دیدنی های اهواز

راهنمای سفر به اهواز | ۰ تا ۱۰۰ نکات مهم قبل از سفر باید بدانید!

جنوب ایران به داشتن مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز معروف است. همین ویژگی هم باعث شده که هر ساله افراد زیادی از اقصی نقاط کشور به این شهر سفر کنند. اهواز علاوه بر داشتن مردامانی خون‌گرم، مکان‌های دیدنی بسیاری نیز دارد که محبوبیت این شهر جنوبی ایران را در میان مسافران و گردشگران، دوچندان کرده است. در ادامه قصد داریم به طور کامل به راهنمای سفر به اهواز بپردازیم. بنابراین اگر قصد سفر به اهواز را دارید، ادامه مطلب با سپنجا را از دست ندهید.

آنچه در راهنمای سفر به اهواز بدان خواهیم پرداخت:

  • معرفی اهواز
  • جمعیت مردم اهواز
  • موقعیت جغرافیایی اهواز
  • جمعیت مردم اهواز
  • چگونه به اهواز سفر کنیم؟
  • آب و هوای اهواز
  • بهترین زمان سفر به اهواز
  • هتل های معروف اهواز کدامند؟
  • غذاهای محلی اهواز چیست؟
  • رستوران های اهواز کدامند؟
  • جاذبه های گردشگری در اهواز
  • بازارها و مراکز خرید اهواز
  • اقامت در اهواز
  • سخن پایانی
فهرست مطالب مخفی کردن

معرفی اهواز

معرفی-اهواز

در اولین بخش از راهنمای سفر به اهواز، اطلاعات کلی این شهر را بیان می‌کنیم. شهر اهواز، مرکز استان خوزستان، بیش از ۶۴ هزار کیلومتر مربع، وسعت دارد. کوه‌های زاگرس از سمت شمال و شرق خوزستان، آن را احاطه کرده‌اند.

جالب است بدانید که از مجموع وسعت استان خوزستان، دو پنجم از آن به عنوان منطقه‌ای کوهستانی و سه پنجم باقی‌مانده آن به عنوان منطقه‌ای جلگه‌ای شناخته می‌شود.

وسعت شهر اهواز، ۱۸۶۰ هکتار می‌باشد و توانسته عنوان پنجمین شهر بزرگ ایران را از آن خود کند.

منطقه کوهستانی اهواز، شامل کوه‌های زیادی اعم از کوه چو، زردکوه، شاویش، آب ‌بندان، مامازاد، کوه سیاه و کوه چال می‌باشد.

جمعیت مردم اهواز

طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفت، جمعیت مردم اهواز حدود ۱.۳۰۳ هزار نفر تخمین زده شده است. البته لازم به ذکر است که حدود ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر اهواز، سکونت دارند که اگر بخواهیم آن‌ها را نیز جزء جمعیت شهر اهواز در نظر بگیریم، جمعیت اسن شهر به ۱.۷۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

جالب است بدانید که اهواز به لحاظ جمعیت، رتبه هفتم را در میان شهرهای داخلی کشور داراست.

موقعیت جغرافیایی اهواز

اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان در منطقه جلگه‎‌ای خوزستان واقع شده است. اهواز در فاصله ۱۲ متری از سطح دریا قرار گرفته است. در راهنمای سفر به اهواز درباره موقعیت جغرافیایی اهواز باید بگوییم که اهواز در موقعیت جغرافیایی ۳۱ درجه واقع شده است.

چگونه به اهواز سفر کنیم؟

چگونه-به-اهواز-سفر-کنیم؟

راهنمای سفر به اهواز یکی از راه‌های رسیدن به اهواز را وسیله ماشین شخصی معرفی می‌کند. اگر در تهران سکونت دارید باید برای رفتن به اهواز به قم رفته و سپس از آنجا تا اراک بروید. مقصد بعدی پس از اراک، بروجرد و سپس خرم آباد می‌باشد. سپس از سمت خرم آباد به سوی اندیمشک حرکت کنید. مقصد پس از اندیمشک، اهواز است. در مجموع از تهران تا اهواز تنها ۸۳۴ کیلومتر فاصله است که این مسافت را با ماشین شخصی می‌توان در حدود ۱۰ ساعت، طی نمود.

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به اهواز با استفاده از قطار می‌باشد. لازم به ذکر است که از تهران به مقصد اهواز به وسیله قطار، ۱۴ ساعت، فاصله وجود دارد که یکی از بهترین راه‌های سفر به استان خوزستان می‌باشد که هم قیمت نسبتا مناسبی داشته و هم می‌توانید سفر راحتی را تجربه نمایید.

هم‌چنین امکان سفر به اهواز با استفاده از هواپیما نیز وجود دارد که راحت‌ترین و البته گران‌ترین راه ارتباطی به این شهر زیبای جنوبی می‌باشد. از مبداء تهران به مقصد اهواز، تنها ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه با پرواز به طول خواهد انجامید.

همانطور که تا الان در راهنمای سفر به اهواز به آن اشاره نمودیم راه‌های مختلفی برای رسیدن به اهواز وجود دارد که افراد مختلف با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارند یکی از آن‌ها را با هدف رسیدن به اهواز انتخاب می‌کنند.

آب و هوای اهواز

در راهنمای سفر به اهواز در رابطه با آب و هوای مرکز استان خوزستان باید بگوییم که ناحیه شمالی اهواز دارای آب و هوایی نیمه بیابانی است. در مجموع اهواز، زمستان‌های کوتاهی داشته و تابستان‌های آن بسیار گرم و طولانی است. حداکثر درجه حرارت اهواز ۵۰ درجه و حداقل درجه آن -۱ درجه می‌باشد.

خوب است بدانید که درجه حرارت اهواز در تیر ماه، به حداکثر میزان خود و در بهمن ماه به حداقل می‌رسد.

در مجموع بارندگی در اهواز، کم است و به همین دلیل در دسته شهرهای نیمه خشک قرار گرفته است.

بهترین زمان سفر به اهواز

همانطور که در بخش آب و هوای راهنمای سفر به اهواز به آن اشاره نمودیم، آب و هوای اهواز به ویژه در نیمه اول سال، گرم و مقداری شرجی می‌باشد و گاهی دما به ۵۰ درجه نیز می‌رسد. اما بهترین زمان سفر به اهواز، نیمه دوم سال است که هوا نسبتا مطبوع بوده و گرمای آزاردهنده‌ای ندارد و تنها در اواسط زمستان، هوا سرد می‌شود که خیلی دوامی ندارد.

هتل های معروف اهواز کدامند؟

هتل-های-معروف-اهواز-کدامند؟

در اهواز، هتل‌های زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها امکانات خاص خود را دارند و قیمت کرایه آن‌ها متفاوت است و افراد مختلف با توجه به بودجه و امکاناتی که مدنظر دارند، یکی از آن‌ها را در سفر خود به اهواز انتخاب می‌کنند. هتل‌های اهواز عبارتند از:

هتل پارس

یکی از بهترین هتل‌های اهواز که راهنمای سفر به اهواز آن را معرفی می‌کند، هتل پارس اهواز است. وسعت هتل پارس اهواز، ۱۰ هزار متر مربع می‌باشد که در سال ۱۳۴۷ احداث گردید. این هتل ۵ ستاره  و دارای ۵ طبقه است. هتل پارس هم‌چنین در مجموع دارای ۱۳۶ واحد اقامتیاست.

موقعیت جغرافیایی این هتل بسیار مناسب است و در نزدیکی رود کارون، رودخانه زیبا و معروف اهواز، واقع شده است. لازم به ذکر است که هتل پارس اهواز در سال ۱۳۹۳، بازسازی شد. پرسنل این مجموعه بسیار کارآزموده هستند و بهترین خدمات را به مسافران و گردشگران، ارائه می‌دهند.

آدرس هتل پارس

خوزستان، اهواز، خیابان ۲۴ متری، خیابان شهید عابدی

هتل آپارتمان ایرانیکا

یکی دیگر از هتل‌هایی که راهنمای سفر به اهواز، آن را به مسافران پیشنهاد می‌دهد، هتل آپارتمان ایرانیکاست. هتل ایرانیکا یک هتل ۳ ستاره است که در ۶ طبقه در سال ۱۳۹۴ احداث گردید. افرادی که با هدف کار به اهواز سفر می‌کنند، هتل آپارتمان ایرانیکا گزینه مناسبی برای آن‌هاست. موقعیت جغرافیایی مناسب این هتل، باعث شده که مورد توجه مسافران زیادی قرار گیرد.

آدرس هتل آپارتمان ایرانیکا

اهواز، اتوبان پاسداران، میدان فرودگاه، نرسیده به شرکت ملی حفاری، هتل ایرانیکا

هتل باغ معین

هتل باغ معین یکی دیگر از هتل‌های سه ستاره اهواز است که دارای محوطه‌ای بسیار زیبا برای گشت و گذار می‌باشد. جالب است بدانید که دو  تا از بزرگترین نمادهای شهر اهواز که رود کارون و پل سفید نام دارد در اطراف این هتل واقع شده است. هتل باغ معین در مجموع ۶۲ اتاق برای سکونت مسافران دارد که در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید.

آدرس هتل باغ معین

اهواز، خیابان ۲۴ متری، خیابان نظام وفا، پشت پمب بنزین

هتل اکسین اهواز

راهنمای سفر به اهواز، هتل اکسین را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های شهر اهواز، معرفی می‌کند که در سال ۱۳۶۶ افتتاح و در سال ۱۳۸۸ مورد بازسازی قرار گرفت. موقعیت مکانی هتل اکسین اهواز به نحوی است که مسافران با اقامت در آن به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانند به سایر نقاط شهر، دسترسی پیدا کنند. این هتل به نسبت دیگر هتل‌هایی که تا الان معرفی نمودیم کمی کوچکتر است و تنها دارای ۵۲ اتاق می‌باشد.

آدرس هتل اکسین

اهواز، بلوار پاسداران، کوی ملت، جنب شرکت ملی حفاری

هتل سومیا

یکی از جدیدترین هتل‌های اهواز که اواخر سال ۱۳۹۷ در این شهر احداث گردید، هتل سومیا نام دارد. هتل سومیا دارای ۶ طبقه و ۲۴ اتاق می‌باشد که مسافران می‌توانند از این هتل برای اقامت خود استفاده نمایند.

خوب است بدانید که مسافرانی که در این هتل اقامت نموده‌اند با طی حداکثر ۳.۵ کیلومتر می‌توانند خود را به پل طبیعت اهواز و رود کارون برسانند.

آدرس هتل سومیا

اهواز، کیانپارس، خیابان ۱۳ شرقی، پلاک ۲۶

هتل پرشیا

یکی دیگر از هتل‌های شهر اهواز که وسعتی به اندازه ۱۱۰۰ متر مربع دارد و ۶۰ اتاق دارد، هتل سه ستاره پرشیا نام دارد. امکانات اطراف این هتل بسیار زیاد است و فروشگاه‌های زیادی در اطراف آن وجود دارد که مزیت بزرگی به شمار می‌رود.

از دیگر مزایای هتل پرشیای اهواز می‌توان به موقعیت مکانی آن اشاره نمود که نزدیک ایستگاه حمل و نقل عمومی واقع شده است و رفتن به سایر نقاط شهر را برای مسافرانی که بدون ماشین شخصی خود به این شهر سفر می‌کنند را بسیار راحت کرده است.

آدرس هتل پرشیا

اهواز، خیابان شریعتی، بین خیابان امام و نادری، خیابان صدرالسادات

هتل نیشکر

راهنمای سفر به اهواز، هتل نیشکر را به عنوان یک هتل چهار ستاره در این شهر به مسافران یشنهاد می‌کند. قدمت این هتل به سال ۱۳۷۵ باز می‌گردد که البته در سال ۱۳۹۰، بازسازی شد. از امانات این هتل می‌توان به وجود رستوران داخل آن اشاره نمود.

آدرس هتل نیشکر

اهواز – جاده گلستان، سه راهی گلستان، جنب اداره توسعه نی شکر

هتل نادری

یکی از پرطرفدارترین هتل‌های اهواز، هتل نادری نام دارد که در ۵ طبقه و ۱۱۵ اتاق، احداث گردیده است. راهنمای سفر به اهواز درباره قدمت هتل نادری اینگونه بیان می‌کند که قدمت آن به سال ۱۳۴۲ باز می‌گردد و در سال ۱۳۹۰ برای بهبود ارائه خدمات به مسافران، مورد بازسازی قرار گرفت.

از مزایای این هتل می‌توان به موقعیت مکانی آن اشاره نمود.

آدرس هتل نادری

اهواز، خیابان امام خمینی شرقی، بین ادهم و گندمی

هتل آپارتمان آرامش

اگر نمای محل اقامتی برایتان مهم است حتما در سفر خود به اهواز در هتل آپارتمان آرامش، اقامت بگیرید. فضای عالی این هتل با نمایی رو به پارک کوثر با درختانی زیبا، بسیار دلنشین است که می‌تواند لذت سفر را دوچندان کند. هتل آپارتمان آرامش در ۵ طبقه و با ۱۵ اتاق در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید.

آدرس هتل آپارتمان آرامش

اهواز، کیان پارس، خیابان موحدین غربی، تقاطع دوم سمت چپ، انتهای کوچه، روبروی پارک کوثر، پلاک ۲

هتل ایران

هتل ایران در اهواز یکی دیگر از ده‌ها هتل این شهر می‌باشد که از ابتدای زمانی که بهره‌برداری شد، چندین بار تغییر نام داد؛ به این صورت که در سال ۱۳۵۴ با نام هتل شهرداری به بهره‌برداری رسید، سپس با پیروزی انقلاب اسلامی به نام نوفل لوشاتو، تغییر کرد و در نهایت با نام هتل ایران معروف شده است. هتل ایران در ۶ طبقه که در مجموع شامل ۶۰ اتاق است، احداث گردید.

هتل ایران از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار بوده  و می‌توان به راحتی به رود کارون، فرودگاه بین‌المللی و موزه هنرهای معاصر این شهر که مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد، دسترسی پیدا کرد.

 آدرس هتل ایران

اهواز، خیابان شریعتی، چهارراه امام خمینی

هتل آپارتمان هدیه

یکی دیگر از هتل‌های سه ستاره اهواز که راهنمای سفر به اهواز آن را معرفی می‌کند، هتل آپارتمان هدیه است. قدمت این هتل به سال ۱۳۸۵ باز می‌گردد و مجدد برای بهبود کیفیت و ارائه هر چه بهتر خدمات به مسافران در سال ۱۳۹۵، بازسازی شد.

آدرس هتل آپارتمان هدیه

اهواز – کیانپارس – خیابان ۲۰ غربی – جنب فروشگاه هدیه

غذاهای محلی اهواز چیست؟

غذاهای-محلی-اهواز-چیست؟

در این قسمت از راهنمای سفر به اهواز قصد داریم تمامی خوشمزه‌های محلی این شهر را به طور کامل معرفی کنیم.

قلیه ماهی

یکی از معروف‌ترین غذاهای محلی اهواز، قلیه ماهی نام دارد که طعم بی‌نظیر آن طرفداران بسیاری در میان بومیان این شهر و هم‌چنین مسافران و گردشگران دارد. به طور کلی از آنجایی که اهواز در نزدیکی خلیج فارس واقع شده است، پخت غذاهای دریایی در این شهر، رواج دارد. از جمله مواد تشکیل‌دهنده قلیه ماهی، سبزی، تمبر هندی و ادویه‌هایی اعم از فلفل می‌باشد.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از پل سفید اهواز را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!

شما می‌توانید در سفر به اهواز، قلیه ماهی را به صورتت خورش در کنار پلو، سرو نمایید.

امگشت

در این قسمت از راهنمای سفر به اهواز، به معرفی یکی دیگر از غذاهای محلی این شهر به نام امگشت خواهیم پرداخت. از مواد اصلی امگشت می‌توان به ماهی، پیاز، سیر و ادویه‌هایی مخصوص اشاره نمود. لازم به ذکر است اعراب اهواز، علاقه بسیار زیادی به این غذا دارند.

نافله

یکی از متفاوت‌ترین غذاهای پیشنهادی راهنمای سفر به اهواز، نافله با طعم ملس می‌باشد. بومیان اهواز برای تهیه نافله، گوشت، پیاز، آرد نخودچی و ادویه‌هایی مخصوص را به عنوان مواد اولیه آن با هم ترکیب می‌کنند. جالب است بدانید که نافله به لحاظ ظاهری شبیه به دونات می‌باشد.

ماهی صبور تنوری

یکی دیگر از انواع غذاهای دریایی در اهواز، ماهی صبور تنوری نام دارد. طرز تهیه این غذا به این صورت است که ماهی را با سبزی‌هایی مخصوص، سیر، تمبر هندی و ادویه ترکیب کرده و سپس آن را کباب می‌کنند.

پاکوره

اگر به غذاهای تند علاقه‌مند هستید، راهنمای سفر به اهواز به شما، پاکوره را پیشنهاد می‌دهد. پاکوره در واقع نوعی کوکو است که برای تهیه آن، آرد نخود، تخم مرغ، تره و ادویه‌هایی مخصوص را با هم ترکیب می‌نمایند.

آش ارده

اگر برای اولین بار است که نام این غذا به گوشتان می‌رسد، حتما تصور می‌کنید که این غذا نوعی غذای آبکی است، اما باید بگوییم که در واقع نوعی پلوست. مواد اصلی این غذا، برنج، ماش، شیره خرما و ارده کنجد می‌باشد. بومیان اهواز در کنار این غذا، سبزی نیز میل می‌کنند که طعم غذا را لذیذتر می‌کند.

فلافل

فلافل، یکی دیگر از غذاهای محلی اهواز است که در دیگر شهرها نیز وجود دارد، اما طعم آن‌ها به خوشمزگی فلافل‌های استان خوزستان نمی‌رسد. مواد اصلی تشکیل‌دهنده فلافل، نخود، سیر، سیب زمینی، تخم مرغ، سرکه، جعفری، آرد لپه و ادویه‌هایی  مخصوص  است.

سمبوسه

راهنمای سفر به اهواز به تمامی مسافران و گردشگران این شهر توصیه می‌کند که حتما در سفر خود، طعم سمبوسه‌های این شهر را بچشند. برای تهیه این غذا موادی نظیر گوشت چرخ‌کرده، سیب زمینی، گشنیز و ادویه‌های مخصوص را با هم ترکیب می‌کنند و در نهایت غذایی با طعمی تند و بی‌نظیر آماده می‌شود.

 رنگینک

از غذاهای خوشمزه اهواز که بگذریم، می‌رسیم به دسرهای سنتی این شهر زیبا. یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای اهواز، رنگینک نام دارد که بومیان اهواز از روش‌های مختلفی برای تهیه آن استفاده می‌کنند. خوب است بدانید که این دسر، اغلب در ماه مبارک رمضان در سفره‌های مردمان استان خوزستان دیده می‌شود.

رستوران های اهواز کدامند؟

رستوران-های-اهواز-کدامند؟

یکی از اصلی‌ترین و خوشمزه‌ترین قسمت‌های هر سفر، مراجعه به رستوران‌های شهر مقصد می‌باشد تا بتوانید طعم غذاهای محلی آن شهر را بچشید. در اهواز، رستوران‌های زیادی وجود دارد که هر کردام از آن‌ها به نوبه خود، عالی هستند.

رستوران گردان امپراطور

راهنمای سفر به اهواز به تمامی افرادی که قصد دارند به یکی از بهترین رستوران‌های این شهر، بروند، رستوران امپراتور را پیشنهاد می‌دهد. فضای این رستوران بسیار شیک و لوکس است و از امکانات نسبتا خوبی اعم از منوی کامل غذاهای ایرانی و فرنگی و پارکینگ اختصاصی برخوردار است.

آدرس رستوران گردان امپراتور

اهواز، بلوار پاسداران، برج (آی تی)، طبقه‌ هشتم

رستوران گیاهی

اگر در دسته افراد گیاه‌خوار قرار دارید، راهنمای سفر به اهواز در سفر به این استان به شما، رستوران گیاهی را پیشنهاد می‌دهد. این رستوران در میان افراد گیاه‌خوار، محبوبیت بسیار زیادی دارد. لازم به ذکر است که غذاهای این رستوران با قیمت‌های بسیار مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

آدرس رستوران گیاهی

اهواز، کیان پارس، جنب سینما هلال احمر

کبابسرای درویش خان

کبابسرای درویش خان یک انتخاب بسیار عالی برای افراد علاقه‌مند به طعم غذاهای سنتی جنوبی کشور است. فضای این رستوران بسیار زیباست و شکل سنتی به خود گرفته است. کباب‌های این رستوران در میان بومیان اهواز به خوشمزگی، شهرت دارد. نکته قابل توجه در رابطه با این کبابسرا این است که با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه به مشتریان ارائه می‌شود.

آدرس کبابسرای دوریش خان

اهواز، جنب پارک هجرت

کافه رستوران لئو

تعداد رستوران‌های خوب اهواز آنقدر زیاد است که انتخاب بهترین آن‌ها کار بسیار دشواری می‌باشد. کافه رستوران لئو نیز یکی دیگر از رستوران‌های اهواز است که دارای فضایی مدرن می‌باشد. از ویژگی‌های این کافه رستوران می‌توان به قهوه‌های بسیار لذیذ آن اشاره نمود.

آدرس کافه رستوران لئو

اهواز، کیانپارس، فلکه اول، روبروی هاکوپیان، ساختمان بیمه سامان، طبقه زیر زمین

کافه رستوران کنجد

راهنمای سفر به اهواز برای خوردن صبحانه‌ای خوش طعم در یکی از بهترین کافه رستوران‌های اهواز، کافه رستوران کنجد را پیشنهاد می‌دهد. این رستوران به داشتن دمنوش و قهوه‌های خوشمزه نیز معروف است.

آدرس کافه رستوران کنجد

اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، نبش خیابان وهابی

رستوران قصر ضیافت

اگر می‌خواهید در سفر خود به اهواز، طعم غذاهای سنتی این شهر را بچشید، حتما به رستوران قصر ضیافت مراجعه نمایید. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های سنتی استان خوزستان به حساب می‌آید.

آدرس رستوران قصر ضیافت

اهواز، بزرگراه آیت الله بهبهانی، رو به روی پارک شهر بازی

رستوران و فست فود رادین

اگر در جمعی قرار دارید که افراد داخل جمع، سلایق غذایی متفاوتی دارند، راهنمای سفر به اهواز، مراجعه به رستوران و فست فود رادین اهواز را پیشنهاد می‌کند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای جنوبی، سنتی، فرنگی، انواع پیتزا و ساندویچ و … می‌باشد.

آدرس رستوران و فست فود رادین

خوزستان، گلستان، خیابان فروردین، نبش دی

رستوران زعفرانیه

رستوران زعفرانیه در لیست بهترین رستوران‌های اهواز قرار دارد. در سفر خود به اهواز حتما سری به این رستوران بزنید و طعم بی‌نظیر کباب‌های سنتی اهواز و هم‌چنین ماهی‌های اصیل این شهر را بچشید.

از جمه ویژگی‌های بارز رستوران زعفرانیه، قیمت مناسب غذاها، سالن لوکس، پرسنل کارآزموده و … می‌باشد.

آدرس رستوران زعفرانیه

خوزستان، ۲۴متری خیابان پلی کلینیک، شهید رجایی، تقاطع دوم

رستوران کاکتوس سبز

فضای رستوران کاکتوس سبز به جهت فضای باز و دلچسبی که دارد، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. منوی این رستوران تنوع بسیار زیادی دارد که افراد با ذائقه‌های متفاوت، می‌توانند غذایی باب میل خود در این رستورن، سفارش دهند.

آدرس رستوران کاکتوس سبز

اهواز، کیانپارس، فلکه اول، کنار سازمان آب و فاضلاب ، روبروی هاکوپیان

رستوران خیمه

راهنمای سفر به اهواز، رستوران خیمه را به مسافران پیشنهاد می‌دهد. منوی رستوران خیمه، تنوع بسیار زیادی دارد و هم‌چنین اکثر اوقات، موسیقی زنده در آن پخش می‌شود. غذاهای این رستوران، کیفیت بسیار بالایی دارد و علاوه بر کیفیت خوبی که دارد، قیمت غذاهای آن بسیار مناسب است.

آدرس رستوران خیمه

خوزستان، امانیه، بین میدان ساعت و میدان سه گوش، روبروی دادگستری

جاذبه های گردشگری در اهواز

جاذبه-های-گردشگری-در-اهواز

همانطور گه در مقدمه راهنمای سفر به اهواز به آن اشاره نمودیم، جاذبه‌های گردشگری زیادی که در استان خوزستان وجود دارد، یکی از دلایل اصلی مسافران برای سفر به این استان می‌باشد. جاهای دیدنی اهواز عبارتند از:

پل سفید

رود معروف کارون در اهواز واقع شده است و بر روی این رود، ۸ پل احداث شده است که یکی از آن‌ها پل سفید اهواز است. این پل، موجب اتصال بخش غربی و شرقی شهر شده است.

دلیل استحکام پل سفید قرارگیری بر روی پایه‌های بتنی می‌باشد. راهنمای سفر به اهواز، پل سفید را به عنوان یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های شهر اهواز معرفی می‌کند. یک پارک تفریحی و بازی در اطراف این پل در شهر اهواز واقع شده است که در صورت تمایل می‌توانید پس از بازدید از این پل به این پارک مراجعه نمایید تا خاطره‌ای خوش از سفر به اهواز برایتان به جا بماند.

آدرس پل سفید

خوزستان، اهواز، حدفاصل میدان شهدا و خیابان فلسطین (اداره پست)

پل سیاه

یکی دیگر از پل‌های دیدنی اهواز که البته از قدیمی‌ترین پل‌های این شهر نیز به شمار می‌رود، پل سیاه نام دارد. پل سیاه دو طرف رود کارون اهواز را به هم متصل کرده است. لازم به ذکر است که پل سیاه، عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی ریلی جنوب کشور را نیز دارد. جالب است بدانید که به جهت رنگ تیره بدنه این پل، نام پل سیاه را گرفته است.

پل طبیعت کیانپارس

راهنمای سفر به اهواز پل طبیعت کیانپارس را به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز معرفی می‌کند. پل کیانپارس، چشم‌اندازی بسیار زیبایی رو به رود کارون دارد. پل طبیعت کیانپارس، پارک‌های ساحلی و لاله را که از پرطرفدارترین پارک‌های اهواز به شمار می‌رود را به هم متصل می‌کند. اگر به عکاسی علاقه دارید، حتما در سفر خود به اهواز از این پل، دیدن نمایید.

آدرس پل طبیعت کیانپارس

خوزستان، اهواز، رود کارون

کلیسای سورت مسروپ

کلیسای سورت مسروپ در شمار بهترین جاهای دیدنی اهواز قرار دارد.  این کلیسا در دوران پلوی، توسط ترداد داویدیان، یکی از کارکنان شرکت نفت، ساخته شد. امروزه ارامنه در این کلیسا به انجام مناسک خود می‌پردازند.

ادرس کلیسای سورت مسروپ

اهواز، خیابان شهید مصطفایی، ابتدای خیابان موسوی

خانه ماپار

یکی دیگر از جاهای دیدنی که راهنمای سفر به اهواز به مسافران و گردشگران پیشنهاد می‌کند در سفر خود به اهواز از آن بازدید نمایند، خانه ماپار است. این خانه یکی از قدیمی‌ترین آثار این شهر است که از زمان پهلوی اول باقی مانده است. مساحت خانه ماپار، ۵۰۰ مترمربع است که دارای نمایی آجری، درهایی از جنس چوب و پنجره‌هایی رنگارنگ می‌باشد. نکته قابل توجه در رابطه با این اثر تاریخی این است که در سال ۱۳۸۰ بازسازی و نامش در آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس خانه ماپار

خیابان خوانساری جنوبی، بین شهید جهانیان و کافی

کاروانسرای معین‌التجار

یکی دیگر از دیدنی‌های تاریخی شهر اهواز، کاروانسرای معین‌التجار است. قدمت این کاروانسرا به دوران قاجاریه باز می‌گردد. موقعیت مکانی این کاروانسرا بسیار مناسب است و در مرکز اهواز واقع شده است. جالب است بدانید که کاروانسرای معین‌التجار هنوز هم بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. این کاروانسرا در گذشته، محل استراحت مسافران بوده است.

آدرس کاروانسرای معین‌التجار

اهواز، خیابان کیوان

آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی

اگر به مکان‌های مذهبی شهرهای دیگر علاقه دارید می‌توانید در سفر خود به اهواز به آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی بود. وی یکی از عالمان دینی بوده است که در دوران جوانی به دین اسلام روی آورد و در دسته یاران نزدیک امام رضا (ع) قرار دارد. جالب است بدانید که این بنا را خود علی بن مهزیار اهوازی احداث کرد و از آن برای اقامه نماز استفاده می‌کرد و پس از فوت وی، او را در همان مکان به خاک سپردند.

آدرس آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی

اهواز، خیابان نهج البلاغه

دانشکده سه گوش

یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز که در راهنمای سفر به اهواز به معرفی آن خواهیم پرداخت. قدمت دانشکده سه گوش به ۹۰ سال قبل بر می‌گردد که در ابتدا، یکی از شعب بانک ملی بوده است و سپس تبدیل به مقر اداره حکومتی ولایت شد. اما در سال ۱۳۲۱، در دوران جنگ جهانی دوم، متفقین آن را اشغال نمودند و بین سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰، محل دانشسرای عالی تربیت دبیر و مرکز علوم پایه دانشگاه جندی شاپور شد. دانشکده سه گوش، معماری بسیار زیبایی دارد و طراحی آن بر عهده یک معمار فرانسوی بوده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این بنا می‌توان به حیاط سرسبز و باصفا، آجرکاری‌ها و کاشی‌کاری‌ها، قوس‌های دایره‌ای و … اشاره نمود.

آدرس دانشکده سه گوش

اهواز، نزدیک به رود کارون

موزه هنرهای معاصر

اگر به دیدن آثار معاصر شهرهای مختلف ایران علاقه‌مند هستید، راهنمای سفر به اهواز، بازدید از موزه هنرهای معاصر اهواز را به شما توصیه می‌کند. این موزه در دو طبقه احداث شده است که دارای ۵ گالری حاوی هنرمندان معاصر کشرمان ایران می‌باشد. به طور کلی، بخش عظیمی از آثار داخل این موزه، مربوط به هنرمندان جنوب ایران است.

آدرس موزه هنرهای معاصر

اهواز‌، جاده ساحلی

بازار لشکرآباد

قسمتی از شهر اهواز وجود دارد که متعلق به اعراب است و در آن‌جا، فلافلی‌های شهر وجود دارد. راهنمای سفر به اهواز، بازار لشکرآباد را به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین خیابان‌های اهواز معرفی می‌کند. در این بازار علاوه بر فلافل، باقلواهای عربی بسیار خوشمزه‌ای نیز یافت می‌شود که حتما در سفر به اهواز، طعم بی‌نظیر ن‌ها را تجربه کنید.

آدرس بازار لشکرآباد

ساحل غربی رود کارون، روبه روی دانشگاه شهید چمران

موزه خراطی

راهنمای سفر به اهواز به این نکته اشاره می‌کند که موزه خراطی در اهواز، اولین موزه خراطی در سراسر ایران است. هدف از احداث موزه خراطی اهواز به نمایش گذاشتن صنایع دستی و هنر بومی می‌باشد. شایان ذکر است که این موزه، شامل ۴۰۰ اثر از برترین استادان هنر صنایع دستی و هنر بومی می‌باشد.

آدرس موزه خراطی

اهواز، میدان ۱۵خرداد، خیابان انقلاب، بعد از خیابان مصطفی خمینی شمالی

تالاب بامدژ

اگر بخواهیم در راهنمای سفر به اهواز یکی از آثار طبیعی استان خوزستان را معرفی کنیم، تالاب بامدژ، یکی از بهترین‌هاست. تالاب بامدژ به اندازه‌ی ۴۰ کیلومتر از شمال غرب اهواز فاصله دارد. جالب است بدانید که این تالاب دارای دو زیستگاه خشک و آبی است. جانوارن زیادی اعم از مرغابی، آبچلیک، اردک سرسبز، حواصیل، قو، عروس غاز و باکلان در این منطقه، سکونت دارند. پوشش گیاهی تالاب بامدژ شامل خارشتر خزری، خارشتر ایرانی، خار پنبه، شیرین بیان و … است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به دشت سوسن ایذه ؛ بهشت سرسبز خوزستان

چشم‌انداز این تالاب، بسیار زیباست و می‌توانید در این مکان به عکاسی بپردازید.

آدرس تالاب بامدژ

۴۰ کیلومتری اهواز

کاروانسرای عجم

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی اهواز که در راهنمای سفر به اهواز آن را معرفی می‌کنیم، کاروانسرای کهن عجم می‌باشد. قدمت این کاروانسرا به دوران قاجاریان باز می‌گردد. این کاروانسرا که دارای یک طبقه است، معماری خاصی دارد. در و پنجره‌های کاروانسرای عجم از جنس چوب می‌باشد و ستون‌های آن حجاری شده است که نمای بسیار زیبایی به آن بخشیده است.

آدرس کاروانسرای عجم

اهواز، خیابان آزادگان (۲۴ متری)

خانه دادرس

اگر به آثار تاریخی سایر شهرها علاقه دارید، راهنمای سفر به مرکز استان خوزستان، خانه دادرس از آثار دوران قاجاریه به شمار می‌رود را پیشنهاد می‌دهد. خانه دودرس دارای دو طبقه است که در گذشته، کاربری‌های مختلفی داشته و از آن به عنوان میدان تره‌بار و یا خواروبار فروشی استفاده می‌شده است. طبقه اول خانه دادرس شامل ۵ اتاق و طبقه دوم آن شامل ۳ اتاق می‌باشد. تمامی ۸ اتاق موجود در این خانه باستانی مزین به درب، ستون و پنجره‌های چوبی، سرداب و آجرچنی‌های زیباست.

آدرس خانه دادرس

اهواز، مرکز شهر اهواز، خیابان عبدالحمید

پارک کوهساران

اگر می‌خواهید تجربه گشت و گذار در یکی از پارک‌های معروف اهواز  را در خاطرات سفر خود داشته باشید، راهنمای سفر به اهواز به مسافران و گردشگران این سفر، پارک کوهساران را پیشنهاد می‌دهد. پارک کوهساران واقع بر رو تپه‌ای باستانی است که برای قرارگیری مخازن آب نیز کاربرد دارد.

سه قبرستان ارامنه، کاتولیک‌ها و لهستانی‌ها نیز در نزدیکی این پارک واقع شده است که در سفر به اهواز، بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

لازم به ذکر است که از بالای این پارک، تمام شهر اهواز، قابل مشاهده است.

آدرس خانه دادرس

اهواز، بلوار نواب صفوی، خیابان شهید کریم باوی

پارک ساحلی

یکی دیگر از بهترین پارک‌های تفریحی اهواز، پارک ساحلی است که همواره شاهد دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بوده است. از جمله تفریحات دسته جمعی که در این پارک صورت می‌گیرد می‌توان به دوچرخه‌سواری، والیبال، قایق‌سواری اشاره نمود. علاوه بر این تفریحاتی که ذکر نمودیم کشتی‌هایی که به صورت تفریحی انجام می‌گیرد و هم‌چنین موسیقی زنده نیز در این مکان برگزار می‌گردد.

کلیسای پروتستان شبان نیکو

کلیسای پروتستان، کلیسایی است که ارمنی‌های پروستانی که در اهواز سکونت داشتند در این مکان به عبادت، مشغول می‌شدند. البته لازم به ذکر است که امروزه تعداد ارمنی‌های پروستایی تا حد زیادی کاهش یافته است و همین امر موجب شده که این کلیسا اکنون هیچ کارایی نداشته باشد.

ساختمان ریسندگی

راهنمای سفر به اهواز به عنوان یکی دیگر از آثاری که قدمت آن به عهد پهلوی باز می‌گردد، ساختمان ریسندگی را به مسافران و گردشگران این شهر معرفی می‌کند. اگر به آثار تاریخی علاقه دارید، حتما در سفر خود به اهواز از این ساختمان قدیمی بازدید نمایید. شایان ذکر است که ساختمان ریسندگی واقع در اهواز در اواخر دهه ۷۰ در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسید.

البته از آنجایی که از احداث این اثر، زمان زیادی می‌گذرد، امروزه در حال تخریب است.

سوغاتی ها و صنایع دستی اهواز

آشنایی با صنایع دستی و سوغاتی‌های شهر مقصد برای سفر، یکی از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است که در این بخش از راهنمای سفر به اهواز به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

خرما

یکی از معروف‌ترین سوغات‌های اهواز که همواره مورد توجه مسافران این شهر قرار دارد، خرماست. شهرهای جنوبی ایران به داشتن نخلستان‌ معروف هستند و آن را به سایر کشورها نیز صادر می‌کنند. خرما با خواص زیادی که دارد، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله خواص خرما می‌توان به غنی از آهن، منبعی انرژی‌زا، دارای فیبر خوراکی، پتاسیم، پروتئین و ویتامین اشاره نمود. خرما انواع مختلفی اعم از تر و خشک دارد که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

انواع خرمایی که می‌توان آن‌ها را در اهواز به وفور پیدا کرد شامل خرما سایر، خرما خضراوی، خرما گنطار، خرما زاهدی، خرما بریم، خرما کبکاب، خرما شاکری، خرما برحی، خرما مکسون، خرما سودانی، خرما دیلگاری، اشاره نمود.

خرما سایر

یکی از مرغوب‌ترین انواع خرما که در اهواز وجود دارد، خرما سایر است که راهنمای سفر به اهواز به مسافران پیشنهاد می‌کند که هنگام سفر به استان خوزستان، طعم این خرما را بچشند و در صورت تمایل برای خود و نزدیکان خود خریداری نمایند. لازم به ذکر است که این نوع از خرما در طول سال به اروپا و استرالیا صادر می‌گردد. طعم خرما سایر به قدری عالی است که تقریبا برای تمامی ذائقه‌ها خوشایند است. خرما سایر یکی از انواع خرما خشک به حساب می‌آید.

خرما کبکاب

نوع دیگر خرما که علاوه بر اهواز در شهرهای بوشهر، بهبهان و یزد نیز کشت می‌شود، خرما کبکاب است و راهنمای سفر به اهواز به تمامی علاقه‌مندان به خرمای تر، این نوع از خرما را پیشنهاد می‌دهد. خرما کبکاب یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های شهر اهواز به شمار می‌رود که از سایر خرماها، اندازه‌ای کوچکتر دارد.

خرما زاهدی

یکی دیگر از انواع خرمای معروف در اهواز، خرما زاهدی نام دارد که نیمه خشک می‌باشد. بنابراین اگر به این نوع از خرماها علاقه دارید، در سفر به اهواز برای خود از آن، تهیه نمایید. شما هم‌چنین می‌توانید از این نوع خرما به عنوان سوغاتی اهواز استفاده کرده و برای عزیزان خود خریداری نمایید و از این طریق به آن‌ها بگویید که در سفر خود به یادشان بوده‌اید.

جالب است بدانید که اخیرا از خرما به عنوان ماده اصلی برای تهیه دیگر خوردنی‌ها اعم از سرکه خرما، قهوه هسته خرما، چیپس خرما، نان خرمایی، شیرینی خرمایی نیز استفاده می‌شود.

قهوه خرما

همانطور که در بخش قبلی از راهنمای سفر به اهواز به آن اشاره نمودیم، قهوه خرما یکی از انواع خوردنی‌هایی است که از خرما به عنوان ماده اصلی آن استفاده شده است.

طرز تهیه قهوه خرما به این صورت است که ابتدا هسته خرما را تفت داده و آن را آسیاب می‌کنند تا پودر آن، حاصل شود و سپس باید پودر را دم نمایید. شایان ذکر است که قهوه خرما، خواص درمانی بسیار زیادی دارد که با نوشیدن آن می‌توانید از تمامی آن‌ها بهره‌مند شوید.

شیره خرما

راهنمای سفر به اهواز، شیره خرما را به عنوان یک سوغاتی مقوی معرفی می‌کند که دارای آهن و فسفر زیادی می‌باشد. شیره خرما را می‌توانید در  وعده صبحانه، میل نمایید. شیره خرما در تمامی شهرهای ایران یافت می‌شود، اما به یاد داشته باشید که شیره خرماهای اهواز، طعم متفاوتی با انواع دیگر این خوردنی در سایر شهرها دارد.

گلیم بافی

از سوغاتی‌های خوشمزه اهواز که بگذریم در این یخش از  راهنمای سفر به اهواز ، یکی از صنایع دستی این شهر را که گلیم بافی نام دارد، معرفی خواهیم کرد. دختران و بانوان اهوازی برای تولید گلیم، آن را روی دار می‌بافند. مناطق مختلف کشور، گلیم‌های متفاوتی از  نظر  جنس نخ، تار و پود و رنگ دارد. هنرمندان اهوازی برای گلیم‌بافی بیشتر از  رنگ‌های سبز، نارنجی، صورتی، سرمه‌ای، سفید، آبی و قرمز استفاده می‌کنند.

گلیم هفت کل یکی از معروف‌ترین گلیم‌های استان خوزستان است.  هنرمندان این صنعت در اهواز، طرح و نقش گلیم‌ها ی مختلف را از  روی اشکال هندسی و به طورت ذهنی، انتخاب می‌کنند.

بوریا بافی

یکی دیگر از  صنایع دستی اهواز  که بافته شده از  نی‌های مرداب است، بوریا بافی نام دارد. بوریا در واقع نوعی حصیر  زیر پایی است که از آن بر روی سقف خانه‌ها و  هم‌چنین زیرانداز  استفاده می‌شود. از آنجایی که بوریا بافی نیاز به قدرت بدنی زیادی دارد در میان مردان اهوازی، رواج بیشتری دارد. این صنعت در میان بومیان استان خوزستان، طرفداران زیادی دارد.

عبا بافی

راهنمای سفر به اهواز  از عبابافی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی این شهر  یاد می‌کند که بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد.  این صنعت بیشتر  در شهرهای شوش، بهبهان، سوسنگرد و دزفول رواج دارد. رنگ اکثر عباها، شیری، خاکستری، مشکی و خرمایی بوده که در فصول گرم و سرد سال، نوع نخی که در این صنعت به کار  می‌رود، متفاوت است؛ به طوری که هنرمندان در تابستان برای تولید عباها از نخ‌هایی نازک و در زمستان از نخ‌هایی ضخیم استفاده می‌کنند.

بازارها و مراکز خرید اهواز

بازارها-و-مراکز-خرید-اهواز- راهنمای سفر به اهواز

یکی دیگر از بهترین قسمت‌های راهنمای سفر به اهواز، معرفی بازارهای و مراکز خرید این شهر است. بازارها و مراکز خرید این شهر عبارتند از:

مرکز خرید نگین

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید اهواز، مرکز خرید نگین می‌باشد که راهنمای سفر به اهواز  آن را به افرادی که قصد خرید پوشاک از این شهر  را دارند، پیشنهاد می‌دهد. از آنجایی که قدمت این مرکز خرید در اهواز نسبت به سایر مراکز خرید، بیشتر است، اعتبار بیشتری در میان اهالی این استان دارد.

رویال پارس

یکی دیگر از  بازارهای اهواز  که توانسته رتبه اول مراکز خرید این شهر را به لحاظ شیک بودن از آن خود کند، مرکز خرید رویال پارس نام دارد. در این مرکز  خرید، علاوه بر فروشگاه‌هایی که دارای اجناس است و می‌توانید از آن‌ها اجناس مورد نیاز خود را خریداری نمایید، برخی از  مغازه‌ها با هدف سرگرمی و تفریح، افتتاح شده‌اند.

منظور  از مغازه‌هایی که با هدف سرگرمی در این مرکز خرید افتتاح گشته‌اند، کتاب‌فروشی و خانه بازی است که می‌توانید هنگام خرید کردن به منظور جلوگیری از خستگی فرزند دلبندتان، او  را در این مکان بگذارید تا حسابی تفریح کند.

 نکته قابل توجه در رابطه با این مرکز خرید این است که قیمت اجناس داخل آن، نسبتا گران است.

مرکز خرید ستیلا

یکی دیگر از مراکز خرید استان خوزستان که راهنمای سفر به اهواز آن را به مسافران و  گردشگران این شهر معرفی می‌کند، مرکز خرید ستیلا می‌باشد. این بازار، یکی از مراکز خرید مدرن است که فروشگاه‌های مختلف آن محصولات مخالفی را دارا هستند و می‌توانید با گشت و گذار در آن اکثر  اجناسی را که نیاز  دارید، خریداری کنید.

از جمله مزایای این مرکز خرید این است که در آن یک شهربازی، افتتاح شده که می‌توانید فرزندان خود را نیز با خیال راحت به آن‌جا برده و خاطرات خوشی را برای او به ارمغان آورید.

یکی دیگر از امکانات مرکز خرید ستیلا که آن را از سایر مراکز خرید، متمایز کرده است، وجود رستوران و کافی‌شاپ‌های تازه تاسیس می‌باشد که پس از ساعت‌ها گشت و گذار در این بازار می‌توانید در کمترین زمان ممکن برای رفع خستگی و گرسنگی خود به آن‌ها مراجعه نمایید.

مرکز خرید زیتون

یکی دیگر از مراکز خریدی که اکثر فروشگاه‌های داخل آن شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه است، مرکز خرید زیتون نام دارد. اگر به دنبال پوشاک با قیمت‌های نسبتا ارزان هستید، راهنمای سفر به اهواز به شما پیشنهاد می‌کند که در سفر خود به اهواز حتما به این مرکز خرید، مراجعه نمایید.

مرکز خرید تشریفات

یکی دیگر  از لوکس‌ترین مراکز خرید اهواز ، مرکز خرید تشریفات است که دارای امکاناتی اعم از رستوران و کافی‌شاپ نیز  می‌باشد.

بازار شیطون

اگر علاقه‌مند به بازدید از بازارهای سنتی و قدیمی هستید، راهنمای سفر به اهواز به شما، بازار شیطون را معرفی می‌کند. با مراجعه به بازار  شیطون، شاهد دستفروشان زیادی در این بازار خواهید شد که بساط خود را در کوچه‌های باریک این بازار پهن کرده و  با اجناس متنوع خود، زیبایی خاصی به این بازار بخشیده‌اند. لازم به ذکر است که بازار شیطون یک بازار کامل است که می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید را در این بازار پیدا نمایید.

اقامت در اهواز

پس از معرفی همه‌جانبه شهر جنوبی اهواز، وقت آن است که درباره نحوه رزرو مکانی مناسب برای اقامت خود در این شهر جنوبی، اطلاعاتی کسب نمایید. در واقع یکی از نکات مهم در سفر، رزرو اقامتگاه مناسب در شهر مقصد است. حال که با تمامی جاذبه‌های طبیعی و مراکز خرید مرکز استان خوزستان آشنا شدید، برای رزرو سوئیت، ویلا و یا اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در اهواز، می‌توانید روی کمک سپنجا حساب کنید و در کمترین زمان ممکن، محل اقامت مناسبی برای خود پیدا نمایید.

 کافی است وارد سایت سپنجا شوید و اجاره سوئیت در اهواز را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های اهواز همراه با عکس به شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به راهنمای سفر به اهواز بپردازیم. اکنون اگر قصد سفر به اهواز را دارید، می‌توانید با اطلاعات کامل درباره این شهر زیبا در جنوب ایران، سفری دلچسب و خاطره‌انگیز را تجره کنید. از اینکه وقت گران‌بهایتان را در اختیار ما گذاشتید، بی‌نهایت متشکریم. شما می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از سفر به شهر اهواز را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا