جاهای دیدنی ایران

انتخاب بهترین زمان سفر به جنوب

از مکان‌های گردشگری جذاب برای گشت و گذار، شهرهای جنوبی هستند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید بهترین زمان سفر به جنوب فصل زمستان است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. شهرهای جنوبی در تمامی فصل‌ها زیبایی منحصر به فردی دارند؛ بنابراین شما می‌توانید علاوه بر فصل زمستان، پاییز و بهار و حتی تابستان را برای مسافرت به این مناطق شگفت‌انگیز انتخاب کنید.

ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با بهترین فصل‌های شهرهای نوار ساحلی خلیج فارس تا دریای عمان آشنا کنیم تا در کنار لذت بردن از آب و هوای خنک آن، یک سفر تمام و کمال را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به جنوب چه زمانی است؟

خاطرات بسیاری از افراد از سفر به شهرهای ساحلی شمالی است. این در حالی است که سواحل نیلگون خلیج فارس نیز از زیبایی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند. برخلاف سواحل شمالی، شما می‌توانید در پاییز و زمستان انواع تفریحات آبی را در جزایر شگفت‌انگیز این منطقه تجربه کنید. همچنین از تماشای غروب و طلوع خورشید در این مناطق لذت ببرید.

البته سفر به جنوب تنها به سواحل خلیج فارس و دریای عمان ختم نمی‌شود. بلکه بسیاری از شهرهای جنوبی ایران از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند که یک سفر به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورند. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که بهترین زمان سفر به جنوب کدام فصل است، باید بگوییم که بستگی به مقصد شما دارد.

بهترین زمان سفر به جنوب

به عنوان مثال شما می‌توانید یک سفر بهاری را در دل زمستان در برخی از شهرها از جمله کیش، قشم، هرمز و غیره تجربه کنید. البته این در صورتی است که عاشق دریا و شهرهای ساحلی باشید. در غیر این صورت می‌توانید کرمان، خوزستان، سیستان بلوچستان، فارس و غیره را برای سفر انتخاب کنید.

بهترین زمان برای سفر به قشم

اگر عاشق سفر دریایی هستید، سفر به قشم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. گرمی هوا در قشم به اندازه‌ای است که بهتر است اواخر پاییز تا اوایل بهار را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. خنکی مطبوع هوا یک سفر فوق‌العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد. این جزیره زیبا و دیدنی در کنار طبیعت بکر و سواحل بی‌نظیر، مراکز خرید بسیاری دارد؛ بنابراین هر چیزی که از یک سفر بی‌نظیر انتظار دارید، در قشم یکجا جمع شده است.

 شکم‌گردی بخش دیگری از سفر به قشم است. شما می‌توانید در این سفر انواع غذاهای دریایی با عطر و طعم منحصر به فرد را تجربه کنید. در صورت سفر به این جزیره، دیدن جزایر ناز را از دست ندهید. تماشای شنای دلفین‌ها و قدم زدن در ساحل سرخ هرمز از دیگر تجاربی است که جای دیگری آن را تجربه نخواهید کرد. قشم این سرزمین شگفتی‌ها، جاذبه‌های دیدنی و فراموش‌نشدنی بسیار زیادی دارد.

برای اجاره سوئیت در قشم روی لینک کلیک کنید.

جاذبه های گردشگری قشم

جزیره قشم در لیست بهترین جزایر ایران با جاذبه های گردشگری متنوع و ارزشمند قرار دارد. زیبایی های طبیعی و تاریخی زیادی در این جزیره وجود دارند که موجب درخشش هرچه بیشتر قشم در بین مناطق جنوبی کشور شده‌اند. چیزی که به محبوبیت قشم در بین گردشگران افزوده است، فرهنگ غنی ساکنان این جزیره و آب و هوای معتدل آن است. به همین خاطر شما اگر در فصل های زمستان و بهار به این منطقه زیبا سفر کنید خواهید دید که توریست های زیادی از سرتاسر جهان پیش از شما خود را به قشم رسانده‌اند و مشغول بازدید از جاذبه های ارزشمند آن هستند.

اگر میخواهید جاذبه های این منطقه را در اوج زیبایی های خود ببینید، حتما به بهترین زمان سفر به جنوب توجه کنید، چرا که آب و هوای شرجی برخی از مناطق جنوبی ممکن است برای شما در فصل‌های تابستان و پاییز آزاردهنده و یا غیرقابل تحمل باشد.

اگر جایی شنیدید یا خواندید که از جزیره عجایب هفتگانه حرف می‌زنند، ذهن‌تان سمت جزایر قاره‌ها و یا کشورهای دیگر نرود، چرا که این لقب به جزیره قشم در ایران زیبای خودمان تعلق دارد. دلیل اعطای این لقب به جزیره قشم تنوع در طبیعت خارق العاده ای است که دارد. جاذبه های گردشگری قشم در یک لیست بلند بالا قابل ذکر و معرفی هستند و این نکته ممهمی است که شما در یک سفر نمیتوانید از همه جاذبه ها یا حتی بهترین جاذبه های این جزیره زیبا دیدن کنید. و یا حتی ممکن است دلتان بخواهد از یک جاذبه چندین بار دیدن کنید. بنابراین توصیه میکنیم پای ثابت سفر به قشم باشید تا بتوانید از طبیعت و تاریخ این جزیره زیبا بیشتر لذت ببرید.

از جمله بهترین جاذبه های گردشگری قشم دره ستارگان، غار نمکدان، جنگل‌های حرا، مقبره بی بی مریم، بام قشم، روستا و بندر لافت، سد گوران، روستای توریان، قلعه پرتغالی‌ها و… هستند که در مورد هر کدام از آنها میتوانید در دیگر مقالات سپنجا اطلاعات کاملی کسب کنید.

بهترین زمان سفر به جنوب

بهترین زمان برای سفر به چابهار

بهترین زمان سفر به جنوب همیشه فصل زمستان است. اما چابهار جزو یکی از عجیب‌ترین نقاط ایران به حساب می‌آید. این بندر در نزدیکی دریای عمان قرار گرفته است. شاید برای شما هم جای تعجب باشد که بدانید بندر چابهار جزو یکی از گرم‌ترین بندرها در زمستان و خنک‌ترین در تابستان به شمار می‌رود. همین موضوع باعث شده است تا این بندر عجیب و غریب با تمامی شهرهای ساحلی ایران کمی متفاوت باشد.

اگر قصد سفر به چابهار دارید، پیشنهاد می‌کنیم که ماه‌های دی و بهمن و همچنین فصل تابستان را انتخاب کنید. خوبی فصل زمستان این است که این منطقه خلوت و بکر است. در نتیجه می‌توانید با خیال راحت تمام قسمت‌های این بندر را ببینید و از طبیعت گردی و عکاسی نهایت لذت را ببرید.

اما اگر فقط برای خرید به این بندر می‌آیید، فصل تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از طرفی دیگر انواع جشنواره‌ها در این بندر در فصل تابستان برگزار می‌شود. همچنین آب و هوای این بندر در مرداد ماه بسیار خنک‌تر از سایر شهرهای جنوبی است؛ بنابراین شما می‌توانید در خنکای هوا از دیدنی‌های این منطقه لذت ببرید.

سفر به چابهار

یکی از بهترین جشنواره‌های تابستانی چابهار، جشنواره مونسون است که در آن می‌توانید با فرهنگ اصیل بلوچی آشنا شوید. مراکز خرید این منطقه در فصل تابستان رونق دیگری دارد. شما می‌توانید از انواع تخفیفات و جوایز بی‌شمار آن برخوردار شوید.

جاذبه های گردشگری چابهار

آیا تا به حال چیزی در مورد بندر اقیانوسی ایران شنیده‌اید؟ این بندر در شرق استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک شهر جنوبی واقع شده است. بله بندر چابهار همان بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه اقیانوس هند و دریای مکران واقع شده است. بندر چابهار توانسته یک موقعیت بازرگانی جهانی را شکل دهد که از بحث آن اگر بگذریم هرچند که بسیار پر اهمیت است به بحث جاذبه های تاریخی و طبیعی آن میرسیم. به نظر شما چرا به چابهار چاربهار میگویند. شاید بگویید مگر به آن چاربهار هم میگویند. بله به چابهار، چاربهار میگویند، چرا که شهر چابهار و حتی منطق اطراف آن همیشه از یک آب و هوای معتدل و بهاری سرشار هستند.

نام این شهر جنوبی مورد بحث که قرار بگیرد دو فرض برآن وارد است. یکی اینکه در گذشته چاربهار بوده است و علت آن داشتن آب و هوای معتدل و بهاری در همه فصل‌هاست و دیگری وجود نام چه‌بار است که در قدیم مردم به این بندر می‌کفتند. چه بار را اینطور معنی میکنند که در گذشته مردم این منطقه از مسافران میپرسیدند که چه باری به همراه دارند، به همین خاطر نام این بندر چه بار بوده که با گذشت زمان به چابهار تغییر یافته است.

هر دو گمان برای نام این بندر زیبا، قابل قبول هستند، اما باید دید که مردم محلی چه گفته‌های دیگری در مورد حقیقت نام چابهار دارند.

با دیدن چه چیزهایی شگفت زده میشوید؟ همین کافی است که بگوییم در چابهار شگفتی خواهید دبد این مناسب ترین کلمه ای است که میتوانیم برای وصف زیبایی های چابهار به کار ببریم. تصور کنید در شهری همیشه بهار با زیبایی هایی مثال زدنی قدم بگذارید. این واقعا رویایی است.

از جمله بهترین این جاذبه ها کوه های مینیاتوری، تالاب لیپار، مسجد جامع دزک، موزه محلی چابهار، غارهای بان مسیتی، درخت مکرزن، گل افشان، منطقه حفاظت شده گاندو و… هستند.

این مطلب را هم بخوانید
لیست روستاهای بکر جاده چالوس

بهترین فصل سفر به آبادان

بهترین زمان سفر به جنوب به خصوص استان خوزستان در فصل پاییز و زمستان است. در واقع فصل بهار خوزستان از پاییز و زمستان آن شروع می‌شود. چرا که طبیعت آن سرسبز و بازارهای آن شور و شوق دیگری دارند. یکی از بهترین شهرهای جنوبی ایران، آبادان است. بازارهای محلی این شهر شهره خاص و عام است و شما می‌توانید هر چیزی که بخواهید در آنجا پیدا کنید.

یکی از معروف‌ترین بازارهای محلی آبادان، بازار ته لنجی است که انواع کالاها از بهترین برندها با مناسب‌ترین قیمت‌ها به فروش می‌رسند. بازار غذاهای دریای برای علاقه‌مندان به ماهی یک تجربه منحصر به فرد خواهد بود. قدم زدن در کوچه‌های آبادان در شب در فصل زمستان یک جنوب‌گردی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

خنک‌ترین روزهای آبادان در فصل پاییز و زمستان است؛ بنابراین اگر به دنبال یک سفر خاص در فصل زمستان هستید، راهی خوزستان شوید.

مطالب بیشتر: راهنمای سفری خلاصه و جامع به شهرستان آبادان +اقامتگاه

جاذبه های گردشگری آبادان

از جمله بهترین جاذبه های گردشگری آبادان مسجد زنگونی ها، موزه آبادان، بازار شب آبادان،سینما شیرین، سینما نفت، کلیسای سورت گاراپت، موزه بنزین خانه آبادان، سیتی سنتر آبادان، بازار کویتی‌ها و… هستند.

شهرهای بندری جنوب کشور زیبای های مخصوص به خود را دارند. همینطور که میبینید پیش از این تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری آبادان را به شما معرفی کردیم و پیش تر از آن از بهترین زمان سفر به جنوب و همینطور  آبادان مطلع شدید. آبادان و اهواز مهم ترین شهرهای جنوبی در استان خوزستان هستند و آبادان به عنوان شهر نفتی ایران دارای بهترین مناطق طبیعی و گردشگری است. این مناطق شامل جاذبه های طبیعی، بازارهای شلوغ و پرتردد، موزه هاو بهترین نخلستان ها میشود که هر ساله گردشگران بسیاری چه از خارج و چه داخل به این منطقه پر گردشگر سفر میکنند.

ممکن است شما آبادان را با هوای گرم و شرجی، جنگ، شط های جاری در دو طرف آبادان، پالایشگاه و نفت به یاد بیاورید و تصوری از زیبایی مناطق گردشگری آن نداشته باشید. به همین خاطر توصیه میکنیم با وجود حفظ اطلاعاتی که از سر گذشت این شهر و رنجی که بر مردم آبادان در گذشته وارد شده است، به جاذبه های ارزشمند این شهر سری بزنید تا بدانید معنای خاص و شگفت انگیز بودن در معنای واقعی کلمه یعنی چه!

آنچه که در کنار جاذبه های گردشگری ارزشمند آبادان، موجب جذب هر چه بیشتر گردشگران شده است، مهمان نوازی مردمان خونگرم این منطقه است و لهجه شیرینی که دارند، حس متفاوتی از خونگرمی را به گردشگران القا می‌کند.

بهترین فصل سفر به بندر عباس

بندرعباس به عنوان یکی از بزرگترین بنادر ایران به شمار می‌رود. سفر به این بندر در فصل زمستان برای کسانی که از گرما فراری هستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. اگرچه بسیاری از مسافران تنها به صورت گذری به این منطقه می‌آیند، اما باید بگوییم که این بندر جاذبه‌های بیشماری دارد که خود می‌تواند به عنوان یک سفر جذاب به شمار برود.

همانند سایر شهرهای جنوبی، بهترین زمان سفر به جنوب فصل زمستان است. بندر عباس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و علاوه بر لذت بردن از آب و هوای معتدل می‌توانید در جشنواره‌های این منطقه شرکت کنید. از جمله جشنواره‌های بندرعباس می‌توان به جشنواره خرید، جشنواره جهله‌نگاری و جشنواره مجسمه‌های شنی اشاره کرد.

طبیعت بی‌نظیر در کنار مراکز خرید، موزه‌ها، مکان‌های تاریخی، غذاهای دریایی یک سفر بی‌نظیر را برای شما رقم می‌زند.

جاذبه های گردشگری بندرعباس

مسجد جامع اهل سنت بندرعباس، حمام گله داری، معبد هندوهای بندرعباس، عمارت کلاه فرنگی بندرعباس، قلعه فین، حمام گپ، پارک ساحلی سورو، امام زاده سید مظفر، چشمه آبگرم گنو، غار خرسین، آبشار تزرج، بازار لاری ها و اوزی ها، موزه آب بندر عباس و… تنها بخشی از جاذبه های گردشگری بندرعباس هستند.

در گذشته به این بندر گمبرون نیز میگفتند. در بندرعباس فعالیت های تجاری و اقتصادی زیادی انجام میشود به همین خاطر در مورد بندرعباس نمیتوان گفت که تمام شلوغی ها و رفت و آمدها و یا مهاجرت هایی که به این بندر میشود به خاطر جاذبه های گردشگری آن باشد. بسیاری از افراد به قصد انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی و همینطور پیدا کردن کار به این منطقه سفر یا مهاجرت می کنند.

همانطور که افراد برای کار و فعالیت به این بندر می آیند خیلی ها هم عاشق زمستان بهاری این بندر و جاذبه های بی نظیر گردشگری آن هستند. بیی است که بسیاری از هموطنان‌مان اطلاعی از مناطق گردشگری بندرعباس ندارند چرا که تصورشان به عنوان یک بندر چیز دیگری است تا مقصدی برای گردش و تفریح. اما به شما توصیه میکنیم که اینبار از منظر گردشگری به بندرعباس نگاه کنید تا متوجه زیبایی های نهان و نهفته آن شوید.

مطالب بیشتر: ۰ تا ۱۰۰ بندرعباس | همه آنچه پیش از سفر باید بدانید+اقامتگاه

بهترین زمان سفر به بندرعباس

بهترین فصل سفر به کیش

اواسط پاییز تا اوایل بهار آب و هوای کیش خنک و بهاری است. در نتیجه بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا بوده که می‌توانید از قدم زدن در شب‌های آن نهایت لذت را ببرید. اما اگر گرمی هوا برای شما اهمیت ندارد و می‌خواهید در جشنواره‌ها و فستیوال‌های این جزیره شرکت کنید، فصل تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در این فصل انواع حراجی‌ها در مراکز خرید هتل‌ها و جنگ‌های شبانه برگزار می‌شود. شلوغی کیش در فصل تابستان یک شور و هیجان دیگری دارد. همچنین شما می‌توانید در این فصل از تخفیفات هتل‌ها و برخی مراکز خرید استفاده کنید. اما اگر به دنبال خلوتی و هوای خنک هستید، فصل تابستان بهترین زمان سفر به جنوب است.

پارک دلفین‌ها، آکواریوم کیش، غواصی، پاراگلایدر، قایق‌سواری، فلای اسکای، پدل بورد و غیره از جمله تفریحات آبی و غیرآبی در این جزیره زیبا و دوست‌داشتنی است.

جاذبه های گردشگری کیش

کشتی یونانی کیش، آکواریوم کیش، شهر زیرزمینی کاریز، مرکز خرید دامون، بازار مرجان کیش، قلعه جنی کیش، شهر باستانی حریره، باغ پرندگان کیش، پاساژ مرکز تجاری کیش، پارک دلفین کیش، اسکله تفریحی کیش، روستای باغو کیش، بولینگ مریم کیش، درخت سبز کیش، ساحل مرجان و… فقط تعداد اندکی از جاذبه های گردشگری کیش هستند، حالا فکر کنید چه تعداد جاذبه دیگر میتوان به این لیست اضافه کرد. خارق العاده است! این همان دلیل محکمی است تا شما برای یک بار هم که شده به جزیره زیبای کیش سفر کنید. معمولا زمانی که میخواهند بگویند جزیره کیش، به جای آن جزیره زیبای کیش را به کار میبرند، چرا که به معنای واقعی کلمه زیبا و شگفت انگیز است.

این جزیره در استان هرمزگان و در شهرستان بندرلنگه واقع شده است که به عنوان یک جزیره تفریحی و ایرانی در خلیج فارس شناخته شده است. جاذبه هایی که به شما از جزیره زیبای کیش معرفی کردیم سالانه چندین میلیون گردشگر از داخل و خارج کشور به خود جذب میکنند. اگر مجدد نگاهی به لیست این جاذبه های بیندازید، خواهید دید که تنوع جاذبه ها در این جزیره چقدر بالا است. از مراکز خرید، جاذبه های تاریخی و طبیعی گرفته تا سواحل طلایی همه و همه از ارزشمندی بالایی برخوردار هستند.

در کیش از نظر نحوه اقامت و اسکان هیچ مشکلی نخواهید داشت چرا که هتل های متنوع زیادی در این جزیره وجود دارند که بهترین نوع خدمات را به گردشگران و مسافران ارائه میدهند. به همین خاطر دست شما باز است تا بتوانید بهترین نوع هتل را براساس سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید.

در بین همه ی هتل های این جزیره هتل کیش جزو پرطرفدارترین هتل ها است و اغلب مسافران از خدمات دهی آن رضایت کامل دارند ولی در مجموع هر کدام از هتل های این جزیره دارای امکانات و موقعیت های خاص و ویژه ای برای اقامت هستند، بنابراین چندان نیازی نیست از بابت اقامت نگرانی داشته باشید.

زمانی که بتوانید در کیش اقامت کنید آن‌وقت بازدید از جاذبه های گردشگری آن در اولویت قرار دارد و توصیه میکنیم در بازدید از بهترین آنها تعلل نکنید. انتخاب بهترین جاذبه در جزیره کیش سخت است، بنابراین زمان زیادی نیاز دارید تا از بیشتر آنها دیدن کنید.

مطالب اضافه: همه چیز در مورد تور گشت جزیره کیش

بهترین فصل سفر به اهواز

آوازه‌ی گرمای خوزستان را همه شنیده‌اند. اما اگر می‌خواهید بدانید که بهترین فصل برای رفتن به اهواز چه زمانی است، فصل زمستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این فصل آب و هوای شهر معتدل و بهاری است و هر نقطه از آن سرسبز و زیبا است؛ بنابراین اهواز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در فصل زمستان به حساب می‌آید.

شب‌های اهواز در کنار رود کارون تکمیل می‌شود. شما می‌توانید از قدم زدن در خیابان‌های اصلی این شهر و خوردن غذای خیابانی نهایت لذت را ببرید. زیبایی این شهر در شب‌های آن چندین برابر است.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی خنک ترین مناطق گردشگری ایران

جاذبه های گردشگری اهواز

پل سیاه اهواز، حمام نفت سفید، دانشگاه سه گوش اهواز، پل سفید اهواز، بازار عبدالحمید، خانه ماپار، سرای معین التجار، گورستان سنگی تپه کوهساران، پل طبیعت کیانپارس، رودخانه کارون، خیابان نادری اهواز، لشکر آباد، آبشار اهواز (پل هفتم)، پل غدیر (پل هشتم)، بازار کاوه، سیتی سنتر مهزیار، پاساژ نخل، آرامگاه علی ابن مهزیاز و… از جمله جاذبه های گردشگری اهواز هستند، شهری با مردمان خونگرم و فرهنگی غنی.

شهر اهواز در دوران مختلف بخصوص در هشت سال دفاع مقدس شاهد رویدادهای مهم و اتفاقات دشواری بوده است. با وجود همه تلخی هایی که بر مردمان مهربان این شهر گذشته است، اکنون در همه جا اهواز را به عنوان یک شهر صنعتی و نفت خیز میشناسند که علاوه بر این توانسته است آثار خرابی های جنگ را از چهره شهر پاک کند. این شهر مفتخر است که به عنوان یکی از برترین شهرهای ایران در همه ی زمینه ها حرفی برای گفتن دارد و توانسته است از نظر گردشگری رشد بزرگی داشته باشد. بنابراین توصیه میکنیم جاذبه های این شهر را بیشتر بشناسید و در بهترین زمان سفر به جنوب از آنها دیدن کنید.

بهترین فصل سفر به بوشهر

اگر قصد سفر به یکی از شهرهای ساحلی خلیج فارس را دارید، بوشهر می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما باشد. این شهر با نمای بسیار زیبای سواحل نیلگون خلیج فارس یک مقصد بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به دریا است. بهترین زمان سفر به جنوب فصل زمستان و پاییز است. بوشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین شما می‌توانید از اواخر پاییز تا اواسط بهار به این شهر سفر کنید.

طبیعت بکر، جاذبه‌های تاریخی، بازارهای محلی و غیره از جمله مواردی است که یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌های جنوب در بوشهر برگزار می‌شود. این جشنواره که به خیام خوانی شهرت دارد، در آن انواع ساز و آواز بوشهری نواخته می‌شود.

در گوشه و کنار این شهر زیبا، انواع جاذبه‌های تاریخی به چشم می‌خورد. در صورت سفر به این شهر دیدن موزه‌های قدیمی و کارگاه‌های لنج‌سازی را از دست ندهید.

سفر به بوشهر

جاذبه های گردشگری بوشهر

گنبد نمکی جاشک، بازار قدیم بوشهر، گورستان صخره ای سیراف، گور دختر، بافت تاریخی بوشهر، امامزاده میر محمد حنفیه، عمارت ملک بوشهر، مدرسه سعادت، عمارت گلشن، گورستان شغاب، دژ برازجان، عمارت دهدشتی بوشهر، موزه رئیسعلی دلواری، عمارت کازرونی، قبر جنرال بوشهر، عمارت امیریه، قلعه خورموج، گور سیبویه، خانه قاضی بوشهر و… اینها  فقط بخشی از جاذبه های گردشگری بوشهر هستند که شما میتوانید از آنها دیدن کنید.

بوشهر در وهله اول به عنوان یکی از استان های جنوبی کشور که دارای نیروگاه هسته ای و ذخایر گاز و نفت است مورد اهمیت قرار دارد؛ بنابراین آن را به عنوان پایتخت انرژی ایران میدانند. اما در وهله دوم چیزی که میتواند با سلیقه همه افراد همخوانی داشته باشد جاذبه های این شهر است که با نگاهی دوباره به لیست جاذبه های گردشگری بوشهر خواهید دید تنوع این جاذبه ها به قدری زیاد است که هر گردشگری در سفر خود به بوشهر نه تنها ناراضی از آنجا بیرون نمی آید بلکه میتواند در سفر خود خاطرات خوشی را رقم بزند.

مطالب بیشتر: راهنمای سفر به بوشهر، متفاوت‌ترین شهر جنوب ایران

بهترین فصل سفر به شیراز

شیراز اگرچه فاصله زیادی با شهرهای جنوبی کشور دارد، اما به دلیل قرارگیری در منطقه جنوب کشور، جزو سفرهای جنوب به حساب می‌آید. این شهر شاعرانه در فصل بهار حال و هوای دیگری دارد. بهترین زمان برای سفر به شیراز فصل بهار است. گشت و گذار در این شهر در فصل بهار با عطر و بوی بهار نارنج یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

فصل تابستان هوا رو به گرمی می‌رود؛ بنابراین فصل مناسبی برای سفر به این شهر نیست. فروردین ماه به خصوص تعطیلات نوروزی بهترین زمان سفر به جنوب به خصوص شیراز است.

جاذبه های گردشگری شیراز

باغ ارم، مسجد نصیر الملک، حافظیه، خانه زینت الملک، آرامگاه سعدی، عمارت شاپوری، مسجد جامع عتیق، باغ نارنجستان قوام، بازار وکیل، مسجد وکیل، حمام وکیل، ارگ کریم خان زند، مسجد مشیر، باغ دلگشا، دروازه قرآن، شاهچراغ، باغ عفیف آباد، آب انبار وکیل، آرامگاه خواجوی کرمانی، باغ پرندگان شیراز و… جاذبه هایی هستند که بارها و بارها نام آنها را شنیده اید. بله این جاذبه ها متعلق به شهر عشاق یعنی شیراز هستند.

کمتر کسی را خواهید دید که با شهر شیراز که یکی از شهرهای جنوبی ایران است، آشنایی نداشته باشد. شیراز دارای یک فرهنگ غنی و تاریخی گسترده است که مردمان این شهر توانسته اند به خوبی از فرهنگ و تاریخ خود به خوبی مراقبت کنند تا نسل های مختلفی از دیدن زیبایی های این منطقه لذت ببرند و تاریخ و سرگذشت آن را به خوبی بشناسند.

محبوبیت شیراز در بین گردشگران داخلی و خارجی مثال زدنی است و میتوان گفت شیراز به تنهایی ارزشمندترین منطقه گردشگری در ایران است و با اینکه حرفی برای گفتن باقی نمیگزارد و همه چیز پیداست، بهتر است بدانید شعر و عطر بهارنارنج مختص شیراز است.

باغ های شیراز مثال زدنی هستند و عاشقان شعر و ادب نیز در بین گردشگران انس زیادی با فرهنگ ادبی شیراز گردشگری دارند. از نظر تاریخی نیز میتوان به مهم ترین اثر تاریخی که نام و آوازه آن جهانی است به تخت جمشید اشاره کرد و از حافظیه و سعدیه نیز به عنوان پر بازدیدترین جاذبه ها یاد کرد.

بی شک کسی که برای اولین بار به شیراز سفر کند، بدون تعلل برای سفرهای بعدی خود به شیراز نیز برنامه ریزی میکند. مهمان نوازی و خونگرم بودن مردم شیراز و وجود هتل های متعدد و متنوع از دلایل دیگری هستند که باعث میشود هر گردشگری مجذوب شیراز شود.

مطالعه بیشتر: آشنایی با ۱۱ مورد از خانه های قدیمی شیراز

جنوب در فصل تابستان

اگرچه بسیاری از افراد فصل زمستان و پاییز را برای رفتن به جنوب انتخاب می‌کنند، اما سفر به جنوب در فصل تابستان نیز می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؛ بنابراین بهترین زمان برای رفتن به شهرهای جنوبی تنها زمستان نیست. بلکه شما می‌توانید در سایر فصل‌ها نیز یک سفر خوب و لذت‌بخشی را تجربه کنید.

به عنوان مثال چابهار جزو شهرهای جنوبی است که در گرم‌ترین ماه سال یعنی مرداد ماه آب و هوایی خنک‌تر نسبت به برخی از مناطق ایران دارد. به این دلیل که در این منطقه بادهای موسمی شروع به وزیدن می‌کند و باعث می‌شود تا جلوی گرمی منطقه گرفته شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید که سفر به جنوب در فصل تابستان را امتحان کنید، سفر به چابهار را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

این شهر نه تنها در زمستان بلکه در تابستان نیز آب و هوایی مطبوع دارد. در نتیجه جزو یکی از بهترین سفرهای شما خواهد شد. جزیره کیش دیگر شهر جنوبی است که تابستان‌های جذابی دارد. چرا که در این فصل اغلب برنامه‌های تفریحی و جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید با شرکت کردن در این فستیوال‌ها یک سفر بی‌نظیر را تجربه کنید.

جنوب در فصل تابستان

از طرفی دیگر تخفیفات مربوط به هتل‌ها در فصل تابستان است. در نتیجه شما می‌توانید محل اقامت مناسب‌تری را نسبت به فصل زمستان انتخاب کنید. این موضوع باعث شده است تا بهترین زمان سفر به جنوب برای برخی از شهرهای جنوبی فصل تابستان باشد. اما چابهار نسبت به سایر شهرها کمی متفاوت‌تر است و تابستان دیدنی‌تری نسبت به سایر فصل‌ها دارد.

محل اقامت در جنوب

اگر قصد سفر به جنوب کشور در فصل پاییز و زمستان دارید، باید حتما نسبت به رزرو هتل از چند روز قبل‌تر اقدام کنید. بسیاری از شهرهای جنوبی علاوه بر هتل و سوئیت، اقامتگاه‌های بومی‌گردی بسیار زیادی دارند که تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم خواهند زد.

خاص‌ترین هتل‌ها تا سوئیت‌های کوچک و بزرگ اختصاص به جزیره کیش دارد. البته شما می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی این منطقه نیز برای اقامت استفاده کنید. در صورت تمایل به رزرو هتل می‌توانید انواع هتل‌ها با امکانات و تصاویر مربوط به آن را از سایت سپنجا ببینید.

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا در رابطه با بهترین زمان سفر به جنوب صحبت کردیم. از غرب تا شرق سواحل نیلگون خلیج فارس شهرهای بسیار زیادی است. بکرترین سواحل و جزایر که سفری منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر شما هم تجربه‌ی رفتن به یکی از شهرهای جنوبی در فصل زمستان یا تابستان را دارید، می‌توانید نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 3]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا