دیدنی های مازندران

آبشار سواسره، بهشتی در چالوس

آبشار سواسره، بهشتی در چالوس

از شگفتی های مناطق شمالی ایران می توان به آبشار های متعدد آن اشاره کرد که باعث شده هر ساله تنها برای بازدید از این آبشار ها طبیعت گردان زیادی به این منطقه بیایند.

آبشار سواسره در شهرستان نور قرار دارد به عنوان یکی از جذاب ترین آبشار های شمال ایران شناخته شده است. اگر تا انتهای این مقاله همراه سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا باشید. حقایق جالبی را درباره این آبشار مطالعه خواهید کرد.

جاهای دیدنی چالوس، آبشار های منحصر به فردی را در خود جای داده است، اما آبشار سواسره یکی از متفاوت ترین جاذبه های گردشگری است که با دیدن چشم‌انداز های بکر و هیجان انگیز آن روحتان تازه خواهد شد.

این آبشار در محدوده نواحی بلده واقع شده است و ارتفاعی نزدیک به ۱۰۰ متر دارد. آیا می دانید چرا نام آبشار، سواسره است؟ به دلیل قرار گرفتن این آبشار در روستا سواسره و منطقه کوهستانی آن موجب شده سواسره نام گذاری شود یعنی نسیم صبحگاهی! اهالی چالوس و کسانی که شهر چالوس برای سفر انتخاب می کنند تنها با عبور از مسافتی ۵۵ کیلومتری می توانند به این آبشار برسند.

کدام راه برای دسترسی به آبشار روستای سواسره بهتر است؟

شما می توانید دو مسیر برای رسیدن به آبشار سواسره انتخاب کنید. در مسیر اول برای رسیدن به روستای سواسره و آبشار آن باید جاده هراز را طی کنید تا به شهر های آمل و پس از آن محمودآباد و نور برسید.

این مطلب را هم بخوانید
پارک جنگلی فین چالوس، سرسبز‌ترین پارک شمال ایران

در انتهای مسیر بعد از پشت سر گذاشتن نور منطقه بلده و سواسره را خواهید دید. مسیر دوم برای افرادی که در مسیر سفر به چالوس هستند بسیار مناسب است آن ها کافیست ۵۵ کیلومتر مسافت طی کنند تا به آبشار سواسره برسند.

 

نمایی از منطقه آبشار سواسره

مناسب ترین زمان برای سفر به روستای سواسره

در همه فصول سال نمی توانید مانع رفتن طبیعت گردان دو آتیشه به سفر مناطق شمالی به خصوص آبشار ها شوید. تصور کنید از این آبشار با دیدنی های جذابی که دارد از ارتفاعی که آب ریزش می کند تا چشم‌انداز های مختلفی که دارد بازدید نکنید به شدت پشیمان خواهید شد.

در همه فصول سال امکان سفر به جاذبه گردشگری وجود دارد. چه در زمستان که طبیعت این منطقه یخ می زند و باید با امکانات کمپ و لباس گرم به سواسره بیایید و چه در سایر فصل ها که می توانید برای چند روز هم که شده در این مکان اقامت داشته باشید.

سپنجا به شما پیشنهاد می کند برای این که سفر راحت تری را به جاهای دیدنی و مکان های ناشناخته چالوس تجربه کنید، فصل های تابستان و بهار برای سفر این منطقه و بازدید از آبشار سواسره انتخاب نمایید.

 

جمع‌بندی: در سواسره کجا بمانیم؟

حالا که با خواندن این مقاله سپنجا تصمیم سفر به آبشار سواسره را گرفته اید برای رزرو ویلا در چالوس از طریق سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا اقدام کنید و بهترین خانه و اقامتگاهی را که می پسندید بر اساس سلیقه و بودجه و نوع سفر خود انتخاب نمایید.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین روستای تنکابن

سپنجا این امکان را به وجود آورده است تا درکوتاهترین زمان محل اقامت ایده آلتان را در هر کجای ایران پیدا کنید و خیال خود و اعضای خانواده تان را از این بابت راحت کنید! در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراهتان است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید.

اگر تصمیمتان برای بازدید از آبشار سواسره جدی است، پیشنهاد می کنم حتما مطلب”راهنمای جامع و کامل سفر به چالوس” ما را مطالعه کنید! همچنین اگر علاقه دارید می توانید تجربیات و نظرات خود پیرامون مکان ها و جاهای دیدنی چالوس در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران

درباره “آبشار سواسره، بهشتی در چالوس” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا