جاهای دیدنی تهران

تک تک اطلاعاتی که برای بازدید از میدان هفت حوض تهران نیاز دارید

می گویند یک تهران است و بازارهایش! اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به بازارگردی علاقه دارید، این مطلب را تا انتها از دست ندهید. اما چرا؟ تهران یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری در بین مردم ایران بوده و هست! این محبوبیت نه تنها به سبب جاذبه های فراوان، بلکه به دلیل تنوع آنها هم می باشد.

در واقع فرقی نمی کند که سلیقه تان چیست؛ در هر صورت تهران، جاذبه ای برای به نمایش گذاشتن دارد! یکی از این جاذبه ها، بازارهای آن است که این روزها جدا از خرید کردن، به یکی از مکان های تفریح مردم هم تبدیل شده است. این مطلب به میدان هفت حوض تهران اختصاص دارد. جایی که برای خرید و بازارگردی حرف زیادی برای گفتن دارد و باید بازدید از آن را در برنامه تان قرار دهید. در ادامه، این میدان را بیشتر خواهید شناخت. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید:

مطالب بیشتر:مرکز خرید تیراژه ۱

با هفت حوض تهران بیشتر آشنا شوید

اگر از کسانی که اهل خرید و بازارگردی هستند درباره یکی از بهترین جاهای تهران برای خرید و گشت و گذار سوال کنید، بدون شک یکی از پرتکرارترین عناوینی که به گوشتان می خورد، هفت حوض تهران است. هفت حوض یا همان سرسبز خودمان نام میدانی در تهران است که به خوش قیمتی مشهور است. این میدان در شمال شرق تهران و در محله قدیمی نارمک واقع شده است.

اگر می خواهید هفت حوض تهران را به عنون مقصد بازارگردی تان انتخاب کنید، در نظر داشته باشید که تنها شما نیستید؛ بلکه تمام مردم از سرتاسر تهران این میدان و بازارهایش را برای گشت و گذار انتخاب می کنند.

میدان هفت حوض کجای تهران است

یکی از اولین و مهمترین سوالاتی که پیش از بازدید از این میدان ممکن است به ذهنتان برسد، آن است که میدان هفت حوض کجای تهران است. این میدان در منطقه ۸ تهران، محله قدیمی نارمک واقع شده است. برای آنکه خودتان را به آنجا برسانید، باید به حد فاصل خیابان بهمن شرقی و مهران پور، خیابان مدائن، چمن غربی و شرقی و خیابان سروان بختیاری بروید.

نمایی از میدان هفت حوض از بهترین جاهای دیدنی تهران

هفت حوض تهران نقشه

اگر تا به حال تجربه بازدید از میدان هفت حوض تهران را نداشته اید، مسیریابی از روی نقشه کمک زیادی به شما می کند. تصویر زیر میدان هفت حوض تهران روی نقشه را نشان می دهد:

هفت حوض تهران نقشه

هفت حوض با مترو

تهران جدا از آنکه محبوبیت های خاص خودش را دارد، معمولا آن را به عنوان پرترافیک ترین شهر ایران می شناسیم. در واقع هر بار که پای صحبت ساکنان این شهر بنشینیم، یکی از ناراحتی هایشان به شلوغی خیابان ها و ترافیک های شهر بر می گردد. به همین سبب است که رفت و آمد در تهران، کمی چالش برانگیز است و شاید به دلیل شلوغی یا نبود مسیری آسان، از رفتن به جایی صرف نظر کنیم.

خوشبختانه چنین چالش هایی برای میدان هفت حوض تهران معنا ندارد! می پرسید چرا؟ هفت حوض در یکی از بهترین منطقه های تهران واقع شده است؛ از این رو امکان دسترسی به آنجا با وسایل حمل و نقلیه عمومی بسیار راحت است.

در این زمینه یکی از گزینه های پیش رویتان، استفاده از مترو است. برای آنکه به وسیله مترو به میدان هفت حوض تهران بروید، باید در ایستگاه سرسبز پیاده شوید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با زیبایی‌های روستای زرین دشت

گزینه دیگر پیش رویتان، رفتن به آنجا با بی آر تی است. بدین منظور می توانید از دو خط علم و صنعت-بیهقی و علم و صنعت-خاوران استفاده کنید. خط خاوران به خودی خود دارای دو استگاه است که یکی از آنها ایستگاه آیت است. اگر آیت را برای انتخاب می کنید، در نزدیکی هفت حوض هستید و تنها با یک دقیقه پیاده روی به آنجا می رسید. در مقابل اگر می خواهید استگاه بیهقی را انتخاب کنید، در نزدیکی ایستگاه مترو سرسبز پیاده می شوید.

مطالب بیشتر:لیست مراکز خرید تهران

نمایی از آبشارهای میدان هفت حوض تهران

و در نهایت آخرین راه موجود، رفتن به میدان هفت حوض تهران با ماشین شخصی خودتان است. بدین منظور باید از طریق اتوبان رسالت به آنجا بروید. در نظر داشته باشید که در اطراف میدان هفت حوض تهران، پارکینگ های متعددی وجود دارد؛ از این رو دیگر نگرانی از بابت محل پارکتان نداشته باشید.

بهترین زمان بازدید از میدان هفت حوض تهران

اگر فکر می کنید هر زمانی به میدان هفت حوض تهران بروید، از گشت و گذارتان لذت می برید، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. گاهی این میدان یا همان میدن نبوت تهران به قدری شلوغ است که جای سوزن انداختن در آن هم نیست!

در نظر داشته باشید شلوغ ترین زمان های میدان هفت حوض، یکی دو ساعت قبل از غروب آفتاب تا ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب است.

اگر به قصد خرید می خواهید به آنجا بروید، سه ساعت قبل از غروب روید؛ چرا که به گرمای ظهر نمی خورید و خبری از شلوغی های شب میدان هفت حوض نیست.

مطالعه بیشتر:اطلاعاتی که برای بازدید از میدان هفت حوض تهران نیاز دارید

مانتوهای هفت حوض تهران

و اما در هفت حوض چه اجناسی را می توانید پیدا کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در این میدان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد وجود دارد. فرقی نمی کند که به قصد خردی چه کالایی به آتجا رفته اید، در هر صورت به احتما ل  ۹۹درصد دست خالی برنخواهید گشت.

 

مغازه های خیابان هفت حوض تهران

از محبوب ترین اجناس این منطقه می توان به مانتوهای هفت حوض تهران اشاره کرد که شهرت دارند و رضایت خانم های زیادی را در سرتاسر تهران به خود جلب کرده اند.

کفش فروشی هفت حوض تهران

دیگر محصول پرطرفدار این منطقه، کفش فروشی هفت حوض تهران است. اگر قصد خرید کفش برای خودتان و یا حتی اعضای خانواده تان دارید، یکی از بهترین جاهایی که می توانید نیازتان را با قیمت مناسب پیدا کنید، همین میدان نبوت است.

از ایستگاه مترو تا خود میدان، مغازه های متعدد زیادی وجود دارند که انواع محصولات را می فروشند. یکی از آنها کفش ها و مانتوهای باکیفیت است.

البته این انتهای ماجرا نیست! اگر اجناس این مغازه ها شما را راضی نکرد، هنوز تمام نشده است. مراکز خرید هفت حوض تهران هنوز مانده اند!

مراکز خرید هفت حوض تهران

در این منطقه، علاوه بر مغازه ها و فروشگاه های متعدد، مراکز خرید و مجتمع های تجاری هم حضور دارند که می توانند مقصد جذاب دیگری برای بازارگردی هایتان باشند.

در آنجا سه مرکز خرید نبوت، امرالداستار و سون سنتر وجود دارد. نبوت و امرالداستار رو به روی هم قرار گرفته اند و برای بازدید از این دو مجموعه باید به بین مترو سرسبز و میدان هفت حضو بروید.

مرکز خرید نبوت، از سه طبقه تشکیل شده است، بمابراین با مجموعه ای بزرگ رو به رو نیستید. یکی از بزرگترین عیب های مرکز خرید نبوت، نداشتن آسانسور آن است. در واقع اگر معلول هستید و یا یکی از اعضای خانواده تان، معلول است، امکان بازدید از این فروشگاه متاسفانه برایتان وجود ندارد.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی تهران و کرج را بشناسید

نمایی از مرکز خرید نبوت در میدان هفت حوض تهران

در مقابل، مرکز خرید امرالداستار وجود دارد که زمان زیادی از افتتاح آن نمی گذرد؛ از این رو با مجموعه ای جدید و مدرن طرف هستید. در این مرکز خرید، علاوه بر فروشگاه ها با اجناس متنوع، فودکورت برای پذیرایی، پارکینگ رایگان، وای فای، تالار پذیرایی و … وجود دارد.

و در نهایت آخرین مرکز خرید هفت حوض تهران مجتمع تجاری سون سنتر است. این مجوعه که در جنوب غربی میدان هفت حوض واقع شده است، هر چیزی که به دنبالش هستید را در اختیارتان می گذارد. سون سنتر، یکی از باکیفیت ترین مراکز خرید تهران است که در مطلب زیر به طور تمام و کمال آن را معرفی کرده ایم:

 

نمایی از مراکز خرید هفت حوض تهران

 امکانات دیگر هفت حوض تهران

ممکن است با خودتان بگویید آیا تنها خرید و فروشگاه های در این منطقه تهران انتظار من را می کشند؟ مسلما پاسخ به این سوال منفی است. فروشگاه ها تنها بخشی از میدان هفت حوض هستند. امکانات دیگی هم در آنجا وجود دارد که می توانید تفریحی برای شما و دوستانتان باشد.

یکی از این امکانات، مغازه های خوردنی است! در میدان هفت حوض تهران به وفور با اغذیه فروشی ها مواجه می شوید. بدون شک این مغازه ها تحریکتان خواهند کرد و حتما چیزی را در آنجا خواهید خورد.

علاوه بر اغذیه ها، تعداد کمی رستوران و فست فود هم وجود دارد که می توانند گزینه دیگری برای خورد و خوراکتان باشند.

علاوه بر این موضوع، آلاچیق ها، نیمکت ها، فضای پارک دوچرخه، وسایل ورزشی، حوض ها و دیدنی ها طبیعی میدان و … همه و همه دست به دست هم داده اند، تا این منطقه به یکی از پرطرفدارترین و شلوغ ترین های تهران تبدیل شود.

اقامت در تهران

اگر مسافر تهران هستید و بخشی از سفرتان را می خواهید به بازدید از میدان هفت حوض پایتخت، اختصاص دهید، انتخاب بسیار درستی است. مطمئنا یاد و خاطر گشت و گذار در آنجا را از بین نخواهید برد.

اما دیدنی های تهران، تنها به مراکز و خرید و کافه هایش (معرفی بهترین کافه های تهران) ختم نمی شود.

برای آنکه بازدید از تمام این دیدنی های را در برنامه سفرتان قرار دهید، نیازمند اقامت چندین روزه در تهران هستید. برای آنکه به راحتی محل اقامت ایده آلتان با بهترین قیمت را در کوتاهترین زمان پیدا کنید، می توانید از سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا کمک بگیرید. تنها کافی است وارد صفخه “رزرو سوئیت در تهران” شوید و در صورت وجود هر گونه سوالی با کارشناسان مجموعه ما به صورت مستقیم ارتباط بگیرید.

سخن آخر

و در نهایت به عنوان جمع کوتاهی، باید بگوییم در این مطلب میدان هفت حوض تهران، دسترسی به آن، مراکز خرید، محصولات و امکاناتش را معرفی کردیم. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده، بازدید از این میدان را در برنامه تان قرار دهید.

فضای خانوادگی و شلوغی آنجا، حس امنیت فوق العاده ای برایتان ایجاد می کند و گشت و گذار لذت بخش تری را برایتان می سازد. در آخر اگر تجربه ای از بازدید از هفت حوض تهران و خرید از این منطقه را دارید، در بخش نظرات با ما ودیگر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا