جاهای گردشگری دنیا

بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان

معرفی 5 شهر ترکیه برای سفرهای زمستانی

هر چند که بازار سفر به کشور ترکیه در فصل تابستان و بهار بسیار داغ است اما برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که آیا سفر به ترکیه در زمستان هم به خوبی و لذتبخشی تابستان خواهد بود یا خیر و یا اینکه بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان کدام شهر می باشد. چرا که بسیاری از افراد ترکیه را فقط در تابستان و بهار توصیه می کنند که به نظر ما یک کم لطفی در حق شهرهای ترکیه می باشد. پاسخ این سوال را در ادامه این مطلب از سایت سپنجا خواهیم گفت و شاید برای شما جالب باشد که بدانید سفر به ترکیه در زمستان هم کلی جاذبه می تواند داشته باشد. پس اگر تمایل دارید سفر به ترکیه در زمستان را تجربه کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید…

بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان

مزایای سفر به ترکیه در زمستان

ترکیه همچون ایران کشوری ۴ فصل است و در زمستان نیز شهرهایی دارد که از آفتاب لذتبخشی برخوردار باشند. به طور مثال شهرهای آنتالیا و فتحیه شهرهای مناسبی برای سفر در زمستان به شمار می روند.

البته باید هدف شما از سفر به ترکیه نیز مشخص شود تا مقصد شما بر اساس آن تعیین گردد. اگر علاقمند به اسکی و برف بازی و خرید هستید استانبول،وان، بورسا،کاپادوکیه و ارزروم می توانند مقاصد مناسبی برای باشند.

بطور کلی باید بدانید که مهم ترین مزیت سفر به ترکیه کاهش هزینه های سفر می باشد که بی شک مسئله مهمی است و باعث صرفه جویی هزینه های شما در سفر می شود.

بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان

ترکیه که یکی از مقاصد گردشگری زیبا و دیدنی است، هر ساله میزبان مسافران فراوانی است که این کشور را برای تعطیلات خود انتخاب می کنند. در هر فصلی از سال می توانید گردشگران زیادی را در شهرهای متفاوت ترکیه ببینید. منظره های خیره کننده و دلنشین، هتل های مجلل و با کیفیت و سواحل زیبا، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان می پردازیم:

۱- کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی از مقاصد گردشگری برتر ترکیه و در صدر بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان به شمار می رود. کاپادوکیا در سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد. این شهر هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. کاپادوکیا یک منطقه تاریخی در آناتولی مرکزی ترکیه است که به خاطر داشتن ساختمان های سنگی عجیب و غریب، به نام دودکش های پری، معروف است.  کاپادوکیا شهر پرواز بر فراز آسمان در آغوش بالون های رنگی است. تفریحی بی نهایت جذاب و هیجان انگیز

. از دیگر سرگرمی های جذاب در این منطقه، پرواز با بالن هوای گرم، سفالگری، اسب سواری و گشت و گذار در موزه ها و کلیساهای زیرزمینی است.

این شهر یکی از بهترین شهرها برای سفر به ترکیه در زمستان است که پیشنهاد می کنیم حتما به تماشای آن بروید.

وان ترکیه در زمستان

۲-وان

یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است که در شرق کشور ترکیه و در کنار دریاچه وان قرار دارد. این شهر پایتخت استان وان بوده و دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی است، از جمله قلعه وان، کلیسای صلیب مقدس آختامار، موزه وان، آبشار مرادیه، گورمه و ایلارا و شهرهای زیرزمینی. این شهر همچنین معروف به گربه های سفید پشمالویی است که یک چشم آبی و یک چشم زرد دارند.

وان یکی از مقاصد گردشگری برتر ترکیه و بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان به شمار می رود که هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. این شهر در سال ۱۹۸۵ در  یونسکو به عنوان میراث جهانی انتخاب شد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به گوانجو

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به وان ترکیه

۳-استانبول

بی شک استانبول بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان به شمار می رود. استانبول دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی است، از جمله مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد، قلعه توپکاپی، بازار بزرگ، برج گالاتا، پل بسفر و جزیره آختامار.

استانبول در زمستان یک شهر زیبا و جذاب است که می توانید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی آن لذت ببرید. برخی از جاذبه های استانبول در زمستان عبارتند از:

  • پارک های برفی یا اسنو پارک ها

این پارک ها مکان هایی هستند که می توانید در آنها از برف بازی، اسکی، اسلاید، توبوگان و سورتمه سواری لذت ببرید. برخی از این پارک ها عبارتند از اسنو پارک استانبول، اسنو پارک بورسا، اسنو پارک کارتپه و اسنو پارک ارزروم

  • بازار بزرگ استانبول

این بازار یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای جهان است که در آن می توانید از خرید انواع کالاهای سنتی، هنری، صنایع دستی و غذاهای محلی لذت ببرید. این بازار در زمستان تبدیل به یک پاتوق گرم و دلپذیر می شود.

  • فستیوال های جذاب زمستانه

استانبول در زمستان میزبان چندین فستیوال هنری و فرهنگی است که می توانید در آنها اشاهد اجراهای موسیقی، تئاتر، سینما، نمایشگاه ها و کارگاه های مختلفباشید. برخی از این فستیوال ها عبارتند از فستیوال فیلم بین المللی استانبول، فستیوال موسیقی بین المللی استانبول، فستیوال تئاتر بین المللی استانبول و فستیوال کتاب بین المللی استانبول

  • تجربه بی نظیر سورتمه سواری در دریاچه چیلدر

این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه های ترکیه است که در زمستان کاملا یخ زده می شود و می توانید در آن سورتمه سواری کنید. سورتمه یک نوع اسکی است که با یک چوب بلند و یک جفت چکمه انجام می شود. این فعالیت در کنار موسیقی محلی و غذاهای گرمی که آنجا سرو می شود بسیار لذت بخش است.

  • شهربازی سرپوشیده موی پارک

این شهربازی یکی از بزرگترین و مدرن ترین شهربازی های ترکیه است که در آن می توانید از بازی های مختلف، سینما، آکواریوم، موزه واکس و رستوران ها استفاده کنید. این شهربازی در زمستان یک گزینه مناسب برای تفریح در یک فضای گرم و دلنشین است.

  • بالن سواری در منطقه کاپادوکیا:

این منطقه یکی از زیباترین و عجیب ترین مناطق ترکیه است که در آن می توانید از دشت های سنگی، هتل های زیرزمینی، کلیساهای صخره ای و موزه های تاریخی دیدن کنید. یکی از بهترین راه ها برای تماشای این منظره فوق العاده و پر از برف، پرواز با بالن هوای گرم است.

  • اسکی سواری در پیست های استانبول

اگر دوست دارید در زمستان از اسکی لذت ببرید، می توانید به چندین پیست اسکی که در نزدیکی استانبول قرار گرفته اند مراجعه کنید. برخی از این پیست ها عبارتند از پیست اسکی کارتپه، پیست اسکی اولوداغ، پیست اسکی ایلگاز و پیست اسکی ساکلیکنت.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به استانبول

بورسا ترکیه

۴- بورسا

بورسا یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است که در لیست بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان قرار دارد. بورسا در شمال غربی کشور ترکیه و در کنار دریای مرمره قرار دارد. این شهر پایتخت اولیه امپراتوری عثمانی بوده و دارای میراث فرهنگی و معماری غنی است. بورسا در زمستان یک مقصد گردشگری برتر برای علاقه مندان به اسکی و برف بازی است، زیرا در ارتفاعات کوه اولوداغ پیست های اسکی مجهز و مدرنی وجود دارد.

بورسا همچنین دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی است که می توانید در زمستان از آنها دیدن کنید. برخی از این جاذبه ها عبارتند از:

  • مسجد سبز یا یشیل جامی

این مسجد یکی از شاهکارهای معماری عثمانی است که در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است. این مسجد به دلیل داشتن کاشی های سبز رنگ و موزاییک های زیبا معروف است. در کنار مسجد، مقبره سلطان محمد اول و تخت وی نیز قابل مشاهده است.

  • مسجد امیر سلطان یا امیر سلطان جامی
این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین هتل های لندن در پایتخت انگلیس

این مسجد یکی از مساجد بزرگ و زیبای بورسا است که در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است. این مسجد شامل یک مدرسه، یک حمام، یک عمارت و یک دروازه است. در این مسجد، مقبره امیر سلطان، یکی از مشهورترین عارفان و مریدان حضرت رومی، وجود دارد.

  • قلعه بورسا یا بورسا کاله

این قلعه یکی از نشانه های تاریخی بورسا است که در قرن ۱۳ میلادی توسط سلطان اورهان بنا شده است. این قلعه در مرکز شهر قرار دارد و دارای ۱۶ برج و ۵ دروازه است. از این قلعه می توانید منظره ای زیبا از شهر و دریاچه وان را تماشا کنید.

  • چشمه های آب گرم بورسا

بورسا دارای چندین چشمه آب گرم طبیعی است که معدنی و درمانی هستند. این چشمه ها در زمستان یک گزینه عالی برای استراحت و سلامتی به شمار می روند. برخی از این چشمه ها عبارتند از چشمه آب گرم چکیرگئی، چشمه آب گرم کراوات، چشمه آب گرم اماملی و چشمه آب گرم اویلار.

بیشتر بخوانید: بهترین شهر ترکیه برای زندگی

بولو ترکیه

۵- بولو

بولو یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است که در شمال غربی کشور و در کنار دریای مرمره قرار دارد. این شهر پایتخت اولیه امپراتوری عثمانی بوده و دارای میراث فرهنگی و معماری غنی است. بولو در زمستان یک مقصد گردشگری برتر برای علاقه مندان به اسکی و برف بازی به شمار می رود.

بولو همچنین دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی است که می توانید در زمستان از آنها دیدن کنید. برخی از این جاذبه ها عبارتند از:

  • پارک جنگلی و دریاچه آبانت

این پارک یکی از جاذبه های معروف و بسیار زیبا شهر بولو است. این پارک به دلیل وجود درختان انبوه کاج، بید و بلوط، دریاچه، آبشار، چشمه های آب و مسیرهای پیاده روی طبیعی، یک مقصد محبوب برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت گردی و دوچرخه سواری است.

  • مقبره آکشمستین

این مقبره که بنا به درخواست محمود فاتح ساخته شده، یکی از مهمترین مکان های تاریخی بولو است. آکشمستین معلم محمود فاتح بوده و از اهمیت زیادی در تاریخ عثمانی برخوردار است. در این مقبره، می توانید معماری زیبا و تزئینات ظریفی را تماشا کنید.

  • مسجد قاضی سلیمان پاشا

این مسجد یکی از مساجد بزرگ و زیبای بولو است که در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است. این مسجد شامل یک مدرسه، یک حمام، یک عمارت و یک دروازه است. در این مسجد، می توانید سبک معماری عثمانی را مشاهده کنید

  • دریاچه کارامورات

این دریاچه جزو یکی از شگفتی های طبیعی بولو  به ویژه منطقه دریای سیاه است. این دریاچه در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و از چشمه های زیرزمینی تغذیه می شود. این دریاچه به لطف نیلوفرهای آبی زیبا و موقعیت چشمگیر آن در اعماق جنگل، بسیار مورد علاقه عکاسان می باشد. در طول ماه های زمستان، دریاچه کاملاً یخ می زند و مردم می توانند روی آن قدم بزنند.

بیشتر بخوانید:  بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان

سخن پایانی

در این نوشتار از سایت سپنجا به معرفی ۵ شهر از بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان پرداختیم تا اگر قصد سفر زمستانه به ترکیه را داشتید بدانید که هر شهری با چه جاذبه هایی منتظر شماست و بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان کدام شهر می باشد. از اینکه تا انتها همراه ما بودید سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا