دیدنی اصفهان

هر آنچه لازم است درباره چادگان اصفهان بدانید

چادگان همچون فیروزه ای سبزآبی در مسیر جاده اصفهان به شهر کرد در میان دره و کوه هایی که چون رکاب انگشتری آن را در بر گرفته اند، پنهان شده است و عاشقان طبیعت را بسوی خود فرا می خواند. با سپنجا همراه باشید تا به یک سفر رویایی به شهرستان چادگان اصفهان برویم و از جاهای دیدنی چادگان دیدن کنیم.

شهری که که در ۱۱۵ کیلومتری استان اصفهان قرار دارد و از مهم ترین مناطق گردشگری اطراف اصفهان به شمار می رود و در فصل های مختلف سال میزبان گردشگران مختلفی از سراسر ایران است.

جاهای دیدنی چادگان

پیشینه چادگان

چادگان که نام باستانی آن «پاراتاک» می باشد به دوران صفویه و زمانی باز می گردد که شاه عباس اول ترک زبانان را به این مکان کوچ داد. هنوزکه هنوز است برخی از ساکنین روستاهای چادگان اصالتا از ترکان شیراز می باشند و در این مناطق بیشتر به جای آنکه لهجه اصفهانی بشنوید شاهد لهجه شیرین ترکی از بومیان این منطقه هستید.

به دلیل مجاورت چادگان با رودخانه زاینده رود و آب و هوای مطبوعش این منطقه خیلی زود رونق پیدا کرد و با توجه به ستون‌های سنگی شکسته و آجرهای بزرگ و بقایای ظروف سفالی و مفرغی، معلوم می شود که چادگان از پیشینه تاریخی مهمی برخوردار بوده است.

هنوز معلوم نیست که چطور و به چه دلیلی پاراتاک نابود می شود اما در دو کیلومتری پاراتاک،دوباره شهر جدید یا چادگان امروزی ساخته می شود.

جاهای دیدنی چادگان اصفهان

چادگان یک مقصد عالی برای تعطیلات اخر هفته به شمار می آید و بسیاری از تهرانی ها، اصفهانی ها و شهرهای اطراف تعطیلات آخر هفته خود را در چادگان سپری می کنند. اگر شما هم چادگان را برای گردشگری انتخاب کردید توصیه می کنیم حتما از ۶ جاهایی دیدنی چادگان که در ادامه معرفی می کنیم بازدید نمایید.

چادگان

۱- دهکده توریستی زاینده رود

اولین جایی که توصیه می کنیم که حتما به دیدن آن بروید دهکده گردشگری زاینده رود می باشد. این دهکده مهم ترین و معروفترین جاهای دیدنی چادگان به شمار می رود.  منطقه ای زیبا که در آن می توانید همزمان هم از لذت آرامش برخوردار شوید و هم تفریحات هیجان انگیزی را تجربه کنید.

به جرئت می توان گفت این دهکده یک مینی پیکیج تفریحی همه منظوره را در دل خود جای داده است و جزء معدود مکان هایی می باشد که همزمان هم در آن کوهنوردی می کنید و هم در کنار آب قایق سواری، و اگر دلتان خواست در میان درختان انبوه و سر به فلک کشیده آن پیاده روی.

علاوه بر آن اسب سواری، شتر سواری و تفریحات هیجان انگیز دیگری مثل کارتینگ و دوچرخه هوایی نیز وجود دارند که می توانید در آنجا تجربه نمایید. صبح ها و قبل از طلوع آفتاب می توانید مسیر کوه های اطراف را به قصد کوهنوردی پیش بگیرید و عصرها هم در کنار جاده ساحلی که به سد زاینده رود ختم می شود  و پیرامون آن را دشت و جنگل فرا گرفته است لذت پیاده روی و مشاهده یک غروب دلنشین را داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی کهن ترین بناهای اصفهان

ویلاهایی که رو به دریاچه قرار گرفته اند مناظر شگفت انگیزی دارند که به راحتی می توانید با کرایه آنها در یک فضای گرم و دلنشین سکونت کنید ویلاهایی که تنها با چند دقیقه پیاده روی می توانید به لب آب برسید و قایق سواری کنید.

در این دهکده توریستی هر آنچه که اراده بکنید وجود دارد از ویلا و خانه هایی با تنوع گوناگون تا فروشگاه هایی برای خرید مایحتاج و رستوران و فست و فود و حتی بیمارستانی مجهز برای مواقع ضروری که نیاز همگان را در همه زمینه ها بر طرف می نماید.

برای کرایه ویلا در دهکده توریستی زاینده رود اینجا را کلیک کنید.

جاهای دیدنی چادگان

۲- روستای انالوجه

یکی از مشهورترین و شگفت‌انگیزترین روستاهای شهرستان چادگان، روستای انالوجه است. طبیعتی بکر و فوق العاده، قرار گرفتن در دامنه شرقی ارتفاعات دالانکوه، آب و هوایی خنک و مطبوع در فصل تابستان، دشت های وسیع و چشه های جوشان این روستا روح هر گردشگری را مات و مبهوت می کند و به همیندلیل است که این روستایکی از جذابیت های مهم چادگان بشمار می رود.
یکی از جاذبه های تاریخ با قدمتی ۲۵۰ سال در این روستا وجود دارد و آن قبرستان تاریخی به جا مانده از دوره زندیه می باشد که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. روستای انالوجه در حد فاصل شهرهای داران و چادگان قرار گرفته است.

۳- مشهد کاوه

در ادامه معرفی جاهای دیدنی چادگان به روستای مشهد کاوه می رسیم.این روستا مقر یکی از بزرگترین اسطوره های ایران زمین است و در دل خود یکی از بزرگترین پرچمداران عدالت خواهی را جای داده است. این روستا مهد ابر قهرمان ایران باستان، کاوه آهنگر است و همه اهالی این روستا از پیر و جوان کاوه را می‌شناسند و قصه های مربوط به او را را با جزئیات و بشکل جذابی تعریف می‌کنند و این امر چنان نمود دارد که حتی در بازی های کودکان این روستا قابل مشاهده است.

بیشتر گروه‌های ایران‌شناسی و گردشگری به دیدار از آرامگاه کاوه آهنگر می آیند تا به‌ این اسطوره تاریخی ادای احترام نمایند. روستای مشهد کاوه در شهرستان چادگان، دهستان کاوه آهنگر، روستای مشهد کاوه قرار دارد.

مکان های تاریخی ایران

۴- خانه معظم الملک میر پنج

اگر در سفر اهل بازدید از جاهای تاریخی هستید خانه معظم‌ الملک میر پنج در انتظار شماست. این خانه معروف قاجاری که یکی از معروفترین جاهای دیدنی چادگان است در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و به دلیل نمای ارسی‌ها و کنگره بالای ساختمان و جداره‌ای از شیشه‌های رنگین و زیبا که به‌ صورت قرینه در جلو ایوان اتاق خواب قرار گرفته و همچنین حوضی بزرگ که در حیاط وجود دارد و تصویر خانه را با شیشه‌های رنگینش منعکس می‌کند، از زیباترین بناهای تاریخی قاجاریه محسوب می شود.

این بنا در شهرستان چادگان، خیابان پارک آبشار واقع شده است.

۵- دریاچه سد زاینده رود

اگر عاشق ماهی گیری، قایق سواری و برپایی کمپ هستید حتما سری به این مکان تفریحی معروف چادگان بزنید. دریاچه سد زاینده رود با مساحت ۴۵ کیلومترمربع در مجاورت چادگان و ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین هتل های شهر اصفهان | معرفی 12 هتل لوکس و بی‌نظیر

۶- پل تاریخی اورگان

در یکی دیگر از روستاهای چادگان به نام اورگان یک پل تاریخی به همین نام وجود دارد که از جاذبه‌های تاریخی ارزشمند چادگان محسوب می‌شود و ساخته دست بختیاری‌های عزیز مرکز ایران در یک قرن قبل به شمار می‌رود، این پل تاریخی روی رودخانه زاینده‌رود قراردارد.

عجایب کلیسای وانک اصفهان چیست؟

تفریحات چادگان

در چادگان با تفریحات جذاب و متنوعی روبرو هستید. در دهکده توریستی زاینده رود، از قایق سواری گرفته تا بولینگ و دوچرخه سواری و کارتینگ و کلی بازهای هیجان انگیز دیگر در شهربازی آنجا در انتظار شماست و در دریاچه سد زاینده رود نیز قایق سواری و ماهی گیری جذاب است.

چادگان2

قیمت ویلا در دهکده تفریحی چادگان

در  سایت سپنجا تنوع فراوانی از ویلا در چادگان وجود دارد که می توانید با سرچ کلمه چادگان در بخش جستجو شاهد ویلاباغ های فراوانی باشید که استخر دار هم هستند. قیمت پایه ویلاها معمولا از شبی ۱/۵۰۰ ملیون تومان به بالا برای یک شب اقامت تعیین می شود. توصیه می کنیم بعد از مشاهده جاهای دینی چادگان حتما شبی را در ویلاهای چادگان اقامت کنید.

برای اجاره ویلا در چادگان کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به چادگان

هر چند که به دلیل مجاورت چادگان در کنار زاینده رود و کوهستانی بودن منطقه تابستان فصل بسیار جذابی برای لذت بردن از آب و هوای خنک چادگان می باشد، اما پاییز برگ ریزان به زیباترین شکل ممکن در چادگان قابل رویت است و زمستان نیز چادگان را یکپارچه سفید می کند که تماشای دامنه های سفید پوش و درختانی که در زیر برف پنهان شده اند بسیار جذاب و دیدنیست.

سوغات چادگان

قالی و گلیم های دستباف از سوغاتی های معروف چادگان است. اگر اهل خوراکی و خوردنیجات هستید حتما کشک و دوغ محلی و خامه سنتی چادگان را نوش جان کنید.

اقامت در چادگان

اگر چادگان را برای سفر انتخاب کردید نگران محل اقامت خود نباشید. ما در سپنجا مسئولیت این بخش مهم سفر را به بهترین شکل ممکن در دست گرفته ایم و کوشیده ایم که تنها تمرکز شما رسیدن به مقصد و لذت بردن از جاذبه های گردشگری چادگان باشد. در بخش جستجوی صفحه اصلی سایت پس از انتخاب چادگان به انتخاب اقامتگاه بومگردی ، ویلا باغ یا خانه ای که دوست دارید بپردازید و آن را بصورت رایگان رزرو نمایید. ما تا پایان سفر در کنار شما خواهیم بود و متعهدانه اقامتی دلنشین را برای شما فراهم خواهیم کرد.

سخن پایانی

در پایان سپنجا اقامت جذابی در چادگان را برای شما آرزومندیم و امیدواریم که ما را ازتجربیات سفر خود به این شهر زیبای توریستی و مشاهده جاهای دیدنی چادگان آگاه نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا