جاهای دیدنی ایران

بهترین پیست های اسکی ایران برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ورزش اسکی فقط برای قشر مرفه جامعه است. اما پیست‌های اسکی ایران به دلیل امکانات رفاهی بسیار تنها برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی نیست. بلکه تمام اعضای خانواده می‌توانند یک روز به یادماندنی را در این مکان داشته باشند. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با بهترین پیست های اسکی ایران آشنا کنیم تا بتوانید در نزدیک ‌ترین پیست اسکی محل زندگی خودتان، از امکانات رفاهی این مجموعه استفاده کنید.

بهترین پیست های اسکی ایران

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تفریح و رفتن به طبیعت فقط مختص دو فصل بهار و تابستان است. اما فصل پاییز و زمستان، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اسکی سواری جزو یکی از بهترین و جذاب‌ترین ورزش های زمستانی است. همین ویژگی باعث شده است تا بسیاری از کشورهای دنیا، اقدام به ساخت پیست های مصنوعی کرده‌اند.

در نتیجه با دریافت هزینه‌ی بسیار بالایی به مردم اجازه می‌دهند که از امکانات این مجموعه‌ها برای خوش‌گذرانی و اقامت کوتاه مدت استفاده کنند. حال که ایران زیبای ما دارای پیست‌های اسکی طبیعی است؛ بنابراین حیف است که شما از این مجموعه‌ها بی اطلاع باشید.

اگرچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اسکی یک ورزش گران است، اما شما می‌توانید به صورت کاملا اقتصادی از این ورزش هیجان‌انگیز لذت ببرید. کشور ما ایران که به کشور چهار فصل معروف است، دارای پیست های اسکی بسیار زیادی است. به طوری که بسیاری از افراد از سراسر دنیا را به سمت خودش جذب کرده است. از جمله بهترین پیست های اسکی ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین پیست های اسکی ایران

پیست اسکی دیزین

وقتی نام دیزین به گوش هر کسی می‌خورد، مطمئنا به یاد برف و سفیدی می‌افتد. پیست اسکی دیزین نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه بسیار مشهور است.  به طوری که پیست اسکی دیزین، به عنوان یکی از بهترین پیست های ایران شهرت دارد. این پیست که به عنوان اولین پیست اسکی خاورمیانه محسوب می‌شود، به عنوان محلی برای برگزاری مسابقات بین المللی از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تایید قرار گرفته است.

امکانات لوکس و رفاهی بسیار در کنار شیب مناسب و درازای مسیر از جمله دلایلی است که باعث شده است تا این پیست به عنوان میزبانی برای مسابقات معروف جهانی انتخاب شود.

بسیاری از پایتخت نشینان، پیست اسکی دیزین را جزو یکی از پیست‌ های اسکی تهران می‌شناسند. اما فاصله این پیست تا تهران بسیار زیاد است. اما به طور واقعی این پیست متعلق به استان البرز است. رفتن به پیست دیزین فقط مختص به فصل زمستان نیست. بلکه شما می‌توانید در فصول گرم سال از این پیست دیدن کنید. در فصل‌های گرم سال، مسابقات اسکی روی چمن در این مکان برگزار می‌شود که بسیار تماشایی است.

از آنجایی که پیست اسکی دیزین به عنوان یکی از بزرگترین پیست های اسکی ایران به شمار می‌رود؛ بنابراین امکانات رفاهی بسیاری متناسب با هر سلیقه‌ای دارد. مسیر رفتن به پیست دیزین به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران بسیار زیاد است. اما بهترین مسیر از سمت اتوبان بابایی به سمت لشکرک و فشم است. چرا که در زمستان معمولا برف زیاد بوده و مسیرهای دیگر معمولا مسدود است.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

پیست دیزین

پیست اسکی توچال

اگر به دنبال یکی از بهترین مناطق برای اسکی در دل پایتخت هستید، پیست اسکی توچال را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این پیست اسکی در مناطق شمالی تهران و در ارتفاعات ولنجک قرار گرفته است.

یکی از جذابیت‌های این پیست مسیر دسترسی به آن است. به این دلیل که برای رسیدن به پیست اسکی توچال مجبور هستید که از تله کابین آن استفاده کنید. تجربه‌ای بی‌نظیر در دل زمستان که قطعا یک روز به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. همین ویژگی باعث شده است تا این پیست به عنوان یکی از محبوب‌ ترین پیست های اسکی ایران شناخته شود.

ایستگاه ۷ تله کابین توچال از اواسط آبان ماه و تا آخر بهار میزبان علاقه‌مندان به ورزش اسکی روی برف است. اما بهتر است که قبل از رفتن به این پیست حتما از میزان برف و بارش این منطقه اطلاع داشته باشید تا برای رسیدن به این منطقه سختی نکشید.

اگر تجربه رفتن به این پیست اسکی را داشته باشید، متوجه خواهید شد که امکانات این پیست در ردیف پیست‌های اسکی خارج از کشور است. وجود هتل، رستوران، مدرسه اسکی، سورتمه و وطولانی‌ترین خط تله کابین و غیره از جمله امکاناتی است که این مکان را به یکی از بهترین پیست های اسکی ایران تبدیل کرده است.

مسیر دسترسی به پیست اسکی توچال از بزرگراه چمران به سمت شمال است. این مسیر را تا رسیدن به خیابان یمن ادامه دهید. در انتهای خیابان ولنجک مسیر مجموعه توچال است.

توجه به این نکته ضروری است که اگر قصد دارید تا کودک خود را با این ورزش هیجان‌انگیز آشنا کنید، حتما قبل از برنامه‌ریزی با مربیان مدرسه اسکی مشورت کنید. چرا که سردی هوای منطقه برای آموزش کودکان زیر ده سال مناسب نیست.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاذبه های دیدنی آذربایجان غربی

پیست توچال

پیست اسکی شمشک

اگر به دنبال یکی از بهترین مناطق برای اسکی در ایران هستید، پیست اسکی شمشک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از نگاه فدراسیون جهانی اسکی، بعد از پیست دیزین، پیست اسکی شمشک به عنوان محبوب ترین پیست اسکی شناخته شده است.

اگر در شمال شرق تهران زندگی می‌کنید و می‌خواهید یک آخر هفته هیجان‌انگیزی داشته باشید، از نظر مسافت شمشک به شما بسیار نزدیک است. فاصله این پیست از پایتخت نزدیک ۵۷ کیلومتر است. پیست شمشک به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران علاوه بر پیست روزانه، پیست شبانه نیز دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید که در یک ساعت خلوت از برف و اسکی لذت ببرید، ساعت ۱۸ تا ۲۲ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مسیر دسترسی به پیست شمشک از اتوبان بابایی به سمت لشکرک است. این مسیر را ادامه داده تا به میگون برسید. در مسیر رفتن به درود به کمک تابلوهای راهنما می‌توانید خودتان را به پیست اسکی شمشک برسانید.

اطلاعات بیشتر: پیست اسکی شمشک کجاست؟

پیست شمشک

پیست اسکی دربندسر

همه‌ی ما لذت آمدن برف را به تعطیلی مدارس و برف بازی می‌دانیم. اما همه لذت بارش برف به این موارد ختم نمی‌شود. اگر ساکن تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم که برای یک بار هم که شده اسکی در ارتفاعات دربندسر را تجربه کنید. این پیست به عنوان یکی از بزرگ ترین پیست های اسکی ایران شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های خوب این مجموعه داشتن امکانات و بخش‌های متنوع برای هر نوع سلیقه و مهارت است. برای همین منظور، مدیریت این مجموعه برای افراد مبتدی ۲۵ درصد، برای افراد حرفه ای ۲۵ درصد و برای افراد پیشرفته در حدود ۵۰ درصد زمین در نظر گرفته است.

از جمله امکانات این مجموعه به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران می‌توان به یک دستگاه تله اسکی بشقابی، دو دستگاه تله اسکی چکشی، سه دستگاه تله سیژ، یک دستگاه تله کابین ۱۲ نفره و پیست اسکی شبانه اشاره کرد. همین ویژگی باعث شده است تا این پیست در مقایسه با سایر مجموعه‌ها در نوع خود بی‌نظیر باشد.

برای دسترسی به پیست اسکی دربندسر باید به منطقه شمشک بروید. فاصله این پیست از پایتخت تنها ۳۵ کیلومتر است.

پیست اسکی آبعلی

وقتی اسم آبعلی می‌آید، همه به یاد دوغ‌های گازدار و خنکش می‌افتند. یکی از قدیمی ترین پیست های اسکی ایران پیست اسکی آبعلی است که قدمتی ۶۰ ساله دارد. ارتفاعات آبعلی زمانی که پوشیده از برف است، برای علاقه مندان به ورزش‌های زمستانی یک گزینه پیشنهادی مناسب است؛ بنابراین بهترین زمان برای اسکی، از اواسط دی تا اواخر اسفند است. در غیر این زمان پیست آبعلی برای اسکی مناسب نیست.

از جمله امکانات این مجموعه به عنوان مجهزترین پیست اسکی ایران می‌توان به یک تله کابین،  ۳ تله اسکی چکشی، ۵ تله اسکی بشقابی و یک تله سیژ اشاره کرد.

برای دسترسی به پیست اسکی آبعلی به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران می‌توانید هم مسیر جاده فیروزکوه و هم مسیر جاده هراز را انتخاب کنید؛ بنابراین اگر به دنبال یک سفره یک روزه جذاب و هیجان‌انگیز در فصل زمستان هستید، می‌توانید برنامه خود را جوری تنظیم کنید که به مدت یک شب در فیروزکوه ویلا اجاره کنید.

پیست آبعلی

پیست اسکی پولادکف

بسیاری از افراد شهر زیبای شیراز را با تخت جمشید و حافظ می‌شناسند. اما این شهر خوش آب و هوای ایران دارای یکی از بهترین پیست های اسکی است که می‌تواند بهترین تجربه را برای شما به ارمغان بیاورد.

این پیست اسکی در شهرستان سپیدان استان فارس واقع شده است و با داشتن امکانات بسیار از جمله هتل چهار ستاره، ۸ دستگاه موتور برفی، تله کابین، زیپ لاین، رستوران، ۲ دستگاه تله اسکی و غیره به یکی از محبوب ترین پیست های ایران تبدیل شده است.

علاوه بر این، پیست اسکی پولادکف بعد از پیست اسکی دیزین جزو بزرگ ترین پیست ایران به شمار می‌رود. به طوری که این پیست در سال‌های اخیر میزبان برخی مسابقات بین‌المللی اسکی کشور شده است. برای دسترسی به این پیست به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران باید از شیراز به سمت سپیدان حرکت کنید. نرسیده به شهر اردکان، به کمک تابلوهای راهنما می‌توانید به این پیست زیبا و منحصر به فرد برسید.

مطالب مرتبط: هواشناسی پولادکف سپیدان آنلاین – آب و هوای سپیدان الان چگونه است؟

پیست اسکی خوشاکو

اگر شما هم فکر می‌کنید که بهترین پیست اسکی ها فقط مختص پایتخت است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. یکی از محبوب ترین پیست اسکی در شمال کشور پیست اسکی خوشاکو است که در منطقه برف‌گیر راژان استان ارومیه قرار گرفته است. در نزدیکی این پیست اسکی جذاب، دو پیست سهند و آلوارس وجود دارد که تنها با ۳ تا ۵ ساعت رانندگی می‌توانید به این دو پیست برسید.

این پیست اسکی ۳۴ کیلومتر از سمت غرب ارومیه فاصله دارد؛ بنابراین برای رفتن به پیست اسکی خوشاکو کافی است تا به منطقه راژان بروید. تابلوهای راهنما موجود در مسیر شما را به روستایی هم نام با این پیست می‌رساند.

پیست خوشاکو

پیست اسکی فریدون شهر

در نزدیکی شهر اصفهان، پیست اسکی فریدون شهر قرار دارد. این پیست جزو تنها پیست مجهز این استان به شمار می‌رود که برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی یک مکان مناسب است. از جمله امکانات این پیست می‌توان به تله سیژ، بالابر بشقابی، دستگاه برف کوب، زیپ لاین، رستوران، پارکینگ، واحدهای اقامتی و غیره اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
دره خزینه لرستان | گرند کانیون ایران + تصاویر

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پیست به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران می‌توان به مدرسه اسکی آن اشاره کرد. مربیان حرفه‌ای در کنار امکانات عالی خود باعث شده است تا این مجموعه برای علاقه‌مندان به اسکی و ورزش‌های زمستانی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد.

برای رفتن به پیست اسکی فریدون شهر کافی است تا ۱۸۰ کیلومتر از غرب اصفهان دور شوید تا به فریدون شهر برسید. در فاصله ۶ کیلومتری از این منطقه در ارتفاعات گردنه روستای چغیورت پیست اسکی مجهز اصفهان قرار گرفته است.

پیست اسکی آلوارس

در دامنه کوه سبلان در سرعین اردبیل، یک پیست اسکی بسیار زیبا و دیدنی به نام آلوارس وجود دارد. امکانات این پیست شامل بالابر، تله سیژ و غیره باعث شده است تا این منطقه به یکی از دیدنی‌ ترین پیست های اسکی ایران تبدیل شود. یکی از ویژگی‌های مثبت پیست اسکی آلوارس وجود مدرسه اسکی در آن است. همچنین هزینه یادگیری در این منطقه نسبت به سایر پیست های اسکی بسیار پایین‌تر است.

برای دسترسی به این پیست باید به سمت مرکز اردبیل بروید. در ۲۵ کیلومتری شهر سرعین، بعد از روستاهای گاریز و علیداشین پیست زیبا و هیجان‌انگیز آلوارس قرار گرفته است.

پیست اسکی چلگرد

یکی از بهترین پیست های اسکی ایران در بخش مرکزی ایران و در دل شهرکرد قرار دارد. زمانی که دامنه‌های زاگرس پر از برف می‌شود، پیست اسکی چلگرد قابل استفاده خواهد بود. از جمله امکانات ویژه این پیست می‌توان برف کوب، دستگاه‌های بالابر به طول ۲۰۰ متر و تله اسکی اشاره کرد. مسیر دسترسی به این پیست در استان چهار محال بختیاری به سمت کوهرنگ است.

پیست اسکی کاکان

در دامنه‌های زاگرس و قله دنا یک پیست اسکی منحصر به فردی به نام کاکان وجود دارد که تمام علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی را به سمت خودش جلب کرده است. این پیست اسکی به دلیل دارا بودن امکانات بسیار مانند تله اسکی بشقابی، محل اقامت و رستوران یک روز به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین زمان برای رفتن به این پیست اسکی وقتی است که برف زمستانی شروع به باریدن می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اوایل دی ماه تا اوایل بهار را برای استفاده از این پیست انتخاب کنید.

پیست کاکان

پیست اسکی سهند

یکی از جدیدترین پیست اسکی در تبریز پیست اسکی سهند است. این پیست که به تازگی در حال تجهیز شدن است، با امکانات منحصر به فرد خود به یکی از بهترین پیست های اسکی ایران تبدیل شده است. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به هتل پنج ستاره، دستگاه‌های بالابر، مجموعه های آپارتمانی و اقامتی، اماکن ورزشی و غیره اشاره کرد. این پیست در ۳۹ کیلومتری تبریز قرار دارد و تنها ۴۰ کیلومتر دورتر از تبریز است.

پیست اسکی بیجار

اگر به فکر یک سفر زمستانی با تفریحات جذاب هستید، استان کردستان را به دلیل داشتن پیست اسکی بیجار به شما پیشنهاد می‌دهیم. این پیست اسکی زیبا بر روی کوه نسار در شهر بیجار قرار گرفته است و به عنوان یکی از تفریح‌گاه‌های مهم استان کردستان به شمار می‌رود. از جمله امکانات این پیست می‌توان به هتل، رستوران، تله کابین، تله سیژ، پارکینگ عمومی و غیره اشاره کرد.

پیست اسکی تاریک دره

شهر همدان به عنوان یکی از مناطق سردسیر ایران دارای یک پیست اسکی برای علاقه‌مندان به ورزش اسکی است. این پیست در مسیر دره عباس آباد و گنج نامه قرار دارد و با امکانات منحصر به فرد خود به یکی از مراکز تفریحی این شهر تبدیل شده است. اگر قصد رفتن به این پیست را دارید باید فصل زمستان و اوایل بهار را انتخاب کنید. چرا که این مجموعه در این ماه‌ها فعال است.

پیست اسکی شیرباد

یکی از بهترین پیست های اسکی ایران در شرق کشور، یعنی مشهد، پیست اسکی شیرباد است که با طول ۱۲۰۰ متری خود در ارتفاعات رشته کوه بینالود قرار گرفته است. این پیست اسکی معمولا از آذر تا اوایل ماه فروردین فعال است و شما می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

پیست اسکی پیام

یکی از قدیمی ترین پیست های ایران پیست اسکی پیام مرند است که با ۴۵ سال سابقه توانسته است بسیاری از علاقه‌مندان به این ورزش را به این منطقه جذب کند. از جمله امکانات رفاهی این منطقه می‌توان به انواع دستگاه‌های بالابر برای تمامی افراد، دستگاه تلکس مخصوص خانم‌ها، رستوران، پارکینگ، پل روگذر ورودی پیست، آموزش پیست به افراد مبتدی و کودکان، اسنوبرد مارپیچ و غیره اشاره کرد.

پیست پیام

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا به معرفی پیست های اسکی ایران پرداختیم. اسکی جزو آن دسته از ورزش‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی است که باید برای یک بار هم که شده، آن را تجربه کنید تا لذت آن را بچشید. اگر تا به حال راهی پیست های ایران نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که این فرصت را در زمستان امسال از دست ندهید. همچنین اگر تجربه رفتن به یکی از بهترین پیست های اسکی ایران را دارید، زیر همین پست تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا