بدون دسته بندی

فهرست کامل بهترین کبابی های تهران + معرفی انواع کباب ایرانی

جالب است بدانید کباب برای اولین بار در زمان ناصرالدین شاه قاجار و به دستور شخص شاه وارد ایران شد، اما رفته رفته دستخوش تغییر و تحولات شد و امروز در انواع و اقسام مختلف طبخ می‌شود. اگر اهل کباب باشید حتماً می‌دانید که انواع گوشت قرمز و سفید برای طبخ کباب مناسب است و گاه سبزیجات و ادویه‌جات متنوع با گوشت‌های کبابی ترکیب می‌شوند تا طعم بهتری داشته باشند.  در ادامه با کبابی‌های معروف تهران و انواع کباب ایرانی آشنا خواهید شد. در سپنجا همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

معرفی بهترین کبابی های تهران

اگر به تک تک رستوران‌های ایران سر بزنید و منوی آنها را باز کنید، متوجه خواهید شد که کباب‌ها بخش مهم منو‌ها را پر کرده‌اند. انواع کباب در میان مردمان خاورمیانه بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و جایگاه ویژه‌ای در اغلب میهمانی‌ها و مجالس پیدا کرده‌اند.

همانطور که گفته شد، کباب یک غذای مجلسی است که با انواع گوشت مرغ، گوسفند، گوساله، ماهی و… تهیه می‌شود. این غذای لذیذ و خوشبو مانند خون در رگ ما ایرانی‌ها جریان پیداکرده و حتی از بوی آن هم می‌شود لذت برد. برای آشنایی با بهترین کبابی های تهران با ما همراه شوید.

چلوکبابی جوان

چلوکبابی جوان از بزرگ‌ترین و قدیمی‌‌ترین کبابی‌های پایتخت است و انواع کباب‌های جوجه، شیشلیک، کوبیده، برگ و… را برای مهمانان خود طبخ می‌کند. البته این کبابی غذاهای دیگری چون زرشک پلو، قورمه سبزی، ته چین و خورشت قیمه را نیز به دو صورت در محل و بیرون بر با بهترین کیفیت سرو می‌کند. چلوکبابی جوان همیشه شلوغ است اما خدمه آن با نظم و پشتکار خود تمام سفارش‌ها را در سریع‌ترین زمان تحویل می‌گیرند. قیمت کباب‌ها و دیگر غذاهای این رستوران بسیار به صرفه است و فضای بزرگ آن برای گفتگو و نشستن خیلی مناسب است.

ساعت کاری جلوکبابی جوان: ۱۱:۳۰ صبح تا ۳۰:۳۰ بعدازظهر و ۷:۳۰ شب تا ۱۰:۳۰ شب

تلفن: ۰۲۱-۳۳۳۴۷۵۸۶

آدرس:  خیابان ۱۷ شهریور، پلاک ۱۴۴۹

تلفن: ۰۲۱۳۳۲۵۲۷۱۱

چلوکبابی جوان

شاندیز جردن

اگر کبابی‌های لوکس و مجلسی‌تر را می‌پسندید، شاندیز جردن گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این از بهترین کبابی های تهران است و درزمینه پخت کباب‌‌های مختلف به ویژه کوبیده و ششلیک شهرت بسیار دارد. سه ویژگی مهم شاندیز جردن حتماً توجه شما را هم به خود جلب خواهد کرد. اول استفاده از برنج ایرانی در کنار کباب‌ها، دوم سرو ششلیک با سیخ سر میز مشتری و سوم قیمت غذاها که بسیار منصفانه است.

آدرس شاندیز جردن: جردن، بلوار صبا

تلفن: ۰۲۱۲۲۰۵۴۸۴۸

رستوران روحی

رستوران روحی یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های تهران است چون علاوه بر معماری قدیمی، تمام غذاها و نوشیدنی‌های خود را در ظروف روحی برای مشتری سرو می‌کند. شما هم حتماً از پذیرایی خود در این رستوران لذت خواهید برد. در اینجا می‌توانید انواع غذاهای اصیل من جمله انواع کباب ایرانی را سفارش دهید.

آدرس رستوران روحی: میدان صنعت، بلوار فرحزادی، خیابان سیمای ایران، پلاک ۵۸

تلفن: ۰۲۱۸۸۳۷۶۰۸۰

رستوران اسپیو درکه

درکه یکی از بهترین نقاط تفریحی پایتخت است و اغلب افراد به قصد کوهنوردی و لذت بردن از هوای پاک، اینجا را انتخاب می‌کنند. با این حال عده‌ای هم به هوای خوردن کباب در رستوران‌هایی چون اسپیو درکه راهی اینجا می‌شوند. این از بهترین کبابی های تهران است و در قلب خیابان‌های ولنجک قرار دارد. اسپیو درکه برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه هر دو مناسب است و فضاهای آرامبخش منحصربه فردی دارد. فضاهایی کلبه شکل و یک فضای سرپوشیده بزرگ به همراه صدای گوش‌نواز آب، فضای سرسبز و…

آدرس رستوران اسپیو درکه: درکه، میدان درکه

تلفن:۰۲۱۲۲۱۷۳۷۰۶

رستوران اسپیو درکه

رستوران مرشد

رستوران مرشد که یک رستوران نقلی و دلنشین در دل خیابان‌های نیاوران است، بهترین کباب‌های ایرانی را برای مهمانان خود طبخ می‌کند. این رستوران سنتی در واقع یک‌خانه چوبی است که پر از گل و گلدان‌های زیباست. شما هم عاشق اینجا خواهید شد زیرا؛ فضای سنتی و زیبای آن بسیار صمیمی و آرامش‌بخش است.

در اینجا شما با سینی‌هایی نسبتاً بزرگ که با حجم زیادی از کباب، برنج ایرانی، زعفران، چاشنی‌ها و دیگر غذاها پر شده‌اند پذیرایی خواهید شد. سینی‌ها به حدی زیبا و دلفریب هستند که کسی نمی‌تواند در مقابل آنها مقاومت کند. بی‌شک رستوران مرشد از بهترین کبابی های تهران است و این حجم بالای مشتری‌های آن ثابت می‌کنند.

شماره اختصاصی مرشد: ۰۲۱۷۵۲۷۲

آدرس شعبه نیاوران: خیابان نیاوران، بعد از جماران، نبش دلشاد، پلاک ۲

تلفن: ۰۲۱۲۲۰۰۲۲۰۰

بهترین جاهای دیدنی تهران که نباید از آنها غافل شوید

کباب سرای شمرون

کباب سرای شمرون هم از کبابی‌های نامی و پرطرفدار تهران است و در نزدیکی میدان تجریش قرار دارد. این کباب سرا کمتر از ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد اما در همین مدت کوتاه توانسته به شهرت زیادی دست پیدا کند. در اینجا می‌توانید انواع کباب بره، کوبیده، لقمه، شیشلیک، جوجه و… را نوش جان کنید و از فضای بسیار دلنشین آن نهایت لذت را ببرید.  غذاها در کباب سرای شمرون با بالاترین کیفیت و طعم بی‌نظیر طبخ می‌شوند و این باعث شده تا از نظر قیمت‌ در رنج قیمتی بالایی قرار بگیرد. بد نیست بدانید این کباب سرا دارای دو شعبه دیگر در نیاوران و اوین است.

تلفن تمام شعب:۰۲۱۲۲۷۴۶۰۰۷

شعبه تجریش: میدان تجریش، ضلع شمال شرقی

شعبه نیاوران: خیابان باهنر به‌سمت تجریش، بعد از چهارراه مژده، پلاک ۴۵۵

شعبه اوین: اوین، ابتدای کچویی، خیابان دشت بهشت

کباب سرای شمرون

رستوران البرز از بهترین کبابی های تهران

برای امتحان کردن انواع کباب در شهر تهران، رستوران البرز نیز گزینه بسیار مناسبی است. این رستوران در خیابان سهروردی شمالی واقع شده است و با فضایی بسیار لوکس و به روز آماده پذیرایی از مهمانان خود است. سابقه فعالیت رستوران البرز بالاست و تجربه زیادی در پخت انواع کباب دارد اما یادتان باشد که این رستوران از رستوران‌های گران‌ شهر تهران محسوب می‌شود.

آدرس رستوران البرز: خیابان سهروردی شمالی، نبش کوچه نیکو قدم

تلفن: ۰۲۱۸۸۵۳۴۷۵۷

برای اجاره سوئیت در غرب تهران از سامانه سپنجا کمک بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید
سپنجا چه معنایی دارد؟ علت نام گذاری + ریشه کلمه

چلوکبابی نایب

چلوکبابی نایب نیز در زمره بهترین کباب سراهای پایتخت قرار دارد و بیش از ۹۰ سال است که فعالیت می‌کند. گذشت سالها نه تنها چیزی از کیفیت غذاهای نایب کم نکرده بلکه چیزی هم به آنها اضافه کرده است. این چلوکبابی دارای چند شعبه دیگر از جمله شعبه وزرا، شعبه الهیه و شعبه ساعی است که شعبه اصلی در بازار بزرگ تهران فعالیت می‌کند. انواع کباب‌های لذیذ، ساندویچ‎ها، ماهیچه، ته چین و…. در چلوکبابی نایب که یکی از بهترین کبابی‌های تهران است به دست مشتری می‌رسد و علاوه بر صرف غذا در محل، امکان سفارش آنلاین و بیرون برای مشتریان آن وجود دارد.

آدرس چلوکبابی نایب:  بازار بزرگ تهران، بازار زرگرها، بازار صحاف‌ها، پلاک‌های ۳۱، ۳۳ و ۳۵

رستوران ارکیده

رستوران ارکیده با بیش از نیم قرن تجربه به عنوان یکی از بهترین کباب سراهای پایتخت فعالیت می‌کند. جالب است بدانید این رستوران در ابتدا یک چلوکبابی کوچک بیش نبود اما با گذشت سالها گسترش پیدا کرد و از یک شعبه به چند شعبه در تهران تغییر پیدا کرد. دکوراسیون داخلی رستوران ارکیده بسیار شیک و به روز است و تمام غذاهای آن باکیفیت طبخ می‌شوند. همچنین کارکنان مجرب در تمام شعبه‌ها آماده پذیرایی از شما هستند.

رستوران ارکیده

رستوران شمشیری

رستوران شمشیری یا بهتر است بگوییم رستوران تاریخی شمشیری از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های تهران قدیم و جدید است. این رستوران در دوره پهلوی اول، در ضلع جنوب شرقی سبزه میدان توسط حاج محمد حسن شمشیری یکی از بازاریان و بزرگان صنف قهوه افتتاح شد.

در حال حاضر این رستوران به عنوان یکی از بهترین کبابی های تهران شناخته می‌شود و دو شعبه دیگر نیز دارد که یکی مختص غذای بیرون است. منوی رستوران شمشیری شامل کباب‌ها از جمله سلطانی، برگ مخصوص، لقمه زعفرانی و انواع غذاهای دیگر نظیر ماهیچه، زرشک پلو، شیرین پلو، آلبالو پلو و… می‌شود.

شعبه یک

ساعت کاری: ۱۱:۳۰ صبح تا پنج عصر

شماره تلفن: ۵۵۶۱۷۸۷۹-۰۲۱

آدرس: بازار، سبزه میدان

شعبه دو

ساعت کاری: ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

شماره تلفن: ۲۴۱۹-۰۲۱

آدرس: اندرزگو، بین کاوه و قیطریه

چلوکبابی مسلم

چلوکبابی مسلم در قلب بازار بزرگ تهران قرار گرفته و روزانه عده زیادی ناهار خود را در این مکان صرف می‌کنند. اگر اهل کباب هستید و دوست دارید در جایی کباب بخورید که بسیار در طبخ این غذا حرفه‌ای هستند، حتماً سری به کبابی مسلم در بازار ۱۵ خرداد بزنید. البته فقط کباب‌های اینجا لذیذ و  خوشمزه نیستند، غذاهای دیگر آن که شامل باقالی پلو با مرغ، خورشت غوره بادمجان، قورمه سبزی، قیمه، کشک بادمجان، دلمه، میرزا قاسمی، کوفته و… می‌شود نیز بسیار عالی طبخ می‌شوند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

تلفن چلوکبابی مسلم: ۵۵۶۰۲۲۷۵-۰۲۱

ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۶ عصر

ساعت کاری قسمت آش و حلیم: ۶:۳۰ صبح تا ۹ شب

آدرس: بازار ۱۵ خرداد، نبش غربی سبزه میدان

کباب سرای منصور

یکی دیگر از بهترین کبابی های تهران کباب سرای منصور در خیابان ولیعصر است. کباب سرای منصور یا رستوران منصور آبشار شبعه دیگری در این شهر ندارد و کباب‌های آن به حدی لذیذ و اصیل پخته می‌شوند که طرفداران برای آنها صف می‌کشند. از خصوصیات بارز کباب‌های رستوران منصور این است که روی زغال پخته می‌شوند و همراه با تافتون‎های داغ از تنور آمده سر میز مهمانان آورده می‌شوند.

شماره تلفن: ۸۸۷۰۶۵۷۵-۰۲۱

آدرس: خیابان ولیعصر، ابتدای پارک ساعی، جنب تواضع

کباب سرای منصور

رستوران شرف الاسلامی

یکی دیگر از رستوران‌های بازار بزرگ تهران، رستوران شرف الاسلامی است. این رستوران بسیار مشهور است و در بین بازاریان و خریداران محبوبیت خاصی پیدا کرده است. کباب‌های شرف الاسلامی واقعاً تعریفی هستند و شیشلیک‌های آن خواهان زیادی دارند. قدمت رستوران به بیش از ۸۰ سال می‌رسد و بنیان‌گذار آن حاج علی شرف الاسلامی بود. در حال حاضر رستوران توسط پسر ایشان اداره می‌شود و شعبه دیگر هم در همین بازار دارد.

آدرس شعبه یک: جنب مسجد امام

آدرس شعبه دو: سبزه میدان، پلاک ۸۰۶

معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران

کاسه کباب سنتی اردبیل

کاسه کباب یکی دیگر از بهترین کبابی های تهران است. این کبابی در خیابان ولیعصر قرار دارد و تنها کاسه کباب سنتی اردبیل در پایتخت است. حتماً می‌پرسید کاسه کباب چیست؟ این نوعی کباب با طعم و ظاهر متفاوت که اصل آن در استان اردبیل طبخ می‌شود. کاسه کباب شامل یک سیخ فیله، یک سیخ کوبیده، چند عدد گوجه کباب شده و فلفل کبابی است که در آخر با مقداری کره اصل اردبیل و مقداری کنجد سرو می‌شود.

طعم بی‌نظیر این کباب به همراه کره اردبیل رضایت شما را مجاب خواهد کرد تا بار دیگر سراغ آن بروید. جالب است بدانید کاسه کباب تهران در ابتدا به عنوان یک جگر سرا فعالیت خود را آغاز کرد اما رفته رفته به یکی از مشهورترین کبابی‌های پایتخت تبدیل شد و تنوع غذاهای خود را بیشتر و بیشتر کرد. شما می‌توانید در اینجا انواع کباب را به‌همراه کره اردبیل سفارش دهید و از طعم متفاوت هر یک از آنها لذت ببرید.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

شماره تلفن: ۸۸۷۷۳۳۱۲

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان ساعی، نبش کوچه مردوخی

کاسه کباب سنتی اردبیل

کبابی ریحون جردن

اگر به دنبال بهترین کبابی های تهران هستید، کبابی ریحون جردن را از قلم نیندازید. در این کبابی فقط کباب طبخ می‌شود آن هم به همراه تافتون‌های داغ تنوری. این رستوران در محله جردن، خیابان کاج آبادی قرار دارد و برای  دسترسی به آن باید چند پله به زیر همکف بروید. دکوراسیون داخلی رستوران بسیار چشمگیر است و طاق‌های قوسی سفید رنگ آن برای همه یادآور کبابی‌های قدیمی دوره پهلوی خواهد بود.

آدرس کبابی ریحون: جردن، کاج آبادی، پلاک ۱۸

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۳۷۹۶۳

ساعت کار: ۱۱:۳۰-۱۵:۳۰ ،۱۹-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی : گران

کباب سرای حاج حسین مروی

این روزها که رستوران‌های مدرن زیادی ساخته شده و تغییراتی هم در ظاهر خیلی از رستوران‌های قدیمی ایجاد شده است، هستند کسانی که به دنبال چشیدن طعم واقعی کباب ایرانی در فضاهای سنتی و ساده هستند. کباب سرای حاج حسین مروی، ظاهری ساده و بی‌آلایش دارد و قدمت آن به حدود ۸۰ سال پیش بر می‌گرددد. این کبابی ساده و نقلی که به عنوان یکی از بهترین کبابی های تهران شناخته می‌شود در کوچه مروی تهران، در محدوده بازار قرار دارد.

شاید برای شما هم جالب باشد که برخی از مشتریان ثابت این کبابی، نوه مشتریان سابق آن هستند! کباب‌های اینجا واقعاً نظیر ندارند و هنوز هم مانند سابق در کنار نان سنگک تازه، ریحان و دوغ محلی سرو می‌شوند.

آدرس: بازار، کوچه مروی، زیر بازارچه، نبش کوچه اختر مروی شمالی، پلاک ۴

تلفن: ۰۲۱۳۳۹۰۷۴۴۲

ساعت کار: ۱۱-۱۷

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

رستوران قدح

در بازار تهران رستوران‌ها و کبابی‌های متعددی وجود دارد که قدح هم یکی دیگر از آنهاست. این رستوران با کباب کاردی خود شهرت پیدا کرده و حتی از شمالی‌ترین نقاط تهران هم به خاصر صرف ناهار به این رستوران می‌آیند. رستوران در خیابان خیام و بازار فرش فروش‌ها واقع شده است و ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش دارد.

این مطلب را هم بخوانید
قلعه رودخان گیلان

آدرس کبابی قدح: بازار، خیام شمالی، کوچه کربلائی، پلاک ۷۶

شماره تماس: ۰۲۱۹۱۲۷۹۴۳۳۴۷

ساعت کار: ۱۲-۱۷

محدوده قیمتی: متوسط

رستوران قدح

کبابی اطمینان

کبابی اطمینان یکی دیگر از بهترین کبابی های تهران است. این کبابی در تجریش قرار دارد اما برخلاف خیلی از رستوران‌های این منطقه که تغییر شکل کامل پیدا کرده‌اند، تغییر زیادی در دکوراسیون خود ایجاد نکرده و دکوراسیونی ساده و صمیمی دارد. البته این به این معنا نیست که در اینجا به کیفیت غذاها و نظافت کبابی اهمیت داده نمی‌شود. با صرف یک وعده ناهار در کبابی اطمینان؛ اطمینان پیدا خواهید کرد که اینجا همان جاییست که در ذهنتان تصورش را داشته‌اید. تعداد مشتریان این کبابی بسیار بالاست و بیشتر اوقات جلوی رستوران صف می‌کشند.

آدرس کبابی اطمینان: میدان تجریش، بازار تجریش، روبروی پاساژ سامعی

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۶۳۲۳

ساعت کار: ۱۲-۱۶، ۲۰-۲۳

محدوده قیمتی: متوسط

رستوران حاج فضل الله گلپایگانی و پسران

کبابی‌ حاج فضل الله گلپایگانی و پسران را نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین کبابی های تهران به همه معرفی کرد. آوازه این کبابی در سطح تهران پیچیده است و کیفیت کباب‌های آن زبانزد عام و خاص شده‌ است. یکی از ویژگی‌های رستوران گلپایگانی این است که گوشت کبابی در حضور مشتری چرخ و آماده می‌شود. همچنین عمل سیخ زده به وسیله دستگاه و بدون دخالت دست صورت می‌گیرد. مهم‌تر از تمام اینها، کباب‌ها روی زغال پخته می‌شوند و عطر و طعمی اصیل دارند. تعداد سفارش‌های رستوران گلپایگانی بسیار بالاست و همیشه صف مشتری جلوی رستوران تشکیل می‌شود اما از آن جهت که نوبت دهی با دستگاه شماره‌گیر انجام می‌شود، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

آدرس رستوران حاج فضل الله گلپایگانی و پسران: خیابان ولیعصر، خیابان لبافی نژاد، بین فخر رازی و ۱۲فروردین، پلاک ۱۹۸

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۱۳۳۰۶

ساعت کار: ۱۲-۳، ۱۹-۲۳

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

رستوران حاج فضل الله از بهترین کبابی های تهران

رستوران نوید

رستوران نوید نیز در فهرست بهترین کبابی های تهران قرار گرفته است زیرا کباب‌های آن بسیار لذیذ و خوش پخت هستند. اگر به این رستوران در تهران رفتید، کباب کوبیده‌های آن را حتماً امتحان کنید زیرا علاوه بر طعم عالی بسیار بزرگ‌تر از یک سیخ کوبیده معمولی هستند. در مورد فضای رستوران نوید نوید باید بگوییم که بسیار شیک و باکلاس است.

آدرس: تهران، خیابان آپادانا (خرمشهر)

کبابی بهار

کبابی بهار نیز به دلیل فضای صمیمی، سرویس دهی منظم، حجم بالای غذاها و همینطور پخت کباب‌های خوشمزه به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین کبابی‌های پایتخت تبدیل شده است. این کبابی در میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. جوجه کباب، کوبیده و چنجه‌ای این کبابی خواهان زیادی دارند و ما آنها را به شما هم توصیه می‌کنیم.

انواع کباب ایرانی

تا اینجا در مورد بهترین کبابی های تهران صحبت کردیم اما در ادامه قصد داریم تعدادی از محبوب‌ترین کباب‌های ایرانی‌ را نیز معرفی کنیم که شامل:

 کباب سلطانی

کباب سلطانی یکی از پرطرفدارترین کباب‌های ایرانی است. این نوع کباب با ترکیب دو کباب برگ و کوبیده درست می‌شود . برای تهیه کباب برگ ورقه‌های نازک گوشت راسته را با ترکیباتی چون پیاز، زعفرون، فلفل دلمه و مقداری نمک و فلفل مزه دار می‌کنند و بعد روی زغال کباب می‌کنند. کوبیده هم که با ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز و چند چاشنی مثل نمک، فلفل و زعفران تهیه می‌شود.

کباب سلطانی

کباب چنجه

چنجه نیز خاصه کشور خودمان است و طرفداران زیادی دارد. این نوع کباب خوشمزه طعم منحصربه فردی دارد و برای طبخ آن از گوشت سردست بدون استخوان گوسفندی استفاده می‌کنند. از نظر ظاهر هم بسایر ساده و بدون داشتن طرح خاص است و اغلب آن را به دو روش سیخ زدن و قرار دادن روی توری منقل طبخ می‌کنند. این نوع کباب در اقصی‌نقاط ایران همراه با پلو، گوجه کبابی و پیاز خام سرو می‌شود.

کباب بختیاری

اکثر کبابی‌هایی که در فهرست بهترین کبابی های تهران قرار دارند، کباب بختیاری را با کیفیت بسیار عالی طبخ می‌کنند. این کباب همانطور که از نامش پیداست، ریشه در خاک کشورمان دارد و خاصه بختیاری‌های عزیزمان است. این در واقع نوعی کباب مجلسی محسوب می‌شود و با تکه‌های گوشت فیله گوسفند و مرغ درست می‌شود.

کباب ترش شمالی

کباب ترش شمالی هم از بهترین کباب‌های ایران است و اصالت آن به استان گیلان بر می‌گردد. این نوع کباب از نظر ظاهر، عطر و طعم با دیگر کباب‌ها فرق دارد و برای درست کردن آن از گوشت گوساله و گوسفند استفاده می‌کنند. ترشی این کباب به دلیل رب نارنج و رب اناریست که برای مزه دار کردنش استفاده می‌کنند. اگر تا به امروز کباب ترش نخورده‌اید، به توصیه ما یکبار امتحان کنید پشیمان نخواهید شد.

کباب شیشلیک

کباب شیشلیک ایرانی که صد در صد معرف حضور همه ایرانیان است. این کباب در واقع همان دنده کباب است که برای پخت آن از دنده گوساله یا گوسفند استفاده می‌کنند. شیشلیک در منوی بهترین کبابی های تهران قرار دارد و یک کباب مجلسی و تجملاتی به حساب می‌آید.

کباب شیشلیک

دنده کباب کرمانشاه

دنده کباب کرمانشاه از آن دسته کباب‌های ایرانی است که هر چه از خصوصیاتش برایتان بگوییم باز هم کم گفته‌ایم. این کباب ایرانی اسم خاستگاه خود را به همراه دارد و از دنده گوسفند برای طبخ آن استفاده می‌کنند. اگر گذرتان به کرمانشاه افتاد دنده کباب اصل کرمانشاه را از دست ندهید.

سخن آخر…

در این مقاله از سپنجا، با تعدادی از کبابی‌های خوشنام و کار درست تهران آشنا شدید. همچنین سعی کردیم در کنار آنها شما را با چند کباب ایرانی پرطرفدار نیز آشنا کنیم که امیدواریم لذت برده باشید. کبابی‌ها و کباب‌ها بسیار متنوع هستند و برای پخت آنها از انواع گوشت گوسفند، گوساله، مرغ و ماهی استفاده می‌شود. خوردن کباب برای هم برای ما ایرانی‌ها لذت فراوانی به همراه دارد اما اینکه در کجا و توسط چه کسانی طبخ می‌شود مهم‌تر از هر چیز دیگر است. امیدواریم توانسته باشیم شما را در پیدا کردن کبابی دلخواهتان همراهی کنیم.

اگر کبابی خاصی را می‌شناسید که در لیست بهترین کبابی های تهران نیست، لطفا در کامنت برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا