جاهای گردشگری دنیا

آشنایی با بهترین جاهای هلند

دوست دارید بهترین جاهای هلند را بشناسید تا در سفر به این کشور سراغ آنها بروید و کلی لذت ببرید؟ بله؟ پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. جای تعجب نیست که همه در مورد هلند به عنوان سرزمین کانال‌های شگفت انگیز صحبت می‌کنند. اما این فقط یکی از دیدنی‌های فراوان این کشور است. زیبایی‌ها و دیدنی‌ها در همه جای هلند پراکنده شده‌اند، شما می‌توانید آسیاب‌های بادی زیبا، مزارع گل‌های رنگارنگ، دهکده‌های ایده آل و شهرهای پر جنب و جوش را به وفور ببینید که غنی از هنر، فرهنگ و تاریخ هستند.

همچنین این کشور با شهرهای پر سر و صدا، مناظر شگفت انگیز، سنت‌های دیرینه، هنرهای چشمگیر، تاریخ غنی اجین شده است و با همه آنچه که می‌تواند ارائه دهد و موارد دیگر، به یک مکان عالی برای بازدید در طول سال تبدیل شده است. بنابراین سفر به هلند می‌تواند شامل همه چیز باشد، از سفرهای هیجان انگیز شهری گرفته تا قدم زدن در میان قلعه‌های قرون وسطایی و شرکت در تورهای دوچرخه سواری حومه شهرها و… مکان‌های زیادی در هلند وجود دارد که ارزش بازدید را دارد. در این مقاله از سپنجا بهترین جاهای هلند را برای شما شرح داده‌ایم. امیدواریم که برای شما الهام بخش باشند.

معرفی بهترین جاهای هلند

آمستردام

آمستردام(پایتخت) یکی از پربازدیدترین شهرها در هلند و سراسر جهان است. این شهر با داشتن کانال‌های آبی زیبا و معماری چشمگیر، بدون شک شما را حیرت زده می‌کند. آمستردام همچنین نقطه شروع بسیاری از گردشگران است زیرا بزرگ‌ترین فرودگاه کشور، فرودگاه Schiphol، در اینجا واقع شده است. به اینجا که رسیدید، در یکی از موزه‌های متعدد آن کاوش کنید، سفر دریایی در کانال را آغاز کنید، در خیابان‌های نه گانه خرید کنید، در منطقه Red Light قدم بزنید، از زندگی شبانه لذت ببرید یا در یکی از کافی‌شاپ‌ها قهوه بنوشید. خیالتان راحت، هر نوع تعطیلاتی را که دوست دارید آمستردام می‌تواند تحویل دهد!

آمستردام

لیدن

لیدن شهری زیبا در استان هلند جنوبی و زادگاه استاد نقاش رامبراند ون راین است. در مرکز شهر تاریخی قدم بزنید، از باغ های گیاه شناسی Hortus Botanicus بازدید کنید، از کانال‌های شهر لذت ببرید و از یکی از موزه‌های بسیاری که این شهر ارائه می‌دهد بازدید کنید. این شهر به دلیل داشتن قدیمی‌ترین دانشگاه هلند به نام دانشگاه لیدن مشهور است و امروز با داشتن تاریخ غنی، ساختمان‌های با شکوه، باغ‌های زیبا و کانال‌های آبی یکی از بهترین جاهای هلند برای گردشگران محسوب می‌شود.

دلفت

دلفت در استان هلند جنوبی، در هلند واقع شده است. این شهر بین شهرهای شناخته شده لاهه و روتردام واقع شده است. این شهر کوچک زیبا به دلیل داشتن کانال‌هایی در مرکز شهر تاریخی شهرت دارد. دلفت همچنین خانه نقاش تا حدودی شناخته شده یوهانس ورمیر بود. این شهر بسیار جذاب خیلی بزرگ نیست به همین دلیل رفت و آمد در آن آسان است. در واقع مرکز شهر دلفت آنقدر جمع و جور است که حمل و نقل با دوچرخه یا فقط پیاده روی ممکن است. دلفت برای کسانی که می‌خواهند تعطیلات آرام‌تری نسبت به دیگر مناطق شلوغ هلند مانند آمستردام داشته باشند، می‌تواند مقصدی جالب و آرام‌تر را ارائه دهد.

جزایر وادن

در یکی از ۵ جزیره‌ای که به آنها جزایر Wadden گفته می‌شود، آرام باشید. از طبیعت زیبا، سواحل، روستاهای کوچک لذت ببرید و احساس واقعی جزیره را بدست آورید. جزایر وادن که یکی از بهترین جاهای هلند برای گردش محسوب می‌شود، بسیار ایده آل برای پیاده روی، دوچرخه سواری و پیاده روی در گل و لای است. این جزایر از مقاصد محبوب گردشگری هستند، آنها مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از قطعه‌ای زیبا و منحصر به فرد از طبیعت ارائه می‌دهند. برخی از قسمت‌ها نیز مقصد محبوب جوانان برای لذت بردن از زندگی شبانه است.

جزیره وادن

گیتورن

Giethoorn یک روستا در شمال غربی استان Overijssel است و در یک پارک ملی به نام Weerribben-Wieden واقع شده است. قرار دادن پایگاه برای کاوش در این منطقه ایده آل است. نکته ویژه در مورد گیتورن این است که شما نمی‌توانید با ماشین به مرکز شهر دسترسی پیدا کنید، به همین دلیل در سطح بین المللی به عنوان «دهکده‌ای بدون جاده» شناخته می‌شود. خانه‌ها، مزارع و پل‌های طاقی چوبی این روستا را می‌توان از طریق مسیرهای دوچرخه سواری یا کانال‌ها، با قایق، یا با اسکیت روی یخ البته در ماه‌های یخ زده زمستان کاوش کرد.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاذبه های گردشگری سوئیس

زاندام

این یکی دیگر از بهترین جاهای هلند برای کاوش است. Zaandam یک شهر دیدنی در کشور هلند است که در نزدیکی آمستردام، در قسمت غربی کشور واقع شده است. از قرن هفدهم میلادی، این مرکز صنعتی منطقه بوده است. کلود مونه برای بسیاری از شاهکارهای خود از این شهر الهام گرفته است. این نقاش تحت تأثیر معماری و تنوع خانه‌های رنگارنگ، قایق‌ها و همچنین صدها آسیاب آن بوده و آنها را تحسین کرده است. در اینجا می‌توانید خانه‌های چوبی قدیمی، آسیاب‌ها، کارگاه ساخت کفش‌های چوبی را ببینید و پنیرهای خوشمزه را بچشید.

ولندام

ولندام یک دهکده ماهیگیری قدیمی است که به دلیل لباس‌های سنتی، موسیقی و البته ماهی معروف است! این یک شهر زیبا برای گردش و گشت و گذار است و همچنین به دلیل بسیاری از نوازندگان و خوانندگان هلندی که از آن سرچشمه می‌گیرند شناخته شده است. امروزه ولندام یکی از بهترین جاهای هلند است و به مقصدی توریستی تبدیل شده است که طعم و مزه غذاهای روستای هلند را به بازدید کنندگان ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید در این دهکده لباس سنتی هلندی را بپوشید، در ساخت کلوچه‌های چوبی هلندی و پنیر شرکت کنید و در موزه ولندام تاریخ یاد بگیرید. این یک سفر یک روزه بسیار عالی از آمستردام است و شما می‌توانید آن را با سایر مقصد‌های هلند مانند مارکن، زانسه شانز و مونیکندام ترکیب کنید.

ولندام

لیسه

در قسمت غربی هلند، روستای زیبا و دیدنی لیسه(Lisse) وجود دارد که سالهاست با مزارع گل درهم پیچیده و گسترده پوشیده شده است. مسافرانی که در بازه زمانی مارس تا آگوست از این منطقه عجیب دیدن می‌کنند، فرصتی عالی برای قدم زدن در مناظر رنگارنگ و جادویی دارند. مزارع گسترده لاله‌ها با رنگ‌های مختلف در سطح عظیم این مزرعه رشد می‌کنند. برای چند ماه از سال، گل‌های زیبا مزارع را به تمام رنگ‌های رنگین کمان رنگ می‌کنند. لاله‌های مختلف، اشکال خاص هندسی را روی زمین تشکیل می‌دهند و در یک نقاشی انتزاعی بزرگ بهم می‌پیوندند. و این منطقه را به یکی از بهترین جاهای هلند تبدیل می‌کنند.

در مجموع سالانه بیش از سه میلیارد گل در این مزارع کاشته می‌شود و تقریباً تمام گلهای کاشته شده در آنها به کشورهای دیگر صادر می‌شوند. گردشگرانی که به لیسه سفر می‌کنند می‌توانند به عنوان بخشی از سفر با اتوبوس از مزارع زیبا دیدن کنند. پیروان سرگرمی‌های اصیل ترجیح می‌دهند در هنگام سفر با هلی کوپتر از چشم انداز رنگارنگ این مزارع گل لذت ببرند. زیرا از ارتفاع می‌توانید اندازه مزارع و شکل هماهنگ آنها را بهتر درک کنید.

لیسه

اوترخت

این یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری است که در فهرست بهترین مکان‌ها برای بازدید در هلند ذکر شده است و این بدون شک آن را برای تعطیلات هلند مناسب می‌کند. در اینجا می‌توانید معماری‌های تاریخی را مشاهده کنید که مربوط به چندین قرن قدیمی هستند. مهم‌ترین مقاصد سفر برای پوشش در اینجا شامل Dom Tower ، Trajectum Lumen و The Oude Hortus است. اگر عاشق ماجراجویی هستید، از تورهای خصوصی قایق سواری و دوچرخه سواری در جاده‌های مارپیچ شهر لذت خواهید برد.

Thorn

اگر می‌خواهید یک مکان دیدنی و آرام دیگر را در فهرست کارهای تعطیلات هلند خود اضافه کنید، Thorn را فراموش نکنید. این یکی از بهترین جاهای هلند است که به عنوان یک بهشت ​​برای دوستداران عکاسی در نظر گرفته شده است. در مجاورت آن، فضا‌های سرسبز، سازه‌های آجری و خیابان‌های سنگفرش را مشاهده خواهید کرد که شما را عاشق زیبایی خود می‌کنند.

بهترین جاهای هلند

Texel

هنگام سفر در هلند، ممکن است مکان‌هایی را جستجو کنید که در معرض تجربه فعالیت‌های ماجراجویانه قرار داشته باشند. این یکی از جاذبه‌های گردشگری ایده آل در هلند است که می‌توانید به عنوان یک مقصد ماجراجویانه روی آن حساب کنید. در حالی که اینجا هستید، فرصتی خواهید یافت تا چندین مکان تاریخی و موزه را کشف کنید که به ندرت می‌توانید در هر جای دیگر جهان پیدا کنید.

 Texel دارای خط ساحلی بیش از ۳۰ کیلومتر است و ساحل آن در طول سال مملو از هزاران جهانگرد خارجی است. اگر می‌خواهید چالش برانگیزی را امتحان کنید، می‌توانید موج سواری در باد، قایقرانی، شنا و غیره را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید زمانی را تنها بگذرانید، می‌توانید در کنار ساحل استراحت کنید و از آفتاب گرفتن لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی جاهای دیدنی استرالیا 

Kinderdijk:

اگر به دنبال یکی دیگر از بهترین جاهای هلند هستید تا آن را به لیست مکان‌های تفریحی سفر خود اضافه کنید، Kinderdijk باید اولین انتخاب شما باشد. هر فهرست بهترین مکان‌های تفریحی هلند را که بررسی کنید، این مقصد را بدون شک در لیست خواهید دید. اینجا با تعداد زیادی آسیاب بادی تزئین شده است که توسط یک فضای سبز بکر و نفسگیر احاطه شده‌اند. در این مکان، چندین مکان میراث یونسکو پیدا خواهید کرد و در نتیجه با کوله باری از تجربه و حال خوب آنجا را ترک خواهید کرد.

 موزه ون گوگ

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی هلند، موزه ون گوگ واقع در آمستردام است. ون گوگ که به عنوان از هنرمندان با استعداد جهان شناخته می‌شود، به خاطر نقاشی‌هایش شب ستاره‌ای و دکتر گچت شهرت دارد. اما جدا از چنین نقاشی‌هایی، ون گوگ به دلیل نامه‌ها و نقاشی‌هایش و این واقعیت که بیش از صدها اثر هنری در مدت کوتاهی از زندگی خود به عنوان یک هنرمند انجام داده است، نیز محبوب است.

بهترین جاهای هلند

بازدید از موزه ون گوگ که امروز یکی از بهترین جاهای هلند شناخته می‌شود، مانند قدم گذاشتن در زندگی خود این هنرمند است. بیش از ۲۰۰ نقاشی، ۷۰۰ نامه در این موزه در نمایش است و به خاطر آنها سالانه ۱.۵ میلیون بازدید کننده وارد موزه می‌شود. شما هم به خوبی می‌دانید که که یکی جاذبه‌های گردشگری محبوب کشور هلند است و نباید آن را از دست بدهید.

پارک ملی Hoge Veluwe

این پارک قدیمی‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی هلند است و دارای جنگل‌های کاج، جنگل‌های برگریز، مناطق دارای شن و ماسه و زمین‌های چمنزار است. می‌توانید از طریق مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری در آن کاوش کنید. رکاب زدن در اینجا تقریباً مانند یک سافاری احساس می‌شود زیرا این پارک ملی دارای جمعیت قابل توجهی از گوزن، گراز وحشی، روباه و گورکن است. موجودات کوچک‌تر درون پارک شامل مارها، مارمولک‌ها و انبوهی از گونه‌های پرندگان هستند.

Egmond aan Zee

اینجا یکی دیگر از بهترین جاهای هلند برای سرگرمی و به دست آوردن مزه واقعی آرامش است. این شهر کامل ساحلی برای همه کسانی است که دوست دارند فعال باشند و از فعالیت‌های خارج از منزل لذت ببرند. شما می‌توانید چندین فعالیت آبی مانند موج سواری، بادبادک بازی و پرواز دادن بادبادک خود در این ساحل را تجربه کنید. همچنین می‌توانید دوچرخه کرایه کرده و در کنار بلوار دوچرخه سوار زیبایی شوید. این شهر همچنین به دلیل فانوس دریایی خود شناخته شده است، یکی از قدیمی‌ترین فانوس‌های دریایی هلند است که همچنان نیز فعالیت می‌کند.

لیواردن

اگر بعد از گشت و گذار در میان مکان‌های تفریحی هلند خسته شدید و خواستید کمی غذا امتحان کنید، به لیواردن بروید. در اینجا چندین رستوران و کافه شگفت انگیز را مشاهده خواهید کرد که به دلیل سرو منوی غذایی کامل معروف هستند. در مجاورت همین منطقه، می‌توانید از چندین موزه و گالری بازدید کنید که به دلیل مجموعه بی‌نظیر مصنوعات معروف هستند. این جاذبه توریستی هلند بسیار نزدیک به آمستردام است.

بهترین جاهای هلند

سخن آخر…

اکنون اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری محبوب هلند بدست آورده‌اید، به این ترتیب می‌توانید با اطمینان کامل تعطیلات آینده هلند خود را برنامه ریزی کنید. در راهنماهای مختلف گردشگری هلند  لیست کاملی از بهترین مکان‌های تفریحی این مقصد وجود دارد که بد نیست قبل از سفر آنها را بررسی کنید.

این بدان معنی است که شما باید سفر خود را به طور کارآمد برنامه ریزی کنید تا تعدادی از مهم‌ترین و بهترین جاهای هلند را در مدت زمان کوتاه پیدا کنید و آنها را از دست ندهید. اکثر خارجی‌هایی که به هلند سفر می‌کنند اغلب از راهنماهای سفر هلند برای کمک به مسافرت خود بدون دردسر استفاده می‌کنند. مکان‌های ذکر شده برای بازدید در هلند قطعاً تور شما را حماسی می‌کند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت و فایده کافی را برده باشید.

درباره “آشنایی با بهترین جاهای هلند” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا