اقامتگاه بوم گردی

بهترین اقامتگاه بومگردی رشت

معرفی بهترین اقامتگاه بومگردی رشت به همراه آدرس و قیمت

اگر علاقمند به تجربه ی فرهنگ و آداب و رسوم زیبای رشت در سفر هستید هیچ کجا برای اقامت بهتر و  زیباتر از سکونت در بهترین اقامتگاه بومگردی رشت نمی باشد. اقامت چند روزه در بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی رشت باعث می شود تا تجربه یک زندگی باصفای روستایی را داشته باشید  و با فرهنگ بومی، و طبیعت بکر آنجا از نزدیک آشنا شوید.

در ادامه این نوشتار از سایت سپنجا بر آن شدیم تا علاوه بر معرفی بهترین اقامتگاه بومگردی رشت به توصیف فرهنگ و جاذبه های دیدنی رشت نیز بپردازیم. پس اگر به این مطلب علاقمند هستید تا پایان همراه ما باشید.

بهترین اقامتگاه بومگردی رشت1

بهترین اقامتگاه بومگردی رشت

رشت یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گیلان است. آب و هوای عالی، جاذبه های دیدنی بسیار و مراکز خرید شیک و متنوع، رشت را به مقصدی محبوب برای سفر تبدیل نموده است و حتی به همین دلیل از رشت به عنوان شهر همیشه بیدار یاد می کنند.

شما با اجاره بهترین اقامتگاه بومگردی در رشت این فرصت را پیدا می کنید تا از جاذبه های دیدنی این شهر دیدن کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در اقامتگاه های بومگردی شما  از نزدیک با بافت سنتی قدیم رشت و همین طور گویش و آداب و رسوم مردم اصیل آن آشنا می شوید و با خوردن غذاهای محلی تجربه لذت بخشی خواهید داشت.

برای رزرو و اجاره بهترین اقامتگاه بومگردی رشت اینجا را کلیک کنید.

اگر ترجیح می دهید در رشت برای اقامت، یک سوئیت آپارتمان شیک و تمیز داشته باشید هم می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

برای اجاره بهترین سوئیت آپارتمان در رشت کلیک کنید.

چگونه می توان بهترین اقامتگاه بومگردی رشت را رزرو کرد؟

برای رزرو بهترین اقامتگاه بومگردی رشت فقط کافیست که در صفحه اصلی سایت سپنجا و در قسمت جستجو رشت را سرچ نمایید تا مستقیما وارد صفحه اصلی معرفی اقامتگاه های بوم گردی موجود در رشت شوید.

سپس می توانید پس از مشاهد تصاویر مربوط به هر اقامتگاه  بومگردی و مقایسه آنها با یکدیگر با توجه به میزان بودجه و علاقه خود یکی از اقامتگاه ها را انتخاب و در تاریخ مورد نظر خود رزرو نمایید.

برای سهولت دسترسی به بهترین اقامتگاه بومگردی رشت می توانید از فیلترها نیز کمک بگیرید و با پر کردن آنها زودتر اقامتگاه مورد نظر خود را یافته و آن را رزرو نمایید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به رشت ، جذاب‌ترین شهر شمال

قیمت اجاره بهترین اقامتگاه بومگردی رشت چقدر است؟

قیمت اجاره و رزرو بهترین اقامتگاه بومگردی رشت از مبلغی حدود ۷۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان می باشد که با توجه به امکانات اقامتگاه ، متراژ ، ایام رزرو اقامتگاه، موقعیت اقامتگاه و سهولت دسترسی به آن تعیین می شود.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

معمولا هزینه اجاره و رزرو بهترین اقامتگاه بومگردی رشت در ایام تعطیل و روزهای آخر هفته، کمی بالاتراست که به دلیل حجم بیشتر  مسافران و گردشگران برای رزرو اقامتگاه بوم گردی در رشت می باشد.

معروفترین مکان های دیدنی رشت

در شهر رشت شما همزمان شاهد طبیعت زیبا و آثار تاریخی معروف خواهید بود که به دلیل قدمت این شهر دوست داشتنی می باشد. بناها، مساجد و خانه‌های سنتی زیادی در رشت وجود دارد که باید به تماشای آنها بروید. پس در بهترین اقامتگاه بومگردی رشت ساکن شوید و سپس به سراغ این جاهای دیدنی رشت بروید:

۱- عمارت کلاه فرنگی

این عمارت مربوط به دوره قاجاریه و دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار است ,  معماری زیبا و بی نظیر آن چشم هر بیننده ای را به خود مجذوب می کند!
پارک اطراف عمارت زیبای کلاه فرنگی نیز از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر رشت به شمار می رود.

۲- میدان شهرداری رشت

«کاخ شهرداری» یا «عمارت شهرداری» توسط یک معمار ارمنی- آلمانی به نام آرتم سرداراف در سال ۱۲۸۶ساخته شد. بافت سنتی و معماری بی‌نظیر آن، که شبیه عمارت های باشکوه روسی می باشد آن را تبدیل به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی رشت نموده است.

مجسمه‌ میرزا کوچک خان که بیش از صد سال قدمت دارد،پست و تلگراف‌خانه و کتابخانه‌ ملی نیز در این میدان وجود دارد.

۳-آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

آرامگاه دلاور مرد شمالی که به شیوه معماری سنتی و هشت ضلعی ساخته شده است یکی دیگر از بناهای پر بازدید رشت به شمار می رود.

۴- پارک جنگلی سراوان در رشت

پارک سراوان با ۲۴۸۷ هکتار وسعت به همراه امکانات تفریحی مختلف مثل پینت بال، قایق سواری و موتور چهار چرخ از جاذبه های معروف و دوست داشتنی رشت مخصوصا در میان جوانان به شمار می رود.  پارک جنگلی سیروان از طبیعت بکر و گونه‌های گیاهی زیبایی برخوردار است.

۵- بازار بزرگ رشت

بعد از اقامت در بهترین اقامتگاه بومگردی رشت و دیدن چند جای تاریخی، حالا وقت آن است که سری به بازار زنده و پرشور رشت بزنید. از آنجا که بازار بزرگ رشت از یک معماری زیبا و سنتی‌ برخوردار است و از یک میدان بزرگ و کوچک، چهارسوق و کاروانسرا تشکیل شده است به یک جاذبه گردشگری تاریخی و تجاری زیبا تبدیل شده است.

کاروانسراها و بناهای موجود در بازار بزرگ رشت  متعلق به دوره قاجار و پهلوی می باشد.

۶- دریاچه سقالکسار رشت

یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای رشت دریاچه سد سقالکسار است که آب آن از چشمه‌ها و جوی‌های اطراف تامین می‌شود. این دریاچه مناظر بسیار زیبا و دل انگیزی دارد.

بهترین زمان سفر به رشت

از اوایل بهار تا اوایل پاییز، بهترین فصل سفر به رشت می باشد. چرا که رشت زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های گرم و بسیار شرجی طور دارد. حتما در اردیبهشت ماه سری به رشت بزنید و از جاذبه های بی نظیر آن لذت ببرید .

اگر قصد تماشای مراسم شالیزار را دارید باید در اسفند ماه به رشت بروید تا شاهد این مراسم زیبا باشید. مراسم خرمن برنج یا برداشت نیز در مهر ماه در پارک جنگلی سراوان اجرا می شود.

فرهنگ و آداب و رسوم رشت

نکته جالب در خصوص رشت وجود قومیت های مختلف از گالش‌ها، تات‌ها، تالش‌ها، کردها و ترک‌ها گیلک‌ها، و همچنین اقلیت‌های مذهبی مثل ارامنه، یهودی‌ها و زرتشتی‌ در این شهر می باسد که از دیر باز در کنار یکدیگر با صلح و دوستی زندگی می کرده اند.

این مطلب را هم بخوانید
قصه ی اقامتگاه بربو آرامش

از جمله آداب و رسوم زیبای مردم رشت . آیین‌های نوروزخوانی و عروس گوله، لافند بازی،گیشه بری، آهو چره و شال‌اندازی و شب یلدا می باشد که در ادامه به توضیح مختصری در خصوص هر یک می پردازیم:

گیشه بری

این رسم زیبا به هنگام بردن عروس به خانه داماد اجرا می شود و در آن اشعار محلی خوانده می شود که می گوید دوران خانه پدری تمام شده و هم اکنون زندگی جدید دو نفره آغاز می‌شود و سپس مردم با ترانه و موسیقی برای عروس و داماد طلب خوشبختی می‌کنند.

وروزخوانی

در این مراسم زیبا هم افراد دوره گردی به منطقه‌های مختلف رفته و با ساز و آواز ترانه های زیبایی در خصوص آمدن بهار می‌خوانند.

عروس گوله

عروس گوله

این مراسم که شبیه یک نمایش نامه است با حضور سه نقش ناز خانم و پیربابو و غول اجرا می شود. در این مراسم که در پایان سال اجرا می شود پیربابو برای رسیدن به وصال نازخانم با غول می‌جنگد.

غذاهای محلی رشت

به قسمت خوشمزه سفر به رشت رسیدیم. خوب است بدانید که رشت شهرِ خلاق غذا در زمینه خوراک شناسی در یونسکو را به نام خود ثبت کرده است و عجیب هم نیست چرا که رشت  بالغ بر ۱۷۰ نوع غذا دارد که یکی از دیگری خوشمزه ترند. کویی خوروش، اناربیج، واویشکا، سیر قلیه، اشپل کوکو، شامی رشتی انواع ماهی، میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، تورش تره، دبیجی و کال کباب غذاهای محلی رشت است.

به غیر از غذا رشت در زمینه شیرینی هم شهرت دارد و کاکا، رشت خوشکار و عسلی حلوا از شیرینی های معروف این شهر است.

بیشتر بخوانید: فهرست بهترین رستوران های رشت

سوغات و صنایع دستی رشت

از رشت می توانید سوغاتی های گوناگون و جذابی داشته باشید از مواد خوراکی گرفته تا صنایع دستی. انواع ماهی،ترشی، شیرینی و نان محلی، چای و برنج انواع کلوچه، زیتون، رب انار و .. و همین طور دست‌سازه هایی از حصیربافی، مروار بافی، چموش دوزی، رشتی دوزی،پشم، نمد مالی، شانه سازی که از صنایع دستی زیبای رشت به شمار می روند.

کلام آخر

از رشت و جاذبه های دیدنی فرهنگ و اداب و رسوم گفتیم و بهترین اقامتگاه بومگردی رشت و نحوه رزرو آن را به شما بصورت مختصر و مفید توضیح دادیم. پیشنهاد می کنیم حتما در برنامه سفر خود رشت را قرار دهید که بی شک با داشتن این همه زیبایی و جاذبه تبدیل به یکی از زیباترین و پرخاطره ترین سفرهای شما می شود. ما در سایت سپنجا  این امکان را برای شما ایجاد کرده‌ایم که به آسانی اقامتگاه‌های مختلف شهر مدنظرتان را ببینید و مقایسه کنید و آسان‌تر بتوانید رزرو کنید.

از اینکه سپنجا را برای رزرو اقامتگاه خود انتخاب می کنید سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های تفریحی رشت

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا