دیدنی های کیش

پارک آهوان کیش جاذبه ای برای عاشقان طبیعت و حیات وحش

از مکان های بکر کیش می توان به پارک آهوان اشاره کرد که کمتر شناخته شده است و افراد کمی از آن مطلع هستند! اگر می خواهید که به یک مکان عالی و دیدنی در کیش بروید، می توانید این پارک را انتخاب کنید که جزو جاهای دیدنی جزیره  در زمستان هم محسوب می شود.

این مکان که جزو زیبایی های کیش محسوب می شود را امروز می خواهیم به صورت کامل در سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا معرفی کنیم و اطلاعات گردشگری در رابطه با آن را به اشتراک بزاریم.

پارک آهوان کیش مکانی دیدنی و بکر

اگر دیگر مقالات ما را در مورد این جزیره زیبا خوانده باشید، متوجه شده اید که این جزیره دارای مکان های دیدنی و تفریحی زیادی است که شاید تا به حال از آن ها اطلاع نداشته اید! پارک آهوان کیش هم جزو همین مورد هاست که بسیار دیدنی است و تنها باغ وحش در کل جزیره است.

اقامت در آپارتمان مبله درکیش

این پارک از زمان دایر شدن تا کنون هیچ تغییری نکرده است و همچنان پذیرای گردشگران و مسافرانی است که به آن می روند. آیا تابحال به پارک آهوان رفته اید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟

تجربه ی دیدن جنگل واقعی در تنها پارک جنگلی و حیات وحش کیش

در این جزیره که بروید، متوجه زیبایی هایی می شوید که قبل از آن خیلی برای شما جالب نبود! از میان آن ها می توان به پارک جنگلی اشاره کرد، مکانی که در آن پوشش های گیاهان و درختان نمادی از یک جنگل بوده اند و به شما احساس حضور در یک جنگل را القا می کنند! این پارک جنگلی حدود ۱۸ سال پیش یعنی در سال ۱۳۸۰ بر می گردد!

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه کوه گل سی سخت

در ادامه می خواهیم مشخصات این پارک را با هم بررسی کنیم. با مجله سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید.

پارک هنر

پارک آهوان در کیش
پارک آهوان کیش

مشخصات پارک جنگلی آهوان

این پارک حدود ۲ هکتار مساحت دارد و حیواناتی که در آن حضور دارند در یک قفس نگهداری می شوند! حیواناتی که در این پارک نگهداری می شوند، شامل موارد زیادی هستند، مانند:

  •         آهو
  •         شیر
  •         روباه
  •         میون های سنجابی
  •         اسب
  •         گوزن
  •         شغال
  •         پرندگان استرالیایی
  •         و …

آدرس پارک آهوان کیش

اگر تصمیم گرفته اید که به دیدن این پارک جنگلی بروید، باید بگوییم که اندازه فاصله آن از مرکز شهر حدود ۱۰ کیلومتر است و شما می توانید با تاکسی هایی که اصلا برای اینکار هستند به اینجا بروید و به بازدید بپردازید! شاید فکر می کنید که در این پارک حیوانات دیگری غیر َآهو هم حضور دارند پس چرا نام آن را آهوان گذاشته اند؟ در ادامه این مطلب را با هم بررسی می کنیم.

لوکیشن پارک آهوان کیش

برای اقامت در سوئیت مبله در کیش می‌توانید از سپنجا کمک بگیرید.

علت نامگذاری پارک جنگلی آهوان کیش

دلیل این موضوع که نام این پارک جنگلی با داشتن ۲۰ نوع حیوان باز هم آهوان نام گرفته است، این است که در این پارک تنها حیواناتی که بدون قفس می توانند در پارک برای خود بچرخند، آهوها هستند! حیواناتی که بی آزار هستند و شما می توانید آن ها را که نسبتا زیاد هم هستند، مشاهده کنید. شما حتی می توانید به آن ها غذا بدهید و کنارشان حرکت کنید.

پارک آهوان
پارک آهوان

دیگر امکانات تفریحی باغ وحش کیش

در کنار وجود حیوانات و فضای طبیعی شاهد این هستیم که وسایل بازی برای کودکان تعبیه شده است تا پس از دیدن حیوانات بتوانند از آن ها استفاده کنند. همچنین به گونه ای باغ وحش طراحی شده است که به صورت خانوادگی می توانید تک تک حیوانات را ببینید و کودکان را در فضای مخصوصشان گذاشته باشید. شما می توانید در این باغ عکس بگیرید و از انجام این کار نهایت لذت را ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
استان فارس شیرازه فرهنگ و تمدن ایران زمین را بشناسیم

اقامت در منزل مبله در کیش

خاطرات باقی مانده از این پارک

تمامی حرف هایی که زدیم مربوط به گذشته ی این پارک بود! در واقع دیگر این پارک وجود خارجی ندارد و از بین رفته است! شما تنها می توانید عکس هایی از گذشته این پارک را ببینید که چطور با آهوها قدم می زدند! این آهوها که تعدادشان به ۶۸۰ تا هم رسیده بود بر اثر مواردی مختلفی تعدادشان بسیار کم شد و در سراسر جزیره پراکنده شدند.

بازدید از پارک آهوان کیش
بازدید از پارک آهوان کیش

خاطرات باقی مانده از پارک آهوان شاید ۱۷ عدد از قفس هم باشند که در آن وجود دارند.

پارک دلفین

کلام پایانی

در این مقاله از سپنجا به معرفی پارک جنگلی آهوان کیش پرداختیم. اگر در این زمینه تجربه ی خاصی دارید و یا قبلا به این پارک هنگام وجودش رفته اید، می توانید در بخش نظرات آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید تا ما و آن ها با هم مطلع شویم.

این کار کمک می کند که اشخاص علاقه مند به پارک آهوان کیش، اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشند.

اگر به دنبال یک اقامت راحت و آسان در کیش هستید، می توانید با کمک سامانه رزرو  اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی کیش، اقدام به اجاره سوئیت در کیش کنید.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا