دیدنی اصفهان

لیست کافه های اصفهان

قصد داریم این سری از مقالات سپنجا را به معرفی کافه های اصفهان بپردازیم. شما هم اگر قصد دارید به زودی سری به اصفهان بزنید، می‌توانید در کنار بازدید از جاذبه‌های برتر، توقفی در بهترین کافه‌های آن داشته باشید و خود را به نوشیدن یک فنجان قهوه یا هر نوشیدنی یا میان وعده دیگر دعوت کنید. در اینجا ۱۵ مورد از بهترین کافه‌های شهر تاریخی اصفهان را با هم مرور خواهیم کرد.

برای اجاره سوئیت در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

برترین کافه های اصفهان

اصفهان یکی از برجسته‌ترین شهرهای تاریخی و توریستی ایران است. این شهر در کنار جاذبه‌های برتر، تعداد بی‌شماری کافه و رستوران نیز دارد. شهر زیبا و توریستی اصفهان سالانه میزبان خیل عظیمی از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است که برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مدرن آن به آنجا سفر کرده‌اند. مسافران اغلب ترجیح می‌دهند برای صرف غذا یا نوشیدنی مورد علاقه خود به رستوران‌ها و کافه‌های پیشنهادی مراجعه کنند.

بی‌شک انتخاب یک کافه عالی از میان ده‌ها کافه در شهر بزرگی چون اصفهان کار دشواری است. برای همین ما تلاش کردیم پارامترهای مختلفی چون فضای داخلی، جای پارک، تنوع منو و کیفیت خدمات را کنار هم قرار دهیم تا بهترین موارد را به شما معرفی کنیم. کافه مناسب خود را از فهرست زیر انتخاب کنید.

۱- کافه آقای فنجان قطعه‌ای از بهشت

کافه آقای فنجان که در نزدیکی مراکز مهمی چون سینما سپاهان، رستوران باغ شهر، کافه رادیو اصفهان و همچنین کاخ و عمارت هشت بهشت و ارگ جهان نما واقع شده است جای نسبتاً دنج و مناسبی برای خستگی در کردن از اصفهان گردی است.
این کافه دنج و کوچک در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های اصفهان به نام چهار باغ عباسی قرار دارد.

هم می‌توانید از قهوه‌های آماده این کافه لذت ببرید یا هم بروید، روی یکی از میزهای کوچک بنشینید و از دوستانه‌ترین فضا و مهربان‌ترین صاحبی که تا به حال دیده‌اید لذت ببرید. مهم نیست چه سفارشی می‌دهید، همه چیز در این کافه طعم بهشتی دارد. کافی است یک بار آن را امتحان کنید و خواهید دید که چرا آقای فنجان در لیست بهترین کافه های اصفهان قرار گرفته است.

آدرس: اصفهان، چهارباغ عباسی، رو به روی سینما سپاهان

تلفن: ٠٣١٣٢٢۴۵٠٨٧

لیست کافه های اصفهان

۲- آکادمی پاپی کافی

اگر مدرن پسند هستید و ترجیح می‌دهید در کافه‌های مدرن بنشینید و دسر یا نوشیندنی مورد علاقه خود را میل کیند، آکادمی پاپی کافی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. پاپی کافی از مدرن‌ترین کافه های اصفهان است و ظاهر شیک و امروزی آن توجه شما را هم جلب خواهد کرد.

فضای داخلی این کافه بسیار جذاب و همه‌پسند است زیرا به رنگ خاکستری طراحی شده است و خبری از تزئینات زیاد نیست. می‌توان گفت در طراحی این کافه از سبک مینیمالیسم یا ساده گرایی استفاده شده است برای همین با حضور در فضای آن احساس راحتی و آرامش به شما دست خواهد داد. نکته جالب توجه در مورد پاپی کافی این است که همه چیز در محیط آن ساده و آرام به نظر می‌رسد اما منوی آن بسیار متنوع و حرفه‌ای است.

آدرس: اصفهان خیابان چهار باغ بالا

تلفن: ۰۹۱۰۱۸۱۱۱۸۴

ساعت کار: ۱۰ تا ۲۴

مطالعه بیشتر:غذای بریانی اصفهان

۳- کافه و رستوران پیام

کافه پیام یکی دیگر از بهترین کافه های اصفهان است. موقعیت مکانی این کافه نزدیک به جاذبه گردشگری خاصی نیست که در میانه راه به آن سر بزنید، اما به دلیل خدمات عالی که دارد ارزش قرار گرفتن در این لیست را دارد. در اصفهان اگر به به دنبال یک استراحت بعدازظهر آرام یا یک ناهار یا شام بیرون از خانه بودید، کافه پیام می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای باشد. این کافه رستوران فضایی فوق‌العاده و همچنین فضای بیرونی، با کارکنان خوش برخورد و منوی وسیعی از غذاها و نوشیدنی‌ها دارد.

آدرس:  اصفهان، آپادانا اول (قدوسی)، بین شهید حیدری و شهرزاد جنوبی

کافه پیام

۴- باغ چای اصفهان

اگر دوست دارید برای چند ساعت، تمام درد و غم خود را فراموش کنید و تصویر بهتری از زندگی پیش روی خود ببینید، سری به باغ چای اصفهان بزنید. آرامش و حس خوب در فضای این کافه دنج موج می‌زند و قطعاً آنها را به شما نیز منتقل خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید
سی و سه پل اصفهان، قدیمی‌ترین پل زاینده رود اصفهان

این کافه باصفا که یکی از بهترین کافه های اصفهان است. کافه چای، منویی بسیار متنوع دارد که در آن انواع چیزهای خوشمزه مثل نیمرو تنوری، آش رشته، فیله مرغ، پیاز سوخاری، باقلوا استانبولی و… به چشم می‌خورد و یک منوی چای بسیار جذاب به صورت جداگانه دارد که نظیر آن را در کم‌تر جایی می‌توان پیدا کرد. این منو بسیار مفصل و شاهانه است و چای با عطرهای مختلف را ارائه می‌دهد.

آدرس: اصفهان، خیابان آزادگان

شماره تماس: ۰۹۱۳۱۶۶۲۸۷۰

ساعت کار: ۱۰ صبح الی ۲۴ شب

۵- کافه روزگار – طعمی متفاوت از نوشیدنی‌های سنتی ایرانی

کافه روزگار یا شربت خانه روزگار با دو شعبه در وسط دو جاذبه اصلی اصفهان، جلفا و میدان نقش جهان، طیف عالی از دمنوش‌های گیاهی و نوشیدنی‌های سنتی ایرانی را عرضه می‌کند. در هر دو شعبه به زیبایی تزئین شده‌اند، تا مسافران پس از یک پیاده روی طولانی در فضای دنج آنها به استراحت بپردازند.

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان، پشت مسجد شیخ لطف الله، سرای اسپادانا

۶- کافه نارون

یکی دیگر از بهترین و محبوب‌ترین کافه های اصفهان در نزدیکی مهم‌ترین جاذبه این شهر یعنی نقش جهان واقع شده است. این کافه زیبا و سنتی، نارون نام دارد و تمامی ساعات روز را مشغول پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی شهرش است. کافه نارون از فضایی نقلی و دنج برخوردار است و ظاهری چوبی و قدیمی دارد. در این کافه دوستداشتنی می‌توانید انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم به علاوه دمنوش‌های متنوع میل کنید و از منوی بلند بالای آن میان وعده‌های لذیذی چون انواع دسر، کیک و … سفارش دهید.

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان، بازار قیصریه

شماره تماس: ۳۲۲۱۷۱۷۵

ساعت کار: ۱۰ صبح الی ۲۴ شب

کافه نارون

۷- کافه هست

اگر در سفرتان به اصفهان تصمیم گرفتید برای گشت و گذار به خیابان چهارباغ بروید، کافه هست را فراموش نکنید. اینجا از بهترین جاهای اصفهان برای خستگی در کردن و گذراندن وقت با دوستان و خانواده است. اینجا همیشه مملوء از مشتریان خاص و منحصر‌به‌فرد خود است و بسیاری از اصفهانی‌ها آن را پاتوق همیشگی خود می‌دانند. محیط  کافه هست که قطعاً یکی از بهترین کافه های اصفهان است در تمام لحظاتی که آنجا هستید، احساسات بد را از شما دور خواهد کرد.

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ، کوچه ی طاووس خانه

شماره تماس: ۱۲۲۲۴۷۰۳

ساعت کار: ۹ صبح الی ۲۴ شب

معرفی غذاهای سنتی اصفهان

۸- کافه و رستوران هرمس

کافه رستوران هرمس با طرح رنگی سیاه و سفید و لوسترهای مدرن خود، حس یک کلوپ روستایی شیک را دارد. منوی آن با طیف وسیعی از سالاد، پاستا، پیتزا، و برگر ارائه می‌شود. کارکنان کافه هرمس با دو شعبه در خیابان آب ۲۵۰ و میدان جلفا مفتخرند با منوهای متفاوت میزبان شما باشند.

بهترین پیتزای ایتالیایی اصفهان را می‌توانید در رستوران هرمس (جلفا) پیدا کنید. این کافه رستوران ایتالیایی علاوه بر پیتزاهای خوشمزه‌اش به خاطر استیک‌های آبدار و دکوراسیون مدرنش نیز شهرت دارد و فضای جذاب این رستوران طرفداران خاص خود را دارد. اگر پس از یک روز گشت و گذار به دنبال مکانی برای نوشیدن قهوه با کیفیت بودید، رستوران و کافه هرمس انتخاب خوبی برای شماست.

آدرس: ایران، اصفهان، نظر شرقی، کوچه کلیسا وانک، کوچه جلفا

کافه هرمس

۹- کافه آزادگان

کافه آزادگان معروف به چاه حاجی میرزا یکی دیگر از بهترین و محبوب‌ترین کافه های اصفهان است. این کافه رستوران بیشتر شبیه یک مغازه عتیقه فروشی یا موزه است تا یک رستوران و سقف و دیوارهای آن تزئینات عجیبی دارد به طوری که اشیای عتیقه و قدیمی همه جا آویزان است. گویا تمام اشیاء قدیمی که در این کافه دیده می‌شود، توسط خود صاحب خوش ذوق این مکان در طول سال‌ها جمع آوری شده و به هیچ عنوان حاضر نیست آنها را دور بیندازد.

بد نیست بدانید که این قهوه خانه در زمان صفویه ساخته شده و در اصل به نام خسته‌خانه (خانه مردمان خسته) بوده است، زیرا مردم برای استراحت به اینجا می‌آمدند. در این رستوران قلیان، دیزی و سایر غذاها سرو می‌شود و یکی از معروف‌ترین غذاهایی که مسافران بیشتر نزد حاج میرزا سفارش می‌دهند، پیش غذای به نام دوغ و گوشفیل است که در بین اصفهانی‌ها بسیار معروف است. قهوه خانه حاج میرزا جزو توریستی‌ترین کافه رستوران‌های اصفهان است.

آدرس: میدان نقش جهان، بازار لوافها، کوچه حاج میرزا، سرای خواجه

تجربه لذتی تکرار نشدنی در بهترین رستوران های اصفهان

۱۰- کافه فیل یکی از بهترین کافه های اصفهان

به دنبال یک کافه دنج با نوشیدنی‌های شگفت انگیز هستید؟ هیچ انتخابی بهتر از کافه فیل وجود ندارد. می‌توانید یکی از سه شعبه هتل کوثر، خیابان میر یا مرکز شهر اصفهان را انتخاب کنید. همه آنها بهترین منو، کارکنان خوش برخورد و فضایی پر جنب و جوش را ارائه می‌دهند. این کافه به دلیل تمام ویژگی‌های عالی از طراحی گرفته تا پرسنل و خدمات عالی که دارد به یکی از بهترین کافه‌های شهر تاریخی اصفهان راه پیدا کرده است.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست خانه های قدیمی اصفهان

فیل کافه

۱۱- کافه مس و قالی اصفهان

میدان نقش جهان یکی از وسیع‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان است. برای همین کسانی که از آن بازدید می‌کنند پس از گذشت چند ساعت به دلیل پیاده روی طولانی حسابی خسته می‌شوند. در چنین مواقعی نشستن در یک کافه و نوشیدن یک فنجان قهوه می‌تواند انرژی کاسته شده را دوباره باز گرداند.

اگر شما هم به دیدن این میدان تاریخی و پر پیچ و خم رفتید، می‌توانید پس از گشت و گذار، خود را به کافه مس و قالی نزدیک میدان، در خیابان سپه برسانید. این کافه که از بهترین کافه های اصفهان است باغی زیبا دارد که دور تا دور آن میزهایی مناسب برای عصرهای خنک چیده شده است و شما می‌توانید طیف وسیعی از نوشیدنی‌ها و میان وعده‌ها را برای استراحت میل می‌کنید.

۱۲- کافه وان

این کافه با فضایی دوستانه در میدان جلفا واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین کافه‌های شهر توریستی اصفهان در سطح شهر شناخته می‌شود. فضای داخل کافه وان واقعاً خوب است، اما می‌توانید از فضای بیرونی آن هم استفاده کنید و در حالی که قهوه می‌نوشید از نگاه کردن به مردم جلفا و از آب و هوای تمیز شهر نیز لذت ببرید.

آدرس: اصفهان، نظر میانی، میدان جلفا

۱۳- کافه پیانو

کافه پیانو در خیابان نظر شرقی اصفهان قرار دارد. هنگام عبور از این خیابان نمی‌توانید به راحتی از ظاهر فریبنده و زیبای کافه پیانو بگذرید و آن را نادیده بگیرید زیرا بسیار زیبا و گل‌کاری شده است و انرژی مثبت آن شما را به سمت خود فرا می‌خواند. فضای داخلی این کافه از فهرست بهترین کافه های اصفهان نیز با پیانوی کوچک انتهای کافه و صاحبان خونگرم و خوش‌نواز همیشه پر جنب و جوش است. آنها با لبخندی دلنشین از شما پذیرایی می‌کنند و استراحت شما را چه با نوشیدن یک فنجان قهوه یا یک میان وعده لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

آشنایی با سوغات اصفهان

کافه پیانو

۱۴- کافه رستوران ایتالیایی پونته

ما کافه رستوران ایتالیایی پونته را به آن دسته از افرادی توصیه می‌کنیم که نشستن در فضاهای لوکس را به فضاهای سنتی ترجیح می‌دهند. فضای این رستوران بسیار شیک و سرسبز است و از فضای داخلی و بیرونی برخوردار است. اگر دوست داشته باشید می‌توانید به جای نشستن در داخل از بخش ایوان استفاده کنید تا از چشم‌اندازی زیبا و باطراوت محیط اطراف لذت ببرید. غذاهایی ایتالیایی این کافه رستوران حرف ندارند و برای علاقه‌مندان به بهترین شکل ممکن آماده می‌شوند.

شاید کافه پونته با غذاهای ایتالیایی‌اش مشهور باشد اما غذاهای خوشمزه ملی از جمله‌های کباب‌های لذیذ ایرانی نیز طبخ می‌کند. در کل منوی این رستوران بسیار متنوع و کامل است و فضای آن مناسب جمع‌های دوستانه و خانوادگی است.

آدرس: مطهری، خیابان صائب جنوبی،  روبه‌روی پل مارنان

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۳۷۹۰۲۰

ساعت کار: ۹ صبح الی ۲۴ شب

۱۵- کافه کندو

بدون شک کافه کندو نیز در فهرست بهترین کافه های اصفهان جای دارد. در اینجا می‌توانید از خوردن انواع نوشیدنی، سالادها و همینطور غذاهای کاملاً گیاهی و رژیمی بهره‌مند شوید. فضای آن مدرن و جوان‌پسند است و همیشه مملوء از مشتری‌هایی است که به سلامت خود و رژیم غذایی سالم اهمیت می‌دهند. سالادهای کافه کندو غالباً بدون سس و چربی اضافه آماده می‌شوند و دورچین غذاها به حدی زیبا و فریبنده هستند که هرگز نمی‌توان در برابر اشتهای خود مقاومت کرد.

آدرس: چهارباغ عباسی، ابتدای خیابان آمادگاه، مجتمع عباسی، طبقه دوم،گوشه شرقی

شماره تماس: ۹۸۳۱۳۲۲۴۴۸۸۰

ساعت کار: ۹ صبح الی ۲۲ شب

سخن آخر…

خب دوستان همان‌طور که وعده داده بودیم، در این مقاله از سپنجا، برای شما از کافه‌های زیبای شهر اصفهان حرف زدیم. سعی کردیم بهترین‌ها را معرفی کنیم تا در سفر به اصفهان، بدانید در کدام کافه‌ها توقف داشته باشید. کافه رستوران میدون، کافه فردا، کافه افرا، کافه هتل سنتی یاس، بیسترو باران، کافه سینما سکانس، کافه دستان و چندین کافه دیگر نیز از بهترین و برترین کافه های اصفهان هستند.

اگر از این کافه‌ها بازدید کرده یا کافه دیگری می‌شناسید که باید به این لیست اضافه شود، لطفا در زیر همین پست بنویسید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم. نظرات شما کمک می‌کند تا مخاطبان و مسافران دیگر بتوانند انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا