دیدنی های قشم

دره ستارگان قشم ؛ شب هنگام میزبان جن ها است(راهنمای گردشگری+تصویر)

دره ستارگان قشم ؛ شب هنگام میزبان جن ها است(راهنمای گردشگری+تصویر)

از استان هرمزگان و جاذبه های آن چی می دانید؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هر چه از زیبایی های هرمزگان بگوییم، باز هم کم است. قشم همواره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مردم بوده است. ا

گر تصمیم سفر به جنوب کشور را دارید، قشم را حتما و حتما در برنامه سفر خود قرار دهید. این جزیره تنها بازار و خزید نیست؛ قشم دیدنی های منحصر به فردی دارد که اغلب ناشناخته هستند.

با سپنجا همراه باشید تا یکی از این دیدنی ها یعنی دره ستارگان را بیشتر بشناسیم.

همه چیز درباره دره ستارگان

دره ستارگان، شباهت بسیار زیادی به مریخ دارد. وقتی وارد آن شوید با صخره هایی سر به فلک کشیده و عجیب و غریب رو به می شوید که همگی نشان دهنده آن است که میلیون ها سال قبل در این مکان اتفاقات زمین شناختی افتاده است.

دلیل شکل گیری این دره فرسایش می باشد و پس از آنکه جزیره قشم سر از آن بیرون در آورد، این جاذبه به دلیل وجود باد و باران های شدید ایجاد شده است.

دره ستارگان نامی عجیب به نظر می رسد که می تواند جلب توجه هم بکند. برای علت نام گذاری این جاذبه، دو افسانه وجود دارد.

یکی از آنها این طور بیان می کند که این دره در اثر افتادن ستاره ای بر روی زمین ایجاد شده است. افسانه دیگری هم می گوید که شب ها در این مکان جن وجود دارد.

در هر صورت طبق تحقیقات نشان داده است که تا کنون ستاره ای بر روی زمین نیفتاده است و این دره تنها بر اساس فرسایش ایجاد شده است.

دیدنی های قشم
دره ستارگان در قشم

ممکن است برایتان سوال باشد یعنی در آنجا هیچ ستاره ای وجود ندارد؟ باید بگوییم چرا وجود دارد، اما باید تا زمان شب شدن کمی صبر کنید.

شب های دره ستارگان ترسناک است و اگر فردی شجاع نیستید، آنجا نمانید. دره ستارگان در تاریکی شب پر از ستاره است و شما احساس نزدیکی خاصی به آن می کنید.

اگر خوش شانس باشید و هوا گرد و خاک نداشته باشد و یا رطوبت بالا نباشد، به وضوح ستاره ها را می توانید در نزدیکی خود حس کنید. حتی تصور کردن چنینی جاذبه ای هم اوج لذت را به آدم القا می کند، چه برسد به دیدن آن از نزدیک!

این مطلب را هم بخوانید
سفر به گیلان

پیشنهاد می کنیم برای دیدن این جاذبه، فصا زمستان و یا اوایل بهار را انتخاب کنید؛ زیرا در کنار آب و هوای مطلوب، از زیبایی های آن هم نهایت لذت را ببرید. اگر در فصول گرم سال به آنجا سفر می کنید، ممکن است آفتاب کمی برایتان اذیت کننده باشد.

موقعیت جغرافیایی دره ستارگان

همان طور که گفتیم دره ستارگان در قشم قرار دارد. برای بازدید از آن ابتدا باید به سمت ساحل جنوبی قشم بروید و پس از طی کردن ۵ کیلومتر به روستای برکه خلف می رسید که در امتداد راه خاکی آن به مقصد می رسید.

دره ستارگان دو میلیون سال قدمت دارد و یکی از تاریخی ترین جاذبه های عمرتان را می بینید.

جاذبه های قشم
دره ستارگان قشم

تور دره ستارگان

 برای بازدید از این جاذبه منحصر به فرد می توانید از تور دره ستارگان استفاده کنید. اگر به قشم سفر کرده اید می توانید تور هایی عمومی که با دریافت مبلغی، شما را به دیدنی های جزیره می برند که یکی از آنها دره ستارگان است.

اگر هم خودتان خواهان بازدید از جاذبه هستید، می توانید از ماشین شخصی تان و ی تاکسی ها کمک بگیرید. تاکسی های جزیره با دریافت مبلغ کمی به صورت ساعتی شما را به آنجا خواهند برد. تنها کافی است بازدید از دره ستارگان را در برنامه خود قرار دهید.


بیشتر بخوانید: جزیره هنگام

بیشتر بخوانید: جزیره لاوان


ورود به دره ستارگان …

همان طور که گفتین برای رسیدن به دره ستارگان، باید خودتان را به روستای برکه خلف برسانید. از این روستا با عنوان روستای پاک یاد می کنند؛ چرا که به ندرت می توانید زباله و یا کثیفی در آن پیدا کنید.

پیش از آنکه بخواهیم وارد دره ستارگان شویم، لازم است بگوییم اگر خواهان اقامت در آنجا هستید، هم می توانید از اقامتگاه بومگری ستاره و هم اقامتگاه های قشم استفاده کنید.

دره ستارگان دیدنی قشم
دره ستارگان در جزیره قشم

هنگامی که وارد منطقه می شوید، بعد از آنکه از مراحل ورودی و پارک ماشین و … عبور کردید، با دو صخره بزرگ رو به می شوید که گویی دروازه ی ورودی ایجاد کرده اند.

در آنجا با ستون هایی مواجه می شوید که گاهی چندین متر ارتفاع دارند و از شکل عجیب غریب صخره های حیرت زده می شوید. به محض ورود به دره ستارگان می توانید عکاسی را شروع کنید.

این مطلب را هم بخوانید
هر اطلاعاتی که درباره تالاب هویزه بخواهید، اینجاست!

ممکن است تنها به دیدن دره از پایین اکتفا نکنید و آن را از ابلا هم ببینید. برای بالا رفتن باید مسیر های راهنما را دنبال کنید. بعد از آنکه حدود ۵۰ متر جلو رفتید به دوراهی خواهید رسید.

یکی از آنها به سمت راست و دیگری به راه مستقیم دامه دارد. شما باید مسیر مستقیم را تا رسیدن به انتهای دره در پیش بگیرید.

هنگامی که به آنجا رسیدید، می توانید از طریق راه پلکانی به بالا بروید. هشدار: جنس صخره های کمی لیز است پس برای عبور از آنها مراقب خودتان باشید.

معمولا گردشگران، نیم ساعتی از وقتشان را در آن بالا سپری می کنند. اگر جزو افرادی هستید که به عکاسی علاقه مند هستید، بالای دره ستارگان می تواند یکی از منحصر به فردترین تجربه های عکاسی تان را رقم بزند.

دره ستارگان درقشم
دره ستارگان

علاوه بر خوده این دره، برخورد با مردم در آنجا هم می تواند نوعی جاذبه باشد. در آنجا شما با انواع مختلفی از مردم رو به رو می شوید. ممکن است با افراد محلی که اوقات فراغتشان را در آنجا می گذارنند، و یا عکاس های حرفه ای و همچنین با توریست های داخلی و خارجی رو به رو شوید.

دره ستارگان، یکی از بهترین تجربه هایتان در سفر به قشم خواهد بود. این دره جایی است که حتی بیشتر از یک بار هم ارزش دیدن دارد. تنها نکته ای که لازم است بسیار به آن توجه کنید؛ قدمت بالای این منطقه است.

این دره در طول میلیون ها سال کم کم شکل گرفته است. پس سعی کنیم در حفظ آن کوشا باشیم و تا می توانیم آن را تمیز نگه داریم.

اگر قصد سفر به قشم را دارید شما ابتدا باید به فکر اقامت خود در این شهر باشید. توجه داشته باشید که اجاره سوئیت در قشم از هتل با صرفه تر است و شما می توانید در سایت سپنجا تمامی اقامتگاه های قشم را مشاهده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا