دیدنی های مازندران

این ۸ جاذبه گردشگری چالوس را نباید از دست داد!

این 8 جاذبه گردشگری چالوس را نباید از دست داد!

این ۸ جاذبه گردشگری چالوس را نباید از دست داد!

چالوس یا بهشت گردشگران یکی از شهرهای معروف استان مازندران است که حتما شما هم تا به حال نام آن و جاده ی معروفش را بارها شنیده اید!

این شهر که در میان جلگه های میانی ساحل های دریای خزر قرار گرفته است، یکی از بهترین گزینه ها برای مقصد سفر است که می توانید، انتخاب کنید، اما شما در مورد جاهای دیدنی چالوس چه می دانید؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر را به خاطر آرامش و جاذبه های طبیعی فوق العاده اش می خواهید، باید بگوییم چالوس یکی از بهترین انتخاب ها است!

دیدنی های طبیعی این شهر تمامی ندارد و خوراک طبیعت دوستان است. اگر شما هم می خواهید جاهای دیدنی چالوس را بشناسید و سفری تمام کمال را رقم بزنید، جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید.

بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم، با سایت رزرو و اجاره اقامتگاه، خانه مبله، ویلا و … سپنجا همراه باشید:

چالوس کجاست؟ کمی بیشتر با چالوس آشنا شوید!

چالوس یکی از قدیمی ترین شهرهای استان مازندران است که در جلگه میانی کرانه دریای خزر قرار گرفته است و بواسطه همین موضوع سرسبز و زیبا به نظر می رسد!

شما می توانید در این شهر با افراد یا مردمی آشنا شوید که به زبانی مرسوم به چالوسی صحبت می کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

این شهر در دوران های مختلف حکومتی ایران مورد توجه بوده است و از آن بهره وری های مختلفی شده است تا آنجا که در سال های اخیر به بهشت گردشگران تبدیل شده است و به عنوان یکی از بهترین مکان های اقامتی در نظر گرفته می شود.

اگر تصمیم خود را گرفته اید و آماده ی سفر به این شهر زیبا و دیدنی هستید، پس چرا با آن بیشتر آشنا نشوید؟ در ادامه ۸ مورد از جاهای دیدنی چالوس را باهم بررسی می کنیم:

جاهای دیدنی چالوس را بشناسید و سپس به آن سفر کنید!

شناخت جاذبه های گردشگری، مکان های دیدنی و آثار تاریخی در شهر مقصد به طور قطع در برنامه ریزی سفر شما تاثیر زیادی خواهد داشت! فرقی نمی کند که شما کدام شهر استان مازندران را برای سفر انتخاب کرده باشید!

جاهای دیدنی رامسر، چالوس و نوشهر هر کدام دارای حال و هوای خوب خود هستند و برای انتخاب عالی به نظر می رسند.

امروز که بحث ما سر شهر زیبا و جاهای دیدنی چالوس است، بهترین جاذبه های گردشگری آن از نظر مسافران و مردم عادی را بررسی می کنیم و تمام اطلاعات گردشگری مورد نیاز شما را قبل از بازدید از آن مکان ها ارائه می کنیم:

دریاچه ولشت چالوس، بهشتی پنهان در دل شهر جلگه ای!

طبیعت و تمامی زیبایی هایش برای ما تداعی کننده، آرامش و احساس آسودگی خاطر است! شما می توانید در دل طبیعت چند ساعتی را بنشینید و بدون دغدغه، استرس ها و نگرانی های زندگی روزمره خود را فراموش کنید.

اقامت در ویلا جنگلی در چالوس

اگر در شمال ایران و شهر چالوس به دنبال یک مکان بکر و طبیعی هستید که از همه نظر عالی باشد، دریاچه ولشت در برابر چشمان شما قرار دارد.

شما می توانید در این دریاچه که دارای یک چشم انداز بی نظیر و خیره کننده است، از زیبایی های طبیعت لذت ببرید و یک خاطره بی نظیر را تجربه کنید. شما در این مکان می توانید، اوقات فراغت خوبی را تجربه کنید و خستگی های زندگی روزمره خود را در آن دفن کنید.

اگر فکر می کنید که این مکان چطور جایی است، چطور باید به آن رفت و چه نکات مهمی در آن وجود دارد، ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

دریاچه ولشت از محبوب ترین جاهای دیدنی چالوس

دریاچه ولشت کجاست؟

دریاچه ولشت، اولین جاذبه ای است که در بین جاهای دیدنی چالوس، قصد معرفی آن را داریم. این دریاچه زیبا و دیدنی در استان مازندران در نزدیکی شهر مرزن آباد، غرب شهر چالوس قرار گرفته است!

در اطراف این دریاچه بی نظیر، شما شاهد بوجود آمدن روستاهای زیادی هستید که خانواده های زیادی به واسطه همین دریاچه آب مورد نیاز کشاورزی و زندگی روزمره خود را تامین می کنند، اما چطور باید به سمت این دریاچه بی نظیر بروید؟ آدرس دریاچه ولشت چیست؟

مسیر دستیابی به دریاچه ولشت را بشناسید! (آدرس دریاچه شهر چالوس)

اگر تصمیم گرفتید که به این مجموعه از جاهای دیدنی شهر چالوس سر بزنید، کافی است که راهی جاده چالوس شوید و بعد از گذر کردن از زیبایی های این جاده بی نظیر به مقصد برسید!

اقامت در ویلا ساحلی در چالوس

برای این کار لازم که است که از یک جاده ی خاکی هم در طول مسیر عبور کنید. پس در ابتدا لازم است که در جاده ی چالوس به سمت تهران، حدود ۲۳ کیلومتر رانندگی کنید تا به پل کجور برسید. بعد از رد کردن این پل، حدود ۳ کیلومتر آن طرف تر به مرزن آباد می رسید که یک جاده ی آسفالت است.

اگر پیچ و  خم های این جاده برا بگذرانید، به روستایی به نام کردی چال می رسید! در کنار این روستا یک جاده ی خاکی به سمت این دریاچه ی بی نظیر وجود دارد که شما را به مقصد می رساند. از اینجا به بعد کار آسان است! آیا تابحال این چشمه ی زیبا را از نزدیک مشاهده کرده اید؟

منطقه حفاظت شده چهارباغ، یکی از بهترین جاهای دیدنی چالوس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی چالوس که می توانید در هنگام سفر خود به این شهر برای آن برنامه ریزی کنید، منطفه حفاظت شده چهارباغ است این منطقه که در استان مازندران قرار گرفته است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به چابکسر

برای دیدن این مکان بهشتی لازم است که در حدود ۹۰ کیلومتر در جاده چالوس -کرج رانندگی کنیدو. این منطقه حدود ۱۹ هزار هکتار است و اکوسیستم آن شامل جنگل کوهستانی، رودخانه و روستاهای بسیاری است!

برخی از روستاهایی که درون این منطقه قرار دارند، عبارت اند از:

  • دلیر
  • ایلت
  • مچر
  • نوکرس
  • واسپول
  • دزماکوی
  • کیجان
  • انگورن
  • چهارباغ
  • پولاد کو
  • و …

اگر در منطقه حیوانات وحشی مشاهده کردید، خیلی تعجب نکنید! در این منطقه می توانید، بز، خرس، پلنگ، مرال، شوکا، روباه، گرگ، خوک، کب دری، کبک معمولی، عقاب طلایی و … مشاهده کنید. این منطقه از نظر زیست محیطی برای سازمان حفاظت محیط زیست بسیار مهم و حیاتی به نظر می رسد و دارای درجه اهمیت بالایی است!

منطقه حفاظت شده چهار باغ در شهر زیبای چالوس

اگر عاشق طبیعت باشید و دوست داشته باشید که چشم انداز، پوشش های گیاهی، گونه های شاخص های حیوانی و … را از نزدیک ببینید، توصیه می کنیم که حتما برای یکبار هم که شده به آن سر بزنید و حتی با آن عکس بیندازید.

اگر به این منطقه رفته اید و در مورد آن اطلاعات خاصی دارید، می توانید در بخش نظرات با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

نمک آبرود، نامی آشنا  برای مسافران شمال

یکی دیگر از جاهای دیدنی چالوس که حتما تا بحال شما هم در مورد آن چیزهایی شنیده اید، نمک آبرود است! این شهر گردشگری و ویلایی در استان مازندران، در ۱۲ کیلومتری چالوس قرار گرفته  است و برای رفتن به آن کافی است که از سمت چالوس به تنکابن کمی رانندگی کنید!

اقامت در ویلا روبه دریا

این شهر همانطور که احتمالا شماهم می دانید به تله کابین زیبایش معروف است! این شهر حدود ۶۵۰ هکتار وسعت دارد و بیشتر مسافران به مقاصد تفریحی به آن سر می زنند. در این شهر می توانید تفریحات زیر را داشته باشید:

  • تله کابین
  • زیپ لاین
  • پل معلق
  • سورتمه سواری
  • سینمای شش بعدی
  • پیست کارتینگ
  • باشگاه تیراندازی
  • مجموعه پروازی
  • آکوالیون و نمایش شیر دریایی
  • تفریحات آبی

در نظر داشته باشید که برای داشتن اطلاعات بیشتر راجع به این موضوعات می توانید، اینجا کلیک کنید.

پارک جنگلی فین چالوس، بهترین مکان برای استراحت و گذراندن وقت در طبیعت

یکی از زیباترین منطقه های طبیعی استان مازندران که جزو پرطرفدارترین جاهای دیدنی چالوس هم می باشد، پارک جنگلی فین است! این پارک جنگی که از پارک های عالی و زیبای استان مازندران است، جزو بهترین جاهای دیدنی طبیعی چالوس محسوب می شود!

اگر در تابستان و یا ایام عید به این پارک جنگی سر بزنید، احتمالا با جمعیت بسیار زیادی روبرو می شوید که مانند شما مشتاقانه به سمت این جنگل حرکت کرده اند و تصمیم داشته اند که در آن کمی وقت بگذرانند.

در این منطقه می توانید، رودخانه ی خاصی را به نام چالوس مشاهده می کنید که وظیفه آبرسانی به بخش عظیمی از این منطقه را بر عهده دارد!

طبق نظر تمامی گردشگران این رودخانه و عبور آن از این منطقه ی جنگی توانسته است که جلوه ی خاصی به این منطقه ببخشد که بدون آن امکان پذیر نبود!

اما چرا این پارک در بین جاهای دیدنی چالوس، در بین مردم محبوب است؟ در این پارک برای مسافران مکان هایی برای استراحت در نظر گرفته شده است که شاید برای شما هم جذاب باشد.

البته باوجود این که در این منطقه رستوران هم وجود دارد، شما می توانید با خودتان غذا و یا حتی جوجه بیاورید و آن را در باربیکوهای تعبیه شده،  بپزید! به صورت خلاصه هر آنچه در رابطه با این منطقه لازم دارید را می توانید در آن پیدا کنید.

نمایی از پارک جنگلی فین چالوس

اگر بازهم اطلاعات بیشتری راجع به این منطقه ی خاص، زیبا و بکر می خواهید کافی است که به مقاله ی پارک جنگلی فین، نگین پارک های جنگی ایران سری بزنید و اطلاعات خود را راجع به این منطقه تکمیل کنید.

اگر شماهم خاطره شیرین و یا تجربه ی خاصی در این منطقه داشته اید، می توانید آن را با دیگر افرادی که قصد مسافرت به چالوس و بازدید از این منطقه دارند در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

روستا و آبشار بسیار زیبای هریجان، مقصد اصلی تورهای گردشگری شمال کشور

معمولا اگر به سایت های گردشگری ایران سر بزنید که برای تور ثبت نام می کنند، این دو جاذبه به شدت رخ نمایی می کنند! این منطقه با حیات وحش بی نظیر و طبیعت دست نخورده ی خود جزو بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور محسوب می شود که خوشبختانه در لیست جاذبه های گردشگری چالوس هم به آن اشاره می شود!

در جاده چالوس معمولا در هر قسمت، شما شاهد جاده های فرعی هستید که به بهشت های خاصی منتهی می شوند که یکی از آن ها همین روستا و آبشار هریجان است! این روستا که در زمانی بسیار پرجمعیت بودف امروزه تنها تعداد کمی از افراد در آن زندگی می کنند.

شما برای بازدید از آبشار ۸۰ متری این روستا کافی است که وارد آن شوید و حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ متری پیاده روی کنید تا بتوانید با منظره ی خارق العاده ای روبرو شوید.

برای رسیدن به تاج آبشار و دیدن منظره از آن ارتفاع کار زیاد سختی ندارید و تنها لازم است که حدود نیم ساعت پیاده روی کنید و ۹ متری را با کمک وسایل مخصوص صخره نوردی به کوه نوردی بپردازید. البته توصیه می کنیم که برای بازدید حتما از افراد موجود در این منطقه کمک بگیرید.

وارد این بخش از روستای هریجان نشوید! (منطقه ورود ممنوع هریجان)

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این روستا دارای بخش ورودی ممنوعی است که نمی توانید به آن سربزنید و یا وارد آن شوید چرا که حیوانات در آن آزادانه رفت و آمد دارند و ممکن است که برای شما خطر آفرین باشد.

برای ورود به این منطقه باید بعد از رسیدن به تاج آبشار خارق العاده هریجان، وارد جاده ی پشتی آن شوید که توصیه می کنیم از آن خودداری کنید!

جنگل های فین

برای ورود به این منطقه باید حتما از اداره چالوس مجوز داشته باشید تا این کار را انجام دهید، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد. در روستا افراد راه بلد و راهنماهای محلی وجود دارند که در ازای دریافت پول با شما همراه می شوند تا شما را با زیبایی های منطقه آشنا کنند و  در به شما اطلاعات کاملی در رابطه با آن بدهند!

این مطلب را هم بخوانید
تله کابین نمک آبرود، تفریحی به یاد ماندنی در شمال

اگر راجع به این روستا و آبشار شگفت انگیز آن اطلاعات بیشتری می خواهید، کافی است که به مقاله ی روستا و آبشار هریجان، زادگاه میردار سلطانی ها سر بزنید.

آبشار سواسره، یکی از زیباترین جاهای دیدنی چالوس (+مسیر دسترسی)

آبشار ۱۰۰ متری سواسره که یکی از آبشارهای زیبای شمال کشور محسوب می شود، دارای جاهای دیدنی و جاذبه های خاصی درون خود است که زبان از توصیف آن قاصر است!

علت نام گذاری این آبشار به نام سواسره، این است که در یک منطقه کوهستانی واقع شده است که نسیم صبحگاهی بسیار دلچسبی دارد! در حقیقت سواسره به معنای “نسیم صبحگاهی” است!

برای رفتن به این آبشار کافی است که ۵۵ کیلومتر در جاده ی چالوس به سمت نو رانندگی کنید. اگر در پایین این ابشار قرار گرفته باشید، متوجه می شوید که آب با یک فشار باورنکردنی به سمت پایین می ریزد که دلیل آن هم ارتفاع بالای این آبشار است که فشار آب را بیشتر می کند.

آبشار سواسره از جاهای دیدنی چالوس

شما در این منطقه می توانید به راحتی شب را در یک کلبه یا خانه ی روستایی که برای مسافران تعبیه شده است، اقامت داشته باشید. در نظر بگیرید که تجربه ی سفر شما در این منطقه هرگز از خاطرتان پاک نخواهد شد. بهترین مسیرهای دسترسی به این آبشار که می توانید از آن ها استفاده کنید، عبارت اند از:

  • اگر جاده ی هزار به سمت سواسره را برای حرکت انتخاب کرده اید، می توانید پس از گذر از شهرهای امل و محمود آباد به شهرستان نور برسید! در اینجا به راحتی می توانید با پرس و جو از افراد محلی، آدرس این آبشار را پیدا کنید!
  • اگر در چالوس هستید و قصد بازدید از این جاذبه ی گردشگری را دارید، کافی است که از جاده چالوس به سمت سواسره حرکت کنید! در مسیر بعد از گذراندن شهرستان نور، آبشار سواسره در جلوی شما خواهد بود.
  • در جاده ی چالوس، مسیر دیگری هم برای رسیدن به این آبشار وجود دارد! برای این کار کافی است که از سمت جاده ی چالوس به سمت سواسره، نرسیده به سیاه بیشته، روستای بلده را پیدا کنید. آبشار دقیقا در همین روستا قرار دارد.

بهترین  زمان برای سفر به آبشار سواسره چیست؟

اگر عاشق طبیعت باشید، حتی اگر هوا سرد هم باشد، بازهم نمی خواهید که از دیدن این آبشار جا بمانید. برای این کار کافی است که تنها یک لباس گرم و کمی نوشیدنی گرم مانند چای یا قهوه به همراه داشته باشید تا طبیعت گردی بهتان بچسبد! البته از نظر مردم محلی آبشار گردی در این منطقه از اواسط اردیبهشت تا پایان تابستان بسیار  دلچسب خواهد بود.

اگر دوست دارید که در مورد دیدنی های این آبشار، تاریخچه و … بدانید، کافی است که سری به مقاله آبشار سواسره، آبشاری ۱۰۰ متری با دیدنی های فراوان،  بزنید!

آبشار جادویی اکاپل، معروف ترین آبشار کوهستانی و طبیعی در چالوس

یک آبشار معروف به نام اکاپل در نزدیکی شهر زیبای چالوس قرار دارد که می توانید به آن سر بزنید و تماشا کنید که چطور آب از آن فرو می ریزد. در این منطقه ییلاق های فراوانی وجود دارد که برای استراحت شما بسیار مناسب هستند.

برای رفتن به این منطفقه کافی است که تنها کمی رانندگی کنید تا به به این جاذبه ی خاص و بی نظیر برسد.

چالوس

این آبشار از نظر منابع طبیعی و کوهستانی که در دل خود دارد، بسیار پراهمیت است و هر ساله علاقه مندان زیادی برای بازدید از آن بار سفر خود را می بندند!

برای این که مشکل اقامت در این منطقه را نداشته باشید، می توانید از سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا کمک بگیرید. همچنین برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این آبشار کافی است که اینجا کلیک کنید.

جاده چالوس، یکی از شلوغ ترین و پر تردد ترین جاده های ایران

همه ی ما ایرانی ها حداقل برای یکبار هم که شده در اخبار، رسانه ها و یا حتی سایت های گردشگری، نام جاده چالوس را شنیده ایم و همین موضوع باعث شده است که نام آن خاطرات سفر ما به شمال را زنده کند.

این جاده که نام رسمی آن جاده ۵۹ است، یکی از مهم ترین جاده ها برای تهرانی ها و ساکنان کرج است چرا که با استفاده از آن می توانند به منطقه های شمال کشور دسترسی داشته باشند.

این جاده که در اواخر دوره قاجار یک مسیر مالرو  بوده است، قابل استفاده و تردد نبوده است! به صورت کلی این جاده در سال ۱۳۱۲ به دست رضاشاه پهلوی مورد بهره وری قرار گرفته است و از آن زمان تا بحال بارها مرمت شده است. این جاده و رمز رازهای مربوط به آن را می توانید در مقاله جاده چالوس، معروف ترین جاده ی ایران بیشتر بشناسید.

جمع بندی: چرا و چگونه به چالوس سفر کنیم؟

حالا که کمی بیشتر با جاهای دیدنی چالوس آشنا شدید، احتمالا این سوال هم برای شما پیش آمده است که چگونه به این منطقه پر از جاذبه های گردشگری سفر کنید!

اگر علاقه مند باشید که در هزینه های سفر خود کمی صرفه جویی داشته باشید و بتوانید با یک مدیریت بودجه ی خوب در سفر، لذت بیشتری را تجربه کنید، می توانید با کمک سامانه سپنجا اقدام به اجاره ویلا در چالوس کنید!

در سپنجا تمامی ویلاهای شهر زیبای چالوس بر اساس دسته بندی های مختلف خود برای اجاره توسط شما آمده شده اند. شما می توانید پس از بررسی اطلاعات ویلاها از نظر معیارهای مختلفی که برای این کار را دارید، بهترین ویلا را برای خود با چند کلیک پیدا و رزرو کنید! آیا آماده ی یک سفر جذاب به چالوس هستید؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا