دیدنی های ارومیه

معرفی شهرستان ارومیه و جاذبه‌های گردشگری آن

معرفی شهرستان ارومیه و جاذبه‌های گردشگری آن

امروز می‌خواهیم با سپنجا سفری به شهرستان ارومیه داشته باشیم. زیبایی و آثار باستانی و مناطق طبیعی آن هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند، تا لذت سفر به شمال غربی ایران را تجربه کند.

در ادامه به جاهای دیدنی ارومیه خواهیم پرداخت و درباره بهترین زمان سفر به این شهر صحبت خواهیم کرد؛ بنابراین اگر در آینده ای نزدیک قصد سفر به شهرستان ارومیه را دارید، با  سامانه رزرو اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید:

علت سفر به شهرستان ارومیه

شهر‌های شمال غربی ایران همگی از نظر زیبایی و آب و هوای معتدل و خنک در بهترین موقعیت هستند. در این میان ارومیه گزینه مناسبی برای یک سفر کامل تفریحی است.

شهر ارومیه از آثار تاریخی ارزشمندی برخوردار است، این آثار عبارت اند از بازار قدیمی ارومیه، مسجد جامع ارومیه، بنای تاریخی سه گنبد و کلیسای حضرت مریم.

جذابیت این مکان‌های تاریخی تاثیر زیادی در جذب توریست داخلی و خارجی از سراسر جهان دارد.

اگر می‌خواهید بدانید ارومیه کجاست؟ و چگونه باید به آنجا بروید؟ بخش‌های بعدی مقاله را مطالعه کنید.

 

نمایی از شهرستان ارومیه از بالا

نگاهی جزئی تر به شهرستان ارومیه

شهر ارومیه با داشتن ۱۰۴۰۵۶۵ نفر جمعیت در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار دارد. جمعیت زیادی از مردم ارومیه به زبان آذری و بخش اندکی از آن‌ها به زبان کردی کرمانجی صحبت می‌کنند. اقوام ساکن در شهر ارومیه اغلب ترک هستند.

اقتصاد ارومیه بر پایه صادرات انواع محصولات و فرآورده‌های نفتی می‌باشد و شرایط جغرافیایی که ارومیه دارد، باعث شده بسیاری از افراد برای فعالیت‌های اقتصادی و صادرات محصولات خود به این شهر سفر کنند.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی سردشت ؛ از عظمت طبیعت تا بازارهای ارزان این شهر!

وجود گمرک و مرکز مبادلات تجاری برای انواع کالاها و محصولات در ارومیه، بر اهمیت این شهر می‌افزاید. علاوه بر این وجود محصولات دامی و باغداری تاثیر بسیار خوبی بر اقتصاد این شهر می‌گذارد.

 

نمایی از جاهای دیدنی ارومیه

اهمیت صنایع دستی و سوغات ارومیه

با سفر به ارومیه می‌توانید از بهترین سوغات این شهر بهره مند شوید، نقل ارومیه، حلواهای گردویی و هویج، شیرینی سوجوق و انواع عرقیجات از بهترین سوغات ارومیه هستند.

بعد از خرید سوغات باید برای بازدید از صنایع دستی به بازار ارومیه بروید، در آن جا شاهد صنایعی مانند، پیکرتراشی، رودوزی، رنگرزی و ظریف کاری روی چوب خواهید بود. یکی از لذت‌های سفر به شهرستان ارومیه شکم گردی در این شهر است.

 

صنایع دستی ارومیه

هر فردی بر اساس علاقه و سلیقه ای که دارد، مقصد گردشگری خود را انتخاب می‌کند، افرادی که به شکم گردی در شهر‌های توریستی علاقه دارند باید از ارومیه بازدید کنند.

غذاهای محلی ارومیه شامل دلمه‌های یارپاغ و کلم دلماسی، آش‌های کلم و دوغ، گیزاتما و آجی کباب می‌شود. در سفر به ارومیه حتماً طعم غذا‌های محلی این شهر را بچشید.

گشت و گذار در جاهای دیدنی ارومیه

سفر به ارومیه بدون بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر فایده ای ندارد، جاذبه‌هایی مانند دریاچه ارومیه، موزه ارومیه، دره قاسملو، بازار ارومیه و دریاچه مارمیشو از بهترین جاهای دیدنی ارومیه هستند.

شما می‌توانید با یک برنامه ریزی مشخص در بخش‌های مختلف سفر خود از تمام این جاذبه‌ها بازدید کنید. اما مهم است که در چه فصلی به این شهر سفر کنید، تا لذت شما از سفر به ارومیه دو چندان شود.

اگر می‌خواهید بدانید بهترین زمان سفر به ارومیه چه فصلی است؟ با ما همراه باشید.

بهتر است چه زمانی به ارومیه سفر کنیم؟

شهرستان ارومیه به واسطه قرار گرفتن در مناطق کوهستانی، آب و هوای بسیار دلپذیری را در فصل‌های بهار و تابستان برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

در نتیجه اگر می‌خواهید سفر دلچسبی داشته باشید و از بازدید جاهای دیدنی ارومیه نهایت لذت را ببرید، می‌توانید یکی از دو فصل بهار یا تابستان را برای سفر به این منطقه زیبا انتخاب کنید.

 

نمایی از دریاچه شهرستان ارومیه

البته سفر به شهرهای توریستی در فصل‌های سرد هم برای گردشگرانی که عاشق طبیعت گردی هستند، جذاب خواهد بود. زیرا مناطق ییلاقی و سایر جاذبه‌های گردشگری در این فصل‌های شکل تازه ای به خود می‌گیرند. سردی هوا در پاییز و بارش سنگین برف در فصل زمستان، زیبایی خاصی به این شهر می‌بخشد؛ بنابراین بهتر است سفر خود را به نیمه اول سال موکول کنید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به ارومیه

در شهرستان ارومیه کجا اقامت داشته باشیم؟

شهرستان ارومیه نسبت به دیگر شهر‌های استان آذربایجان غربی از امکانات و مکان‌های اقامتی بیشتری برخوردار است. شما برای انتخاب مکان اقامتی خود می‌توانید از به هتل‌های لوکس و مجهز در این شهر مراجعه کنید.

سایر اقامتگاه‌های این شهر شامل سوئیت‌های مبله، ویلا، آپارتمان‌های اجاره ای و اقامتگاه‌های بوم گردی می‌شود. البته شما برای اینکه از طریق بهتری اقامتگاه خود را رزرو کنید، از سپنجا کمک بگیرید.

اجاره سوئیت در ارومیه از طریق سپنجا یکی از بهترین روش‌هایی است که شما می‌توانید اقامتگاه خود را با بدون هیچ دغدغه ای انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در سفر به ارومیه می‌خواهید در خانه‌های سنتی اقامت کنید، می‌توانید به صفحه اقامتگاه بوم گردی در ارومیه مراجعه کنید. مکان‌های اقامتی در سایت سپنجا توسط تیم پشتیبانی بر اساس نیازهای گردشگران فیلتر بندی شده‌است.

نتیجه‌گیری درباره جاهای دیدنی ارومیه

با سپنجا راهی شهرستان ارومیه و مناطق کوهستانی شدیم و از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کردیم. پس از بازدید از دریاچه ارومیه در بازار قدیمی آن از سوغات و خوراکی‌های خوشمزه مانند سوجوق استفاده کردیم. اکنون نوبت شماست تا نظرات و تجربیات خود را از سفر به شهر ارومیه و بازدید از جاذبه‌های آن برای ما و دیگر خوانندگان این مطلب در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

درباره “معرفی شهرستان ارومیه و جاذبه‌های گردشگری آن” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا