دیدنی های شاهرود

دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش،الماس درخشان سمنان!

شاهکارهای طبیعت را می‌توان به راحتی در شهر سمنان پیدا کرد. استانی که مملو از جاذبه‌های طبیعی و جذاب است! اگر در اواخر تابستان قصد سفر کردید و دوست دارید که به سمت شاهرود حرکت کنید، هرگز نباید دیدن دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش را از دست بدهید.

این دشت معمولا در اواخر تابستان به صورتی خودنمایی می‌‎کند که احتمالا برای شما هم بسیار دیدنی باشد! اگر دوست دارید بدانید که دشت آفتاب گردان کجاست، چگونه باید به دشت آفتابگردان اطراف تهران سر زد و … کافیست که تا انتهای این مقاله کوتاه با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید.

دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش کجاست؟

همانطور که اشاره شد، این دشت جزو جاذبه های گردشگری شاهرود محسوب می‌شود که می‌توانید برای بازدید از به ثمر رسیدن گل ها و زیبایی های آن در شهریورماه به آن سر بزنید!

تخمین زده می‌شود که در شهریور ماه هر سال، میلیون ها گل آفتابگردان در دشت های شقایق های کالپوش و دیگر دشت های آفتابگردان اطراف تهران شکفته می شوند که دیدن آن ها از نزدیک هر انسانی را به وجد می‌آورد.

اگر به دنبال آدرس دشت شقایق های کالپوش هستید، باید بدانید که می‌توانید برای بازدید از آن به ۲۲۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود بروید و مطمئن باشید که این مسافت ۳ تا ۴ ساعته با توجه به منظره بی نظیری که برای شما رقم می‌زند، کاملا ارزشش را دارد. شاید می‌پرسید که مگر این منطقه چه دارد که اینقدر خاص به نظر می‌رسد؟

دشت آفتابگردان از بهترین جاهای دیدنی استان سمنان

حقیقت این است که منطقه سرسبز و جنگلی شقایق های کالپوش، یک منطقه جنگلی با بارندگی قابل قبول و اراضی حاصل خیز است!

چشمه نگار من

همین موضوع باعث می‌شود که کشاورزان زیادی در این منطقه حضور داشته باشند و به کشت و برداشت مشغول باشند! این دشت وسیع و زیبا در کنار پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان قرار دارد!

این مطلب را هم بخوانید
محبوب ترین جاهای دیدنی شاهرود که باید بشناسید!

پس اگر به این دشت رفتید، بهتر است که به صورتی برنامه ریزی کنید که از این مناطق هم بازدید کنید.

مسیر دسترسی به دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش

اگر می‌خواهید که از شهر شاهرود به سمت دشت آفتابگردان حرکت کنید، باید از طرف جاده شاهرود به سمت مشهد، حدود ۶۰ کیلومتر مسافت را با ماشین طی کنید و به محض رسیدن به شهر میامی، مسیر خود را به سمت شمال دوباره تغییر دهید! این مسیر در نهایت شما را به بهشت زرد رنگ سمنان یا همان دشت آفتابگردان  می‌برد! فاصله این دشت از شهر میامی حدود ۱۴۰ کیلومتر است.

معدن نمک گرمسار

چرا دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش، یک دشت خاص و متمایز است؟

در ایران شاید دشت های آفتابگردان زیادی وجود داشته باشند، اما چه چیزی باعث می‌شود که این دشت خاص تر باشد؟ چه دلیلی دارد که شما برای بازدید از این دشت سفر کنید و خاطرات خود را در این دشت ثبت کنید و با عزیزانتان در این دشت خوش بگذارنید؟

اولین موضوعی که باعث تمایز و خاص بودن این دشت نسبت به نمونه های مشابه می‌شود، سطوح زیر کشت این دشت است که برخلاف نمونه های مشابه که معمولا در زمین‌های پست دیده می‌شوند، این دشت بر روی زمین‌های ناهموار و تپه ای بوجود آمده است.

دشت شقایق های کالپوش در استان سمنان

شما می‌توانید انواع گل آفتابگردان را در این منطقه پیدا کنید! گل های آفتابگردان ژنتیکی جدید، پاکوتاه، درشت دانه و … که در این دشت موجود هستند، معمولا در اولایل بهار به دو صورت دیمی یا آبی بسته به شرایط محیطی و هوایی کاشت می‌شوند تا در شهریورماه این زیبایی ها را بوجود بیاورند.

اقامت در بومگردی سنتی در سمنان

در نهایت هنگامی که این محصول برداشت می‌شود، از دانه های این گل برای روغن گیری استفاده می‌شود که ما معمولا برای پختن ناهار یا شام خود از آن استفاده می‌کنیم!

این مطلب را هم بخوانید
معرفی جنگل ابر ؛ در شاهرود به تماشای جنگلی از ابر بنشینید!

شقایق های کالپوش، خودنمایی طبیعت در فصل بهار

اگر نمی‌توانید در شهریورماه به این دشت سر بزنید و گل های آفتابگردان زرد رنگ را ببینید، نگران نباشید! شما می‌توانید خودنمایی طبیعت را از ۲۰ اردیبهشت تا حدود ۳۱ خرداد با شقایق های کالپوش ببینید!

در این ایام علاوه بر زیبایی های بی نظیری که وجود دارد، می‌توانید در جشنواره ای که به همین منظور در این منطقه برپا می‌شود هم شرکت کنید که معمولا مردم محلی، عهده دار و مسئول آن هستند!

نمایی از دشت کالپوش از بهترین جاهای دیدنی شاهرود

جمع بندی: در کجا باید اقامت داشته باشم؟

یکی از مسائل مهمی که در هر سفری معمولا با آن روبرو هستیم، این است که اگر قصد سفر به این شهر را داشته باشیم، باید از کجا شروع کنیم؟ در کجا باید اقامت راحت، ارزان و مناسبی داشته باشیم؟

باتوجه به این که دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش، جزو زیبایی ها و دیدنی های شهر شاهرود است، می‌توانید در مدت زمان اقامت خود، یکی از ویلاها، سوئیت ها و یا اقامتگاه های بوم گردی شهر زیبای شاهرود را انتخاب کنید!

شما می‌توانید با کمک سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا، بهترین اقامتگاه های این شهر را برای سکونت خود بررسی و انتخاب کنید تا در نهایت با اجاره ویلا در شاهرود، تمامی پیش نیازهای سفر خود را تکمیل کنید! در نهایت اگر تابحال به این دشت سفر کرده اید و یا خاطره ای در رابطه با آن دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا