دیدنی های قشم

دره چاهکوه ، بایدی ترین دیدنی جزیره قشم در سفرتان است

دره چاهکوه ، بایدی ترین دیدنی جزیره قشم در سفرتان است

بعید است کسی را بتوانید پیدا کنید که علاقه ای به بازدید از قشم نداشته باشد. معمولا افراد قشم را با بازارها و قیمت های مناسب آن می شناسند؛ در حالی که قشم تنها خرید نیست.

این جزیره دارای دیدنی های حیرت انگیزی است که حتی دیدن عکس های آن هم شما را به بازدید ترغیب می کند. جاذبه های قشم معمولا از چشم گردشگران به دور مانده است.

با سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا یکی از این زیبایی های جزیره یعنی دره چاهکوه را بیشتر بشناسیم.

موقعیت مکانی دره چاهکوه

قشم بزرگترین جزیره استان هرمزگان است؛ جایی که با دیدنی های فراوانش، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. فرودگاهی که در نزدیک ترین فاصله نسبت به دره چاهکوه قرار داد، فرودگاه قشم و بندرعباس است.

اگر می خواهید به صورت زمینی به قشم سفر کنید، می توانید با اتوبوس و یا قطار خودتان را به بندر عباس برسانید. سپس از آنجا با استفاده از اتوبوس های دریایی و لنج به قشم بروید. فاصله بندرعباس تا قشم با لنج چیزی در حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است. آیا تابحال با استفاده از این لنج ها به قشم سفر کرده اید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟

هنگامی که به قشم رسیدی، سفر هیجان انگیزتان شروع می شود. دره چاهکوه تنها ۷۰ کیلومتر از شهر قشم فاصله دارد و در نزدیکی روستای چاهوی شرقی واقع شده است.

تا مسیری می توانید ماشینتان را با خود ببرید، اما پس از آن باید در حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی کنیدو البته این مانند همه پیاده روی ها نیست و لحظه لحظه آن در دل طبیعت قشم، با خود لذت به همراه دارد. چه تجربه هایی در طبیعت قشم دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

دره چاهکوه در جزیره قشم
تصویر دره چاهکوه

دره چاهکوه، علاوه بر زیبایی بیشتر شما را متعجب خواهد کرد. شما هرگز پیش از این چنین صحنه ای را از نزدیک ندیده اید. تصر کنید که دیواره های صخره ها گاهی حتی تا صدها متر به آسمان رفته اند و آسمانی آبی در سکوت در برابرتان قرار دارد. دره چاهکوه دارای ۴ تنگه است و عمق این دره، ۱۰۰ متر است.

دره چاهکوه جایی است که حتی ممکن است ساعت ها را شما را میخکوب کند. شما می توانید بعد از بازدید از این مکان، تجربه خود را با ما و دیگر افرادی که به دنبال مسافرت به قشم هستند به اشتراک بگذارید.

علت نام گذاری دره چاهکوه

معمولا هر کدام از جاذبه هایی که در سفرهایمان از آنها دیدن می کنیم، علتی خاص برای نام گذاری آنها وجود دارد. دره چاهکوه هم از این قاعده مستثنی نیست. در یک جزیره، آب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی جزیره قشم

در گذشته وقتی باران می باریده است، آب آن در کف تنگه جاری می شده است. مردم که در آن زمان قدر آب را به خوبی می دانستند، چندین چاه در کف تنگه ایجاد کردند تا بتوانند از آب باران استفاده کنند. آیا به نظر شما این روزها هم به آب توجه می شود؟

دره چاهکوه در قشم
دره چاهکوه جزیره قشم

قدمت این چاه هایی که با نظم و دقت بسیار زیادی در کنار یکدیگر واقع شده اند، به بیش از ۴۰۰ سال می رسد. به همین علت است که نام این منطقه دره مقدس چاهکوه شده است. دره چاهکوه و دره ستارگان هم میزبان گردشگران داخلی و هم خارجی است. تحت هیچ شرایطی بازدید از آن را از دست ندهید. در این زمینه حتما از راهنماهای محلی کمک بگیرید.

چرا باید حتما از دره چاهکوه بازدید کنیم؟

دره چاهکوه در ژئوپارک قشم قرار دارد. ژئوپارک محدوده ای زمین شناسی است که قدمت آن میلیاردها سال است و ارزش زیادی دارد. در این محدوده ۲۵ ژئوسایت وجود دارد که یکی از آنها، دره چاهکوه است. دیدنی های ژئوپارک قشم یکی زیباتر از دیگری است. به جز دره چاهکوه دیدنی های دیگری مانند دره ستارگان، جنگل حرا، غار خربس، بام قشم، ساحل تخم گذاری لاک پشت ها و … قرار دارد.

ممکن است دره چاهکوه به محبوبیت و شهرت بسیاری از دیدنی های دیگر در دنیا نرسد؛ اما جایی کم نظیر است و حداقل در ایران نمی توانید مثل آن را پیدا کنید. در تنگه چاهکوه، ضخره هایی غول پیکر می بینید که دارای شیارها و حفره هایی در روی خود هستند و هر کدام شکلی منحصر به فرد دارند.

ورودی دره چاهکوه هم با زیبایی همراه است. هنگامی که به این مجموعه وارد می شوید، تندیس سه سر نگهبان را می بینید. خوب است بدانید هر چیزی که در این منطقه با آن رو به رو می شوید، طبیعی هستند؛ به جز چاه هایی که توسط مردم ایجاد شده اند و داستان آن ها را برایتان بیان کردیم.

دره چاهکوه
دره چاهکوه

دو دره عمود بر هم تنگه چاهکوه را تشکیل داده اند. ورودی این دره ها در ابتدای راه عریض است؛ اما هر چه به جلو پیش بروید، صخره ها بهم نزدیک تر می شوند. هر چه بیشتر پیش بروید، راه رفتن مشکل تر می شود، به طوری که اگر به بالای سرتان نگاه کنید، تنها خط باریکی از رنگ آبی آسمان مشاهده خواهید کرد.

 

وقتی به انتهای تنگه نزدیک می شوید، همراه با تنگ شدن مسیر لانه های پرندگان و زنبورهای عسل را مشاهده می کنید. اگر وسایل و تجهیزات حرفه ای سنگ نوردی با خود به همراه ندارید، از یک جایی به بعد نمی توانید به مسیر ادامه دهید.

این مطلب را هم بخوانید
0 تا 100 بازار مروارید درگهان قشم را اینجا بخوانید! +عکس

اگر جزو علاقه مندان به طبیعت گردی هستید، معمولا افرادی هستند که شب را در همان جا سپری می کنند. شب های دره به جرات می توان گفت از روزهای آن زیباتر است. ستاره آن قدر به شما نزدیک می شوند که انگار می توانید یکی از آنهارا در دست بگیرید.

بهترین زمان بازدید از دره چاهکوه

قشم تابستان های بسیار گرمی دارد که این آب و هوا برای همگان قابل تحمل نیست. بهترین زمان سفر به قشم و بازدید از دره چاهکوه، از آبان ماه تا اواخر فروردین ماه است. در این بازه زمانی قشم دارای آب و هوای معتدلی است که لذت سفرتان را چندبرابر می کند.

تنگه چاهکوه قشم
تنگه چاهکوه قشم

اقامت در قشم

یکی از مهم ترین مسائلی که در هر سفری ذهن ما را به خود مشغول می کند، محل اقامت است. کارهای مربوط به اقامت در قشم را می توانید به سپنجا بسپارید. کافی است سری به سایت سپنجا بزنید. در سایت انتخاب های مختلفی برای اقمت پیش رویتان قرار دارد. فرقی نمی کند بودجه سفرتان چقدر باشد، با هر امکاناتی، محلی در سپنجا می توانید پیدا کنید. پس کوله بارتان را ببندید و تنها به فکر لذت بردن باشید.

اگر هر سوالی در این زمینه دارید، کافیست با تیم پشتیبانی سپنجا تماس گرفته و به آن ها کمک کنید.

اگر قصد سفر به قشم را دارید ابتدا باید به فکر اقامت خود در این شهر باشید. توجه داشته باشید که اجاره سوئیت در قشم از هتل با صرفه تر است و شما می توانید در سایت سپنجا تمامی اقامتگاه های قشم را مشاهده کنید.

جاذبه های نزدیک

در نزدیکی دره چاهکوه دیدنی های دیگری وجود دارد که پیشنهاد می کنیم حتما از آن ها هم دیدن کنید.

در راه برگشت به قشم می توانید از غار خربس و جزایر ناز دیدن کنید. از تنگه چاهکوه تا جزایر ناز تنها یک ساعت فاصله است و پس از آن به غار خربس می رسید.

جنگل حرا هم حتما در برنامه سفرتان قرار دهید. از دره چاهکوه تا جنگل های حرا، نیم ساعت راه است. جنگل های حرا جایی است که جزر و مد آب سبب می شود درخت ها، آشکار و پنهان شوند.

همچنین در منطقه دره چاهکوه می توانید از دیدنی های دیگر ژئوپارک قشم بهره مند شوید. در نظر داشته باشید در آن نزدیکی امکانات رفاهی وجود ندارد و لوازم ضروری را با خود به همراه داشته باشید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا