جاهای دیدنی دنیا

راهنمای سفر به بلژیک برای گردشگری

اگر دوست دارید که در زیر آسمان آبی رنگ و در خیابان‌هایی با بناهای قرون وسطایی قدم بزنید در حالی که خنکای هوای بهاری به صورت شما می‌خورد، سفر به بلژیک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این کشور کوچک اروپایی میزبان تمام گردشگرانی است که علاقه بسیاری به تاریخ دارند. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا اطلاعات کاملی از این کشور تاریخی در اختیار شما بگذاریم تا در صورت سفر به این کشور دچار مشکل نشوید.

سفر به بلژیک سرزمین قرون وسطایی

بلژیک از جمله کشورهای اروپایی است که در غرب این قاره واقع شده است. این کشور از شمال با هلند، از جنوب با فرانسه، از شرق با آلمان و از جنوب شرقی با لوکزامبورگ همسایه است. همچنین این کشور کوچک اروپایی، مرز آبی با دریای شمال از سمت شمال غرب دارد. بروکسل پایتخت این کشور، از نظر موقعیت سیاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سفر به بلژیک

کشور بلژیک به عنوان اولین کشور بنیانگذار اتحادیه اروپا به حساب می‌آید. مقر این اتحادیه اکنون در پایتخت این کشور است و نقش کلیدی در مسائل اروپا دارد. زبان رسمی این کشور هلندی، آلمانی و فرانسوی است و واحد پول آن یورو است. مسائل اقتصادی باعث شده است تا سه کشور بلژیک، هلند و لوکزامبورگ گروه Benelux را تشکیل بدهند.

سفر به بلژیک یک کشور درجه یک برای گذراندن یک سفر خاطره‌انگیز خواهد بود. فرهنگ بالا، تاریخ عالی، تنوع غذایی بالا و غیره از جمله ویژگی‌هایی است که این کشور اروپایی را به یک مقصد جذاب گردشگری تبدیل کرده است.

بهترین زمان برای سفر به بلژیک

یکی از ویژگی‌های خوب بلژیک آب و هوای نسبتا آرام و معتدل آن است. یعنی در هیچ فصلی شما احساس گرما و سرمای شدیدی نخواهید کرد. بدین معنا که این کشور در سردترین ماه سال یعنی دسامبر و ژانویه دمایی کمتر از ۶ درجه سانتی‌گراد را تجربه نمی‌کند. همچنین دمای هوا در اوج گرمای تابستان از ۲۳ درجه سانتی‌گراد بیشتر نخواهد شد.

بهترین زمان برای سفر به بلژیک
Medieval houses in Market Square (Brugge Markt) illuminated at night during the Christmas period, Bruges, Belgium, Europe

این کشور برای عاشقان باران یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. چرا در هر لحظه ممکن است با بارش باران غافلگیر شوید. قدم زدن در زیر نم باران و دیدن جاذبه‌های تاریخی این کشور خاطرات ماندگاری را برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به بلژیک حتما چتر به همراه داشته باشید. بلژیک کشور کوچکی است؛ بنابراین تغییرات دمایی کمی را در اکثر شهرهای آن احساس خواهید کرد.

با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور، بهترین زمان برای مسافرت به بلژیک فصل بهار و تابستان است. یعنی بین ماه‌های آوریل تا اواسط اکتبر بهتر است برای سفر به این کشور اروپایی برنامه‌ریزی کنید. ماه‌های پرگردشگر سال ماه‌های جولای و آگوست یعنی ماه خرداد و مرداد ما ایرانیان است. اما توجه به این نکته ضروری است که در این ماه‌ها، هزینه سفر و اقامت شما دوچندان خواهد شد.

به صورت کلی سفر به کشور بلژیک یک سفر گران‌قیمتی خواهد بود؛ بنابراین برای گشت و گذار در این شهر اروپایی زیبا باید بودجه بسیار زیادی را در نظر بگیرید. اما در ماه‌های خلوت سال هزینه هتل و رستوران‌ها نسبت به بقیه سال کمتر است. اما برخی ترجیح می‌دهند که در ماه‌های برگزاری جشنواره‌های هیجان‌انگیز مانند موسیقی و کارناوال بینچ به این کشور سفر کنند.

مطالعه کنید: همه چیز درباره سفر به فرانسه

هزینه حمل و نقل در بلژیک

در سفر به بلژیک استفاده از حمل و نقل عمومی بهترین گزینه برای جابه جایی بین شهری و درون شهری است. برای جابجایی در شهر پیشنهاد می‌کنیم که به جای استفاده از تاکسی از سایر وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، تراموا، اتوبوس و قطار استفاده کنید. به این دلیل که هزینه‌ی این وسایل نسبت به تاکسی بسیار ارزان‌تر است.

به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید تا از فرودگاه به سمت مرکز شهر بروید، هزینه‌ی این مسیر با تاکسی چیزی در حدود ۳۵ یورو خواهد بود. این در حالی است که این مسیر با اتوبوس بین ۴ تا ۶ یورو خواهد شد. علاوه بر این سیستم حمل و نقل عمومی بلژیک جزو یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در اروپا به شمار می‌رود.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاذبه های گردشگری آلمان

حمل و نقل در بلژیک

فرقی نمی‌کند که کدام وسیله را انتخاب کنید. تمامی این وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به تاکسی ارزان‌تر بوده و شما را در زمان کمتری به مقصد می‌رسانند. اما در سفر به بلژیک برای بازدید از جاذبه های گردشگری بلژیک استفاده از مترو گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. به این دلیل که مترو در تمام نقاط توریستی بلژیک دارای ایستگاه مخصوص است.

اگر اقامت شما در مرکز شهر بروکسل است، می‌توانید برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و یا مراکز خرید این شهر، از دوچرخه استفاده کنید. دوچرخه‌سواری علاوه بر لذت بسیار، هزینه‌ی کمی برای شما خواهد داشت.

شبکه حمل و نقل عمومی بلژیک فقط دارای یک نوع بلیط به نام Jump است. یعنی شما با خرید این بلیط می‌توانید از تمام وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و غیره استفاده کنید. در صورت خرید این بلیط سایر همراهان شما نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

هزینه خورد و خوراک در بلژیک

بلژیک جزو کشورهای گران اروپایی به حساب می‌آید. در نتیجه هزینه‌ی غذا در این کشور بسیار گران است. به خصوص اگر بخواهید در یک رستوران خوب این شهر یکی از وعده‌های غذایی خود را نوش جان کنید. به عنوان مثال در سفر به بلژیک اگر تمایلی به خوردن صبحانه در هتل نداشته باشید، برای صرفه‌جویی اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم که به کافه‌های محلی شهر بروید.

هزینه خورد و خوراک در بلژیک

به این دلیل که یک صبحانه خوب در این کافه‌ها تنها بین ۴ تا ۷ یورو خواهد بود. ارزان‌ترین ناهار در این کشور بین ۶ تا ۱۰ یورو است. همچنین برای وعده شام، رستوران‌های متوسط هزینه‌ای بالغ بر ۹ تا ۱۶ یورو خواهند داشت.

یکی از بهترین غذاهای بلژیکی سیب‌زمینی سرخ کرده همراه با سس مخصوص مایونز است. همچنین نان‌های مخصوص این کشور ارزش یک بار خوردن دارند. این نان‌ها در تمامی قسمت‌های شهر با قیمت ۱.۵ تا ۳ یورو فروخته می‌شوند. از دیگر غذاهای مشهور این کشور می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • وافل: اگرچه وافل در همه جای دنیا وجود دارد، اما وافل‌های بلژیک در نوع خود بی‌نظیر است. وافل‌های بلژیک همراه با شکلات نوتلا و میوه‌های تازه سرو می‌شوند. علاقه زیاد خانواده سلطنتی به وافل باعث شده است تا این دسر مورد علاقه مردم بلژیک قرار بگیرد. در صورت سفر به بلژیک خوردن این دسر خوشمزه را از دست ندهید.
  • کروکت: میگوهای خاکستری همراه با نان تازه و سس مخصوص از دیگر غذاهای معروف بلژیکی است.

معروف ترین رستوران های بلژیک

رستوران‌های سطح بالا همیشه جزو یکی از دلایلی است که باعث جذب گردشگر می‌شوند. بروکسل از جمله شهرهای اروپایی است که رستوران‌های بسیار معروفی دارد. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لو بلژیکا: یکی از مشهورترین رستوران های بلژیک رستوران لو بلژیکا است. در صورت سفر به کشور بلژیک تجربه خوردن غذاهای محلی این کشور مانند کلوچه‌ و پوره‌ سیب‌زمینی را در این رستوران از دست ندهید. طعم به یادماندنی غذاهای آن تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهند ماند.
  • ویتلوف: یکی از بهترین رستوران های بلژیک رستوران ویتلوف است. در این رستوران وعده شام طبخ می‌شود. قیمت مناسب در کنار ارائه باکیفیت‌ترین غذاها از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این رستوران است. در صورت سفر به بلژیک خوردن غذاهای این رستوران را از دست ندهید.
  • آمادئو: دکوراسیون داخلی این رستوران به گونه‌ای است که حس یک استودیوی مجسمه‌سازی را برای شما القا می‌کند. این رستوران جزو یکی از معروف‌ ترین رستوران های بلژیک به حساب می‌آید که وعده ناهار آن از شهرت بسیاری برخوردار است. این رستوران برای قرارهای عاشقانه یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.
  • برونو: یکی از قدیمی ترین رستوران های بلژیک رستوران برونو است. مدیریت این رستوران برعهده یک سرآشپز معروف ژاپنی است که غذاهای اروپایی و بلژیکی را به صورت کاملا حرفه‌ای می‌پزد. تزیینات خلاقانه، طعم بی‌نظیر، قیمت مناسب از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این رستوران است. در صورتی که هوس خوردن غذاهای لذیذ بلژیکی کردید، این رستوران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
  • لاکوینسیلری: دکوراسیون حیرت‌انگیز این رستوران توجه هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب این رستوران تغییر منوی آن به صورت هفتگی است. همچنین تمام وعده‌های غذایی این رستوران از بهترین مواد تازه و محلی پخته می‌شوند. در سفر به بلژیک خوردن غذاهای محلی این رستوران را از دست ندهید.

مطالعه کنید: آشنایی با بهترین جاهای هلند

جاذبه های گردشگری بلژیک

از جمله شهرهای اصلی بلژیک برای گردشگری شهرهای بروکسل، خنت و بروژ است. اما سایر شهرهای این کشور نیز از جاذبه‌های تاریخی بسیاری برخوردار است که گردشگران را مجذوب خود خواهند کرد. از جمله جاذبه های گردشگری بلژیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این مطلب را هم بخوانید
برفی ترین مناطق دنیا را بشناسید!

جاذبه های گردشگری بلژیک

  • اتومیوم: سازه مدرن و منحصر به فرد اتومیوم جزو نماد اصلی بلژیک بعد از جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید. این سازه از ۹ گلوله فولادی تشکیل شده است که به کمک ۲۰ لوله به هم متصل شده‌اند. شکل کلی این سازه از ساختار اتم الهام گرفته شده است. هر کدام از این گوی‌ها ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر را دارند.
  • گلخانه سلطنتی لایکن: این فضای سبز حیرت‌انگیز در شمال بروکسل واقع شده است. بازدید از این گلخانه فقط در ماه آوریل و مه امکان‌پذیر است. رایحه خوش گل‌ها در این باغ هوش را از سر هر گردشگری خواهد برد.
  • میدان گرند پلاس: بی‌نظیرترین بناهای تاریخی در اطراف میدان گرند پلاس بلژیک ساخته شده است. در سفر به بلژیک برای بازدید از این میدان کافی است تا به مرکزی‌ترین قسمت شهر بروکسل بروید. این میدان قرون وسطایی با ساخت استادانه خود به یکی از پربازدیدترین مکان‌های این شهر تبدیل شده است.
  • خانه‌های ویکتور هورتا: مجموعه خانه‌های هنرمند و معمار بزرگ بلژیکی یعنی ویکتور هورتا از دیگر جاهای دیدنی بلژیک به حساب می‌آید. این خانه‌ها هم‌اکنون در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
  • کلیسای جامع سنت باوو: یکی از زیباترین بناهای تاریخی بلژیک کلیسای جامع سنت باوو است که در شهر خنت بلژیک واقع شده است. پنجره‌های رنگارنگ این کلیسا، توجه هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند.
  • برج ناقوس کلیسا: یکی از مکان های دیدنی بلژیک برج ناقوس کلیسا است که در مرکز شهر بروژ قرار گرفته است. چشم‌انداز زیبای شهر از بالای این برج بسیار دیدنی است.

هزینه اقامت در بلژیک

سفر به بلژیک در فصل‌های خلوت یا خاص هزینه‌ی کمتری برای شما خواهد داشت. به این دلیل که اقامت در بروکسل در سایر فصل‌ها کمی گران خواهد بود. به عنوان مثال هزینه یک شب اقامت در هتل‌های یک ستاره بین ۳۵ تا ۶۰ یورو، هتل‌های دوستاره بین ۵۱ تا ۹۷ یورو، هتل‌های سه ستاره بین ۴۲ تا ۱۷۰ یورو، هتل‌های چهار ستاره بین ۷۱ تا ۲۱۱ یورو خواهد شد.

هزینه اقامت در بلژیک

از جمله معروف ترین هتل های بلژیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل روکو فورته آمیگو: این هتل باشکوه محل اقامت بسیاری از سیاست‌مداران، تاجران و افراد مشهور سینمایی بوده است. یکی از ویژگی‌های خوب این هتل نزدیکی آن به شهرهای دیدنی بروکسل است. معماری خاص این هتل در کنار چشم‌انداز عالی آن یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • هتل مونتگومری: هتل سنتی و در عین حال لوکس مونتگومری جزو یکی از مشهورترین هتل های بلژیک به حساب می‌آید. برخورد خوب کارکنان، امکانات عالی، قرارگیری آن در یک مکان مناسب از جمله ویژگی‌های خوب این هتل است.
  • هتل پرزیدنت: در صورت سفر به بلژیک اگر به دنبال یک هتل نزدیک به جاذبه‌های دیدنی بروکسل هستید، هتل پرزیدنت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این هتل به مراکز تجاری و مکان‌های گردشگری بروکسل بسیار نزدیک است. به طوری که شما می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی خودتان را به این مکان‌ها برسانید.
  • هتل استایگنبرگ ویلچرز: موقعیت جغرافیایی بسیار عالی هتل استایگنبرگ باعث شده است تا این هتل از شهرت بسیار بالایی برخوردار باشد. علاوه بر این امکانات عالی این هتل یک سفر به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • هتل متروپل: این هتل اصلی و قدیمی در یکی از خیابان‌های شلوغ شهر قرار گرفته است. طراحی کلاسیک و زیبای نمای داخلی این هتل قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

سخن نهایی

کشور بلژیک از جمله کشورهای اروپایی است که همیشه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. ما در این از سپنجا مقاله تلاش کردیم تا راهنمایی متفاوت از کشور بلژیک در اختیار شما بگذاریم تا در صورت سفر به بلژیک خاطره‌ای خوش، در ذهن شما حک شود. شما نیز می‌توانید تجربیات خودتان را از سفر به کشور بلژیک با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا