دیدنی های چابهار

تالاب لیپار ؛ اعجاب انگیز ترین جاذبه ایران

محال است که تا کنون چیزی درباره چابهار نشنیده باشید. چابهار مانند نامش است، شهری بندری که با آب و هوای عالی و بهاری خود گردشگران بسیار زیادی را همه ساله به خود جذب می کند. چابهار علاوه بر گردشگران داخلی، مورد توجه گردشگران خارجی نیز می باشد.

عوامل زیادی دست به دست هم داده اند و سبب محبوبیت این شهر در بین گردشگران شده اند. از مهمترین این عوامل می توان به جاذبه های خاص و منحصر به فرد چابهار اشاره کرد. جاذبه هایی که در هیچ جای دیگر یافت نمی شود. هدف از این مقاله، معرفی تالاب لیپار یا دریاچه صورتی چابهار است.

جاذبه ای که از اصلی ترین دیدنی های چابهار به حساب می آید و از نادر ترین عناصر طبیعت  جهان است. جالب است بدانید، دریاچه صورتی چابهار، تنها در ۴ نقطه دنیا وجود دارد که یکی از آن ها در کشورمان واقع شده است. پس حیف است که این دیدنی نادر و شگفت انگیز را از دست بدهیم. با سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت، خانه مبله و … سپنجا همراه باشید تا به تالاب لیپار سفر کنیم و آن را بیشتر بشناسیم.

تالاب صورتی لیپار را از نزدیک ببنید
تالاب لیپار

آدرس دریای صورتی چابهار

دریاچه صورتی چابهار، که افراد محلی آن را چهبار خطاب می کنند در استان سیستان و بلوچستان کشورمان واقع شده است و جزو مناطق آزاد به شمار می آید. برای بازدید از تالاب صورتی، تنها لازم است که به چابهار بروید. سپس در مسیر ساحلی چابهار به گواتر و پس از روستای رمین، به مقصد می رسید. کوله بار سفرتان را ببندید؛ چرا که تالاب صورتی جایی نیست که بتوان از آن گذشت.

برای رسیدن به چابهار راه های متفاوتی در پیش دارید؛ در واقع سفر آسان و لذت بخشی پیش رویتان قرار گرفته است. هم می توانید به صورت زمینی و هم می توانید به صورت هوایی خودتان را به چابهار برسانید. اگر مسیر زمینی انتخاب شما باشد، ابتدا باید از زاهدان، کرمان و بندرعباس عبور کنید و سپس به چابهار برسید.

در این سفر می توانید علاوه بر لذت بردن از دیدنی های مقصدتان، از جاذبه های شهر هایی که در مسیرتان هم قرار دارند استفاده کنید. اگر ساکن تهران هستید باید بدانید تا چابهار، ۱۹۶۱ کیلومتر پیش رویتان است. پس از آن ساحل لیپار، تنها ۱۵ کیلومتر از مرکز بندر چابهار فاصله دارد. دریاچه صورتی چابهار، دریاچه ای که علاوه بر زیبایی خودش، طبیعت اطراف آن نیز هر گردشگری را به وجد خواهد آورد.

این مطلب را هم بخوانید
حقایقی در مورد پارک دلفین های کیش ، دلفاریوم کیش+ تصاویر واقعی

 مطالعه کنید: بندر بریس

 دریاچه لیپار

همانطور که گفتیم، لیپار جاذبه ای منحصر به فرد است که تنها ۴ مورد از آن در دنیا وجود دارد. تالاب لیپار که در کرانه دریای عمان قرار گرفته است، به علت رنگ خاص مورد توجه بسیاری از افراد است. لیپار جزو آن دسته از جاذبه های عجیب غریب است که مردمان عادت به دیدن آن ندارند. چرا باید تالاب لیپار را برای مقصد گردشگری تان انتخاب کنید؟ در این مقصد شما دیده های همیشگی تان را کنار می گذارید و رنگ آبی آب را فراموش می کنید. افراد بسیار زیادی هستند که به دنبال تجربه های جدید و متفاوت هستند. سفر به چابهار یکی از آن تجربه هاست.

 

تالاب زیبا و صورتی لیپار در چابهار
تالاب لیپار

بهترین زمان بازدید از دریاچه صورتی چابهار

یکی از علل محبوبیت چابهار، آب و هوای فوق العاده آن است. به چابهار، شهر همیشه بهار می گویند. فرقی نمی کند در کدام فصل از سال هستیم، در چابهار همیشه آب و هوای بهاری را تجربه خواهیم کرد. با وجود این باز هم تفاوتی در دمای هوا وجود دارد.

از آن جا که جنوب کشور به طور کلی دارای اقلیمی گرم سیر است، در فصول گرم سال، این گرمای هوا به اوج خود می رسد. بنابراین برای گردشگرانی که در نقاط دیگر ایران ساکن هستند، شاید این گرمای هوا قابل تحمل نباشد. از این رو بهترین فصل سفر به چابهار و بازدید از تالاب لیپار فصول سرد سال و اول بهار است.

علت رنگ تالاب لیپار

آن چیزی که این تالاب را از هر دیده و جاذبه دیگری متفاوت می کند، رنگ خاص آن است. شاید برایتان سوال باشد علت رنگ تالاب لیپار چیست؟ عوامل زیادی هستند که در این تغییر رنگ دخیل هستند، اما فعالیت پلانکتون ها را می توان یکی از عوامل اصلی آن در نظر گرفت. همچنین مواد آلی و معدنی بسیار زیادی وجود دارند که از خور های خلیج وارد این منطقه می شوند.

علت دیگر قرمزی آب، وجود نوعی از تاژکداران در آب است که در برخی از ماه های سال تعدادشان بسیار زیاد می شود. تاژک داران گونه ای از موجودات بسیار ریز هستند که با چشم غیر مسلح امکان دیده شدنشان وجود ندارد. آب تالاب لیپار بسیار شور است، آنقدر شور است که مردم محلی آن منطقه نمک آن را می فروشند.

این مطلب را هم بخوانید
غار سهولان مهاباد | جلوه ای از طبیعت آذربایجان غربی

همچنین در اطراف تالاب لیپار، باتلاقی است که ممکن است ماشین نتواند از آن عبور کند و گیر کند. بنابراین احتیاط کنید و تا حد ممکن با ماشین از آنجا عبور نکنید.

تالاب لیپار

هتل لیپار

اگر از انتخاب تالاب لیپار مطمئن شدید، شاید مسئله دیگری که برایتان پیش بیاید، امکانات رفاهی تالاب لیپار در چابهار باشد. اگر بخواهیم نگاهی به امکانات توریستی فراهم شده در این منطقه بیندازیم، باید بگوییم که مجتمعی رفاهی در این منطقه وجود دارد که از دو سالن برای اردو های دانش آموزی، فضای سبز، سرویس های بهداشتی، سوئیت ها، آلاچیق ها، سکوی مخصوص رصد ستارگان و …. تشکیل شده است.

همه چیز در این سفر برای شما فراهم شده است؛ تنها کافی است اراده کنید، کوله بارتان را ببندید و یکی از هیجان انگیز ترین سفر هایتان را بسازید.

جالب است بدانید، در کنار خود تالاب لیپار، در مسیر رسیدن به آن جاذبه های اعجاب انگیز دیگری وجود دارد که می توانند شما را به خود جذب کنند. جاذبه هایی مانند کوه های مریخی که به دلیل زیبایی مثال نزدنی آن ها به کوه های مینیاتوری هم معروفند.

اقامت در چابهار

یکی دیگر از انتخاب های پیش رویتان اقامت در شهر زیبای چابهار است. با این روش نه تنها از جاذبه های گردشگری این شهر، بلکه از تالاب لیپار هم بهره مند می شوید. بدین منظور می توانید از سامانه سپنجا کمک بگیرید. سپنجا این امکان را برایتان به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان و با مقرون به صرفه ترین قیمت ها، محل اقامت ایده آلتان را در شهر مورد نظرتان پیدا کنید.

کلام آخر

برای این سفر، تنها کافی است اقدام به رزرو سوئیت در چابهار کنید و در صورت وجود هر گونه سوالی با پشتیبانی سپنجا در ارتباط باشید. اگر تجربه ای در زمینه بازدید از تالاب لیپار و چابهار دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید. راستی توصیه می کنیم، پیش از سفرتان به چابهار، حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا