‌خانه که دارای قدمت زیادی است، بروید. طرح سفره‌خانه سنتی کاروانسرای سنگی به شکل چهار ایوان است و سقف‌های آن، قوسی شکل می‌باشد. دلیل شهرت این بنا به کاروانسرای سنگی این است که یکی از مصالح اصلی برای ساخت آن، سنگ بوده است.

آدرس سفره‌خانه سنتی کاروانسرای سنگی

زنجان، خیام جنوبی روبروی ایستگاه راه آهن

هتل‌های زنجان

مکان اقامتی در سفر بسیار حائز اهمیت است. ما در این بخش از راهنمای سفر به زنجان، برخی از بهترین هتل‌های این شهر را معرفی خواهیم کرد. این هتل‌ها عبارتند از:

هتل جهانگردی

هتل یا مهمانسرای جهانگردی شامل ۲۴ اتاق دوتخته می‌باشد و قیمت‌های نسبتا مناسبی دارد. از جمله امکانات این هتل می‌توان به رستوران داخل آن اشاره نمود.

آدرس هتل جهانگردی

بلوار خرمشهر، جنب سازمان صدا و سیمای مرکز زنجان

هتل سپید

یکی دیگر از هتل‌های معروف زنجان، هتل سپید نام دارد. موقعیت مکانی این هتل موجب شده که مورد توجه بسیاری از مسافران و گردشگران شهر زنجان قرار گیرد. هم‌چنین امکانات و قیمت‌های خوبی دارد که از دیگر دلایل محبوبیت آن در میان مسافران و گردشگران به شمار می‌رود.

آدرس هتل سپید

 مرکز شهر، چهارراه انقلاب زنجان

هتل پارک

اگر دوست دارید که در یکی از هتل‌های مدرن شهر زنجان اقامت داشته باشید، راهنمای سفر به زنجان به شما پیشنهاد می‌کند که هتل پارک را به عنوان مکان اقامتی خود انتخاب نمایید، زیرا اخیرا مطابق استانداردهای روز جهانی، بازسازی شده است. از جمله امکانات هتل پارک زنجان می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، آسانسور، پله فرار، سیستم اطفای حریق، تاکسی سرویس، اینترنت پرسرعت، کافی‌نت و … اشاره نمود.

آدرس هتل پارک

بلوار آزادی زنجان

هتل سپهر

هتل سپهر، نام یکی دیگر از هتل‌های شهر زنجان می‌باشد که از امکاناتی نظیر یخچال، تلویزیون، رستوران، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، پارکینگ، نمازخانه، لابی، اینترنت در لابی، بهره‌مند است. موقعیت مکانی هتل سپهر بسیار عالی است و نزدیک مکان تفریحی ائل داغی قرار گرفته است. هزینه اقامت در این هتل، معقول است.

آدر هتل سپهر

زنجان، ابتدای جاده گاوازنگ

مطالعه کنید: راهنمای سفر به استان زنجان

هتل بزرگ

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به هتل‌های لوکس علاقه‌مند هستید و بودجه کافی برای اقامت در لوکس‌ترین هتل‌ها را دارید، راهنمای سفر به زنجان به شما پیشنهاد می‌کند که در سفر خود به این شهر در هتل بزرگ زنجان اقامت بگیرید.

یخچال، تلویزیون، سوئیت، رستوران، اینترنت، سرویس فرنگی، پارکینگ، نمازخانه، لابی، فروشگاه و غرفه، کافی‌شاپ، اینترنت در لابی و … از جمله امکانات این هتل لوکس در شهر زنجان است.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان های دیدنی زنجان

آدرس هتل بزرگ

ورودی شرقی شهر و در میدان بسیج، ضلع شمال‌غربی

بازارها و مراکز خرید زنجان

بازارها-و-مراکز-خرید-زنجان | راهنمای سفر به زنجان

بازار تاریخی

راهنمای سفر به زنجان به تمامی مسافران این شهر را که به بازارهای سنتی علاقه‌مندند، توصیه می‌کند که از این بازار دیدن نمایند. قدمت بازار تاریخی زنجان به دوران قاجاریه باز می‌گردد؛ به این صورت که در زمان قاجاریه، اقدام به ساخت آن کردند و ساخت آن تا زمان فتحعلی شاه، ادامه یافت.

جالب است بدانید که این بازار به دو قسمت بازار بالا و بازار پایین تقسیم شده و شهر زنجان را نیز به دو بخش غرب و شرق، تقسیم نموده است. این بازار شامل راسته‌های متعددی اعم از راسته زرگرها، بزازها و … می‌باشد.

علاوه بر مغازه‌هایی که در این بازار وجود دارد، کاروانسرا، مسجد تاریخی و گرمابه نیز به چشم می‌خورد.

مجتمع تجاری پردیس

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به پاساژهای مدرن، علاقه‌مندند، راهنمای سفر به زنجان به شما پیشنهاد می‌کند که در سفر خود به این شهر، به مجتمع تجاری پردیس مراجعه نمایید. اغلب فروشگاه‌های این مجتمع تجاری، شامل انواع پوشاک می‌باشد.

آدرس مجتمع تجاری پردیس

خیابان امام خمینی، بین چهارراه امیرکبیر و سبزه میدان

پاساژ تهران

اگر قصد خرید طلا و جواهرات و یا کیف و کفش از زنجان دارید، راهنمای سفر به زنجان به شما پاساژ تهران را معرفی می‌کند. فروشگاه‌های طبقه همکف پاساژ تهران شامل طلا و جواهرات و  فروشگاه‌های طبقه بالاتر آن شامل کیف و کفش می‌باشد.  تنوع اجناس در این پاساژ بسیار بالاست و جنس متناسب با هر سلیقه‌ای در آن یافت می‌شود.

آدرس پاساژ تهران

زنجان، بین سبزه میدان و چهارراه انقلاب

پاساژ مروارید

اگر قصد خرید صنایع دستی شهر زنجان را دارید، راهنمای سفر به زنجان به شما مراجعه به پاساژ مروارید را پیشنهاد می‌کند. قیمت اجناس موجود در این پاساژ، مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.

آدرس پاساژ مروارید

بین سبزه‌ میدان و چهارراه انقلاب

مجتمع تجاری نور

اگر تمایل به خرید در یکی از جدیدترین مراکز خرید شهر زنجان را دارید در راهنمای سفر به زنجان باید بگوییم که مجتمع تجاری نور، گزینه مناسبی برای شماست.

نمای بیرونی و داخلی این پاساژ بسیار زیبا و مزین به المان‌های هنری مختلف می‌باشد؛ به نحوی که توجه افراد مختلف را به خود جلب کرده است. لازم به ذکر است که فروشگاه‌های طبقه اول این پاساژ شامل زیورآلاتی از جنس طلا و … می‌باشد و فروشگاه‌های دیگر طبقات این پاساژ، دارای انواع پوشاک هستند.

آدرس مجتمع تجاری نور

خیابان امام خمینی بین چهارراه انقلاب و چهارراه صدر جهان

مجتمع تجاری شهر راز

یکی دیگر از مراکز خرید مدرن شهر زنجان، مجتمع تجاری شهر راز نام دارد. اغلب فروشگاه‌های این پاساژ اجناسی اعم از انواع پوشاک و لوازم دکوری منزل را به فروش می‌رسانند. نکته قابل توجه در رابطه با این پاساژ این است که قیمت اجناس موجود در آن به نسبت سایر مراکز خرید در این شهر بیشتر می‌باشد.

آدرس مجتمع تجاری شهر راز

زنجان، خیابان سعدی

راهنمای سفر به زنجان، مجتمع تجاری ایران زمین و مرکز تجاری آریا را به عنوان دیگر مراکز خرید این شهر معرفی می‌کند که هر یک از این دو شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه می‌باشد.

سوغات و صنایع دستی زنجان

چاقو

راهنمای سفر به زنجان به عنوان یکی از معروف‌ترین سوغات و صنایع دستی زنجان، چاقو را معرفی می‌کند. تنوع چاقو در این شهر بسیار زیاد است که می‌توانید از میان آن‌ها چاقویی متناسب برای کاربری‌های مختلف در آشپزخانه را خریداری نمایید.

کیفیت چاقوهای زنجان در سراسر کشور، زبانزد است. دسته‌هایی که برای ساخت چاقوهای زنجان استفاده می‌شود، نشکن و نسوز است.

برای اینکه بتوانید چاقوهای زنجان را از سایر چاقوها تشخیص دهید، باید بدانید که دسته و تیغه‌های استفاده شده در چاقوهای زنجان، یک‌تکه هستند.

از دیگر سوغات زنجان می‌توان به چاقو، قندشکن، قیچی، دشنه و قداره نیز اشاره نمود.

ملیله‌کاری

راهنمای سفر به زنجان، ملیله‌کاری را یکی از اصلی‌ترین صنایع دستی این شهر قدیمی معرفی می‌کند. ملیله‌کاری، هنری گران‌قیمت است.

صنایع دستی حاصل از ملیله‌کاری شامل ساخت انواع ظروف می‌باشد. امروزه نیز از این هنر برای تزئین انواع پایه‌هاى استکان، سینى، قاشق و چنگال غذا و چایخورى، کاسه، گلدان، قاب عکس و پارچه استفاده می‌شود.

چاروق

چاروق، یکی دیگر از صنایع دستی زنجان به شمار می‌رود که قدمت آن به ۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد. چاروق در واقع یک نوع پاپوش است و کف آن چرمی بوده و روی آن لایه‌ای از ابریشم، زری، سیم و گلابتون به همراه دو منگوله قرار دارد. اگر به دنبال کفش‌هایی هستید که با گذر زمان بوی بدی نگیرد، راهنمای سفر به زنجان به شما پیشنهاد می‌کند که در سفر خود به این شهر از این نوع کفش، خریداری نمایید.

مس

حتما تا الان اصطلاح مس زنجان به گوشتان رسیده است. راهنمای سفر به زنجان به تمامی مسافران و گردشگران این شهر توصیه می‌کند که در سفر خود به این شهر از ظروف مسی معروف آن برای خود و عزیزان خود خریداری نمایند.

قالی‌بافی

قالی بافی نیز یکی دیگر از صنایع دستی مردمان شهر زنجان می‌باشد که قدمت دیرینه‌ای دارد.

سبزیجات کوهی

آب و هوای خوب زنجان موجب شده که این شهر عنوان یکی از سرآمدان تولید سبزیجات کوهی را از آن خود کند. سبزیجات کوهی زنجان یکی از بهترین و البته ارزان‎‌ترین سوغات این شهر به شمار می‌رود. راهنمای سفر به زنجان، در رابطه با سبزیجات کوهی این شهر می‌گوید که این سبزیجات دارای خواص درمانی بسیاری نیز هستند که می‌توانید از آن‌ها برای درست کردن پلو و یا انواع مختلف آش استفاده نمایید.

یکی از بهترین سبزیجات کوهی زنجان، غازیاغی نام دارد که از خواص درمانی آن می‌توان به تصفیه خون، درمان بیماری‌های پوستی، تنظیم ترشحات غدد داخلی مفید و آرام‌بخشی آن اشاره نمود.

راهنمای سفر به زنجان، انواع شیرینی‌های زنجان، گیوه، جوراب، دستکش، لباس پارچه‌های سوزن دوزی شده، ظروف سفالی، کیسه‌های حمام و تابلوهای خاتم را نیز به عنوان سوغات این شهر معرفی می‌کند.

اقامت در زنجان

پس از معرفی همه‌جانبه شهر زنجان، وقت آن است که درباره نحوه رزرو مکانی مناسب برای اقامت خود در شهر زنجان، اطلاعاتی کسب نمایید. در واقع یکی از نکات مهم در سفر، رزرو اقامتگاه مناسب در شهر مقصد است.

حال که با تمامی جاذبه‌های طبیعی و مراکز خرید مرکز استان زنجان آشنا شدید، برای رزرو سوئیت، ویلا و یا اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در شهر زنجان، می‌توانید روی کمک سپنجا حساب کنید و در کمترین زمان ممکن، محل اقامت مناسبی برای خود پیدا نمایید.

کافی است وارد سایت سپنجا شوید و اجاره سوئیت در زنجان را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های زنجان همراه با عکس به شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

این هم از راهنمای سفر به زنجان!

در این مطلب سعی کردیم از سیر تا پیاز شهر زنجان را معرفی کنیم. اکنون اگر قصد سفر به مرکز استان زنجان را دارید، می‌توانید با اطلاعات کاملی که کسب نمودید، سفر خوشی را تجربه نمایید.

از اینکه وقت ارزشمندتان را برای مطالعه این مطلب، صرف نمودید، بی‌نهایت متشکریم. شما می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از سفر به زنجان را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 2.8]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا