بدون دسته بندی

پارک جنگلی فین چالوس، سرسبز‌ترین پارک شمال ایران

پارک جنگلی فین چالوس، سرسبز‌ترین پارک شمال ایران

در سفر به شهر چالوس و بازدید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی این شهر مانند جنگل‌های فین چالوس، نهایت لذت را خواهید برد. اگر درباره مکان ها و جاهای دیدنی چالوس شناختی داشته باشید و خود را با برنامه به این جاذبه‌های برسانید.

اگر هنگام سفر به چالوس با سامانه سپنجا در تماس باشید، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و با یک مدیریت بودجه، سفری خوبی را برای خود و هم‌سفران رقم بزنید. اگر نگرانی شما درباره هزینه‌های محل اقامت است، نگران نباشید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید و دغدغه هایتان را رفع کنید!

مقصد اصلی سفرهای تفریحی بسیاری از گردشگران، چالوس ایران است. شهر چالوس زیباترین و سرسبزترین مناطق طبیعی شمال ایران را در خود جای داده است. یکی از مناطق سرسبز و پر بازدید این شهر، پارک جنگلی فین چالوس می‌باشد.

در این مقاله می‌خواهیم سفری به این پارک زیبا داشته باشیم و درباره جاذبه‌های داخل آن صحبت کنیم. پارک‌های بزرگ و سرسبزی در شهر چالوس وجود دارد که نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

برای این که بدانید پارک جنگلی فین کجاست و درباه جنگل‌های فین چالوس اطلاعات بیشتری کسب کنید، با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید.

برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

معرفی پارک جنگلی فین چالوس

کافیست از شهر چالوس ۶ کیلومتر فاصله بگیرید، در بخش جنوبی این شهر پارک زیبایی را به نام پارک جنگلی فین چالوس خواهید دید. همان طور که می‌دانید، شهرستان چالوس یکی از بهترین شهرهای گردشگری استان مازندران است، که هر ساله پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از نقاط مختلف جهان است.

شهر چالوس به واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد، از آب و هوای بسیار معتدل و مطبوعی برخوردار می‌باشد.

در بخش‌های مختلف چالوس، شهرهای ساحلی و خوش آب و هوایی وجود دارد. دریای مازندران در بخش شمالی، شهرستان نوشهر در بخش شرقی، شهرستان نور در بخش جنوب شرقی، استان قزوین در بخش جنوبی و شهر تفریحی تنکابن در بخش غربی این شهرستان قرار دارد.

این مطلب را هم بخوانید
استان آذربایجان شرقی را بشناسیم

لازم به ذکر است که این شهرستان به دو بخش تقسیم می‌شوند، مرکزی و کلاردشت از بخش‌های این شهرستان می‌باشند.

جنگل‌های فین چالوس از بهترین جاهای دیدنی چالوس

جنگل‌های فین چالوس، معروف‌ترین جنگل ایران

در گذشته شهر چالوس را به دو نام شالوس و سالوش می‌شناختند. در واقع این شهر از توابع مناطق رویان و سرزمین طبرستان به شمار می‌رود. برای دفع حمله دیلمان، در این مکان پادگان نظامی و قلعه‌های مستحکمی ساخته شده‌است.

البته پس از مدت‌ها تحت سلطه دیلمان درآمد. در اطراف جاده چالوس، یکی از معروف‌ترین پارک‌های جنگلی کشور به نام، پارک جنگلی فین چالوس وجود دارد.

اقامت در سوئیت ساحلی در چالوس

این پارک جنگلی در بین اهالی چالوس و بسیاری از گردشگرانی علاقه زیادی به مناطق شمالی کشور دارند، بسیار حائز اهمیت است. شما در مسیر جنگل‌های فین چالوس می‌توانید از زیبایی‌ها و مناطق دیدنی جاده لذت ببرید.

استراحتگاه جاده چالوس شرایط رفاهی بسیار خوبی را برای گردشگرانی که مقصد تفریح خود را جنگل‌های فین انتخاب کرده‌اند، فراهم کرده‌است.

سفر به جنگل‌های فین چالوس

اگر عکس‌های جنگل‌های فین چالوس را ببینید، متوجه خواهید شد که چرا این منطقه سرسبز در شمال ایران مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. شرایط و موقعیت خوبی که پارک جنگلی فین چالوس دارد، باعث می‌شود عده زیادی از مردم در ایام اوقات فراغت، روزهای تابستان و به ویژه سیزده به در به این منطقه سفر کنند.

اقلیم‌شناسی جنگل‌های فین چالوس

اگر پارک جنگلی فین چالوس را از نظر موقعیت جغرافیایی و اقلیم‌شناسی بررسی کنید، می‌بینید که بخش مهمی از آن به عنوان آبخیز و عرصه جنگلی اطراف رودخانه چالوس محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌ها مهمی که باعث به وجود آمدن آب و هوای معتدل در این منطقه شده‌است، جریان رودخانه چالوس می‌باشد.

صدای آب در کنار طبیعت سرسبز جنگل‌های فین چالوس، بهترین لحظات را برای گردشگران این منطقه رقم خواهد زد.

نمایی از جنگل‌های فین چالوس در شمال

اگر به دنبال کلبه جنگلی در جنگل‌های فین چالوس هستید، باید به قسمت اردوگاه این پارک بروید. کلبه‌های و اقامتگاه‌های بوم گردی متنوعی در این مکان وجود دارد، که مسافران زیادی برای اقامت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید، محل نصب چادر در چالوس را پیدا کنید، باید به سمت آلاچیق‌های اطراف کلبه‌های بروید. وجود امکانات رفاهی در دل مناطق سرسبز این جنگل، حال و هوایی غیر قابل توصیف را به وجود آورده‌است.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان برای خرید پتو در تهران

آبشارسواسره چالوس

اقامت و استراحتگاه جاده چالوس

حالا که با یکی دیگر از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان چالوس آشنا شدید، سؤالاتی در مورد سفر به این منطقه برای شما مطرح می‌شود؛ که از چه طریقی از این منطقه گردشگری بازدید کنیم؟ یا اینکه چگونه اقامتگاهی مقرون به صرفه را پیدا کنیم؟ برای این که سفر خوبی به جنگل‌های فین چالوس داشته باشید، ابتدا اقامتگاه خود را انتخاب کنید.برای شناخت بیشتر چالوس بهتراست که صفحه راهنمای سفر به چالوس را نیز مطالعه کنید.

اجاره ویلا در چالوس از طریق سایت سپنجا با ارزان‌ترین قیمت، از جمله خدمات مهم این سامانه است که به گردشگران ارائه می‌شود. در این سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا، اقامتگاه‌ها در دسته بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. شما با ورود به سایت سپنجا می‌توانید، اطلاعاتی کاملی از انواع اقامتگاه و استراحتگاه جاده چالوس را به‌دست آورید، سپس برای انتخاب هر کدام از آن هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

اقامت در جنگل‌های فین چالوس

کلام آخر

سفر به چالوس و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر، بهترین گزینه سفر گردشگران به شمال کشور می‌باشد. در گشت و گذاری که از جنگل‌های فین چالوس داشتیم، دیدیم که این مناطق از خاص‌ترین جاذبه‌های تفریحی شهرستان چالوس به شمار می‌رود، البته شهر چالوس جاذبه‌های دیگری هم دارد، که هنوز بسیاری از گردشگران از آن‌ها بی خبرند.

برای بازدید مناطق کمتر دیده شده، می‌توانید صفحه مکان‌های ناشناخته چالوس را مطالعه کنید.

ما در بخش نظرات سایت سپنجا منتظر دیدگاه‌ها و تجربیات شما درباره جنگل‌های فین چالوس و جاذبه‌های گردشگری آن هستیم. نظرات شما به ما و سایر کاربران کمک می‌کند، تا بتوانیم جاذبه‌های طبیعی بیشتری از این شهر شمالی در سایت به اشتراک بگذاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا