دیدنی های بندرعباس

سفر به بندرعباس از ۰ تا ۱۰۰ معرفی بزرگترین شهر جنوبی ایران

سفر به بندرعباس از 0 تا 100 معرفی بزرگترین شهر جنوبی ایران

بندرعباس مرکز استان هرمزگان و از بزرگترین شهرهای این استان به حساب می آید.بندرعباس را به داشتن مردمان خونگرم و مهمان نواز می شناسند و از همین رو قصد داریم تا راهنمای سفر به بندرعباس را شرح دهیم.

این شهر به دلیل وجود دو جزیره قشم و کیش، کمتر مورد استقبال مردم قرار می گیرد در صورتی که بندرعباس دارای تفریحات آبی بسیار و همچنین جاذبه های گردشگری بندرعباس کم نیستند.

با انتخاب بهترین زمان سفر به بندرعباس و شرایط آب و هوایی خوب و تخفیفات آن می توانید سفر دلنشینی را در بزرگترین شهر جنوبی ایران برای خود رقم بزنید.

یکی از بهترین دلایلی که می توان به بندرعباس سفر کرد سواحل زیبای خلیج فارس است که همچون الماسی در این بندر می درخشد.با سفر به بندرعباس علاوه بر بهره مندی از بهترین ساحل بندرعباس، می توانید از جاهای دیدنی این شهر که کم نیستند نیز نهایت لذت خود را ببرید.

سپنجا قصد دارد تا شما را با موارد زیر از بندرعباس آشنا کند:

  • بهترین فصل سفر به بندرعباس
  • راه های سفر به بندرعباس
  • بازارهای دیدنی بندرعباس
  • سوغات بندرعباس
  • محبوب ترین غذاهای بندرعباس
  • جاذبه های گردشگری بندرعباس
  • اقامت در بندرعباس

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

بهترین فصل سفر به بندرعباس

همه می دانند که شهرهای جنوبی هوای خیلی گرمی دارند و اگر تابستان بخواهید به جنوب سفر کنید مغز آدم نیز می پزد.بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی ایران است که نمی توان تمام فصول به آنجا سفر کرد.

اکثرا در هنگام سفر به مقصد مشخصی از آب و هوای مقصد مورد نظر کامل با خبر می شویم، تا با انتخاب فصل مناسب به آنجا سفر کنیم.

بندر عباس نیز یکی از همین شهرهاست که باید زمان مناسبی به آنجا سفر کرد.این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و به دلیل وجود خلیج همیشه فارس رطوبت در این منطقه زیاد است.

از اوایل آبان تا اواسط فروردین بهترین بازه زمانی برای سفر به بندرعباس است.متوسط دما در فصل بهار در بندرعباس ۲۷-۳۷ درجه، تابستان ۳۲-۴۰ درجه، پاییز ۲۳-۳۳ درجه و زمستان ۱۴-۲۲ درجه سانتی گراد است.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

راه های سفر به بندرعباس

اگر تا به حال به بندرعباس سفر کرده باشید، می توانید ببینید که این شهر از تمام راه های ارتباطی برای سفر به خود راه دارد.شاید بتوان گفت که بهترین راه ارتباطی به آنجا، سفر به بندرعباس با قطار است.

علت آن هم هزینه مناسب بلیط قطار به بندرعباس است.از آنجا که سراسر این شهر دریا است، می توانید همراه با پیاده روی در کنار ساحل از دریای خلیج فارس هم دیدن کنید و سفر خوب و رویایی را برای خود رقم بزنید.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

سفر جاده ای به سمت بندرعباس

برای تماشای طبیعت از مبدا تا بندرعباس می توانید از ماشین شخصی خود استفاده نمایید و به دل جاده بزنید و در کنار رانندگی با دوستان و یا خانواده از مسیرتان نیز لذت ببرید.در کنار ماشین شخصی وسایل حمل و نقل عمومی همانند اتوبوس نیز به مقصد بندرعباس راه دارد.

این شهر یک پایانه در محله نخل ناخدا دارد.بندرعباس به شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، قم، شهرکرد، رشت، کرمان، آبادان، اهواز، جهرم و تهران اتوبوس رفت و برگشت دارد.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

سفر دریایی در خلیج فارس

برای سفر به بندرعباس از طریق شهرهای جنوبی کیش، قشم، لاوان، عسلویه، بندر لنگه، بوشهر و کشورهای امارات متحده عربی و کویت می توان از کشتی های مسافربری نیز استفاده کرد.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

سفر هوایی

روزانه به نسبت پرواز از شهرهای شیراز، هران، کیش، چابهار، ابوموسی، یزد، اصفهان، رشت، مشهد، اهواز، ساری، کرمانشاه، تبریز و خارک به بندرعباس پرواز داخلی وجود دارد.همچنین از بندرعباس به کشورهای خلیج فارس، پاکستان و هند و بالعکس پروازهای خارجی نیز وجود دارد.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

سفر به بندرعباس با قطار

برای سفر به بندرعباس با قطار می توان با خیال راحت بلیط قطار را رزرو کرد که از مسیرهای بندرعباس به تهران که مسافرین در شهرهای بین راهی (کاشان، محمدیه، بادرود، زواره، اردکان، نایین، میبد، بافق، یزد، سیرجان، احمدآباد، فین و تزرج) می توانند از قطار استفاده کنند.

این مطلب را هم بخوانید
جزیره لاوان - مروارید گمشده خلیج فارس را بیشتر بشناسیم!

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

بازارهای دیدنی بندرعباس

بازارهای بندرعباس یکی از بهترین گزینه ها برای خرید است و اغلب مسافران به جهت خرید، به شهرهای بندری و جنوبی سفر می کنند.

اغلب بنادر و شهرهای مرزی به دلیل نزدیکی به دریا ورود وسایل و اجناس خارجی راحت تر انجام می شود، قیمت اکثر کالاها مناسب تر از سایر شهرها می باشد و به همین خاطر است که اکثر افراد این شهرها را برای خرید عمده انتخاب می کنند.

در راهنمای سفر به بندرعباس یکی از دلایل سفر به بندرعباس بازارهای دیدنی آن است.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

بازار سنتی بندرعباس

یکی از بازارهای قدیمی بندرعباس که از گذشته تا به امروز بسیار مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است، بازار سنتی بندرعباس است.در این بازار پارچه های زری دوزی و گلابتون دوزی بسیار یافت می شود که مورد توجه خانم ها است.غرفه های فروش خرما و سوغات و صنایع دستی در این بازار از رونق قابل توجهی برخوردار است.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

 

سیتی سنتر بندرعباس

یکی از مراکز خرید لوکس در بندرعباس سیتی سنتر است که دارای کالای لوکس از لباس و پوشاک گرفته تا کیف و کفش و سایر و سایر وسایل مورد نیاز که مورد توجه مسافران است.قیمت و کیفیت اجناس این مرکز خرید به نسبت بازار قدیمی کمی بالاتر است.

مرکز خرید ستاره شهر

مرکز خرید ستاره شهر یکی از جدیدترین مراکز خرید در بندرعباس است که تمام امکانات را در خود دارد.در کنار خرید از لباس و پوشاک، کیف و کفش و گوشی موبایل و غیره می توانید از رستوران های موجود در این مرکز خرید غذاهای جنوبی را امتحان کنید و همچنین در آخر از سینمای این مجموعه نیز دیدن نمایید.

مرکز خرید رویال ۱ و ۲

مرکز خرید رویال از مراکز خرید بندرعباس هستند که مدت زیادی از ساخت و افتتاح آن ها نگذشته است.مرکز خرید رویال ۱ مرکز مناسبی برای خرید لباس و پوشاک است در صورتیکه مرکز خرید رویال ۲ محل خرید گوشی تلفن همراه و تجهیزات آن است.

از دیگر مراکز خرید بندرعباس می توان به مرکز خرید نخیل، بازار اوزی ها و لاری ها، مرکز خرید ستاره جنوب، مرکز خرید نیلی بندرعباس و بازار ماهی فروشی بندرعباس اشاره کرد.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

سوغات بندرعباس

خرید سوغاتی در سفر یکی از رسم های ایرانیان است که در کنار خوشی های سفر برای بقیه با هدیه ای که بعد از سفر می گیرند معنا پیدا می کند.

در بندرعباس صنایع دستی بسیاری که ساخته دست بانوان این خطه است بسیار مورد توجه است و حتی به بندرعباس لقب شهر خلاق را داده اند که در حوزه صنایع دستی به ثبت رسیده است.

در کنار آن می توان جنوب را به انواع خرما و رطب نیز شناخت که به علت گرما در شهرهای جنوبی پرورش پیدا می کند.ماهی و میگو نیز از سوغاتی های جدا نشدنی از دریای بندرعباس است که سوغاتی محبوب اکثر گردشگران است.

جاذبه های گردشگری بندرعباس

اصلی ترین قسمت سفر در بندرعباس جاذبه های دیدنی آن است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.جاهای دیدنی بندرعباس زیاد هستند و هزینه ورودی آن ها خیلی زیاد نیست.

یکی از جاذبه های گردشگری بندرعباس فرهنگ قشنگ مردم بندرعباس است و خونگرمی مردمان آنجا است.در زیر به معرفی تعدادی از جاذبه های بندرعباس پرداخته ایم.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

 

حمام گله داری

حمام گله داری یکی از حمام های تاریخی زیبایی است که از زمان قاجاریه به یادگار مانده شده است و هم اکنون به موزه فاخر تبدیل شده است.

این حمام در جنوب بندرعباس واقع شده است و به سواحل فیروزه ای رنگ خلیج فارس نزدیک است و در یکی از محله های دیدنی شهر بندرعباس یعنی اوزی ها قرار دارد.

حمام گله داری از سال ۱۳۴۰ با توجه به لوله کشی شدن شهرها و بوجود آمدن حمام در خانه ها کاربرد خود را در میان عموم مردم از دست داد و در اوایل سال ۱۳۷۴ توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با شماره ثبت ۲۰۰۳ در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

اگر بنای این حمام را از نزدیک ببینید، ردپای سنگ ‌های دریایی، سنگ ‌های اسفنجی، گچ دست کوب و ساروج محلی را در آن پیدا خواهید کرد که به خاطر رطوبت بالای منطقه، در بنا به کار رفته ‌اند.

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه گهر ، راهنمای سفر برای عاشقان طبیعت گردی!

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

چشمه آبگرم گنو

چشمه آبگرم گنو در کوه گنو که در فاصله ۳۴ کیلومتری از بندرعباس قرار دارد.چشمه گنو مکان بسیار مناسبی برای تفریحات خانوادگی و درهمی های خانوادگی است.

علت شرجی بودن بندرعباس کوه گنو است که با ارتفاع زیاد خود مانع عبور بخارات آب دریا می شود و در نتیجه هوای شهر بندرعباس اغلب شرجی است.آب چشمه آبگرم گنو گوگردی و بسیار گرم است و از آب آن به عنوان آبیاری برای نخلستان ها و استحمام استفاده می شود.در مقابل این آب گرم بوی تند و تیز تعفنی دارد.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

معبد هندوها

معبد هندوها و یا پرستشگاه بت گوران در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده است.روایت است که به علت رفت و آمد بین مردم هند و ایران و بخصوص فاصله دریایی نزدیک هند به بندرعباس تاجران هندی بسیار به بندرعباس سفر می کردند و این معبد محلی برای رفع نیاز تجار هندی در ایران ساخته شده است.


همچنین بخوانید: موسیقی بندری


در ساخت این معبد از عناصر معماری بودایی و اسلامی هم استفاده شده است و با تماشای گچ‌ کاری‌ها و معماری ‌این معبد شما را به فضای هندوستان می ‌برد.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

عمارت کلاه فرنگی

در اکثر شهرهای ایران عمارتی به عنوان کلاه فرنگی وجود دارد که به گمرک قدیم و تاریخی شهر بندرعباس نیز معروف است.عمارت کلاه فرنگی محل تجارتخانه داخلی و خارجی بوده که در زمان صفویه ساخته شده است و این عمارت دارای ۱۶ برج و ۳ دروازه است.

برکه های بارانمجموعه برکه های باران شامل ۶ برکه یا آب انبار است که در دوران صفویه ساخته شده اند.

برکه های باران در گذشته منابع ذخیره آب شیرین بندرعباس به حساب می آمدند.این مجموعه توسط سازمان میراث فرهنگی و با تغییر کاربری به صورت سالن آمفی تئاتر و موزه آب در آمده است.

محبوب ترین غذاهای بندرعباس

در جنوب ایران غذاهای محبوب بسیاری را می توان پیدا کرد که به دلیل شرایط اقلیمی، وجود دریا با غذاهای دریایی، ادویه جات مخصوص خوش عطر و ترشی جات خوشمزه جزء جداناپذیر از سفره های مردمان خون گرم و با اخلاق خطه جنوب و بخصوص بندرعباس است.در زیر به معرفی برخی از غذاهای خطه بندرعباس در راهنمای سفر به بندرعباس پرداخته ایم.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

هواری

هواری از غذاهای محبوب بندرعباس است که از پیاز، سبزی شوید، گشنیز، شنبلیله و سیر سرخ شده درست شده است که همراه با ماهی سرخ می شوند.به جای ماهی می توان از میگو نیز استفاده کرد و در انتها به آن فلفل، ادویه جات و زردچوبه نیز اضافه می شود و در آخر همراه با برنج سرو می شود.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

مهیاوه

مهیاوه نوعی سس است که همراه با غذا سرو می شود.مهیاوه در زبان محلی از دو کلمه ماهی و آب به وجود آمده است.این غذا با پودر ماهی ساردین، نمک، فلفل، زردچوبه، خردل و گشنیز مخلوط شده درست می شود.

کلیه مواد را بعد از مخلوط شدن به مدت یک ماه در ظرفی در بسته ریخته و در آفتاب قرار می دهند تا برسد.در آخر آن را با برنج و یا نان سرو می کنند و گاهی به عنوان پنیر نیز استفاده می شود.

راهنمای سفر به بندرعباس، بزرگترین شهر جنوبی ایران

بلالیت

بلالیت از غذاهای مشهور و محبوب بندرعباس و بوشهر است که  از شکر یا شیره خرما، گلاب، ماکارونی، روغن و هل درست می شود.بلالیت از غذاهای مقوی خطه جنوب است، این غذا به عنوان صبحانه نیز استفاده می شود و برای خوش رنگ شدن آن از زعفران نیز استفاده می شود.

اقامت در بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی ایران است که دارای اقامتگاه های بسیار و ارزان قیمتی است.برای اقامت در بندرعباس در کنار اقامت در هتل های بندرعباس که قیمت های به نسبت گرانی دارد شما می توانید اقامتگاه های خود را از طریق سایت و یا اپ سنجا رزرو نمایید.

اجاره سوئیت در بندرعباس بهترین انتخاب پیش روی شما است که تمام امکانات یک خانه کامل را در اختیار شما قرار می دهد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 5 میانگین: 3.8]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا