دانستنی های سفر

عجیب ترین آداب و رسوم سال نو در ۱۰ کشور مختلف دنیا

عجیب ترین آداب و رسوم سال نو در 10 کشور مختلف دنیا

عجیب ترین آداب و رسوم سال نو در ۱۰ کشور مختلف دنیا

در هر فرهنگی آداب و رسوم سال نو اهمیت ویژه ای دارد.مردمان هر کشوری آداب و رسوم را به شیوه خود انجام میدهند و آن را جشن می گیرند.در این مقاله می خواهیم به مناسبت سال نو شما را با جالب ترین آداب و رسوم سال نو آشنا کنیم. با سپنجا همراه باشید تا با حیرت انگیزترین این آداب و رسوم آشنا شوید:

سال جدید در کشور دانمارک

از عجیب و غریب ترین آداب و رسوم سال جدید در کشور دانمارک میتوان به شکستن بشقاب ها و ظروف استفاده نشده در طول سال اشاره کرد.در آخرین روز سال مردم دانمارک لیوان، بشقاب و هر ظرف و ظروفی که از آنها استفاده نکرده اند را به درب خانه عزیزان و دوستانشان پرتاب کرده و آنها را می شکنند..

مردم دانمارک بر این باورند که این کارشان باعث می شود تا ارواح از خانه ، اعضای خانواده و دوستانشان دور شوند و آغازگر سالی سرشار از خوشبختی باشند.

سال جدید در کشور اسپانیا

از آداب و رسوم اسپانیایی ها میتوان به خوردن انگور اشاره کرد! مردم اسپانیا اعتقاد دارند با فرارسیدن نیمه شب ۳۱ دسامبر سال نو شروع می شود و باید در این هنگام۱۲دانه انگور بخورند،آنها این کار را به نیابت از ۱۲ ماه سال که خورده شده است انجام می دهند.

حتی در بعضی از شهرها، مانند مادرید و بارسلونا مردم در میدان های اصلی شهر تجمع می کنند و در کنار یکدیگر، این رسم و رسومات را انجام می دهند.

اقامت در ویلا در رشت

آداب و رسوم سال نو در کشورهای مختلف
آداب و رسوم سال نو اسپانیا

سال جدید در کشور فنلاند

آداب و رسوم در فنلاند بسیار زیادند، ولی از جالب ترین آنها ذوب کردن نعل اسب روی حرارت زیاد و ریختن مایع مذاب آن داخل آب است.فنلاندی ها بعد از این کارشان تلاش می کنند با تفسیرکردن شکل فلز در آب آینده خودشان را پیش بینی کنند.

سال نو در کشور مختلف

با درآمدن فلز به شکل قلب یا حلقه این طور پیش بینی می شود که فرد در سال پیش رو ازدواج خواهد کرد، همچنین اگر فلز به شکل کشتی یا قایق باشد فرد این طور نتیجه گیری می کند که در سال پیش رو سفری در پیش خواهد داشت و  اگر به شکل خوک درآمده باشد یعنی سال آینده سالی پررزق و روزی خواهد بود.

سال جدید در کشور انگلیس

در انگلیس اولین نفری که بعد از سال نو وارد خانه می شود باید یک مرد جوان باشد که موهای تیره دارد همچنین باید این مرد جوان همراه خود هدیه هایی مانند نان، ذغال و نمک داشته باشد که هر یک از این هدایا نماد و سمبل یک چیز است: نان نماد نعمت و فراوانی ،ذغال نماینده گرمای خانه و نمک سمبل و نشانه ثروت در سال نو است.

این مطلب را هم بخوانید
12 ابزار مهم در سفرهای پر هیجان

این رسم از عجیب ترین و جالب ترین آداب و رسوم سال نو در انگلیس می باشد.

سال جدید در کشور چین

چینی ها در هنگام سال نو، درب منزلشان را رنگ می کنند! مردم چین براین باورند که رنگ قرمز نماد و سمبل شادی و خوش اقبالی در سال نو می باشد و به همین علت با قرمز کردن درب خانه هایشان به استقبال و پیشوازی سال نو می روند. خوب است بدانیم که رنگ قرمز، رنگ سال نوی چینی ها است.

و در هنگام شروع سال نو تمام سطح شهر به رنگ قرمز درمی آید و به هرکجا نگاه کنیم آن را به رنگ قرمز میبینیم از جمله فانوس های قرمز،جشن های قرمز،لباس قرمز و … .

سال جدید در کشور آفریقای جنوبی

مردم در آفریقای جنوبی،مخصوصا کسانی که در منطقه هیبلو(منطقه ای در نزدیکی ژوهانسبورگ) زندگی می کنند به مناسبت فرارسیدن سال نو همه خانه و زندگی را تمیز و نو می کنند!

آنها کاری شبیه به آن چه که ما انجام می دهیم، انجام می دهند. تنها تمیز تمیزکردن خانه هایشان برایشان کافی نیست و با عوض کردن وسایل خانه مانند مبلمان و اثاثیه منزل به استقبال سال نو می روند.

البته اگر قرار باشد مردم آفریقای جنوبی آداب و رسوم را سنتی تر انجام دهند لوازم قدیمی خانه هایشان را از پنجره به بیرون پرتاب می کنند!

سال نو در آفریقای جنوبی
آداب و رسوم سال نو در آفریقای جنوبی

سال جدید در کشور یونان

می توان گفت یکی از جالب ترین آداب و رسوم سال جدید متعلق به یونانی ها می باشد.یونانی ها به مناسبت آغاز سال نو در جلوی  درب خانه خود یک پیاز درشت آویزان می کنند!

پیاز در فرهنگ یونانی نشانه آغازی مجدد در سال نو است.در بین مردم یونان این رسم جالب و عجیب نیز وجود دارد که پدرها و مادران صبح روز سال نو به آرامی با پیاز به سر بچه های خود می زنند و آنها را از خواب بیدار می کنند!

سال جدید در کشور سوئد

اکثر مردم دنیا این طور فکر می کنند که افتادن بستنی روی زمین نشانه بدشانسی است! اما مردم سوئد طوری دیگر فکر میکنند.

آنها معتقدند که افتادن بستنی زمین روی زمین در هنگام سال نو باعث خوش شانسی و خوش اقبالی در سال پیش رو برای آنها خواهد شد، آنها هنگام آغاز سال نو بستنی هایشان را روی زمین می اندازند.به همین دلیل است می گویند یکی از عجیب ترین آداب و رسوم در سوئد اتفاق می افتد.

آداب و رسوم سال نو در سوئد
آداب و رسوم سال نو در سوئد

سال جدید در کشور فیلیپین

بیشتر آداب و رسومی که در زمان سال نو در کشور فیلیپین وجود دارد، به پول و ثروت ربط دارد! خوشبختی برای فیلیپینی ها به معنای پر بودن جیب هایشان و یک زندگی بدون دغدغه مالی است .به همین دلیل مردم فیلیپین تلاش می کنند هر چیزی که شبیه به سکه و پول باشد را به مناسبت سال نو جمع آوری کنند.

اقامت در آپارتمان مبله در مشهد

سال جدید در کشور بولیوی

مردم بولیوی با قراردادن چند سکه در داخل خمیر کیک و شیرینی و پختن آن به استقبال سال نو می روند.به این ترتیب شانس و اقبال در سال جدید با کسی خواهد بود که در سهم او بعد از تقسیم کیک سکه وجود داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید
۸ حیوان سخنگوی عجیب در دنیا که باید آن ها را بشناسید

سال جدید در کشور کلمبیا

جالبترین آداب و رسوم در بین کشورهای مختلف متعلق به کلمبیاست.آنها اعتقاد دارند اگر فردی می خواهد سالی پر از سفر و ماجراجویی داشته باشد باید از همین ابتدای سال آماده سفر و ماجراجویی باشد و چمدانهایش را ببندد.

به همین علت مردم کلمبیا در شب سال نو در اطراف منزل با چمدان خالی قدم می زنند تا هر چیز منفی درباره گذشته را به فراموشی بسپارند. آنها همراه با چمدان هایشان، ذهنشان را هم خالی می کنند.

 سال نو در کلمبیا
آداب و رسوم سال نو در کلمبیا

سال جدید در کشور روسیه و سیبری

مردم روسیه و بیشتر سیبری اعتقاد دارند با شیرجه زدن در داخل یک دریاچه یخ زده در سال نو از مریضی و بیماری دور خواهند بود. این آداب و رسوم در روسیه و سیبری را میتوان به دلیل ویژگی آب و هوایی سرد این منطقه است.

سال جدید در کشور ترکیه

مردم ترکیه نیز آداب و رسوم جالبی دارند.مردم ترکیه نمک را نشانه برکت می دانند به همین دلیل بلافاصله وقتی که سال نو رسما آغاز می شود و ساعت به  ۱۲نیمه شب می رسد درب خانه هایشان را باز می کنند و کمی نمک روی درهای منازلشان می پاشند.مردم ترکیه بر این باورند که با این کارشان، فراوانی و ثروت را در سال جدید به خانه شان هدیه می دهند!

نوروز در گرجستان

آداب و رسوم سال نو در ترکیه
سال نو در ترکیه

سال جدید در کشور خودمان!

آشنایی با آداب و رسوم و سال نو در کشورهای مختلف به تنهایی کافی نیست؛ چرا که در جای جای کشور خودمان هم گاهی با باورها و آدابی رو به رو می شویم که جذابیت های بسیاری دارد

اگر شما هم یکی از آن افرادی هستید که با دیدن آداب و رسوم سال نو در قسمت های مختلف کشرومان هیجان زده می شوید، پیشنهاد می کنیم سفر کنید!

در واقع شاید در عمر بازدید از همه این کشورها امکان پذیر نباشد؛ از این رو چرا راه دور برویم؟ به نقاط مختلف کشور خودمان می رویم.

آیین یلدا

اگر خواهان سفر هستید،، یکی از برزگترین دغدغه های پیش رویتان، محل اقامت خواهد بود. نگرانی از این بابت را به دور بریزید و همه چیز را به سپنجا بسپارید!

سپنجا این امکان را به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان محل اقامت ایده آلتان را در هرجای ایران که بخواهید، پیدا کنید. تنها کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن سپنجا شوید، مقصد مورد نظرتان را جست و جو کنید و با لیست اقامتگاه های متنوع آن شهر روبه رو شوید و سپس دست به رزرو بزنید.

در نظر داشته باشید در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراهتان است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید.

 

و در نهایت …

و در نهایت به عنوان جمع بندی از این مطلب آداب و رسوم سال نو در کشورهای محتلف، در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا