جاهای دیدنی ایران

لیست مراکز تفریحی قشم

آیا با مراکز تفریحی قشم آشنا هستید؟ و آیا می‌دانید که به هنگام سفر به جنوبی‌ترین جزیره ایران باید از کدام چشم اندازها دیدن کنید؟ ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که جزیره رویایی قشم یکی از زیباترین و خارق العاده‌ترین مقاصد تفریحی و گردشگری در ایران است که مانند گوهری کمیاب بسیاری از مسافران را به سوی خود جذب می‌کند. این بهشت رنگین شامل جاذبه‌ها و تفرجگاه‌های بی‌بدیل و مثال زدنی است که بازدید از هر کدام از آن‌ها به هنگام گشت و گذار در این جزیره خاطره انگیز هوش از سر شما می‌برد.

حال وقت آن رسیده تا پیش از بستن چمدان‌های خود به مقصد قشم با شگفت انگیزترین مراکز تفریحی این جزیره آشنا شوید. بنابراین خودتان را آماده کنید تا به همراه سپنجا در میان جاذبه‌های دیدنی-تفریحی این بهشت خوابیده در آب‌های نیلگون خلیج فارس گشتی بزنید.

پارک ساحلی سوزاء در قشم

اولین جایی که به هنگام گشت و گذار در قشم به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به آنجا بروید، پارک ساحلی سوزاء است. این پارک ساحلی در ۳۹ کیلومتری جزیره قشم واقع شده است. یکی از دلایلی که باعث شده تا به شما بگوییم که فرصت رفتن به این پارک را از دست ندهید این است به هنگام رفتن به این پارک خودتان متوجه خواهید شد که یکی از تمیزترین سواحل جزیره قشم در پیش روی شما است.

لیست مراکز تفریحی قشم

از آنجایی که محیط این پارک به شکل خاص و دلنشینی در کنار آب‌های خلیج فارس طراحی شده باعث شده تا به جلوه و زیبایی این پارک ساحلی افزوده شود. در حقیقت شهر کوچک و ساحلی سوزاء دارای فضای سرسبز و آبادی است؛ به گونه‌ای که شما نیز می‌توانید در طول سفر خود به این منطقه از امکانات کمپ زدن در آنجا استفاده کرده و اوقات خوش و آرامش بخشی را سپری کنید.

ناگفته نماند که سواحل سوزاء یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی قشم به شمار می‌رود؛ زیرا این مجموعه‌ی ساحلی از هر نظر نیز برای استراحت و تفریح بسیار مناسب است. در واقع شما با سفر به این منطقه با مجموعه‌ی کاملی از امکانات تفریحی و رفاهی از جمله تفرجگاه‌های آلاچیق مانند، نمازخانه، پارکینگ عمومی، سرویس بهداشتی و… رو به‌رو خواهید شد. بنابراین اگر می‌خواهید تا در کنار آرامش دریا از امکانات هیجان انگیز ساحلی چون قایق سواری، جت اسکی، شاتل، شنا و غواصی در دریا لذت ببرید رفتن به کمپ پارک سوزاء را عقب نیندازید.

غواصی و قایق سواری در قشم

تفریحات دریایی یکی از اصلی‌ترین تفریحات قشم است که اکثر مسافران و توریستان به هنگام گردش در این جزیره به آن می‌پردازند. غواصی و قایق سواری در دریا مطمئناً به اندازه‌ی دیگر تفریحات هیجان انگیز خواهد بود؛ چرا که تماشا و مرور زندگی گونه‌های مختلف آبزی در دریا می‌تواند جالب و لذت بخش باشد. بنابراین اگر از دیدن رقص دلفین‌ها و تماشای نرم تنان و آبزیانی چون اسنج‌ها، صدف‌ها و عروس‌های دریایی در زیر دریا به وجد می‌آیید خودتان را برای غواصی و قایق سواری در آب‌های تمیز و زلال خلیج فارس آماده کنید.

لیست مراکز تفریحی قشم

روستای معروف کاسه سلخ

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا روستای بیابانی سلخ باید در لیست مراکز تفریحی قشم قرار بگیرد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که گرچه پوشش طبیعی این منطقه به شکل پراکنده و بیابانی است اما نوع طبیعت خاص و عجیب آن ما را مجاب کرده تا بخشی از این سفرنامه مجازی را به این روستا اختصاص دهیم. در واقع هنگامی که به این منطقه از قشم پا می‌گذارید متوجه صحبت‌های ما خواهید شد؛ چرا که شکل و شمایل شگفت انگیز کوه‌های روستای سلخ باعث شده تا به هنگام سفر به آن خود را در سیاره‌ی دیگری تصور کنید.

در حقیقت وجود گدازه‌های منجمد شده و پیدایش چشمه‌های گوگردی در این منطقه باعث شده تا با گذشت زمان هزاران تپه مخروطی شکل در سراسر این روستا به وجود بیاید. البته باید گفت که تنها عکاسی از کوه‌ها و صخره‌های خارق العاده این منطقه از جاذبه‌های گردشگری روستای سلخ نیست بلکه آشنایی با غذاها و فرهنگ این روستا حتماً برایتان لذت بخش خواهد بود؛ چرا که فرهنگ مردمان این روستا تجلی گر مردمان هندی و آفریقایی است؛ بنابراین به خاطر داشته باشید که به هنگام سفر به روستای سلخ چشیدن از غذاهای محلی را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. برای رفتن به این منطقه‌ی جذاب و دیدنی کافی است تا به اندازه‌ی ۸۰ کیلومتر به سمت جنوب قشم بروید تا به روستای سلخ برسید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین مکان های قشم

روستای معروف کاسه سلخ

پارک کروکودیل‌ها

پارک کروکودیل‌ از دیگر مراکز تفریحی قشم است که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را به طور رسمی در جزیره بزرگ قشم شروع کرده است. این پارک بزرگ از اعجاب انگیزترین پارک‌های خاورمیانه است که به عنوان بخش مهمی از عجایب هفتگانه قشم از آن یاد می‌شود. امروزه این مجموعه بزرگ به زیستگاه اصلی ۱۰۰ عدد کروکودیل با بهترین نژادهای دنیا تبدیل شده است. البته ناگفته نماند که غیر از کروکودیل حیوانات دیگری نظیر طاووس، لاکپشت، ایگوانا، شترمرغ و مار نیز هم اکنون در این پارک نیز نگهداری می‌شوند.

در واقع اگر شما هم به دنبال تجربه‌های هیجان انگیز و خارق العاده هستید می‌توانید به هنگام گردش در این جزیره از اولین پارک پرورش مصنوعی کروکودیل در ایران دیدن کرده و این حیوانات کمیاب و وحشی را از نزدیک ببینند.

پارک کروکودیل‌ها

بازار سنتی قشم

خرید انواع سوغاتی و صنایع دستی از بازار سنتی قشم نه تنها یک تفریح مناسب و سرگرم کننده است بلکه مکانی برای درک فرهنگ مردم بومی این جزیره به حساب می‌آید. این بازار بزرگ دارای ورودی‌های متعدد و بی‌شماری است که به گونه‌ای که شما می‌توانید به هنگام رسیدن به هر در آن به پاساژهای مختلف این مرکز خرید وارد شوید. بنابراین اگر به صنایع دستی، پوشاک و جواهرات سنتی این جزیره دیدنی علاقه دارید می‌توانید به بازار سنتی قشم که در مرکز شهر و در نزدیکی اسکله شهید ذاکری بروید و هنرمندانه‌ترین عکس‌ها را از این بازار سنتی ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد  تور قشم گردی

بازار سنتی قشم

پارک ساحلی هلر

پارک ساحلی هلر به فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری از قشم در روستای زیبا و دیدنی هلر قرار گرفته است. همانطور که از نام این پارک پیدا است در طول سفر خود به قشم می‌توانید پس از گشت و گذارهای بی‌وقفه خود در جزیره به این پارک ساحلی بروید و در سکوهای ویژه چادرزنی موجود در آن اقامت کرده و به آرامشی دست نیافتنی برسید. ناگفته نماند که پارک ساحلی هلر برای حفظ راحتی مسافران از امکانات تفریحی بسیاری نظیر غرفه خرید سوغاتی، بوفه مربوط به فروش مواد غذایی و شیرینی، سرویس بهداشتی و… برخوردار است.

پارک ساحلی هلر

غار نمکدان در قشم

غار نمکدان جزو محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مراکز تفریحی قشم است که به اندازه‌ی ۹۰ کیلومتر از مرکز جزیره قشم فاصله دارد. قندیل‌های نمکی و یخ زده‌ی موجود در غار نمکدان باعث شده تا گردشگران به هنگام بدو ورود خود به این غار، به تحسین مناظر خیره کننده‌ی مقابل خود برآیند؛ چرا که در ابتدای مسیر ورودی این غار لایه‌های عجیبی از نمک بر روی هم انباشته شده‌اند به گونه‌ای که اشکال مختلف این تپه‌های نمکی باعث خلق صحنه‌های شگفت انگیزی از این غار شده است. بنابراین اگر به تفریحات پرهیجان علاقه دارید در طول سفر خود به قشم بازدید از این غار را از دست ندهید چرا که پس از ورود خود به این غار می‌توانید به ثبت بهترین تجربه‌های زندگی خود بپردازید.

غار نمکدان در قشم

پیست سافاری قشم

پیست سافاری قشم یکی از بهترین و مهیج‌ترین پیست‌های استاندارد ایران است که با مساحتی به اندازه ۵۲۰ هکتار در جزیره زیبای قشم واقع شده است. در واقع از آنجایی که در ساخت این پیست به تمامی اصول و استانداردها توجه شده باعث شده تا از آن به عنوان اصلی‌ترین قطب ورزش سافاری در ایران یاد شود. لذا پیست سافاری قشم برای آن دسته از افرادی که به دنبال تخلیه‌ی جنون و هیجانات فکری خود هستند گزینه‌ی بسیار مناسبی است. بنابراین اگر می‌خواهید تا تجربه‌ی متفاوتی از ورزش سافاری را داشته باشید، در طول سفر خود به قشم به پیست سافاری این جزیره بروید تا با تماشای مناظر و چشم اندازهای واقع در حومه‌ی قشم لذت خود را از این تجربه‌ی بی‌بدیل دو چندان کنید.

بیشتر بخوانید: لیست مراکز خرید قشم

پیست سافاری قشم

تفرجگاه پلاژ سیمین

استراحت در بهترین مراکز تفریحی قشم مانند تفرجگاه پلاژ سیمین می‌تواند از مهم‌ترین بخش‌های یک سفر خاطره انگیز باشد. چرا که هر گردشگری پس از یک روز طولانی و لذت بخش در قشم نیاز دارد تا اوقاتی را  در یک استراحتگاه رفاهی باکیفیت بگذراند. بنابراین چه جایی بهتر از پلاژ سیمین که جزو معروف‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز تفریحی در قشم است. این پلاژ با قدمت دارای ویلاهای کوچک و با امکاناتی است که به همراه ساحل اختصاصی برای گردشگران این منطقه تعبیه شده تا این دسته از گردشگران نیز بتوانند لحظات به یادماندنی و تکرار نشدنی را در آن تجربه کنند.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین پیست های اسکی ایران برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی

لیست مراکز تفریحی قشم

تنگه عالی محمد

تنگه عالی محمد جزو یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های زیبای قشم است که در نزدیکی تنگه چاهکوه واقع شده است. گردشگران جزیره قشم این جاذبه‌ی طبیعی را با نام‌های تنگه سنگ آب و تنگه آبنما نیز می‌شناسند. بدون شک بازدید از مناظر و نقاشی‌های اسرار آمیز، ترسناک و نفسگیر این تنگه، سفر مهیجی را برایتان به ارمغان می‌آورد. بنابراین اگر چنین پدیده‌های طبیعی برایتان جالب است می‌توانید پس از بازدید از این تنگه از تنگه‌ی چاهکوه هم دیدن کنید.

لیست مراکز تفریحی قشم

شهربازی سیتی سنتر قشم

شهربازی سیتی سنتر قشم جزو اولین شهربازی‌های سرپوشیده تاسیس شده در جزیره بزرگ قشم است که از سال ۱۳۹۰ تا به امروز در حال فعالیت است. این مجموعه‌ی تفریحی با وسعت ۵۰۰۰ متر مربع در طبقه دوم مرکز خرید سیتی در مجاورت سواحل زیبای خلیج فارس قرار گرفته و شامل ۲۴۰ دستگاه بازی مخصوص کودکان و بزرگسالان است. این مرکز تفریحی می‌تواند بهترین گزینه برای تفریح و سرگرمی شما عزیزان و اعضای خانواده‌تان محسوب شود. بنابراین با توجه به این مسئله می‌توان گفت که افزودن شهربازی پرطرفدار سیتی سنتر به لیست مراکز تفریحی قشم کاملاً درست و به جا است.

شهربازی سیتی سنتر قشم

پارک ساحلی زیتون

بدون شک گشت و گذار در فضای سرسبز و رویایی موجود در پارک معروف زیتون می‌تواند برای شما یک تجربه‌ خوشایند و دلنشین باشد؛ چرا که وجود امکانات رفاهی بالا در پارک ساحلی زیتون باعث شده تا این مجموعه تفریحی به یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ساحلی قشم تبدیل شود. در حقیقت شما گردشگران عزیزان می‌توانید به هنگام گردش در پارک زیتون متوجه این نکته شوید که تمام آن امکاناتی را که از یک پارک ساحلی انتظار دارید می‌توانید به راحتی در این پارک آبی برآورده کنید. به عنوان مثال وجود زمین‌های فوتسال، بستکتبال و والیبال ساحلی در آن باعث شده تا در کنار موسیقی زنده و آلاچیق‌های زیبا نیز به یک تفرجگاه تفریحی همه چی تمام تبدیل شود.

جنگل‌های دریایی حرا

شاید برایتان جالب باشد که جنگل‌های دریایی حرا در میان دیگر عجایب هفتگانه این جزیره به عنوان پدیده‌های معجزه آسا و غیر قابل باور قشم به شمار می‌رود؛ چرا که در این منطقه از قشم درختانی رشد می‌کنند که خود را از آب‌های شور دریای حرا تغذیه می‌کنند. در حقیقت وجود شرایط نامناسب در دریای حرا و جذر و مد‌های متوالی آب در این منطقه باعث شده تا سازگاری این قبیل درختان در حرا به یک پدیده استثنایی تبدیل شود. با اینکه بخش اعظمی از ریشه‌های این درختان بر روی آب شناور هستند نیز باز هم همچنان سرسبز و دارای حیات هستند. بنابراین اگر می‌خواهید تا به جنگل‌های شگفت انگیز و خارق العاده حرا بروید باید خود را از طریق اسکله‌هایی نظیر بندر لافت، اسکله سهیلی و روستای طبل برسانید.

جنگل‌های دریایی حرا

پارک ساحلی قشم

جزیره باصفای قشم دارای پارک‌های ساحلی بزرگ و بی‌شماری است که پارک ساحلی قشم یکی از آن‌ها است که با نام سینما دریا در میان بومیان این منطقه از قشم شناخته می‌شود. مسئولین جزیره قشم این پارک ساحلی را در مکانی دسترس پذیر و در نزدیکی بلوار امام قلی خان بنا کرده‌اند تا گردشگران و توریست‌های این منطقه بتوانند به راحتی به آنجا بروند. از مهم‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت این مکان ساحلی شده آن است که این مجموعه ساحلی پوشیده از فضای سرسبز و بسیار وسیعی از دریا است.

پارک ساحلی قشم

از آنجایی که این پارک ساحلی همانند پرده سینما جزر و مد طبیعی دریا را به وضوح نشان می‌دهد باعث شده تا ما از آن به عنوان یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی قشم یاد کنیم. بنابراین اگر شما هم مشتاق هستید تا این پدیده طبیعی را ببینید بهتر است شب‌های سفر خود را با نشستن بر روی نیمکت‌های مقابل دریا، در این مکان سپری کنید و خاطرات به یاد ماندنی را برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیاورید. برای اجاره سوئیت در قشم روی لینک کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا مراکز تفریحی قشم را به شما معرفی کنیم.  اگر شما هم از این مراکز دیدن کرده‌اید، نظرات خود را در کامنت همین پست با ما درمیان بگذارید.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. تشکر از شما که پیجتون به زیبایی قشم را معرفی کرده و من از راهنمایی های شما در سفرم استفاده کردم و یک سفر فوق العاده شد. و در کنار سفر عالیمون تجربه غواصی هم فوق العاده بود که شاید خیلی ها بخاطر ترسشون نمیرن سمتش از جمله خود من تا این سفر که بلاخره دل به دریا زدم و به همه پیشنهاد میکنم حتما تجربه کنند. ما رفتیم کلوپ غواصی نگین ساحل قشم که با صبوری و مهارتشون در کنارمون بودن و لحظات فراموش نشدنی را برامون ساختن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا