جاهای دیدنی دنیا

راهنمای سفر به استرالیا کشور کانگوروها و کوآلاها

سفر به استرالیا به دلیل دارا طبیعت بکر، گونه‌های مختلف جانوری، مکان‌های شگفت‌انگیز و غیره به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده است. کشور استرالیا به عنوان کوچکترین قاره و بزرگترین جزیره جهان شهرهای توریستی بسیار زیادی دارد. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا راهی استرالیا شویم و اطلاعات مناسبی را از این کشور در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت سفر به این قاره دچار مشکل نشوید.

سفر به استرالیا سرزمین شگفتی‌ها

کشور استرالیا به عنوان ششمین کشور بزرگ دنیا به حساب می‌آید و مساحت آن به ۷۶۰۰ هزار کیلومتر می‌رسد. به طوری که مساحت این جزیره بزرگ، چهار برابر و نیم مساحت ایران است. در این کشور در حدود ۲۵ میلیون نفر زندگی می‌کنند. اگر به نقشه استرالیا دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که این کشور از مجموع ۵ اقیانوس کره زمین، توسط ۳ اقیانوس احاطه شده است.

یکی از شگفتی‌های طبیعت این کشور که در سفر به استرالیا متوجه خواهید شد، تنوع زیست محیطی آن است. به عنوان مثال در مرکز این کشور، بیابان‌های بزرگ و غیر مسکونی قرار گرفته‌اند. استرالیا خود به تنهایی در قاره اقیانوسیه واقع شده است و جزو یکی از خشک‌ترین قاره‌های کره زمین به حساب می‌آید.

سفر به استرالیا

پایتخت این کشور شهر کانبرا است که در نزدیکی شهرهای توریستی ملبورن و سیدنی قرار گرفته است. شهر کانبرا با چهارصد هزار نفر جمعیت، جزو یکی از بزرگترین شهرهای استرالیا به حساب می‌آید. مردم استرالیا دین واحدی ندارند. همچنین زبان اصلی آنها انگلیسی نیست. اما مردم این کشور می‌توانند به این زبان صحبت کنند.

استرالیا علاوه بر هنر و فرهنگ غنی، از نظر کیفیت زندگی نیز سرآمد است. به طوری که بسیاری از مردم این کشور در رفاه کامل زندگی می‌کنند. همین ویژگی باعث شده است تا استرالیا به عنوان یکی از خوشحال‌ترین مردم جهان به حساب بیایند.

سفر به استرالیا با شگفتی‌های طبیعی، صخره‌های دریایی، دشت‌های گسترده، سواحل بی‌نظیر، دریاهای بزرگ، و غیره جزو یکی از به یادماندنی‌ترین سفرهای شما خواهد شد. از آنجایی که این کشور بسیار پهناور و بزرگ است، در نتیجه ممکن است در صورت سفر به کشور استرالیا نتوانید از همه‌ی قسمت‌های آن دیدن کنید. اما بهتر است قبل از سفر به این کشور نسبت به آن اطلاعات کسب کنید تا برای سفر برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به کشور استرالیا

اولین سوال هر گردشگر برای سفر به هر کشور، زمان مناسب سفر است. استرالیا به دلیل احاطه شدن توسط سه اقیانوس بزرگ، از آب و هوای معتدل و دلچسبی برخوردار است. اما به طور کلی نمی‌توان یک آب و هوای مشخصی را برای تمام قسمت‌های این کشور مشخص کرد. چرا که استرالیا از چندین شهر و ایالت تشکیل شده است و هر کدام از آنها از تنوع آب و هوایی برخوردار هستند؛ بنابراین در سفر به استرالیا توجه به این نکته ضروری است.

به عنوان مثال بخش‌های شمالی این کشور، تابستان گرم و شرجی دارند. این در حالی است که زمستان‌های بخش‌های جنوبی بسیار سرد است. اکثر روزهای سال در سیدنی آب و هوای معتدلی دارد و در اکثر مواقع بارندگی است. اما دما در ملبورن استرالیا نسبت به سیدنی کمی پایین‌تر است. به طوری که تابستان‌های این شهر نسبت به سیدنی از دمای کمتری برخوردار است.

بهترین زمان سفر به استرالیا

از نظر فصلی استرالیا برخلاف ایران است. یعنی در فصل تابستان استرالیا، ما در فصل زمستان به سر می‌بریم. فصل تابستان این کشور از ماه دسامبر تا فوریه، فصل پاییز از ماه مارس تا ماه می، فصل زمستان از ماه ژوئن تا ماه آگوست و فصل بهار آن از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر است. به صورت کلی بیشتر روزهای سال در استرالیا آفتابی است و بیشترین بارندگی در فصل زمستان اتفاق می‌افتد.

به صورت کلی بهترین زمان برای سفر به استرالیا بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر یعنی شهریور تا آبان ماه است. به این دلیل که هوا در این ماه‌ها بسیار مطبوع و دلپذیر است و شما می‌توانید از شنا و تفریح در سواحل زیبای استرالیا لذت ببرید.

مطالعه کنید: معرفی جاهای دیدنی استرالیا 

معروف ترین هتل های استرالیا

مطمئنا برای یک مسافرت حسابی و بازدید از تمام شگفتی‌های استرالیا نیاز به یک اقامتگاه راحت دارید. اما اگر می‌خواهید که هزینه‌ی سفر شما به استرالیا کاهش پیدا کند، باید برای اجاره یک اتاق معمولی بین ۲۸ تا ۴۰ دلار کنار بگذارید. این هزینه برای یک هتل معمولی به ۱۳۰ تا ۲۵۰ دلار و برای یک هتل ۵ ستاره به ۲۵۰ دلار می‌رسد. از جمله بهترین اقامتگاه‌های استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به ژاپن

هتل های استرالیا

  • هتل سه ستاره نیوتری: یکی از رویایی‌ترین هتل‌های این کشور، اختصاص به هتل نیوتری دارد. ویو این هتل رو به خلیج است و یک اقامت منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد. از جمله امکانات این هتل می‌توان به اینترنت، خشکشویی، رستوران، کافه و … اشاره کرد.
  • هتل پولمن هاید سیدنی: اگر قصد سفر به استرالیا را دارید هتل ۵ ستاره پولمن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این هتل منحصر به فرد در شهر توریستی سیدنی قرار گرفته است. از جمله امکانات این هتل شامل محل نگهداری کودکان، اینترنت رایگان، استخر، سونا، جکوزی، کافه، رستوران، خشکشویی و غیره است.
  • هتل پارک رویال پاراماتا: اگر به دنبال یک هتل خوب هستید، این هتل ۵ ستاره با ۱۲ طبقه و ۲۸۶ اتاق را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یکی از ویژگی‌های خوب این هتل نزدیکی آن به مکان های گردشگری استرالیا از جمله کلیسا و مراکز خرید است.
  • هتل ۵ ستاره هیلتون سیدنی: این هتل زیبا و باشکوه از امکانات بسیار خوبی مانند خدمات خشکشویی، سونا، جکوزی، اینترنت رایگان و غیره برخوردار است. این هتل از ۴۳ طبقه و ۵۷۹ اتاق تشکیل شده است. اقامت در این هتل لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • هتل ۵ ستاره شانگری لا: این هتل جزو یکی از بهترین هتل‌های سدینی به شمار می‌رود. ویو این هتل به سمت مناظر زیبای استرالیا است.

بهترین رستوران های استرالیا

غذا همیشه جزو یکی از وسوسه‌انگیزترین قسمت‌های سفر به شمار می‌رود. در سفر به استرالیا شما می‌توانید با توجه به بودجه خود غذاهای متنوعی را نوش جان کنید. به عنوان مثال هزینه‌ی غذاهای ارزان در این کشور بین ۱۰ تا ۱۵ دلار است. اما همین غذا با کیفیت بالاتر در رستوران‌های معمولی به ۲۵ تا ۴۰ دلار می‌رسد. اگر تمایل دارید تا هر سه وعده غذایی خود را در رستوران‌های خوب بخورید، باید روزانه ۱۰۰ دلار در نظر داشته باشید.

رستوران های استرالیا

از جمله بهترین رستوران‌ های استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیک هاوس: یکی از معروف ترین رستوران های استرالیا رستوران لیک هاوس است که در آن می‌توانید لاکچری‌ترین غذاها را نوش جان کنید. غذاهای طبخ شده در این رستوران شباهت بسیار زیادی به یک اثر هنری دارند. یکی از ویژگی‌های جذاب این رستوران منظره رو به دریاچه Daylesford است. در نتیجه شما غذا را با لذتی دوچندان در این رستوران نوش جان خواهید کرد.
  • دونونس: یکی از بهترین رستوران‌های ساحلی استرالیا، رستوران دونونس است. در صورت سفر به استرالیا خوردن غذاهای فوق‌العاده و با کیفیت بالای این رستوران را از دست ندهید.
  • کاتیج: این رستوران به دلیل برخورد عالی پیش‌خدمت‌های آن بسیار معروف است. به طوری که در طول خوردن غذا این حس به شما القا می‌شود که در کنار اعضای خانواده و در خانه در حال خوردن غذا هستید. یکی از ویژگی‌های جذاب این رستوران طراحی داخلی و وسایل قدیمی آن است که حس نوستالژیکی را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • روسو پورومودورو: بهترین پیتزاهای ایتالیایی در این رستوران طبخ می‌شوند؛ بنابراین اگر هوس خوردن پیتزا کردید، رفتن به این رستوران را از دست ندهید.
  • هیمالیا: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این رستوران، طبخ انواع غذاهای حلال و غذاهای مخصوص گیاهخواران است. عطر فراموش‌نشدنی غذاهای این رستوران تا مدت‌ها در خاطر شما خواهد ماند.

مطالعه کنید: فهرست عجیب ترین هتل های دنیا

مکان های دیدنی استرالیا

از جمله جاذبه های گردشگری استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه ملی استرالیا: اگر می‌خواهید که اطلاعات بیشتری از تاریخ این کشور در سفر به استرالیا بدانید، بازدید از موزه ملی استرالیا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ساخت این موزه در سال ۱۹۸۰ به پایان رسیده است. نمای ظاهری این موزه به گونه‌ای است که هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند.
  • پل بندرگاه سیدنی: در طول بازدید از جاذبه های دیدنی استرالیا دیدن پل بندرگاه سیدنی را از دست ندهید. قدمت این پل به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری استرالیا به ۸۸ سال پیش می‌رسد. ارتفاع این پل ۱۳۴ متر و طول آن ۵۰۰ متر است. این پل علاوه بر جنبه‌ی توریستی از نظر تجارت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • جزیره لرد هاو: طبیعت بکر و وجود گونه‌های مختلف جانوری در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخورداراند. این جزیره به عنوان یکی از آثار طبیعی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.
  • پارک ملی اولورا کاتا جوتا: یکی از مهم‌ ترین مکان های گردشگری استرالیا، پارک ملی اولورا است که در یکی از بیابان‌های مشهور استرالیا واقع شده است. تپه‌های سرخ‌رنگ این پارک توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.
  • آبشار میچل: در سفر به استرالیا بازدید از کوه و آبشار میچل را از دست ندهید. ارتفاع این آبشار زیبا به ۶ تا ۷ متر می‌رسد. عظمت این آبشار قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
  • دیوار بزرگ مرجانی: بدون شک یکی از زیباترین جاهای دیدنی استرالیا دیوار بزرگ مرجانی است. وجود مرجان‌های رنگی، صدف‌های متنوع، سفره ماهی و دلفین برخی از شگفتی‌های این محیط زیست زیبا به حساب می‌آیند.
  • خلیج هوم بوش: این خلیج تماشایی با درختان رشد کرده درون کشتی‌های قدیمی آن قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به اوکراین سفری متفاوت به اروپا

مکان های دیدنی استرالیا

جشن‌های برگزار شده در استرالیا

  • جشنواره فیلم سیدنی: اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه بسیاری به فیلم دارید، دیدن این جشنواره را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این مسابقه که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، در حدود ۲۰۰ کشور شرکت می‌کنند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ایرانیان نیز در ماه اکتبر در جشنواره فیلم سیدنی شرکت می‌کنند. در صورت سفر به استرالیا می‌توانید از دیدن این جشنواره لذت ببرید.
  • جشنواره نور: یکی از دیدنی‌ترین جشنواره‌های استرالیا اختصاص به جشنواره نور دارد که از ماه می تا ژوئن برگزار می‌شود. این جشنواره که ۲۷ روز به طول می‌انجامد، همراه با رقص نور و موسیقی است و لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • جشنواره بالون: یکی از هیجان‌انگیزترین جشنواره‌های استرالیا، جشنواره زیبای بالون‌های رنگارنگ است. این جشنواره در ماه مارچ و در مرکز استرالیا یعنی کانبرا اجرا می‌شود. در طول این جشنواره مردم با رقص و آوازخوانی سرگرم هستند.
  • جشنواره عید پاک: یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین جشن‌ها در بین مردم استرالیا، جشن عید پاک است. این جشن که دو هفته قبل از عید نو برگزار می‌شود، مردم در آن محصولات زراعی و کشاورزی خود را در معرض نمایش می‌گذارند.
  • جشنواره بادبادک‌ها: جشنواره به یادماندنی بادبادک‌ها هر ساله در ماه سپتامبر و در ساحل بوندای سیدنی برگزار می‌شود. دیدن این جشنواره شما را به یاد خاطرات کودکیتان می‌اندازد.
  • جشنواره موسیقی: در صورت سفر به استرالیا رفتن به این جشنواره را از دست ندهید. این جشنواره هر ساله در ماه ژانویه برگزار می‌شود. شهرهایی از جمله ملبورن، آدلاید، پرت، گلد کوست و سیدنی میزبان برگزاری این جشنواره دیدنی هستند.در این جشنواره گروه‌های مشهور موسیقی دنیا حضور پیدا می‌کنند. در نتیجه فرصت خوبی است تا بتوانید خواننده مورد علاقه خود را از نزدیک ببینید.

جشن های استرالیایی

حمل و نقل عمومی در استرالیا

برای گشت و گذار در شهرهای مختلف استرالیا می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای راحتی هرچه بیشتر نسبت به کرایه ماشین شخصی نیز اقدام کنید. اما توجه به این نکته ضروری است استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس هزینه‌ی کمتری برای شما خواهد داشت. همچنین بهتر است تا جای ممکن کمتر از تاکسی استفاده کنید.

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا در رابطه با سفر به کشور استرالیا صحبت کردیم. این کشور پهناور به دلیل جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیار، یک فرصت مناسب برای تفریح و خوش‌گذرانی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. اما قبل از سفر به این کشور بهتر است تا اطلاعات مختصری از برخی امکانات آن بدست آورید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا در زمان سفر به استرالیا وقت خودتان را بیهوده تلف نکنید.

اگر قبلا به این کشور توریستی سفر کردید، می‌توانید تجربیات خوب خودتان را با ما به استراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا