جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به دوحه

وقتی که عازم سفر به دوحه باشید قبل از سفر باید اطلاعاتی از قبیل بهترین هتل‌ها، بهترین رستوران‌ها، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهر پر زرق و برق و زیبا داشته تا در نهایت بتوانید بهترین و درست‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشید. به همین خاطر ما در این باره مطلبی را برای شما مخاطبان گرامی آماده کرده‌ایم به امید آنکه بتوانیم در گرفتن بهترین تصمیم به شما کمک کرده باشیم‌. از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مطلب سپنجا را همراهی فرمایید.

بهترین زمان سفر به دوحه

همانطور شما هم می‌دانید قطر دارای آب و هوای گرم و خشکی است و گرمای این کشور در فصل تابستان دو چندان می‌شود از این رو به هیچ عنوان تابستان نمی‌تواند فصل مناسبی برای رفتن به قطر باشد، باران‌های سیل آسایی که در زمستان می‌بارد منجر به اصلی‌ترین دلیلی می‌شود که هر کسی فصل زمستان را برای تفریح و گشت و گذار در قطر انتخاب نمی‌کند، با توجه به شرایط آب و هوایی قطر، بهترین زمان سفر به این کشور فصل بهار و پاییز است. اگر می‌خواهید خاطره‌ی یک سفر به یادماندنی برای همیشه در ذهن شما حک شود بهار و پاییز همان زمان‌های مناسبی هستند که باید چمدان خود را برای رفتن به دوحه ببندید.

سفر به دوحه

بهترین رستوران‌های دوحه که نباید از آنها غافل شوید

خوردن غذاهای لذیذ و البته متفاوت، هیجان انگیزترین و خوشمزه‌ترین بخش هر مسافرت است بخصوص اگر مسافر یک کشور خارجی باشید، قطر به داشتن غذاهای اصیل عربی و البته طبخ انواع و اقسام غذاهای خاورمیانه معروف است. اگر می‌خواهید لذت سفرتان به  قطر کامل شود باید به رستوران‌های دنج و شناخته‌ی شده‌ی آنجا سری بزنید و با غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ی آنجا از خودتان پذیرایی کنید. در زیر تعدادی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های دوحه را به شما معرفی می‌کنیم بلکه بتوانیم در انتخاب بهترین رستوران‌ به شما کمک کنیم.

رستوران زنجیره‌ای آسیا لایو

نزدیک‌ترین طعم به غذاهای شرقی یا حتی اصلی‌ترین طعم‌های غذاهای شرقی را می‌توانید از رستوران زنجیره‌ای آسیا لایو سراغ کنید. هر کس که برای یکبار طعم فوق غذاهای رستوران زنجیره‌ای آسیا لایو را چشیده به مشتری پروپاقرص این رستوران تبدیل شده است. دراگن رول همان غذای مشهور عربی است که به بهترین شکل ممکن در آسیا لایو طبخ می‌شود طعم فوق العاده و بی نظیر این غذا هر کسی را شیفته و مجذوب خود می‌کند اگر روزی عزم خود را برای سفر به دوحه جزم کردید دراگل رول را حتما امتحان کنید.

رستوران آسیا لایو

رستوران بزرگ هوانگ

اگر از اهالی قطر و دوحه سراغ یک رستوران دنج و عالی را بگیرید بدون شک رستوران هوانگ یکی از پیشنهادهایی است که به شما می‌دهند. بیس اصلی غذاهای این رستوران برگرفته از فرهنگ آسیایی است افرادی که طرفدار غذاهای آسیایی هستند رستوران بزرگ هوانگ می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای آنها باشد. در کنار غذاهای خوش طعم و لذیذ این رستوران فضای دنج و مدرن رستوران هوانگ بیش از هر چیزی توجه افراد را به سوی خود جلب می‌کند.

رستوران خانه‌ی بیجینگ

تنوع غذایی در کشور قطر بسیار زیاد است به طوری که می‌تواند بخوبی پاسخگوی هر ذائقه‌ای باشد. قطر در کنار جاذبه‌های گردشگری‌اش می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای یک‌ شکم گردی جانانه‌ باشد. رستوران‌ دنج خانه‌ی بیجینگ یکی دیگر از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رستوران‌های دوحه است، فضای ساده اما شیک این رستوران یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که این رستوران را در زمره‌ی برترین رستوران‌های دوحه قرار داده است.

رستوران خانه بیجینگ

رستوران آرگان

با کیفیت‌ترین و لذیذترین غذاهای مراکشی در رستوران بزرگ آرگان طبخ می‌شود. دکوراسیون جالب و مدرن رستوران آرگان ارزش و اعتبار ویژه‌ای به‌ آن بخشیده است. شما می‌توانید انواع دسر و سالادهای مختلف و متنوع  را در این رستوران امتحان کنید. غذاهای غربی و غذاهای مراکشی در این رستوران حرف اول را می‌زنند، غذای دریایی تاجین یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین غذاهای رستوران آرگان است که در طول سفر به دوحه حتما باید آن را امتحان کنید.

رستوران بندر عدن

اصیل‌ترین و معرکه‌ترین غذاهای خاورمیانه در رستوران دنج و بی‌نطر بندر عدن طبخ می‌شود، سرو متفاوت غذا در این رستوران اصلی‌ترین دلیلی است که این رستوران را از سایر رستوران‌های قطر و دوحه متمایز کرده است، تصور کنید یک دیس برنج با گوشت و مخلفات را در کنار دوستان، یا خانواده‌ی‌تان روی زمین میل کنید چقدر این وعده‌ی غذایی می‌تواند حال شما را جا بیاورد. وقتی که‌ وارد این رستوران می‌شوید صفا و صمیمیتی که در سراسر رستوران موج می‌زند اولین چیزی است که شما را متوجه‌ خود می‌کند، با این وجود خورشت‌های عالی و لذیذی که در این رستوران پخت می‌شوند زبانزد عام و خاص هستند‌.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی ۱۴ مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

جاذبه‌های گردشگری دوحه

دوحه وسعت چندانی ندارد اما جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در دل خود جای داده است، به همین خاطر توریسم و مسافران زیادی از جای جای دنیا راهی دوحه می‌شوند به عقیده‌ی آنها جهان دیدن بهتر از جهان خوردن است، در زیر تعدادی از بکرترین جاذبه‌های گردشگری دوحه را به شما معرفی می‌کنیم.

مطالب بیشتر: تجربه خریدی متفاوت در مراکز خرید لوکس تهران

موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی یادگار دوره‌ی اسلامی است که در شهر دوحه واقع شده است، این بنای تاریخی ارزش و اعتبار ویژه‌ای به قطر و پایتخت آن بخشیده است این موزه هنر دست معمار معروف آمریکایی به نام آی‌ام‌ پی است که طراحی خاص و جالب آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند اگر روزی گذرتان به قطر افتاد حتما از این بنای تاریخی دیدن کنید، دیدن کردن از آثار باستانی که در درون موزه نگهداری می‌شوند می‌تواند به صورت یکجا تاریخ را برای شما به تصویر بکشد‌.

موزه هنرهای اسلامی

جزیره‌ی مصنوعی مروارید قطر

همانطور که از نام جزیره پیداست، این جزیره یک جزیره‌ی طبیعی نیست و ساخته‌ی دست انسان است، معماران و طراحان خبره‌ای این جزیره‌ی بکر و بی‌نظیر‌ را به شکل مروارید ساخته‌اند، اگر به دنبال یک مکان تفریحی بکر و تمام عیار هستید جزیزه‌ی مصنوعی مروارید قطر همان چیزی است که شما می‌خواهید، از طرفی وجود مراکز خرید مختلف، رستوران‌های درجه یک، وجود انواع هتل‌های پنج ستاره و چهار ستاره، فروشگاه‌های متنوع و… از دیگر امتیازات این جزیره‌ی مصنوعی هستند. طراحی خاص و شگفت‌انگیز این جزیره اصلی‌ترین دلیلی است که هر کس را به دیدن کردن از این مکان تفریحی وا می‌دارد.

جزیره مصنوعی مرواردید قطر

تور لنج آبی

بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی که شما می‌توانید در حین سفر به دوحه تجربه کنید استفاده از تور لنج آبی است. تایم کاری و فعالیتی این لنج از عصر شروع می‌شود و تا نیمه‌های شب ادامه دارد، سرو شام در لنج و در دل آب‌های خروشان از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش این تفریح آبی است براستی چقدر این شام می‌تواند رویایی و دل‌انگیز باشد.

مطالب بیشتر: با زیباترین شهرهای ایران آشنا شوید

تور درون شهر دوحه

اگر می‌خواهید سراسر دوحه را چرخ بزنید و با تمام جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آنجا آشنا شوید بهتر است از تور درون شهر دوحه کمک بگیرید. این تور در قالب اتوبوس‌های دو طبقه صورت می‌گیرد. امکان خرید و گشت و گذار در بازار از جالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین بخشی است که شما می‌توانید در تور درون شهری دوحه تجربه کنید‌‌ چرا که اتوبوس به منظور خرید و استراحت مسافران در بازار و مراکز فروش توقف می‌کند‌

خور ال ادید

وقتی به دنبال بزرگترین بیابان‌ قطر باشید به بیابانی به نام خور ال ادید می‌رسید این بیابان یکی ازمعروف‌ترین و شناخته‌ترین بیابان‌های عربی است که به عنوان قطب گردشگری قطر نیز شناخته می‌شود. آرامش حیرت آور و عجیبی  سراسر خور آل ادی را فرا گرفته است، به طوری که هر کس که از شلوغی‌های سرسام آور روزمرگی به آنجا پناه ببرید می‌تواند به بهترین شکل حال و هوای خود را عوض کند.

بهترین هتل‌های دوحه

انتخاب یک هتل عالی که بتواند خدمات قابل قبولی را ارائه کند بدون شک می‌تواند کیفیت سفر شما را دو چندان کند. از طرفی اگر شما به لوکس‌ترین و زیباترین جای دنیا بروید اما مکان مناسبی برای استراحت نداشته باشید قطعا  یک خاطره‌ی خوب از آن مسافرت در ذهن شما باقی نخواهد ماند. وقتی که مسافر کشور پر زرق و برق قطر و دوحه باشید در بین هتل‌های لوکس آنجا انتخاب یک هتل مناسب برای شما کار دشواری خواهد بود‌‌. از این رو ما تعدادی از بهترین و شناخته‌ترین هتل‌های دوحه را به شما معرفی می‌کنیم تا در طول سفر به دوحه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و یک سفر عالی و بی نظیر را برای خودتان رقم بزنید.

هتل اس تی رجیس دوحه

هتل پنج ستاره‌ی اس تی رجیس یکی از بهترین و خارق ‌العاده‌ترین هتل‌های دوحه است که می‌توان برای یک اقامت چند روزه‌ با در اختیار داشتن کامل‌ترین امکانات رفاهی روی  آن حساب کرد. این هتل از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است به همین دلیل این هتل به انتخاب اول بسیاری از مسافران و گردشگران تبدیل شده است. از جمله خدماتی که این هتل پنج ستاره در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد می‌توان به مجهز بودن اتاق‌های هتل به سیستم تهویه هوا، استخر، مجهز بودن هتل به سالن اسپا، سالن‌های اختصاصی برای حمام آفتاب، سالن‌های ماساژ و… اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
لیست بهترین هتل های هلند

غذاهایی که در این هتل طبخ می‌شوند فوق العاده خوش طعم و لذیذ هستند که همین امر می‌تواند تاثیر مستقیم روی جلب رضایت مشتریان داشته باشد.

هتل اس تی

هتل موندریان

اگر بخواهیم یکی از بهترین هتل‌های خاورمیانه را به شما معرفی کنیم هتل موندریان پیشنهاد ما به شما است‌. این هتل ۲۴ طبقه دارای ۲۱۱ اتاق است همچنین مجهز به یک اتاق رقص ۲۰۰۰ متری است.

آسانسور طلای ۲۴ عیار  هتل موندریان یکی از بارزترین ویژگی‌ این هتل است. علاوه بر این طراحی شیک و مدرن این هتل زبانزد عام و خاص است. همچنین این هتل از موقعیت مکانی خوبی نیز برخوردار است که دسترسی به مراکز خرید و مراکز تجاری را آسان کرده است.

هتل شرایتون گرند دوحه

این هتل یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌تربن‌ هتل‌های دوحه است، نمای ظاهری این هتل به شکل هرم ساخته شده است در رستوران هتل شرایتون گرند شما می‌توانید انواع و اقسام غذاهای ایتالیایی را در  آنجا میل کنید. چشم انداز فوق العاده‌ی این هتل مثال زدنی است فاصله‌ی این هتل تا دریا فقط سه دقیقه است. به شما پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر به دوحه اگر هتل شرایتون را به عنوان اقامت‌گاه خود انتخاب کردید حتما چای عصرانه‌ی خود را در کنار ساحل بکر و چشم نوازی که در کنار این هتل خودنمایی می‌کند میل کنید. همچنین شما می‌توانید انواع تفریحات آبی را در سواحل بکر این هتل تجربه کنید. از جمله خدماتی که این هتل در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد می‌توان به انواع ورزش‌های مختلف مثل تنیس، سالن‌های بدنسازی، در دسترس بودن مراکز خرید و فروشگاه‌های مختلف، زمین‌های اسکواش و… اشاره کرد.

سفر به دوحه

هتل کینگز گیت دوحه

اگر مسئله‌ی اقتصادی برای شما مطرح است و به دنبال یک هتل خوب و مقرون به صرفه هستید هتل کینگز گیت دوحه می‌تواند بهترین گزینه‌ برای شما باشد. از بارزترین و عالی‌ترین مزیتی که این هتل در اختیار تمام مسافران خود قرار امکان طبخ غذا توسط خود مسافران است. تمام اتاق‌های این هتل مجهز به آشپزخانه‌های کوچکی هستند که اگر هر مسافری بنا به هر دلیلی از سرو غذاهای هتل معذور باشد می‌تواند مواد غذایی را تهیه کند و از آشپزخانه‌ای که در اختیارش قرار دارد برای پخت غذا استفاده کند.

هتل قرن

اگر عازم سفر به دوحه باشید دیدن تمام جاذبه‌های گردشگری که در دل این شهر رویایی جا خوش کرده‌اند خالی از لطف نخواهد بود وقتی که هتل قرن را به عنوان اقامت‌گاه چند روزه‌ی خود انتخاب کنید دسترسی به اماکن تفریحی و جاذبه‌های گردشگری دوحه نیز آسان‌تر خواهد بود. آب گرم، وای فای رایگان، کافه، رستوران، سالن ورزشی و… از جمله خدماتی هستند که هتل قرن در اختیار مسافران و مشتریان خود قرار می‌دهد.

جمع بندی

دوحه یک شهر غنی و ثروتمند عربی است که اخیرا به طور ویژه‌ای مورد توجه توریسم و گردشگران زیادی قرار گرفته است. از طرفی وجود دریای نیلگون خلیج فارس اعتبار و ارزش قطر و دوحه را چند برابر کرده است به همین خاطر این شهر در زمینه‌ی صنعت و اقتصاد پیشرفت چشمگیری داشته است. این ها همه بخشی از دلایلی هستند که منجر به تبدیل شدن این شهر به یک شهر گردشگری و توریست پذیر شده است.

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که سودای سفر به دوحه را در ذهن خود می‌پروانید لازم است که از قبل‌ اطلاعاتی مفید و جامع درباره‌ی این شهر داشته باشید از این رو در سپنجا اطلاعاتی مفید و درخوری در قالب راهنمای سفر به دوحه را در اختیار شما قرار داده‌ایم. به امید آنکه بتوانیم شما را در انتخاب بهترین تصمیم یاری کرده باشیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا